Fafniak Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 6 godzin temu, wpszoniak napisał: Coś Ty się uczepił tego "podkładu"? Bo twierdzenia o wpływie podkładu starasz się podeprzeć różnymi edycjami płyt, które równie dobrze mogą być "grzebnięte" edytorsko Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf Son Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 Dobra, Discipline Global Mobile – IEDG-01King Crimson skończyło się na Kill 'Em All... Wróć Na Red z genialnym Starless.To forum AUDIO, nie wymiguj się, dawaj sprzęt Kolumny, wzmacniacz, źródło - kabelki możemy na tym etapie pominąć Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 (edytowany) 2 godziny temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: A ja, a ja przesłuchałem płyty w złotym kolorze i .....do 3-ch, zgoda że po cieplejszej stronie ale już Enya to nie bardzo, a album Brothers In Arms od Mobile Fidelity Sound Lab jest tak wyczyszczony, że tu ciepła nuta uciekła. Dobra, Discipline Global Mobile – IEDG-01 Tak, jak już kilka razy wspominał @Fafniak, wszystko się chłopakom miesza. Mylą różne mastery (różne pliki początkowe) z tym, jaki wpływ na dźwięk mają różne technologie tworzenia płyt CD (plik, który uzyskujemy na wyjściu czytnika CD). Trudno się do tego nawet odnosić. To tak, jakbym porównywał dwie płyty Stinga, np. Brand New Day - The Remixes (wydaną w Japonii w 2000) i Brand New Day (wydaną w USA w 1999) i na podstawie odsłuchu zawyrokował, że płyty z tłoczni japońskich różnią się brzmieniem od płyt amerykańskich, że są bardziej rytmiczne. Dokładnie takie absurdy logiczne fundują nam właśnie drodzy koledzy. Zwróć Bogusławowie uwagę na fakt, że Mobile Fidelity Sound Lab dokonuje nowych masterów (miksów) płyt, które wydaje, trudno więc słyszalne różnice względem zwykłych tłoczeń kłaść na karb, np. koloru podkładu płyty. Edytowano 6 grudnia 2018 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf Son Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 Pliki gorzej radzą sobie z odwzorowaniem barw i alikwotówWojtku, jak Cię lubię, tak zaraz Cię tu ubiję. No, normalnie gumką od majtek zastrzelę - co byś dłużej umierał za herezje, rzecz jasna PLIKI nie mają tu NIC do gadania - nie mówimy tutaj o jitterze i innych takich, bo to transmisja PLIKÓW może stwarzać problemy. W CD masz dokładnie ten sam problem, tylko raz że ścieżka krótka i dwa że chipy DAC w CD robiono inaczej - prościej. Tak, bo tu zawsze chodziło o to aby płyta CD nie sprawiała problemów przy odtwarzaniu - koncerny, tak płytowe jak i sprzętowe, potrafią liczyć 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 Wolfi, problem w tym naszym nieporozumieniu polega na tym, że ja o wozie, a Ty o kozie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf Son Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 Wolfi, problem w tym naszym nieporozumieniu polega na tym, że ja o wozie, a Ty o kozie.Aha, rozumiem. Za wysokie progi na moje nogi.Ok. Kolumny, wzmacniacz, źródło poproszę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 (edytowany) 1 godzinę temu, Kraft napisał: ...na podstawie odsłuchu zawyrokował, że płyty z tłoczni japońskich różnią się brzmieniem od płyt amerykańskich, że są bardziej rytmiczne. Dokładnie takie absurdy logiczne fundują nam właśnie drodzy koledzy. mam wrażenie, że to raczej Ty nie wiesz o czym piszesz, albo nie rozumiesz o czym my tu gadamy.... Czy Ty wiesz co to puls, rytm muzyczny? Zaczynam mieć wątpliwości.... Czy porównywałeś japońskie edycje z amerykańskimi żeby się tu wypowiadać? Teraz wiem już na pewno- NIE PORÓWNYWAŁEŚ! P.S. Proszę podaj przykład absurdu jaki Ci serwujemy... Zwłaszcza ten gdzie argumentujemy coś tam "innym rytmem" 10 minut temu, Wolf Son napisał: Aha, rozumiem. Za wysokie progi na moje nogi. Ok. Kolumny, wzmacniacz, źródło poproszę. Do części pierwszej- nie wiem skąd Twój tak ostry wniosek... Po prostu napisałem, że Ty piszesz o czymś innym niż ja... To wszystko. Do części drugiej Twojej wypowiedzi- nie rozumiem tej treści. Edytowano 6 grudnia 2018 przez Gość Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 Ja mam tylko zastrzeżenia do metodologii której używasz do formułowania swoich wniosków. Nie przeczę, że płyty japońskie mogą się różnić od amerykańskich brzmieniem. Mam nawet podejrzenia dlaczego tak może być. Chodzi mi tylko o to, że na podstawie tych rzeczywistych różnic wyciągasz zbyt szerokie i co za tym idzie absurdalne wnioski dotyczące różnych aspektów procesu tłoczenia płyt CD. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 (edytowany) 9 minut temu, Kraft napisał: Ja mam tylko zastrzeżenia do metodologii której używasz do formułowania swoich wniosków. Nie przeczę, że płyty japońskie mogą się różnić od amerykańskich brzmieniem. Mam nawet podejrzenia dlaczego tak może być. Chodzi mi tylko o to, że na podstawie tych rzeczywistych różnic wyciągasz zbyt szerokie i co za tym idzie absurdalne wnioski dotyczące różnych aspektów procesu tłoczenia płyt CD. Kraft, ja nie wyciągam żadnych wniosków, w przeciwieństwie do Ciebie. Informuję Was o tym co potrafię wysłuchać. A to co zostało opisane na blogu, to chyba zdajesz sobie sprawę, że nie jest treścią wyciągniętą ze "zdaje mi się" tylko z portali profesjonalistów. Profesjonaliści- producenci płyt, zapewne wiedzą więcej na temat produkcji CD niż Ty czy ja... Prawda? Inna sprawa to dać temu wiarę bądź nie.... To pozostawiam czytelnikom. Edytowano 6 grudnia 2018 przez Gość Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 6 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2018 Czy ja się w końcu dowiem w jaki sposób kolor podkładu zmienia dźwięk ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 (edytowany) Fafniaku, kolor coś zmienia? Owszem w obrazach malowanych farbą zmienia, ale w płytach CD? Jeśli ktoś coś słyszy to.... No na pewno nie ja! A gdzież bym śmiał! Jeśli coś kiedyś usłyszałem to była to tylko ułuda, która nie jest warta tego by się do nie przyznawać. Zwłaszcza na forum audio. Na blogu to i owszem, ale tu... NIGDY! P.S. Dla informacji podam, że zmieniłem wiarę wczoraj.... Z osoby "słyszącej" przemieniłem się w wygodniejszą dla wszystkich osobę "niesłyszącą". Nie bedzie przynajmniej konfliktów.... Będzie miło i zgodliwie, a nawet pliki polubię jeśli będzie taka wola. Edytowano 7 grudnia 2018 przez Gość Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smerfciamajda Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Ja nadal jestem ciekaw porównania obrazów dwóch różnych płyt, obu zapisów binarnego i po dekodowaniu analogowym. Nie mam takich płyt wiec sam tego nie zrobię a szkoda bo wiele by się wyjaśniło. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Wiesz.... Ja tez jestem ciekaw. A jeszcze ciekawsze wydaje się to czy w ogóle znajdzie sie ktoś chętny do wyjaśnienia... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pboczek Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 (edytowany) 41 minut temu, Smerfciamajda napisał: Ja nadal jestem ciekaw porównania obrazów dwóch różnych płyt, obu zapisów binarnego i po dekodowaniu analogowym. Bogusław udostępniał w chmurze te same utwory z różnych wydań. Chyba trzy osoby bawiły się w porównanie. (Nie był to Kraft) Boguś może zamieścisz coś z różnych kolorów podkładów, posłuchamy. Kto chce pomierzy. Trzeba by tylko dokładnie sprawdzić notki wydawcy, z czego to wydanie i jaki mastering. Edytowano 7 grudnia 2018 przez Pboczek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Czyli jak zwykle... Jak przychodzi do szczegółowych pytań - następuje zamydlanie problemu i kierowanie tematu na inne bezpieczniejsze tory. W tym przypadku poszedłeś @wpszoniak w "przenicowanie" postawy. Dziecinne to jest @Pboczek - jeżeli nie ma pewności ze nikt przy okazji wydań danej płyty nie machał suwakami to porównanie płyt które dodatkowo różnią sie kolorem podkładu jest bezsensowne. (przy założeniu ze chcemy zobaczyć czy kolor podkładu cokolwiek zmienia) - to chyba logiczne? Powtarzam pytanie - co zmienia barwa podkładu? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pboczek Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Fafniaczku ale wtedy słuchaliśmy również SHM które mają inny kolor podkładu. Gdyby ustalić z czego było zrobione nagranie i sprawdzić jak ma się to do wydania tradycyjnego, to może byłoby coś z tego. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 (edytowany) Ale jednocześnie były to zupełnie różne wydania....(o ile pamiętam)- jak można stwierdzić że nikt suwakami nie machał? Edytowano 7 grudnia 2018 przez Fafniak Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 29 minut temu, Fafniak napisał: Jak przychodzi do szczegółowych pytań - następuje zamydlanie problemu i kierowanie tematu na inne bezpieczniejsze tory. W tym przypadku poszedłeś @wpszoniak w "przenicowanie" postawy. Dziecinne to jest Bardzo proszę o nieocenianie mojej postawy, bo w tym momencie zezwalasz mi się odwzajemnić... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Cóż To co ostatnio prezentujesz skłania mnie do takiego postrzegania Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 (edytowany) 15 godzin temu, Wolf Son napisał: King Crimson skończyło się na Kill 'Em All... Wróć Na Red z genialnym Starless. To forum AUDIO, nie wymiguj się, dawaj sprzęt Kolumny, wzmacniacz, źródło - kabelki możemy na tym etapie pominąć Kable mają swój wkład i nie będziemy ich ignorować, za dożo mnie kosztowały..........testowania i ......... Heco The New Statement / Audioquest Typ4 / McIntosh MA252 + Audioquest NRG Thunder // XLR=Purist Audio Design Poseidon / Emotiva ERC-3 + Audioquest NRG-4 // NAD D1050 DAC / WireWorld Ultraviolet 7 USB // RCA = Harmonix CI 230 MK2 Improved / Audioquest - Big Sur / Digital - AudioQuest Coaxial Carbon // GigaWatt PF-1 MK2 + AudioQuest NRG-4 // Technics RS-AZ6 15 godzin temu, Kraft napisał: Tak, jak już kilka razy wspominał @Fafniak, wszystko się chłopakom miesza. Mylą różne mastery (różne pliki początkowe) z tym, jaki wpływ na dźwięk mają różne technologie tworzenia płyt CD (plik, który uzyskujemy na wyjściu czytnika CD). Trudno się do tego nawet odnosić. To tak, jakbym porównywał dwie płyty Stinga, np. Brand New Day - The Remixes (wydaną w Japonii w 2000) i Brand New Day (wydaną w USA w 1999) i na podstawie odsłuchu zawyrokował, że płyty z tłoczni japońskich różnią się brzmieniem od płyt amerykańskich, że są bardziej rytmiczne. Dokładnie takie absurdy logiczne fundują nam właśnie drodzy koledzy. Zwróć Bogusławowie uwagę na fakt, że Mobile Fidelity Sound Lab dokonuje nowych masterów (miksów) płyt, które wydaje, trudno więc słyszalne różnice względem zwykłych tłoczeń kłaść na karb, np. koloru podkładu płyty. Tak, wiem i nie tylko Oni: Uszlachetniają http://www.elusivedisc.com/XRCD-Pre-Orders/products/1416/ http://www.elusivedisc.com/New-XRCDs/products/1530/ A, jak bym sam sobie tak wypalił z pliku 24-192 na takim nośniku https://ccd.pl/sieveking-sound-audiophile-24-karat-gold-cd-r-p154/ czy to się będzie liczyło? 2 godziny temu, Pboczek napisał: Bogusław udostępniał w chmurze te same utwory z różnych wydań. Chyba trzy osoby bawiły się w porównanie. (Nie był to Kraft) Boguś może zamieścisz coś z różnych kolorów podkładów, posłuchamy. Kto chce pomierzy. Trzeba by tylko dokładnie sprawdzić notki wydawcy, z czego to wydanie i jaki mastering. Nie widzę przeciwwskazań. To jest zestaw, gdzie ni cholery nie potrafię odróżnić po kolorze. sorry. https://www.discogs.com/Enya-Watermark/release/6009039 https://www.discogs.com/Enya-Watermark/release/1198203 Może lepiej wrócić do tematu drewna? Edytowano 7 grudnia 2018 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pboczek Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Lepiej daj takie gdzie można odróżnić. Sprawdzimy z czego wydane i do słuchania. Zbliżają się święta więc możemy wymyślić sobie jakąś zabawę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 3 godziny temu, Fafniak napisał: Jak przychodzi do szczegółowych pytań - następuje zamydlanie problemu i kierowanie tematu na inne bezpieczniejsze tory. @wpszoniak Nie mam obowiązku wciąż i ciągle odpowiadać na Twoje pytania. Póki byłem przed barykadą, a nie jak teraz- za barykadą to Ci odpowiedziałem dwukrotnie, szkoda, że tego nie zauważyłeś. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Powiedzmy tak... Twoja odpowiedź nie wyjaśniała zjawiska. Mało tego nie potrafisz odpowiedzieć czy te różne wydania na różnych podkładach pochodzą z tego samego IDENTYCZNEGO masteru. Co jest sprawą że tak powiem podstawową/kluczową Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pboczek Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 Fafniak ale przecież Wojtek nie wie dlaczego tak jest? Skoro nie wie, to jak ma udzielić odpowiedzi. Co do różnych wydań, to może spróbujmy znaleźć takie które są dobrze opisane by porównać czy to te same i odsłuchać je na różnych płytkach, co? Wojciech ma najwięcej płyt ale nie ma jak zgrać do pliku. Zostaje Bogusław. Pytanie do niego, jak opisane są posiadane przez niego płyty, czy można stwierdzić z czego były robione i masterowane? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 grudnia 2018 Udostępnij Napisano 7 grudnia 2018 (edytowany) 1 godzinę temu, Fafniak napisał: Powiedzmy tak... Twoja odpowiedź nie wyjaśniała zjawiska. Mało tego nie potrafisz odpowiedzieć czy te różne wydania na różnych podkładach pochodzą z tego samego IDENTYCZNEGO masteru. Co jest sprawą że tak powiem podstawową/kluczową Każda płyta poważnej wytwórni (z wyjątkami) posiada notatkę z wyszczególnionymi informacjami o dacie nagrania, dacie wydania, producentach i inżynierach zajmujących się masteringiem (ewentualnie o studio, które się masteringiem zajmowało). Nie jest trudne sprawdzenie. Ponadto nie pisałem o przypadkach konwersji do K2HD czy XRCD lecz o płytach różnych producentów- japońskich bądź amerykańskich, tej samej korporacji, bo o europejskich raczej powinniśmy zapomnieć, niezależnie czy słyszymy cokolwiek czy nie... Podawałem przykład płyty "Aquirre" Los Otros czy nie podawałem? No i tak właśnie pamiętasz co Ci się odpowiada... Ma sens nasze dyskutowanie? Otóż- nie ma sensu, więc pierniczę, wolę nie dyskutować, zacznę potwierdzać (właściwie już zacząłem, co prawda dość kłamliwie, ale skoro będzie "po linii" to nikt się czepiać nie będzie.... Prawda?) A oto jeszcze jeden dowód, że dyskusja z Tobą @Fafniak mija się z sensem. Prosiłem Ciebie, żebyś przeczytał co napisałem na blogu, ale Ty wolisz uparcie pytać o to samo (a przy okazji niesympatycznie się o mnie wyrażać)... No OK... Już nie odsyłam lecz przytaczam treść do jakiej Ciebie odsyłałem: "Metalizowane złotem płyty (jak w przypadku opisywanej Zekix Chesky) mają często więcej błędów i gorszą jakość sygnału HF niż wersja z powłoką aluminiową. Nie należy winić złota lub innej powłoki, ale raczej różną zastosowaną technologię lub warunki techniczne produkcji płyt. Ten fakt pokazuje, że badanie sygnału HF nie mówi nic o dźwięku płyty. Lepszym jest analizator jittera, mówiący więcej o sygnale HF." Edytowano 7 grudnia 2018 przez Gość Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.