Skocz do zawartości
Przemek Ost

Nad 356 nierówna praca kanałów

Recommended Posts

Spotkal sie ktos z nierowna praca kanalow w ww wzmacniaczu? Szczegolnie na najnizszej glosnosci ustawianej potencjometrem (skok z pilota jest juz wiekszy i tak tego nie slychac ) jeden glosnik slychac a drugi praktycznie w ogole. Kable i awarie glosnikow wykluczylem, to ewidentnie lewy kanal jest cichszy. Pytanie czy sa na to jakies normy i w pewnym zakresie moze tak byc ? W niczym to nie przeszkadza bo juz na godzinie 8 problem w ogole nie wystepuje, pewnie to gry wchodzi akustyka i to ze sa rozne odleglosci od scian miedzy kolumnami. Wniosek jest taki ze u mnie to nie przeszkadza, ale przy ewentualnej odsprzedazy np. za kilka lat u kogos to moze powodowac problem i wymagaloby to delikatnej korekty balansem. Macie z takim czyms jakies doswiadczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ten typ tak ma. Taka charakterystyka potencjometrów ze ścieżkami rezystancyjnymi. Ten alps nie jest z najwyższej półki.

Mam to samo w moim C356. To w połączeniu dużą bezwładnością serwo jest strasznie denerwujące w nocy. 

Dlatego wykorzystuje go jako końcówkę mocy sterowaną DACiem.

Edytowano przez kukocz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką sytuację w Audiolabie 8000S. Muszę przyznać, że było to denerwujące przy cichym słuchaniu. Fabrycznie było miejsce na rezystory na płytce drukowanej. Można było wtedy cicho słuchać na dziewiątej ale powyżej następował dosyć nagły skok głośności więc nie do końca rozwiązywało to problem.

Ewidentnie wina jest po stronie potencjometru. U mnie był czarny Alps a mimo to problem istniał. Ja akustykę wykluczyłem bo ten sam problem istniał przy słuchaniu przez słuchawkowe. W Kandy K3 teraz nawet przy cichym słuchaniu praca kanałów jest równomierna a też Alps więc pewnie są Alpsy lepsze i gorsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mowisz ze to nie wada fabryczna...to nie ma co slac bo wiadomo jaka bedzie odpowiedz 😄 no ten potencjometr to jest dla mnie jedyny minus tego wzmaka 😄 jakiego DACa masz do niego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Przemek Ost napisał:

Mowisz ze to nie wada fabryczna...to nie ma co slac bo wiadomo jaka bedzie odpowiedz 😄 no ten potencjometr to jest dla mnie jedyny minus tego wzmaka 😄 jakiego DACa masz do niego?

Topping DX3 Pro. Bardzo fajny DAC w rozsądnych pieniądzach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kukocz napisał:

Ten typ tak ma. Taka charakterystyka potencjometrów ze ścieżkami rezystancyjnymi. Ten alps nie jest z najwyższej półki.

Mam to samo w moim C356. To w połączeniu dużą bezwładnością serwo jest strasznie denerwujące w nocy. 

Dlatego wykorzystuje go jako końcówkę mocy sterowaną DACiem.

Dokładnie mam to samo i tak samo włączyłem daca do sterowania głośnością

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Przemek Ost napisał:

Ale dac nic nie pomoze niestety przy streamerze yamaha wxad 10...

To faktycznie kiepsko jak juz masz daca, który nie ma funkcji pre.

7 godzin temu, Przemek Ost napisał:

Duza bezwladnosc rozumiem, ale co ma bezwladnosc potencjometru do glosnosci poszczegolnych kanalow? 

Kompletnie nic... Ale te dwie cechy w połączeniu potrafią być szczególnie irytujące podczas cichego słuchania wieczorem. Trzeba się do tego przyzwyczaić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przypadku nada jest to problem znany od wielu lat. O ile w modelu 326 którego i tak polecam bo jest dobrym, jest to kwestia tylko czasu. 

O tyle deczko inna budowa samego frontu chroni przed dostawaniem się tam kurzu. I w modelu 356 problem występuje  dużo rzadziej. 

Nad o tym wie i kiedyś dostałem , jeszcze prywatnie, od nich informację iż różnica w poziomie kanałów do 20 procent nie podlega serwisowi. 

Zanim założyłem S4 zajmowałem się testowaniem sprzętu audio i akurat model 326 trafił do mnie na dłużej. 

Możesz spróbować przeczyscic potencjometr kontakt pr taki preparat. 

Ja także obniżyłem poziom wyjścia na źródle aby potencjometr był szerzej rozkręcony.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że NAD informacji o nierównej pracy kanałów nie zamieszcza w katalogu. 🤐

Albo zostaje Ci żyć z tą wada, albo reklamacja z tytułu rękojmi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Karo napisał:

Szkoda tylko, że NAD informacji o nierównej pracy kanałów nie zamieszcza w katalogu. 🤐

Albo zostaje Ci żyć z tą wada, albo reklamacja z tytułu rękojmi. 

Nie takie wady zostają ukrywane w sprzętach audio :)

i jak mówię w przypadku 356 to zadkosc 

jesli jest na gwarancji to zdecydowanie go odsyłaj. Wałcz o sprawny egzemplarz bo to nie jest trudne. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy takie przypadki i niestety dystrybutor był nieugięty, naprawiano, przedmuchiwano i kij z tego. Możesz sobie dokupić preamp stereo dobrej klasy i potraktować C356 jako końcówę mocy. Bedzie grał równo i jeszcze dużo lepiej bo ma słabą sekcję przedwzmacniacza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rms.pl napisał:

Mieliśmy takie przypadki i niestety dystrybutor był nieugięty, naprawiano, przedmuchiwano i kij z tego. Możesz sobie dokupić preamp stereo dobrej klasy i potraktować C356 jako końcówę mocy. Bedzie grał równo i jeszcze dużo lepiej bo ma słabą sekcję przedwzmacniacza. 

A z ciekawosci o jakim preampie myslisz do c356, oczywiscie adekwatny cenowo biorac pod uwage reszte toru czyli heco aurora 700, odtwarzacz marantz 63 KI, wxad10 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Przemek Ost napisał:

A z ciekawosci o jakim preampie myslisz do c356, oczywiscie adekwatny cenowo biorac pod uwage reszte toru czyli heco aurora 700, odtwarzacz marantz 63 KI, wxad10 ?

Nistety żaden z nich. Preamp musi mieć sterowanie głośnościa. Ja dla przykładu używam Pro Ject pre box S2 digital. Kupiłem za niecałe 1200 i jestem całkiem zadowolony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, slaw0001 napisał:

Nistety żaden z nich. Preamp musi mieć sterowanie głośnościa. Ja dla przykładu używam Pro Ject pre box S2 digital. Kupiłem za niecałe 1200 i jestem całkiem zadowolony. 

Zaden z nich? Zadnego jeszcze nikt nie wymienil 😛

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też bym polecał pro jecta.

Ewentualnie podejść do tematu nieco drożej i kupić odtwarzacz który jest od razu przedwzmacniaczem. 

Cambridge cxn

Chyba że nie jesteś zwolennikiem sieci. To w takim razie nie ma tematu.

Project wówczas to dobra opcja 

Mi się udało to naprawić obniżając sygnał z kompa do daca. Tak aby na wzmaku bylo słychać dopiero od godziny 9.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pro-ject to mądra koncepcja bo ma cyfrową regulację głośności

https://sklep.rms.pl/pro-ject-pre-box-s2-digital-prebox-s-2-przedwzmacniacz-liniowy-stereo-z-dac

Możesz rozejrzeć się też po naszej ofercie

https://sklep.rms.pl/przedwzmacniacze-stereo

 

Jeśli używka to szukaj tego. Genialne urządzenie w swojej cenie, bije się z preampami w cenie 10-12k. Wiem bo mam, używam. 

https://archiwum.rms.pl/en/myryad-z40-z-40-class-a-hi-end-pre-amp-and-headphone-amplifier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pro-ject w pełni decoduje MQA co też na pewno nie pozostało bez wpływu na jego cenę. Też rozważałem to pudełeczko, ale finalnie padło na Topping DX3 Pro. Nie dekoduje MQA ale jest połowę tańszy. Na forum Audiosciencereview możesz sporo poczytać o obu urządzeniach. Sam go stosuję jako pre do NAD C356 i gra to na prawdę lepiej w takiej konfiguracji. Topping ma wejście USB, 2x Coax, 1x optical i łączność BT. Wykorzystuję wszystkie wyjścia cyfrowe i w aktualnej kofiguracji nawt mi nie szkoda selektora wejść w zintegrowanym pre NADa. Zacznę się martwić jak mi kiedyś przyjdzie chęć na gramofon :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok daliście pewne propozycje, większość z nich to preampy + DAC stosowane także ze słuchawkami. Lub tak jak ostatnia propozycja typowy wzmacniacz słuchawkowy. Jak to podłączyć do toru wzmacniacz - WXAD10 - Kolumny (nie odtwarzam muzyki z kompa) zeby dobrze spelnilo swoja role ? 2500 zł za preamp, który ma mi tylko dać, poprawna regulacje glosnosci to za malo plusow :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm WXAD10 nie ma wyjścia cyfrowego więc zarówno pro-ject jak i Topping odpadają. musiałbyś mieć wówczas typowy wzmacniacz słuchawkowy jak np JDS Atom, ale on nie ma sterowania pilotem.

Ja jako transportu używam maliny podłączonej bezpośrednio po usb do DX3 Pro. Działa to wyśmienicie i mam z głowy temat dodatkowych nakładek. W Twoim przypadku sprawa się komplikuje.

Korzystnie byłoby mieć możliwość wypożyczenia takiego pro-jecta (z Toppingiem raczej nie ma szans bo to chi-fi i mało popularny u nas :)) podłączenie do niego maliny jako transport (np z Volumio na pokładzie) i porównanie go z WXAD10. Jak się okaże, że malina + DAC grają lepiej to mógłbyś się pozbyć yamahy, a podłączając takiego DACa bezpośrednio  jako preamp powinieneś jeszcze bardziej poprawić jakość dźwięku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...