Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kraft

Marantz PM8005 - dobór kolumn

Recommended Posts

Rozpoczynam kolejny etap walki o poprawę swojego audiofilskiego bytu. Zamierzam kupić kolumny pasujące do tytułowego wzmacniacza.

OPIS SYTUACJI. Salon 25 m2, średnio wytłumiony, możliwość odstawienia kolumn o 70-90 cm od ścian (licząc do głośnika). Muzyka: jazz, pop, elektronika. Budżet: 6000-8000 zł. Sprzęt raczej nowy (chyba, że się trafi okazja). Obecnie mam MA BX6 i jestem z ich brzmienia raczej zadowolony. Chcę je jednak przenieść na jeszcze wyższy poziom. Na pewno nie chcę żeby brzmienie było nataczywe i rozjaśnione. Cenię sobie przestrzeń, detaliczność, naturalność, namacalność oraz niski i dźwięczny bas. Sporym ograniczeniem w wyborze są kwestie estetyczne. Jestem na nie wrażliwy i wiele zapewne ciekawych konstrukcji odpadło z mojej listy właśnie na etapie oceny designu.

Będę się starał odsłuchać następujące kolumny:

Pylon Diamond 28
Monitor Audio Silver 8
Tannoy Revolution XT8F
Audiovector X3
Sonus Faber Toy Tower
KEF R500

Proszę o uwagi dotyczące ich brzmienia. Będzie mi łatwiej wychwycić ich wady i zalety podczas testów.





Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niby tak, ale są zbyt drogie. R500 mają ponoć spory potencjał do nagłaśniania nawet dużych pomieszczeń, bo ich sekcja niskotonowa jest dość wyspecjalizowana. To głośniki specjalnie do basu, a nie średnio-niskotonowce jak w typowych 2 i 2,5 drożnych kolumnach tej wielkości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obstawial bym kefy r500 tannoy xt8f i precision 6.4,
Toy rower nie. Będzie za nudnie z marantzem. Ciekawie miga też zagrać audiovector.
Biorąc pod uwagę że do marantza pasują tannoy to poszedł bym raczej w nie.
A co jest źródłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Źródłem jest Marantz NA6005. Ponoć grający ciepło (nie mam porównania), więc może już dostatecznie docieplający brzmienie PM8005.

Tannoy Precision 6.4 już poza budżetem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A nie jeszcze nie icon_smile.gif
Doloz do listy studio 16 hz minas anor. Bo tu miga skończyć się twoje poszukiwania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oprócz ProAca z poprzedniego wątku, zaproponowałbym też trochę tańsze ELAC FS247.3.
Całkiem masywny, miękki bas z odrobiną szybkości kiedy trzeba, bardzo rozdzielcza ale nie agresywnie rozjaśniona góra. Całkiem fajny upgrade z Monitor Audio bez drastycznej zmiany charakteru. Wada - brak wersji w drewnie, tylko czarny i biały połysk. Po rabacie mieścimy się w twoim budżecie.
http://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-wo...c-fs-247-3.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciekawostka. Z wymienionego w pierwszym poście zestawu kolumn jeden sklep zarekomendował Diamondy, a drugi wskazał je jako najgorsze ze wszystkich (do tego nie najlepiej wykonane). Oj branża, branża...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do ELAC FS247.3. to się zgodzę te kolumny mogą zaskoczyć, pamiętam kilka słuchanych modeli w tym swoje, powinieneś jakiś modeli posłuchać. Zaskoczeniem był np nieduży model 147, a dynamika wielka, kontrola, rozdzielczość wtedy jak słuchałem był w promocji i to był łakomy kąsek.
Ja swego czasu planowałem i słuchałem MA RX6(silver) grały bardzo zacnie, fornir kusił, jednak w pewnych nagraniach zdarza się MA zakotłować basem, ostro cyknąć górą i Elacki bardziej mnie przekonały kontrolą basu i brakiem metaliczności w górze, mimo że była to seria niższa niż fs 247.
Tak więc nie odmawiaj sobie posłuchać, tych modeli z jetem na górze,

Czy o innych krajowych markach myślałeś też ? , bo pylon to nie koniec świata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jako użytkownik elac fs 137 i marantza pm7001(dawniej) obecnie thula też polecam tą firmę niestety u nas niedoceniana, droga, ale bardzo dobra. Nie dość że mają wiele swoich patentów, wykonanie wzorowe to potrafią w całym paśmie pięknie zagrać. Trzeba tez pamiętać o temacie zachłanności na prąd a podejrzewam(nawet wiem) że wiele wyższych modeli potrzebuje bardzo mocnego wzmacniacza, często polecają lampy także do tych kolumn. Na ebay de jest bardzo dużo ELACków w dobrym stanie w budżecie kupującego.
A co do diamondów opinie mają różne, ale co do wykonania to bez przesady:) jak seria topaz i szafir są już świetnie wykonane to wątpie żeby flagowiec był ze sklejki z castoramy sklejony kropelka:) chyba że chodziło o środek kolumny(kable itd) ale tu też chyba wstydu nie ma:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
"Czy o innych krajowych markach myślałeś też ?"

Myślałem chyba o wszystkim, ale problemem jest niemożliwość sumiennego porównania wszystkich propozycji. Odsłuchiwanie kandydatek w różnych pomieszczeniach i w różnym czasie i tak nie da gwarancji najlepszego wyboru. Przecież wiemy, jakie ważne jest np. ustawienie kolumn. Drobne przesunięcia mogą zmienić dźwięk. Nie ma się co oszukiwać, że jesteśmy w stanie w optymalnych (i porównywalnych) warunkach przesłuchać 20 kolumn. Trzeba strzelić w pewną grupę, którą da się porównać i z niej spróbować coś wybrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgadzam się z Tobą, czasem ciężko uzbierać w jednym miejscu 5 modeli na odsłuch.
Polskie konstrukcje często są mało dostępne, a jak jest jedna firma, to nie ma już innej, lub są w niedużych kameralnych salonach audio, gdzie niekoniecznie mają produkty tych popularniejszych marek..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panie i Panowie, jestem już po pierwszych odsłuchach.

Na pierwszy ogień poszły: Monitor Audio Silver 8, Tannoy Revolution XT8F i Sonus Faber Toy Tower. Sala odsłuchowa około 15m, zagracona kolumnami i sprzętem.

Wrażenia.
Największe pierwsze wrażenie zrobiły Tannoy-e. Najefektowniejsze granie, dużo dźwięku. Sonus całkiem fajnie, ale skala dźwięku mniejsza, więc szybko wypadł z gry (przypuszczam, że w moim pomieszczeniu 25m mogło by być już za skromnie). Monitor trochę rozczarował. Brzmienie uboższe od Tannoy-a. Dalsze porównania pozwoliły lepiej zdefiniować różnice między konkurentami. Tannoy, miał większa scenę muzyczna w głąb, W Monitorach za to dźwięki chętnie wychodziły poza bazę stereo, był jednak dość płaski. Określił bym to tak. Tannoy potrafi wyjść jakieś 30 cm na boki a MA nawet 1m. MA ma bardziej "kopiący" bas. Uderzenia stopy są znacznie silniejsze niż w Tannoy-ach. Jednak basu w Tannoy-ach nie jest mniej, ma on tylko inny charakter, Jest łagodniejszy, mniej napędzający rytm, ale za to da się w nim wychwycić więcej szczegółów. Wokale w Tannoy-ach lepiej zogniskowane, ale też umieszczone bardziej w głębi sceny. W MA bliższe i powiększone. Wrażenie jest takie, że w MA mamy wielkie wokale ozdobione po bokach instrumentami, a w Tannoy-ach wielkie instrumenty i wokale skupione na 1/3 sceny. W niektórych utworach te wokale w MA są nawet atrakcyjne, ale bardziej realistyczne wydaje się jednak podejście Tannoy-a. Tannoy wydaje się grać nieco wyżej. Przy szybkim przełączaniu między kolumnami wrażenie jest takie, że nastąpiła zmiana tonacji odgrywanego utworu. Talerze w obu kolumnach wypadają atrakcyjnie. Tannoy chyba nieco mocniej odgrywa sybilanty, ale nie jestem tego do końca pewien. Wrażenie ogólne jednak na duży plus dla Tannoy-a. Przy szybkim przełączeniu z Tannoy-a na MA, dźwięk MA wydawał się jakiś taki bardziej pudełkowy. Co ciekawe wrażenie to pryskało po 15-30 sekundach i wówczas wydawało się już, że MA gra poprawnie i nic w tym dźwięku nie brakuje.

Spróbowałem jeszcze mniejszego modelu Tannoy-a XT6F, ale skala dźwięku siadła, więc sobie szybko odpuściłem.

Tannoy-e na żywo sprawiły lepsze wrażenie niż na zdjęciach. Nie wydają mi się już takie odpustowe. Te różne błyskotki są jednak niezłej jakości, Jednak nie ulega kwestii, że są dość zwaliste i przy smukłych i proporcjonalnych MA wydają się nieco niezgrabne.

Uwaga techniczna. Kolumny były pierwotnie ustawione tak, że Tannoy-e stały na zewnątrz, MA w środku, a Sonusy wewnątrz. W tym ustawieniu największą scenę miały Tannoy-e, a najmniejszą Sonusy. Po przestawieniu kolumn w taki sposób, by miały taką samą bazę stereo.przewaga Tannoy-ów w tym względzie nieco zmalała. Warto to brać pod uwagę podczas odsłuchów.w salonach.

Koniec części pierwszej.

W części drugiej porównanie PA Diamond 28 z MA Silver 8 w innym salonie..




Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ciekawostka. Z wymienionego w pierwszym poście zestawu kolumn jeden sklep zarekomendował Diamondy, a drugi wskazał je jako najgorsze ze wszystkich (do tego nie najlepiej wykonane). Oj branża, branża...



Które bo nie znajduje takiego postu?

No i od początku ci o nich mówiłem. Teraz minasy i elaci i koniec poszukiwań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Które bo nie znajduje takiego postu?



Pylon Diamond 28
Monitor Audio Silver 8
Tannoy Revolution XT8F
Audiovector X3
Sonus Faber Toy Tower
KEF R500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak, jeśli "sprzęt " wzbudza kontrowersje, ma różne opinie, nie jest uniwersalny, to trzeba samemu posłuchać.
Skrajne opinie mogą wynikać z wielu rzeczy, ludzie piszą czasami, że coś z jakimś wzmacniaczem / kolumnami nie tak ( a przecież może źle go dobrali do reszty sprzętu ?) , a znów inni są zachwyceni ( bo dołożyli starań, czasu, wiedzy i się zgrało ).
Czasem sprzęt o nie uniwersalnym brzmieniu może przynieść więcej frajdy, niż taki zrobiony pod publiczkę, co " zagra ze wszystkim ".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Według mnie skrajne opinie czyli:
Produkt a jest polecany do wszystkiego wszędzie no trochę widać że co nie tak.
Jeśli ktoś pisze że to totalny nadzieję dziadostwo to także nie jest wiarygodna opinia. Ktoś moze wolec coś od czegoś ale skoro jest tak lipne to czrmu ktoś to kupuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No to jeszcze dodam dwie opinie sklepów o Diamondach 28. Pierwsza z forum, że są gorzej grającą - adekwatnie do różnicy cen - wersją ProAc-a Studio. I druga z innego sklepu, że poziom ich dźwięku można porównać z ProAc-em, ale z modelami serii Response. To jednak spory rozstrzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Druga (i nie ostatnia) część zmagań z wyborem nowych kolumn.

Pylon Audio Diamond 28 vs. Monitor Audio Silver 8 Sala odsłuchowa około 30m, bardzo starannie zaadaptowana akustycznie. Wzmacniacz Exposure 2010 (niestety inny niż posiadany przeze mnie). Odtwarza Marantz NA6005. Z powodu wzmacniacza odsłuch potraktowałem jedynie sondażowo, by sprawdzić, czy kolumny są warte dalszego zachodu

Wrażenia.
Kolumny właściwie od razu zyskały moją sympatię. Dźwięk był przyjemny, nie brakowało szczegółów, talerze grały dźwięcznie i precyzyjnie. Wokale były przyjemne. Scena na niektórych utworach bardzo głęboka, ale dźwięki raczej nie wychodziły poza bazę kolumn. Bas przepotężny (ale o tym potem). Podłączone dla porównania MA Silver 8 znów poległy, podobnie jak z wcześniej z Tannoy-ami. Brzmienie Diamondów wydało mi się na tyle obiecujące, że zamierzam powtórzyć sesję już z własnym wzmacniaczem. Spróbuję także mniejszych 25-tek oraz Diamond Monitorów, bo być może 28-ki są jednak do mojego pomieszczenia zbyt duże.

Teraz o basie. We wszystkich odsłuchach w sklepowych salkach dokuczał mi nadmiar basu.Wydaje mi się, że paradoksalnie, te zaadaptowane pomieszczenia pogarszają dźwięk zamiast go polepszać. Z moich doświadczeń wynika, że sprzęt w domu gra inaczej, właśnie znacznie skromniejszym, normalnym basem. Nie wyobrażam sobie by słychać takich sklepowych basów na dłuższą metę. Zbyt często przechodzą one wręcz w dudnienie.

Tak sobie myślę, czy to nie jest czasem błąd w sztuce popełniany przez sklepy. Producenci stroją swoje konstrukcje do normalnych warunków akustycznych jakie panują w domach, a sprzedawcy wstawiają kolumny do świetnie zaadaptowanych pomieszczeń, co powoduje karykaturalne skrzywienie dźwięku. Ciekaw jestem waszych opinii na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo ciekawe jest to o czym piszesz (odnośnie brzmienia w pomieszczeniach odsłuchowych).

Możesz napisać o adaptacji coś więcej ? Może udało się zapamiętać jakie ustroje (jaki typ) i gdzie były zamontowane ? Jaka mogła być ich powierzchnia ? Jakie były odstępy kolumn od ścian ? Czy był to prostokąt czy kwadrat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×