Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

A czy czas i faza nie są ze sobą powiązane? Ok. Nie będę już pisał o fazie, tylko o czasie, że DL działa zarówno w domenie częstotliwościowej, jak i czasowej. Co do praktyki o którą pytałeś, to mam właśnie wrażenie, że korekcja DL poprawia odbiór efektów stereofonicznych opartych na fazie. Po zastosowaniu korekcji są one bardziej spektakularne.

Napisano

Miałem bardziej na myśli to, czy pomiary zrobione za pomocą REW, przy włączonej i wyłączonej korekcji, faktycznie potwierdzają poprawę odpowiedzi impulsowej, gdy korekcja jest włączona? Innymi słowy, czy dokonując rzeczywistych pomiarów, również można zobaczyć podobne do przedstawionych przez producenta obrazki "przed" i "po"?

Napisano
Dnia 24.01.2020 o 20:35, Kraft napisał:

Wzornictwo nie porywa, brakuje czegoś, co zapadnie bardziej w pamięć, choć nie zaprzeczam, że kolumny wyglądają nowocześnie i elegancko. Pierwsza generacja CM, ta z wielkim krążkiem metalu wokół wysokotonowca bardziej mi się podobała. Wykonanie też jakoś nie robi na mnie wrażenia (szczególnie na żywo). Ani w 603 obudowa nie wygląda na wartą 7000 zł, ani 700-tki nie wyglądają na kolumny za 10 000 zł.

 

Tutaj sie w zupelnosci zgadzam jakosc wykonania nie robi dobrego wrazenia. Myslalem, ze to tylko dotyczy najnizszej serii a tu okazuje sie ze nie.

Dnia 24.01.2020 o 20:35, Kraft napisał:

Brzmienie. Ponoć z odsłuchem Bowersów łatwo o efekt "Wow!". I faktycznie. Brzmienie od początku porywa. Jest bardzo efektowne. Góra błyszczy, jest bardzo detaliczna i napowietrzona. Wokale brzmią naturalnie, bas robi, co do niego należy. Trudno mieć do całości większe zastrzeżenia. Jest bardzo dobrze, a często wręcz rewelacyjnie. Nie można się nie zachwycić oddaniem przestrzeni. Wydaje się, że Bowersy łączą w sobie to co najlepsze w KEF-ach i ELAC-ach. Z tych pierwszych zrzynają holograficzność przekazu, tym drugim starają się dorównać detalicznością. Z całej trójki najbardziej przypadły mi do gustu 704. Ich balans w warunkach salki odsłuchowej wydał mi się najlepszy, a i trójwymiarowość sceny robiła momentami największe wrażenie. W monitorze 705 znowu kręciłem nosem na odrobinę niewydolny bas, a w 603 potrafił on dla odmiany chwilami przydudnić (nie sądzę jednak żeby to były cechy wrodzone tych kolumn, to raczej kwestia dopasowania do wielkości pomieszczenia, ustawienia względem ścian, ewentualnego zatkania BR - raczej do opanowania w docelowym pomieszczeniu). 

 

Ja przynajmniej jesli chodzi o monitor (mialem nizszy model B&W) tez narzekalem na bas, a Ty w dodatku sluchales ich przeciez na nieporownywalnie lepszej elektronice.

Napisano

Co do jakości wykonania B&W to może trochę przesadziłem z tą krytyką. Wielu innych uznanych producentów też nie rozpieszcza klientów w tej cenie. Są jednak inni, co nawet za mniejsze pieniądze potrafią się bardziej postarać. Uznajmy, że Bowers jest w tej dziedzinie rynkowym średniakiem. 

Co do basu, to nie wiem, czy na podstawie naszych dwóch przypadków można formułować ogólniejsze wnioski. 706-tki grały świetnie, także na basie, tylko może były trochę za małe do 25m2, by zapewnić pełną satysfakcję. Do mniejszego pomieszczenia byłby to jednak jeden z moich faworytów (choć ze względu na cenę wybrałbym raczej tańsze 706-tki).

Napisano

Nie chce moim wpisem nikogo urazic ale powiem, ze na marke premium takie wykonanie to zdecydowanie za malo poniewaz za taka uchodzi B&W. O co chodzi z ta 706 czy ten model tez odsluchiwales czy zaszla pomylka?

Napisano (edytowany)
Dnia 24.01.2020 o 20:35, Kraft napisał:

Pytanie, co jeszcze odsłuchać?

To mozesz jeszcze odsluchac z monitorow . Jakosc wykonania o wiele wyzsza od w/w kolumn.

big_ma-gold-100-walnut-iso-1.jpg

big_Sonus-faber-Sonetto-II-waln.jpg

big_BrowserPreview-tmp.jpg

big_Dynaudio-evoke-20-wood.jpg

Edytowano przez lysyrafal
Napisano

Rozumiem chociaz nie ukrywam, ze bardziej interesowaly mnie w Twoich testach monitory. Czekamy zatem na testy podlogowek i moze w nich znajdziesz brzmienie , ktore Cie zadowoli w tej wielkosci pomieszczenia.

Napisano

No dobrze, podzielę się z Wami swoim szalonym planem. Postanowiłem odsłuchać u siebie w domu całkiem pokaźne stadko kolumn. Doszedłem do wniosku, że tylko w ten sposób zyskam spokój ducha i nie będę od razu po zakupie nowych kolumn myślał, że może mogłem szukać dalej i kupić jednak inne. Przyznam, że na tym spokoju bardzo mi zależy, bo myślenie, że może być jeszcze lepiej psuje moim zdaniem radość ze słuchania muzyki. A tak mam zamiar nabyć kolumny, które w danym budżecie najlepiej trafiają w mój gust i zamknąć temat na dłuższy czas. 

Wytypowałem następujące modele:

Dynaudio x34
KEF R5
B&W 704 S2
Audio Physic Classic 5
Spendor A4
Fyne Audio 501
Focal Chora 816 (lub 826)
Canton Vento 876.2 DC

Mamy dużą różnorodność, producentów mniejszych i większych, bardziej audiofilskich i bardziej masowych, z różnych krajów i szkół grania. Powinno być ciekawie. Pewnie wszystkich się odsłuchać nie uda, ale lepiej mieć plan zbyt ambitny niż zbyt skromny.

Każdą kolumnę, którą odsłucham zamierzam dokładnie opisać na forum. Może będzie ciekawy materiał porównawczy (choć zastrzeżenia z pierwszego posta nadal obowiązują).

Wymyśliłem nawet nazwę i logo dla całej akcji: KRAFTEST.

KT01.png.78d355d80e2079eb7038a689e39f2f4b.png

 

 

 

 

 

Napisano
16 godzin temu, Kraft napisał:

Wymyśliłem nawet nazwę i logo dla całej akcji: KRAFTEST.

Mam nadzieję, że prócz tego co Ci się podoba opiszesz przede wszystkim co Ci się nie podoba, bo większość opisów i recenzji to słodzenie takie, pisanie na zamówienie często opłacane przez producentów i dystrybutorów sprzętu. Prawdziwy Test to wg mnie powinno być trochę o walorach i wszystko o bolączkach ;) Trzymam kciuki za testy i owocne poszukiwania Twojego brzmienia 

Napisano (edytowany)

Z tego co dotychczas odsłuchałem wnioskuję, że na pewnym poziomie to już ciężko znaleźć słabe kolumny. Są tylko bardzo dobre. Chodzi jedynie o znalezienie najlepszych dla siebie, wpisujących się w osobiste upodobania, czy pasujących do naszych ulubionych gatunków muzyki. Jeśli dla kogoś najważniejsza jest holografia sceny, to wybierze KEF-y. Jeśli chce usłyszeć każdy dźwięk do końca, do najcichszego pogłosu to wybierze ELAC-a itd. Koncentruję swoją uwagę na firmach z doświadczeniem i myślę, że im się wpadki nie zdarzają. Możemy dostać różne kompilacje zalet, ale jakiegoś dużego niedociągnięcia to raczej nie uświadczymy. Zresztą, jak określić, co jest wadą danej kolumny? Dla jednego będzie nią np. wycofana góra, która dla kogoś innego będzie zbawieniem. Druga sprawa to wielkość i akustyka konkretnego pomieszczenia. U mnie basu może być z jakiej kolumny za mało/za dużo, a u kogoś innego będzie go idealnie w punkt. Dlatego właśnie apeluję (bezskutecznie) o ujawnienie charakterystyk pomieszczeń w których testuje sprzęt redakcja Audio. Bez tego wyciąganie wniosków z ich opisów jest obarczone zbyt wielkim ryzykiem błędu. Będę więc raczej pisał o tym, jakie cechy kolumn najbardziej trafiły w mój gust i najlepiej spasowały się z moim pomieszczeniem, niż starał się wyciągać jakieś wady, które mogą być subiektywne i zależne od otoczenia, a nie permanentnie związane z daną konstrukcją. Będzie tak, jak z opisem ELAC-ów. Namacalność uznałem za słabszą niż oczekiwałem i o tym napisałem. Czy to wada? Nie, po prostu nie jest to moim zdaniem ich najmocniejszy punkt (ale kolumny i tak są świetne i za nimi tęsknię:(

Edytowano przez Kraft
Napisano

To tak, jakby wziąć jakąś Claudię Schiffer i starać się znaleźć braki w jej urodzie. Może się komuś nie podobać, ktoś może preferować kobiety o ciemniejszej karnacji, czy innym kolorze włosów, ale wad nie sposób jej przecież wytknąć. Ona ma tylko cechy. I tak samo z dobrymi kolumnami.

  • 3 weeks later...
Napisano

Na Twoim miejscu odpuściłbym Fyne Audio 501, Focal Chora i Audio Physic Classic 5. Te ostatnie zamień na Classic 8 - to już jest kompletne granie. Niestety bardzo podrożały od początku roku.

Dałbym też jeszcze na spokojnie szansę Elacom Carina 247.4  ;) 

Napisano
27 minut temu, jaknb napisał:

Na Twoim miejscu odpuściłbym Fyne Audio 501, Focal Chora i Audio Physic Classic 5.

Przyda się jakieś rozwinięcie. Czemu mam je sobie odpuścić?

Napisano

Dla mnie te Fyne miały dziwny bas. Taki nijaki i nudny.

Focali nie jestem fanem i to jest budżetowa konstrukcja. Nie wiem czy odczujesz coś na plus po Diamondach.

AP Classic 5 nie mają takiego wykopu fajnego jak 8ki.

Napisano
15 minut temu, jaknb napisał:

AP Classic 5 nie mają takiego wykopu fajnego jak 8ki.

W jakim metrażu odsłuchiwałeś? A co z górą pasma? Szczegółowa i błyszcząca, czy raczej stonowana? A przestrzeń i namacalność? 

Napisano

To było jakieś 16m2.

Góra szczegółowa. To jest już takie bardziej techniczne granie. Może nie takie, że słyszysz rzeczy, których wcześniej nie słyszałeś, ale na pewno zaczynasz zwracać uwagę na detale. Są po prostu serwowane jak na tacy.

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowany)

Jestem po kolejnych odsłuchach. Mam dwie wiadomości. Dobrą i złą. Dobra jest taka, że na penetrowanym przeze mnie pułapie cenowym ciężko trafić złe kolumny, więc zakup czegokolwiek wydaje się bezpieczny. Zła, że poziom jest na tyle wyrównany, iż nie sposób wskazać faworyta. Kolejnymi modelami, które odsłuchałem były Revel Concerta 2 F35, Audiovector QR3Audio Physic Classic 8 i KEF R7. Odsłuch w salonie Audioplaza w Poznaniu. Salka ok. 20 m2, prawie bez adaptacji, ale za to mocno "zagracona" kolumnami, więc bez pogłosu. Niestety z silnymi rezonansami na basie, które właściwie uniemożliwiają prawidłową ocenę kolumn w tym paśmie. Kolumny podłączone do Marantza PM8006 i CA CXN. Bardzo miła obsługa.

1. Revel Concerta 2 F35

Lekkie rozczarowanie. Jednak nie dla tego, że zagrały źle, ale z powodu nadmiernych oczekiwań jakie z nimi wiązałem. Myślałem, że kolumny opracowane z pomocą rozległych badań psychoakustycznych Harmana pokażą swoją zdecydowaną wyższość nad rywalami. Tak się jednak nie stało. Widocznie inni poważni gracze też nie stoją podpierając ściany, ale kombinują podobnie jak Harman (tylko się tym mniej chwalą).   

2. Audiovector QR3

Porządne granie. Detaliczne i precyzyjne na górze, dobrze wypełnione, że sprężystym basem. Minus - namacalność gorsza niż u rywali (albo to wrodzona cecha wstęg, albo tylko mi się tak wydaje i przez to uprzedzenie, tak to odbieram).

3. Audio Physic Classic 8

Te kolumny z pierwszej trójki spodobały mi się najbardziej, choć trudno dokładnie powiedzieć dlaczego. Jakoś ich dźwięk był najbardziej lekkostrawny. Była ładna przestrzeń, dużo detali (choć niekoniecznie więcej niż u rywali), ładny bas, namacalność. Do niczego się nie można przyczepić. Jeśli miałbym polecać kolumny w ciemno, to wskazałbym własnie te. Trudno mi sobie wyobrazić, by komuś się nie spodobały. Bezpieczny zakup. Są dobre we wszystkim, ale też w niczym nie są wybitne. QR3 wydawały się np. najlepsze w mikrodynamice i precyzji, a Revele miały chyba najprecyzyjniejszy bas (jeśli wśród dudnień pomieszczenia w ogóle da się to stwierdzić). 

4. KEF R7

Na koniec zostały podłączone KEF-y i mój entuzjazm dla AP trochę przygasł. Niestety KEF-y pobiły całą resztę towarzystwa w konkurencji stereofonii, namacalności wokali i holografii sceny. Różnica, nawet nad niezłymi w tym względzie AP, była moim zdaniem rzędu klasy. Przy realizmie KEF-ów reszta stawki wyszła na amatorów. Żeby nie było jednak za łatwo z wyborem, to KEF-y zagrały mniej rozrywkowo od AP. Ich dźwięk był ciemniejszy, bas chyba też wypadł słabiej, więc jednoznacznej przewagi nie uzyskały.

I tak jestem właściwie w punkcie wyjścia. Mimo całkiem pokaźnej porcji odsłuchów nadal nie wiem, co kupić. O jakże bym chciał, żeby jakieś kolumny "wciągnęły nosem", "pozamiatały" i "tyle w temacie". Choć nienawidzę tych określeń, to teraz żałuję, że mi się takie jednoznaczne odsłuchy nie przytrafiają. Dla mnie wszystko gra fajnie (choć różnie).

 

 

 

 

Edytowano przez Kraft
Napisano (edytowany)

Jak widac z powyzszych odsluchow w kazdych kolumnach jest cos fajnego i najlepiej jakby wszystko (co nam sie podoba) mialy tylko jedne z nich. Trzeba podjac meska decyzje i wybrac kolumny z cechami na ktorych najbardziej Ci zalezy, no chyba ze znajdziesz kolumny ktore rozwala system.

Edytowano przez lysyrafal
Napisano (edytowany)

To znany problem psychologiczny. Wybór czegokolwiek oznacza jednocześnie rezygnację z pozostałych opcji, a więc w pewnym sensie stratę. Taki paradoks. Wydajesz forsę, żeby doznać poczucia straty. Brrr...

Ale, jak już chyba wspominałem, znalazłem rozwiązanie. Kupię sobie dwie pary kolumn o przeciwstawnych cechach. Jedne do salonu, a drugie do biura i będę mógł się cieszyć zaletami dwóch konstrukcji.

Jeszcze jako uzupełnienie opisu zamieszczam zdjęcia odsłuchiwanych zestawów. Te maleństwa to QR3. Są naprawdę małe, bo przecież konkurenci z pierwszego zdjęcia to też skromne konstrukcje z 5- i 6-calowymi głośnikami. Największe ze wszystkich R7 są zaledwie średniakiem w swojej serii, a i tak zdominowały resztę.

579409540_20200226_131815p.jpg.acdee05b71fb97feec1061e3ac77c989.jpg

807758765_20200226_145432p.jpg.1a74928ac78de3c39a740d78b686cefc.jpg

Edytowano przez Kraft

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...