Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Damian Rasm

Yamaha R-N602 + Focal Chorus 716

Recommended Posts

Witam, 

przymierzam sie do zakupu nowego stereo uzywane raczej niw wchodzi w gre, 

pomieszczenie - 30m2+ z otwara kuchnia (calosc okolo 50m2)

muzyka - rock (riverside, coma) tez ciezsze brzmienia, muzyka filmowa (jablonski, zimmer), jazz, blues, elektroniczna. Lubie czuc bas i lubie jak mi "cyka" srednie tony zazwyczaj odcinam(jak sie da)

po przegladnieciu oferty mediamarkt online, stwierdzilem ze bez porady sam nie ogarne, zwrocilem sie o pomoc w wyspecjalizowanym salonie, najpierw padlo na denon AVR-X 1200 lub 1300 (350eur) okazalo sie ze denony nie beda mialy wsparcia, potem prezentacja bezprzewodowych systemow kinowych ktore odrzucilismy, wkoncu sprzedawca zaproponowal yamahe z focalami jak w temacie, jutro bedzie demonstracja, problemem jest jednak cena 1800eur zestaw, troche duzo,

jakie sa inne alternatywy? Znalazlem jeszcze yamaha rn301, moc wyjsciowa wieksza, brak podlaczenia sub i brak bluetooth, mysle ze da sie z tym zyc a cena 269 eur vs 699 za rn602

z gory dziekuje za odpowiedzi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

301 to model zdecydowanie niższej klasy niż 602, a jest jeszcze po drodze 402, 500..Wyższa cena 602 nie wynika że ma bth bo to mają telefony za 49zł ale 602 to zupełnie inne brzmienie, wykonanie, podzespoły itd Co do usb w 602 to kluczowa sprawa wpinasz HDD, pendriva i grasz bezpośrednio, a nie np z pcta, a Dac jest dobry. Ta 301 to nawet obudowa i ,,dizajn,, od naniższej serii 200, tanie podzespoły...szkoda kasy. Jest w dziale stereo temat o amplitunerach sieciowych , popatrz i poczytaj

Co do kinówki Denona w muzyce to duży kompromis, słaba dynamika, bas, jaki bas? Wsparcie, czy brak co z.tego;/ Co do odcinania średnich tonów to w muzyce o której piszesz są kluczowe. Lubię Riverside, ale co by było bez tzw średnicy(300 hz- 2500hz) lepiej nie myśleć, chyba że techno;/

Lepszą propozycją od modelu rn 301 byłby o Onko tx8150( tañsze od rn602), ma lepsze wyposażenie i brzmienie od 301. Ma sporo góry i twardy bas, a wyższy bas i średnica nieco chłodna.

Generalnie jak masz 30m i odpukać surowo urządzone wnętrze, probemem może być akustyka. Nie pomoże wzmacniacz, czy kolumny za 2 razy więcej $.

Edytowano przez jacek75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.
Na pewno do Twojego pomieszczenia amplituner Yamaha R-N602 to minimum pod względem mocy i wydajności. Jako alternatywa można jeszcze spojrzeć na Pioneer SX-N30DAB, który przy zakupie w pakiecie wychodzi finansowo bardzo atrakcyjnie.

Kwestia kolumn - Focal ma pewne wymagania w kwestii mocny wzmacniacza, natomiast proponowane powyżej urządzenia jak najbardziej będą w stanie prawidłowo wysterować kolumny. Natomiast jeśli jest to zbyt wysoka kwota, spójrz na polską konstrukcją Pylon Audio Sapphire 25 lub Monitor Audio Silver 6, to także bardzo ciekawe zestawy kolumnowe.

Jeśli masz taką możliwość, zapraszam serdecznie do naszego salonu na odsłuchy, porównania poszczególnych rozwiązań. W przypadku pytań oraz specjalnej oferty dla forumowicza oczywiście służę pomocą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za info, niestety mieszkam w NL i raczej nie dostane tu rodzimych marek, wlasnie odsluchalem powyzsza yamaszke z uzywanymi DALI CONCEPT 6 cena za kolumny to 270 eur/ para, jak sie zdecyduje to mam dogadany czas do namyslu 2-3 dni.

jako laik w temacie prosze o opinie co do jakosci , ceny  tych kolumn, no i oczywiscie czy one nadaja sie do tego wzmacniacza,

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widze iz mimo braku komentarzy ktos tu zaglada, 

od wczoraj testuje yamahe rn602 w zestawie z uzywanymi focalami chorus 726 V, sprzedawca twierdzi ze to 4 latki ale chyba sa jednak troche starsze, wymieniany byl gwizdek, graja fajnie, cena to 500 eur za pare gdzie nowe 1400, moge je jeszcze zwrocic bo mam jakies zle odczucia,

czy wymiana gwizdka jest wynikiem mocnego eksploatowania czy to poprostu pech?

jakies opinie?

jesli bym zdecydowal sie na nowe 716 to roznica bedzie mocno odczuwalna?

wlasnie dokopalem sie do tabliczki z serial nr. I znalazlem ze to są " chorusy 826V, "

na stronie Focal.com nie ma takiego modelu i taki nr seryjny nie istnieje, ehh, graja naprawde fajnie i gdyby nie to juz bym je oddal, 

Edytowano przez Damian Rasm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pewne przemyślenia z tego postu i śmiem je tu zawrzeć. :)

- Szukasz sprzetu nowego, a później testujesz i wybierasz kolumny 4 letnie ze zmienionymi tweeterami :| Raczej wymieniał bo spalił.

- facet w sklepie najpierw poleca Ci amplituner kina !! do stereo :/ po czym zmienia zdanie na coś innego. No tak tamto mu nie schodzi to najpierw chciał zacząć od tamtego. Pominął bym takiego gościa.

- patrzysz na Concepty, które z Twoim brzmieniem nie mają zbyt wiele wspólnego :/

 

A teraz moje zdanie.

Szukasz brzmienia skrajnie V i takie od Yamahy RN602 + Focale dostaniesz. Jednak nie patrzył bym na modele naprawiane.

Jakie tam macie jeszcze formy? Są Magnaty Quantum serii 6? model 677?

Są Klipsche? Seria R26F/R28f?

 

Piotrek

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drogi Piotrze, 

rzeczywiscie jestem sklonny wydac wiecej za nowy sprzet, jednak tylko na tym forum w wiekszosci watkow, proponowany jest wyzszej klasy "uzywany" sprzet, ktory i tak zawsze moze okazac sie naprawiany a my wcale o tym fakcie wiedziec nie musimy, idac dalej w/g mnie kolumny jednak latwiej naprawic niz wzmacniacz(jezeli ten wogole da sie naprawic), dlatego zdecydowalem na nowa yamahe rn602 ktora mi pasuje, wizualnie, funkcjonalnie.

Z Chorusami 826v gra dobrze, jest moc ktora czuc, vocal bardzo soczysty, gitary brzmia bardzo gleboko, ... ehh mozna by pisac i pisac, 

ogolnie mi zestaw pasuje, jednak jak wspomnialem, wole wydac wiecej  na nowy sprzet, chorusy 726v sa poza zasiegiem, 716 ewentualnie, tylko czy warto? 

Czy 2x drozsze 716 nowe dadza mi wiecej przyjemnosci w sluchaniu?

docelowo ma byc cd yamaha cdn301 i gramofon tu jeszcze nie wiem jaki, troche slyszalem dobrego o gramofonach rega

pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doradzanie sprzetu używanego nie polega na tym aby kupić byle pierwsze co. Taki sprzęt trzeba sprawdzić i kupić z głową.

Naprawić? Czy wymienić? Wymiana tweetera na inny pasujący do "dziury" to nie naprawa. Nie wiem jak jest w tym przypadku ale ja raczej bym uważał.

Sprawdź nowe Quantum 677.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie odnosnie R-N602, dokupilem okazyjnie cdn301 i wszystkie funkcje sieciowe sie dubluja, wzmacniacz mi odpowiada jednak w podobnej cenie jest as701,

jak by to sie przekladalo na jakosc ?

W zestawie z focal chorus 826

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z Focalami, ale niewątpliwie A-S701 reprezentuje wyższy poziom niż R-N602, więc raczej wybór jest oczywisty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie wzmacniacz as700/701 względem RN602 ma ogólnie rzecz nazywając więcej blasku( nieco więcej góry i bas jest twardszy i jeszcze obszerniejszy) czy jest to potrzebne Focalom to już oceń sam. 

Co do dublowania się cech sieciowych w 602 i cdn 301 to jesteś pewien w 100 %? Testowałeś ? Bo ja w 100% nie jestem przekonany, cdn301 nie oferuje odtwarzania flaczków, ani mp3, innych plików bo nie ma zwyczajnie wejścia usb. Nie wiem też, czy widzi też np serwer domowy z muzyką, bo skoro nie ma usb to było by miło;) Dalej, nie ma wifi jak masz jak pociągnąć skrętkę, to okey, ale... Dalej kiedyś będąc w salonie to o ile pamiętam cd-n301nie ma wsparcia takiej wygodnej aplikacji jak teraz te nowsze urządzenia Yamahy, choć zastrzegam być może sama aplikacja się zmieniła od tego czasu( obsługa cdn 301 na pilocie i małym wyświetlaczu nie jest wygodna). Jaki jest czas od wciśnięcia "power" do usłyszenia muzyki z radia internetowego w cd-n301, a jaki czas z RN602 ? ( w rn602 koło 8-9 sekund po wifi). Według mnie funkcje sieciowe w tych urządzeniach się nie dublują, co najwyżej nieco zazębiają i to w różny sposób i na różnych poziomach jakości i ergonomii.

Według mnie, jak masz dużą kolekcję płyt CD, chcesz jeszcze większej dynamiki wybierz klasyczne CD, wzmacniacz as701 i jakiś oddzielny odtwarzacz sieciowy, od biedy ten cdn301( jak masz mało płyt CD i również masz mało plików z muzyką) . Ale  jak masz więcej muzyki na plikach to wygodniej i lepiej zagrasz z RN 602 do tego klasyczny odtwarzacz CD, albo zostaw ten co już okazyjnie kupiłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o obsluge to cdn301 obsluguje sie za pomoca apki dla tego typu modeli, nie jest to musiccast ale dziala, mp3 , flac obsluguje, uzywam do filmow plex serwer ktory dziala z flac bez zarzutu, do tego spotify, airplay no i oczywiscie cd, jesli chodzi o szybkosc dzialania to jednak musiccast z rn 602 dziala bardzo szybko i intuicyjnie, natomiast yamaha NP controler juz gorzej, najbardziej meczy brak mozliwosci zapisu np ulubionych stacji radiowych( moze kiedys bedzie)

bardziej interesuje mnie jakosc wlasnie strumieniowania, rn602 testuje juz pare dni i podoba mi sie, cdn301 podlaczylem dzisiaj i cd gra fajnie, flac i spotify dopiero mam zamiar posluchac

zobaczymy, teoretycznie jak na rn 602 nie bedzie roznicy to przy zakupie as701 powinno byc tylko lepiej,

moze ktos juz to przerabial? Ewentualnie panowie sprzedawcy?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

As701 to wyraźnie lepszy wzmacniacz. To granie poziomu RN 803

 Zyskujesz na plus w każdym paśmie oraz na muzykalności tego urządzenia. 

Co oznacza jednak że wpadł ci? 

Masz go za darmo ta 301ke?

Bo jak mówisz że wpadł ci w oko to za 1500 to nie jest jakiś wyborny ani CD ani sieć. 

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otrzymalem dodatkowo 2 propozycje, 

advanced acustic xi75 2x75 W obawiam sie ze z focalami nie da sobie rady ale jeszcze nie sluchalem, 

anthem integrated 225 tu juz jest bardzo duzo mocy ale uzywany 1,5roczny za 50% ktos mial z nimi do czynienia? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Advanced acustic xi75 2x75 to przede wszystkim zupełne inne brzmienie nie tylko od Yamahy, ale i od sporej grupy innych wzmacniaczy . Albo podpasuje, albo nie, z Focalami może być to jakiś kierunek, zgęstnieje dół, średnica, przygaśnie góra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To po ile ten anthem 225? 

Bo to może być dobra droga. Co prawda ten producent nie specjalizuje się we wzmacniaczach ale końcówki mocy ma dobre. 

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorryza brak odpowiedzi, troche zajec :)

no wiec za anthema musialbym zaplacic 1000eur, to napewno okazja jednak nie chce ciagle dokladac bo jest lepszy, w ten sposob szybko deszlibysmy do jakiegos McIntosha lub accuphase :)

od paru dni wygrzewam as701, wrazenia bardzo pozytywne, wzmacniacz ma wystarczajaco mocy by zasilic odpowiednio focale.

chcialbym sie dopytac jeszcze o okablowanie, 

Mam miedz 2x4 mm zwykly kabel glosnikowy, zwykly rca - cd do wzmacniacza, 

wiem ze pozadne kable poprawia jakosc w highendowym sprzecie, jak jest w tej sytuacji gdy za kable do kolumn musialbym zaplacic okolo 50% ceny wzmacniacza i to oczywiscie  nawet nie z wysokiej polki.

pozdrawiam Damian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, 

dalej kabelki, zestaw mam tak ustawiony ze lewa kolumna potrzebuje okolo 4 mb kabla, prawa 2 i takie dlugosci mam, jednak mam czasem wrazenie ze prawa gra jak by mocniej.

dlugosc kabla moze miec wplyw na jakosc sygnalu? Czy szukam problemu?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Damian Rasm napisał:

dlugosc kabla moze miec wplyw na jakosc sygnalu? Czy szukam problemu?

Długość kabli ma pewien wpływ - ale przede wszystkim powinna to być taka sama długość kabla do lewej i prawej kolumny. A więc potrzebujesz dwa kable po 4 metry, a ten do prawej kolumny po prostu rzuć w nieładzie za kolumną czy szafką (ale nie zwijaj go, bo się robią zakłócenia).

Co do jakości kabla i jego ceny: przede wszystkim kable i wtyki muszą być solidne i nie muszą kosztować majątku - dobierasz je tak, byś nie tracił zbytnio na jakości sygnału. Poza tym musisz pierw posłuchać tego co masz i przyzwyczaić się do dźwięku, a potem szukać dalej - niektórzy będą twierdzić, że nie ma sensu kupować drogich kabli bo nie słyszą różnicy (i to ich prawo) i powoływać się na spiskową teorię dziejów i nabijanie klientów w butelkę.  Inni za to słyszą wpływ kabli na brzmienie systemu - ale i tak nie będą Ciebie namawiali na zakup w ciemno bez odsłuchu czy na kable kosztujące tyle co wzmacniacz czy kolumny.

Jeżeli głośnikowy jest z porządnej beztlenowej miedzi miedzi (bez aluminium - o czym wspominał S4Home) to już dobrze.
Poza tym okablowanie możesz zmieniać stopniowo, dopasowując do posiadanego sprzętu - bo mogą w pewnym stopniu zniwelować problemy z brzmieniem (ale tylko w pewnym stopniu - jak sprzęt jest niedopasowany to cudów nie będzie).

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kable ktore mam to inakustik transamp 25, czyli nie 4mm jak powiedzial spredawca, no coz nie placilem za nie wiec pretensji nie mam, in akustik premium znalazlem ale transamp 25 juz nie,

napewno bede zmienial, tylko jeszcze nie wiem co bedzie najbardziej odpowiednie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kable powinny być tej samej długości.

Ale te 2 metry nie mogą mieć tak słyszalnych skutków. Raczej akustyka. Któraś kolumna ma lepiej odbite fale które się nakładają.

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×