Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
15 minut temu, marcinmarcin napisał:

Zasilanie i ten sam awaryjny patent z pontusa. Dodatkowa przetwornica impulsowa i atomatyczne przełączanie 110/230v. Jakby kurde przełącznika nie mozna bylo zrobić ...

Jak oglądam Denafripsy, te wszystkie baterie kondensatorów, to się odruchowo zastanawiam, kiedy to yebnie... 

Bo zdaje mi się, że to nie jest najmniej awaryjny sprzęt. :( A szkoda, bo dźwięk ludzie wychwalają. 

Venus_15th-16.jpg

Napisano
4 minuty temu, MariuszZ napisał:

Odchodzą już od tych multikondensatorowych filtrów.

Mariusz, a jaka jest techniczna różnica stosowania mniejszej liczby kondensatorów o większej pojemności? Rozumiem, że niezawodność / trwałość większa, bo mniej części, które mogą z czasem się zepsuć. A poza tym?

Napisano

Większa liczba kondensatorów to mniejsze ESR, proporcjonalnie do liczby kondensatorów. Konstruktorom zależy na jak najmniejszej impedancji źródła zasilania. To zaleta, ale wiekszy kondensator to też mniejszy ESR. Szukamy kompromisu.

Wady to wieksza powierzchnia co w dobie miniaturyzacji stanowi kompromis. Przy większej powierzchni są tez dłuższe ścieżki PCB co może mieć wpływ na parametry przy wysokich częstotliwościach. Co taki zasilacz ma napędzać to jedno, ale jak filtrować to drugie zatem konstruktor musi widzieć też szerokie spektrum zaklocen do odfiltrowania. 

Mniej elementów to większa niezawodność. To też ważne.

Pozdrawiam. M

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, il Dottore napisał:

Bo zdaje mi się, że to nie jest najmniej awaryjny sprzęt. :( A szkoda, bo dźwięk ludzie wychwalają.

Nie słyszałem jeszcze o uwalonym Aresie, ale tam jest przełącznik napięcia, a nie idiotyczny, wręcz szkodliwy w sprzęcie audiofilskim automat... moze stąd problemy w droższych Denafrips,  przynajmniej taka byla przyczyną awarii wrzucanego tu kiedys Pontusa.

Edytowano przez marcinmarcin
Napisano
16 godzin temu, rajdek napisał:

Audio-GD R-1 NOS (...) bardzo energetyczne i bezpośrednie, to tak jak stać bliżej sceny.

Ciekawe. R2R które kojarzę (w sumie 4 modele) raczej oddalały scenę. Wrażenie większej bezpośredniości miałem z Gustardami D/S (A18, A22 i X26 Pro).

Napisano

U mnie z Aresem dość wypchnięte do przodu. Ale to też kwestia kolumn. Moje grają  bardziej średnimi tonami. Miałem niedawno monitory Klipscha z którymi wpadł znajomy. Grały zdecydowanie V-ką i automatycznie głosy i gitary które są zazwyczaj na środku sceny  schowały się za linię kolumn, a na moich wychodzą.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...