Skocz do zawartości

SANSUI - moja ulubiona marka


Recommended Posts

Czekam na przesyłkę z Japonii. Zakupiłem tam trafo Kashimura. Jak się domyślam będzie tam przewód z Japońską wtyczka. Część osób radzi by zostawić to i kupić przejściówkę. Część żeby uciąć wtyczkę i założyć Polska, a część żeby wymienić cały kabel zasilający. Część osób na tym forum ma takie trafa. Jak to ogarnąć żeby było jak najlepiej?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ralfs269 napisał:

Część osób radzi by zostawić to i kupić przejściówkę.

Z mojej strony proponuje powyższą opcję. Bedzie to miało znaczenie przy ewentualnej odsprzedaży.

 

1 godzinę temu, ralfs269 napisał:

Część żeby uciąć wtyczkę i założyć Polska, a część żeby wymienić cały kabel zasilający.

Pozostałe opcje to juz ingerecja (tuning) sprzętu! 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kashimura ma kabel dwu żyłowy.

Z przejściówką jest bardzo mało solidne połączenie, będzie się rozłączało lub nawet może zaiskrzyć. Moim zdaniem najlepiej (czytaj najprościej) jest uciąć wtyczkę japońską, a na jej miejsce zainstalować europejską. Słyszałem też o wstawieniu zamiast kabla gniazda IEC. Kabel Kashimury nie jest solidny, więc najprofesjonalniej byłoby chyba wymienić cały kabel z wtyczką EU.

Ważna uwaga! Sprawdź probówką,  czy na wyjściu z transformatora masz fazę tylko w jednym otworze gniazdka jp. Jeżeli będzie faza na obu otworach, obróć wtyczkę EU transformatora o 180 stopni.

Edytowano przez MarekB
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2023 o 07:45, audiowit napisał:

Nie udowodni, bo nie ma takich nagrań. Strzelił głupstwo i tyle.

Nie można usłyszeć 16hz. Słuchałem z generatora 18hz u mnie w salonie nie było ich słychać ani czuć. Jedynie powiew powietrza z BR.  W sypialni na piętrze na niektórych powierzchniach czuć było drżenie kef107, pre WBA, maker audio g9.

Żeby mówić o lampie i konkretnym wzmacniaczu trzeba mieć oryginalne trafa głośnikowe. To serce takiego wzmacniacza. To na zdjęciu można nazwać jakimś wzmacniaczem ale napewno nie Au 07 ani nawet repliką czy klonem.

Bądźcie poważni.  

Można udowodnić, że istnieje tak niski dźwięk jak 16Hz. Są generatory z sygnałem 16Hz? A może nie ma!?  Pomijam, że są to jak najbardziej naturalne dźwięki, generowane przez maszyny. 

 

 

KLON to jest tylko KLON, nie jest to oryginał!

To tylko KLON! Oparty na schemacie końcówki AU-70. Czy pisałem coś innego? 

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Myślę że z powodzeniem można stosować zwykłą przejściówkę, zakładam iż jakość stykow w tejże nie odbiega znacznie od tych w kontaktach domowych. 

Zrobi jak będzie uważał. Jednak przejściówka, to prowizorka. 

Edytowano przez MarekB
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Troll

Z trolami nie ma dyskusji ale ....  

Z tego co wiem, to ten wzmacniacz lampowy, KLON AU70, to produkcja czysto polska. Projekt wykonany na płytkę, bez plątaniny kabli. Ale pojawił się problem - brak odpowiednich transformatorów.  Nie ma dostępu nawet do jakichkolwiek zamienników serwisowych. Czyli zamienników tych osławionych oryginalnie wsadzanych Hashimoto do wersji Sansui AU-70 sklepowych. 

Poza tym "te" trafa Hashimoto można trafić tylko w nieruszanych, nie serwisowanych w serwisach wzmacniaczy Sansui AU-70. W serwisowanych wsadzano inne, zamienniki tych oryginalnych, używanych w produkcji Hashimoto. Były one, z tego co wiem, inaczej nawinięte od oryginałów więc ..... 

Twierdzenie, że się miało oryginał Sansui AU-70 traci niewiedzą! 

Gdybyś o tym wiedział to na pewno byś aż tak nie trollował w temacie! 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, san-sui napisał:

Można udowodnić, że istnieje tak niski dźwięk jak 16Hz. Są generatory z sygnałem 16Hz? A może nie ma!?  Pomijam, że są to jak najbardziej naturalne dźwięki, generowane przez maszyny. 

Chyba wyładowania atmosferyczne (szczegolnie slyszane z oddali) myślę ze mozna zaliczyć do schodzacych bardzo nisko.

W Polskim hip-hop'ie sa efekty "burzowe" w utworach, jednak nie jestem pewien czy z całą "rozpiętalnościa czestotliwosci" są zapisane na płycie🤔

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam a cóż takiego number one było  w AU70? Toż to typowa konstrukcja PP jakich wile robili w tamtych czasach japońscy producenci. Standard - PP na 7189 plus 6AN8 jako odwracacz fazy. 6AN8 to powiedzmy lampa bliska ECF82.

Za jakość dźwięku odpowiadały tam bardzo dobre trafa głośnikowe, ogrom kondensatorów olejowych - które niestety w wielu modelach muszą być wymienione, ogrom filtrów do regulacji plus nietypowo wskaźniki VU.

Modele te grały różnie w zależności od stopnia przeprowadzonych prac serwisowych - jak ktoś trafił na model gdzie oryginalne olejaki zachowały się jeszcze w dobrym stanie to ok dźwięk był wysokich lotów a jak był to model po wymianie kondów na najtańsze chińskie mkp to bywało różnie...

Obecne klony bo ktoś skopiował schemat i wstawił takie sobie trafa to mija się z celem...w samych schemacie AU70 nie ma nic specjalnego. Typowa konstrukcja japan z lat 60 tych.

Miałem, grałem, serwisowałem n razy, sprzedałem :) Minus - serwis tego cacka jest bardzo kosztowny - duża ilość kodów olejowych a te nie są tanie...rezystory też lubią mieć odchyłki rzędy 30-40% ( ale nie rezystory Suzuki - te są wykonane w klasie top).

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2023 o 10:14, czubsi napisał:

San sui jaki ty jesteś głupi  .... jak się spina takie perełki z gównianymi głośnikami to jak ma grać ???? i to stwierdzenie " w pewnym systemie" - pewnie kur...a w twoim ... Tylko ułom wini tu wzmacniacz ... Z tobą faktycznie polemika jest bez sensu. Robisz tu śmietnik na wątku z tym swoim pierd...m o jedynej słusznej koncepcji b2102mos. Kogo to obchodzi że ci to gra ??? napisz jeszcze czym sie podcierasz - będzie komplet ... 

Nie napiszę ci " jaki ty jesteś głupi  ....". Bo po co? 

Napiszę, że ten KLON SansuiX AU70 na pewno przypadł by do gustu. 

Gra bardzo szczegółowo, szybko, przestrzennie, jasno, czyli tak jak lubisz.

Przypomina mi C/B-2105MOS, tyle, że słuchając nie mam wrażenia nadchodzącego zawału. 

🙄

 

 

 

19 minut temu, elektron6 napisał:

Oj tam a cóż takiego number one było  w AU70? Toż to typowa konstrukcja PP jakich wile robili w tamtych czasach japońscy producenci. Standard - PP na 7189 plus 6AN8 jako odwracacz fazy. 6AN8 to powiedzmy lampa bliska ECF82.

Za jakość dźwięku odpowiadały tam bardzo dobre trafa głośnikowe, ogrom kondensatorów olejowych - które niestety w wielu modelach muszą być wymienione, ogrom filtrów do regulacji plus nietypowo wskaźniki VU.

Modele te grały różnie w zależności od stopnia przeprowadzonych prac serwisowych - jak ktoś trafił na model gdzie oryginalne olejaki zachowały się jeszcze w dobrym stanie to ok dźwięk był wysokich lotów a jak był to model po wymianie kondów na najtańsze chińskie mkp to bywało różnie...

Obecne klony bo ktoś skopiował schemat i wstawił takie sobie trafa to mija się z celem...w samych schemacie AU70 nie ma nic specjalnego. Typowa konstrukcja japan z lat 60 tych.

Miałem, grałem, serwisowałem n razy, sprzedałem :) Minus - serwis tego cacka jest bardzo kosztowny - duża ilość kodów olejowych a te nie są tanie...rezystory też lubią mieć odchyłki rzędy 30-40% ( ale nie rezystory Suzuki - te są wykonane w klasie top).

 

To cała prawda. Dźwięk KLONa  AU70 bardzo zależy od ilości wsadzonych kondensatorów olejowych. 

Można zbudować KLON AU70 także w wersji z 6AN8 i na kondensatorach olejowych. Szczególnie zalecane te na folii miedzianej. 

 

Można budować także na lampach 6AN8. 

 

Płytka SANSUIX AU-70 6AN8 1.jpg

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

san-sui

Mierny zadufany gościu. Nikt nie twierdzi, że nie ma dźwięku o częstotliwości 16Hz, bzdura , ba jest jeszcze cała masa innych czestotliwości. Jednak ty twierdzisz, że słyszysz 16Hz i to na swoim sprzęcie.  Zadałem więc pytanie i ponawiam, jak możez udowodnić, że ten dźwięk jaki słyszaeś to był właśnie 16 Hz? Nie mówimy o generatorach, bo po pierwsze takiego nie masz, a po wtóre, dalsza część pytania brzmiała, jaki instrument taki dźwięk wydaje, jakie nagranie masz, ze twierdzisz, że to właśnie 16 Hz . Bez problemu mogę za ciebie odpowiedzieć, nie ma takiej możliwości, bo takie nagrania nie istnieją. Ale ty tokowałeś jak zwykle, że coś słyszysz, coś wiesz a mało co wiesz i mało co słyszysz. Zagalopowałeś się w swoim gadaniu i tyle, niestety nie potrafisz się do tego przyznać, bo coś takiego nie jest w twoim zwyczaju. Przykro mi, że nim pomyślisz juz gadasz ( piszesz ). Nie mój ból. Nie ja z siebie robię idiotę. Teraz co do klona AU-70.  Elektron6 slusznie zauważył, że jest to jeden z wielu lamowych wzmacniaczy , jakie pojawiły się w ltach 60-tych na rynku w Japonii. Jak większość wzmacniaczy Sansui, był wyprodukowany w oparciu o świetne trafa Hashimoto. Co ciekawe, można je nadal kupić , nie prawdą więc jest, co ty piszesz o ich niedostępności. Trzeba tylko poszukac  i tyle. Dalej cytując Reduktora Szumu, są dostępne w kraju trafa lepsze jak Hashimoto produkcji krajowej. Nawet podawał kto je dla niego wykonał. Tu nie będę dyskutował czy są lepsze czy nie, bo nie robiłem porównań. Mam AU-70 jako jeden z wielu wyrobów Sansui. Stoi wraz z tunerem TU-70 na komodzie i jest podłączony do kolumn Saansui, które firma wtedy do niego proponowała. Owszem, ładni gra a tuner jest bardzo dobrej jakości, ale to tyle. Amlituner lampowy Sansui 1000A jest na półce tej komody , ogólnie też jest to wzmacniacz PP tylko na innych lampach jak AU-70. Jeszcze jeden Sansui AU-111 stoi  drugim pokoju a waściwie stał, bo właśnie mam zamiar zabrać się za jego remont.   To też wzmacniacz PP.  Jako ten, którego wybrałem, podpięłem go do kolumn Lignea . Piszesz też coś tam o kondensatorach olejowych i innych pewnie też, nie chcę być niegrzeczny, ale nie za wiele o nich wiesz, nie jesteś elektronikiem a tylko czytaczem artykułow i wycinków prasowych i niezliczonej przestrzeni netu. Jak już kiedyś udowodniłeś, na tyle kiepsko poruszasz się w zakresie jęzuków obcych, że przyłapałem cię, że bezmyślnie posługujesz się słownictwem słownika komputerowego w swoich dywagacjach. To , że słownik ten jest ułomny w wielu przypadkach wie większość ludzi,  szczególnie w słownictwie technicznym  i jak już, to stara się  tłumaczenie chociaż merytorycznie przeglądać i sprawdzać co otrzymała w tlmaczeniu. Niestety wtedy trzeba mieć pojęcie o tym o czym się pisze. Dawne to czasy, teraz rozpisujesz się za innymi  ( innymi wycinkami/ artykułami ) . Nie sądzę nawet byś potrafił udowodnić to co napisałeś do Elektron6

To cała prawda. Dźwięk KLONa  AU70 bardzo zależy od ilości wsadzonych kondensatorów olejowych. 

Nie zmontowałeś takiego wzmacniacza, nie uruchomiłeś i nie przeprowadziłeś testów jak jakie kodensatory brzmią. Tego jestem pewien, bo po prostu nie masz takiej WIEDZY by to zrobić.  Nie twierdzę, że tytuły dają wiedzę, a o tym, że ty nie znasz się na tym i tyle. Z kondensatorami we wzacniaczach lampowych można robić taie myki, że w ślepym teście nie powiedział byś nawet , że to ten sam wzmacniacz, choć wymieniono by tylko parę z nich. Odnośnie kondensatorów olejowych, hm, tu muszę się zgodzić, są one drogie obecnie. Trudno też zdobyć potrzebne pojemności.  Co do miedzianej folii w takowych, hm, szukałem kiedyś informacji o tym, jaki rodzaj folii jest w poszczególnych modelach kondensatorów olejowych produkcji rosyjskiej.  Nie natrafiłem na wiarygodną informację. Owsze, można ordynarnie przeciąć taki piłką do metalu i się przekonać , jednak nie zawsze będzie można sprawdzić, czy to np aluminium, czy srebro, czy srebrzone aluminium czy miedź. Niektórzy producnci podają tą informację. Nie wszyscy. Elektron6 mądrze napisał, że w opornikach, jakie występowały w lampowcach Sansui, zdarzały się z wiekiem spore rozjazdy. Fakt, własnie ostatnio nacięłem się na 50% odstępstwo. Co do doboru jakie oporniki mają być w konkretnym miejscu, poza wyliczeniem wartości potrzebnej do odpowiedniej pracy układu, jest jeszcze taki myk, że niektóre lepiej jak są np węglowe, warstwowe lub mtalizowane. To też jest coś, co nie zawsze się wie. Ciebie o to nie podejrzewam.

Ja jednak zak zwykle , UDOWODNIJ , że na swoim sprzęcie słyszysz 16 Hz, podaj jak to określiłeś , że to właśnie 16 Hz i jakie to nagrannie !!!

Warto by pomyśleć o jakimś Klonie san-sui, może był by mądrzejszy, e... no nie chyba tak dobrze by nie było.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ralfs269

Dedykowane byy CD 917 i również CD 717 z różnymi literkami. Ogólnie kiedyś były nawet OK. Jednak brak już do nich laserów na wymianę. Dwa, ich bolączką były aski napędu tależa i otwierania kieszeni. To samo dotyczy się 907 jak i Au 07. Nie polecam już tych odtwarzaczy z powodów  wyżej opisanych. Właściwie CD 917 był XR i był dedykowany do 907 XR. CD 717 było kila i między innymi był jeden  907 DR dedykowany do DR-ki. AU 07 nie miał już nic w ,,dedykacji,,. Ja miałem też Ayona do kompletu z 907-ką.  Jest o nim tyle samo dobrych jak i złych opinii. Teraz mam Esoterica i jest super, jednak opinia o CD do danego sprzętu jest bardzo subiektywna, bo każdy ma swoje preferencje. Jak widzę Marek B też już odpowiedział.

Pozdrawiam

Edytowano przez miłośnik Sansui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD-α917XR oraz CD-α717DR mają laser Sony KSS-152a i można go  kupić (przynajmniej do niedawna).

Natomiast CD-α907/α907i jest jakiś inny (JVC Optima-1) i ten jest trudny do zdobycia.

Tunery (zapomniałem dopisać, też są: TU-α707/707i) są do dostania, ale w Japonii na aukcjach (jest teraz kilka szt.). Tylko musiałbyś je przestroić na naszą częstotliwość FM.

Edytowano przez MarekB
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.03.2023 o 09:43, miłośnik Sansui napisał:

 

Ja jednak zak zwykle , UDOWODNIJ , że na swoim sprzęcie słyszysz 16 Hz, podaj jak to określiłeś , że to właśnie 16 Hz i jakie to nagrannie !!!

 

@Troll 

Udowadniam. Właśnie słucham "VAMP" Trentemoller i słyszę! To z czym masz problem ogromny?  

Słuchaj! Słuchaj! Zaskoczenie?    Na elektrostatach .....?   🤐

Niewiele wiesz o audio. 

P.S. 

Generatorów używałem kilkadziesiat lat. 

🤣

Nie znasz się na audio, kompletnie! Mało w życiu słyszałeś! 

 

 

2 godziny temu, ralfs269 napisał:

Próbuję znaleźć informację jakie tunery i odtwarzacze CD były dedykowane do Alphy 907? Czy te same były do AU-07? Jak one jakościowo? Warto się nimi interesować czy lepiej coś innego się sprawdzi?

 

Trzymam się zasady: Do jasno grającego wzmacniacza - ciemno grający CD-k i/lub głośniki. I na odwrót. 

Nie zwracaj uwagi co było dedykowane. System musi grać dobrze dla ciebie! 

Ten który to dobierał nie miał twoich uszu i upodobań. 

Może też nigdy nie usłyszał 16Hz? 

😄

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla załagodzenia nastrojów. „Ciemno wyglądające” Sansui😀😉:

9A9293DE-1956-4A35-AB89-A20B51EF784D.jpeg

Zdjęcie robocze wycinka kolekcji. Zaczynam przygotowywać pokój odsłuchowy z samymi wzmacniaczami (końcówki i integry) Sansui. Oczywiście tylko te modele, które wg mnie zasługują na uwagę.

Edytowano przez MarekB
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Troll 

Wyjaśnienie do udowodnienia. 🤗 

Niskie basowe dźwięki czuję w uszach, nie na ciele, bo to jest lipa, moim zdaniem i słyszę, niskie. To przypomina   "taktowanie" (Jeżeli miałeś okazję pracować z silnikiem 2 suw-owym). Wszystko dzieje się w uszach. Czuć bardzo wyraźne objawy zmiany ciśnienia w uszach. Przypomina start i lądowanie samolotem. 

Latałeś? Pracowałeś z 2-suw-em? Już wiesz na czym to polega! 

😉

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Troll 

 Nie da się czytać tych elaboratów. Trudno zrozumieć, o co ci chodzi!?

Zaczynasz od tego, że olejowe kondensatory nie grają, a potem piszesz, jak poważnie wpływają na dźwięk. Brak osłuchania, zdecydowania? 

Do tego by przylutować olejaka (np takiego jak mam - patrz niżej) nie potrzeba elektronika. Wystarczy że masz odpowiedniego olejaka i dobrze opisaną płytkę. 

Nie bierzesz także pod uwagę (a to poważny błąd w pokrętnym rozumowaniu!), że mam znajomych, a oni znają się na rzeczy. Może lepiej od @Trolla? 

 

 

DSCF7201.JPG

Płytka SansuiX AU70 2.jpg

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarkuB 

Dziękuje, niestety trud daremny...      Kolekcja przednia.

Manipulancie san-sui

Nie twierdziłem, że olejaki nie grają, to twoje twierdzenie. Mundorf jest zaś świetny do zwrotnic, w audio z nim rożnie bywa. To jednak trzeba posłuchać na testach, nie na minutowych odsłuchach. Na zaś kolegów to zawsze są inni koledzy. W CK Dezerterzy nawet jeden taki to powiedział...

Nanipulancie i oszuście san-sui, niewiele masz do powiedzenia ale wciąż próbujesz. 

Wracając do 16Hz - na początku dyskusji napisałem, że najwyżej mogłeś ten dżwięk poczuć, ale zaprzeczyłeś, ty SŁYSZYSZ. Ok, jak widać jednak zmieniłeś zdanie. Teraz czujesz a nie słyszysz, ale nadal wyraźnie pytam, jak zweryfikowałeś, że to właśnie 16Hz ? to , że napisałeś coś tam o jakimś utworze, nie znaczy, że jest tam 16Hz bo nawet jak jest nie wiesz czy jest, nie ma jak zweryfikować, ale ty twierdzisz więc wiesz. Dalej, jak to jest 16 Hz to słyszę dużo niżej.  Samolotem latałem, ba skakałem na spadochronie . 2-suw-emteż jeździłem. Nie tylko Polskim. Odnośnie pisania, wolę takniż bić licznik postów w twoim stylu.

Do następnego razu, manipulancie . Niestety szybko się to stanie....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...