kos A Napisano 5 lutego 2021 Udostępnij Napisano 5 lutego 2021 Cześć. Posiadam: amplituner: Yamaha RX v485 TV: Telewizor LED 65'' Samsung UE65RU7172 Smart TV 4K Kabel HDMI 2.1Ultra High Speed 8k@60Hz, 4k@120Hz Agog X-88. Przewód HDMI 2.1 z czystej miedzi ze wsparciem HDR, eARC i HDCP 2.2. Sprzęt posiadam od dwóch miesięcy i wszystko śmigało bez zarzutów. Od kilku dni z nie wiadomych przyczyn włączając TV pilotem , nie włącza się amplituner. Muszę go włączać pilotem od amplitunera. Jeszcze dziwniejsze jest to ,że jak już tv i ampli są włączone i wyłączę tv to obydwa urządzenia się wyłączają. Obydwoma pilotami mogę sterować urządzeniami. Sparowanie urządzeń przebiegło pomyślnie. Nawet test zasilania przechodzi pozytywnie. Amplituner włącza się i wyłącza. Sterowniki w jednym jak i drugim urządzeniu aktualne. Próbowałem również w amplitunerze przywrócić ustawienia domyślne , nie pomogło. Czy macie jakieś inne pomysły co może być przyczyną? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 Spróbuj wyłączyć tv z prądu na 1-2 minuty,u mnie to pomagało z Samsungiem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubad Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 Może po aktualizacji poprzestawiały się ustawienia w menu ampli bądź tv dotyczące arc. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 (edytowany) 6 godzin temu, Kubad napisał: Może po aktualizacji poprzestawiały się ustawienia w menu ampli bądź tv dotyczące arc. ARC włączone, hdmi control też , wszystko tak jak powinno. 11 godzin temu, maverick2005 napisał: Spróbuj wyłączyć tv z prądu na 1-2 minuty,u mnie to pomagało z Samsungiem. nie pomogło Edytowano 6 lutego 2021 przez kos A Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJtiger Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 (edytowany) 17 godzin temu, kos A napisał: ... jak już tv i ampli są włączone i wyłączę tv to obydwa urządzenia się wyłączają. ... Mam taki sam problem ale z soundbar-em Pilot od dekodera załączał wszystkie urządzenia - dekoder - TV - sounbar Na początku wszystko śmigało sprawnie, a od jakiegoś czasu soundbar-a muszę włączać osobno Wyłączanie, wszystkiego, przebiega bez problemu - jednym pilotem od TV Edytowano 6 lutego 2021 przez DJtiger Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 39 minut temu, DJtiger napisał: Mam taki sam problem ale z soundbar-em Pilot od dekodera załączał wszystkie urządzenia - dekoder - TV - sounbar Na początku wszystko śmigało sprawnie, a od jakiegoś czasu soundbar-a muszę włączać osobno Wyłączanie, wszystkiego, przebiega bez problemu - jednym pilotem od TV W ogóle dziwne rzeczy się dzieją, np. słucham radio lub spotify , więc wiadomo TV jest nie potrzebny wyłączam go , wtedy wyłącza się amplituner xd jest jakiś sposób na to ? Jak to wygląda u Ciebie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJtiger Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 27 minut temu, kos A napisał: W ogóle dziwne rzeczy się dzieją, np. słucham radio lub spotify , więc wiadomo TV jest nie potrzebny wyłączam go , wtedy wyłącza się amplituner xd jest jakiś sposób na to ? Jak to wygląda u Ciebie? Jak "odpalę" wszystko to gra wszystko Dopiero jak się czas (3godz. bez ruchu) skończy w TV to wyłącza się i wszystko pozostałe też 12 godzin temu, maverick2005 napisał: Spróbuj wyłączyć tv z prądu na 1-2 minuty,u mnie to pomagało z Samsungiem. U mnie nawet wyłączenie wszystkiego z prądu na 15 min nie pomogło Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubad Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 Kiedyś słyszałem że ogólnie tv samsunga maja problemy z komunikacja z innymi urządzeniami. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo83gt Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 12 godzin temu, maverick2005 napisał: Spróbuj wyłączyć tv z prądu na 1-2 minuty,u mnie to pomagało z Samsungiem. Mi wyjęcie z gniazdka na 10min TV Samsung i Soundbara Samsung pomogło a miałem problem z rozłączaniem się soundbara z tv, połączonego przez "TV sound connect" (bluetooth). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 13 minut temu, Kubad napisał: Kiedyś słyszałem że ogólnie tv samsunga maja problemy z komunikacja z innymi urządzeniami. Też dużo o tym czytałem ale to jakieś duchy chyba, przed chwilą pilotem od TV włączyłem oba urządzenia. Nie znam się kompletnie ale spróbuję innym kablem HDMI. Tylko muszę jakiś kupić na szybko. Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ ale skoro to nie kwestia ustawień i działa sobie jak chce to nie mam innego pomysłu.... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubad Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 Problem w tym ze raz działa raz nie, kabla raczej w tej sytuacji bym nie winił ale próbować można. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 22 godziny temu, kos A napisał: Czy macie jakieś inne pomysły co może być przyczyną? A czy do tv lub amplitunera masz podłączone jeszcze jakieś inne urządzenia? Nie tylko Samsungi potrafią mieć problem z komunikacją,arc to takie ustrojstwo, które potrafi płatać figle, również w innych tv, można o tym poczytać na forach.Czasami jest też tak że inne urządzenia powodują jakiś konflikt na połączeniu HDMI. Obecnie mam tv Sony połączony earc z Onkyo rz830 + dekoder 4k z Canal+ i co jakiś czas też mi rozłącza sprzęty,co się okazuje że całym winowajcą jest dekoder,jak wyciągnę kabel HDMI od dekodera to tv z Onkyo śmiga normalnie cały czas włącza/wyłącza się normalnie,jak tylko podłącze dekoder to sprzęt mogę włączyć,ale już się Onkyo nie wyłącza pilotem od tv i dodatkowo czasami całkowicie zrywa połączenie po earc. Wcześniej miałem starszy dekoder nc+ i nie było takich problemów. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 1 godzinę temu, maverick2005 napisał: A czy do tv lub amplitunera masz podłączone jeszcze jakieś inne urządzenia? Nie tylko Samsungi potrafią mieć problem z komunikacją,arc to takie ustrojstwo, które potrafi płatać figle, również w innych tv, można o tym poczytać na forach.Czasami jest też tak że inne urządzenia powodują jakiś konflikt na połączeniu HDMI. Obecnie mam tv Sony połączony earc z Onkyo rz830 + dekoder 4k z Canal+ i co jakiś czas też mi rozłącza sprzęty,co się okazuje że całym winowajcą jest dekoder,jak wyciągnę kabel HDMI od dekodera to tv z Onkyo śmiga normalnie cały czas włącza/wyłącza się normalnie,jak tylko podłącze dekoder to sprzęt mogę włączyć,ale już się Onkyo nie wyłącza pilotem od tv i dodatkowo czasami całkowicie zrywa połączenie po earc. Wcześniej miałem starszy dekoder nc+ i nie było takich problemów. Nie . Jedyne urządzenie to TV i ampliuner Ręcę mi opadają , w ogóle dzisiaj jeden raz, miała miejsce sytuacja ,że TV włączył się razem z ampli. Ale poza tym kicha... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 34 minuty temu, kos A napisał: Nie . Jedyne urządzenie to TV i ampliuner A co się dzieje jak przepniesz HDMI z gniazda ARC w TV pod jakiekolwiek inne wejście HDMI / przepinamy na wyłączonym sprzęcie !!! / Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 (edytowany) 7 minut temu, tomek4446 napisał: A co się dzieje jak przepniesz HDMI z gniazda ARC w TV pod jakiekolwiek inne wejście HDMI / przepinamy na wyłączonym sprzęcie !!! / Teraz to w ogóle nie ma głosu Edytowano 6 lutego 2021 przez kos A Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 Ok. Masz do TV podłączony jakiś dekoder Tv ? W amplitunerze HDMI na pewno wpięte w wyjście ARC ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 4 minuty temu, tomek4446 napisał: Ok. Masz do TV podłączony jakiś dekoder Tv ? W amplitunerze HDMI na pewno wpięte w wyjście ARC ? Nie mam dekodera ani żadnego urządzenia oprócz amplitunera i telewizora , jedynie kabel antenowy do TV ale żadnych dekoderów nie mam , mam telewizję naziemną i tak nie oglądam , mam całe 15 kanałów Na 100%, w moim TV, ARC TO HDMI 3, w amplitunerze równiez jest podłączone pod ARC, dodam ,że na początku było wszystko ok , po miesiącu po prostu przestało działać, z tego co widzę w ogóle dużo rzeczy zaczęło szwankować Nie umiem np włączyć i użytkować samego ampli , np gdy słucham spotify czy radio , telewizor nie musiałby by być włączony... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 Nie znam Samsunga ale w LG musiałem włączyć pozwolenie na sterowanie innymi urządzeniami oraz " wyjście dźwięku HDMI ARC " Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 Spróbuj może tak: 1. Wyłącz sprzęty od prądu 2. Wypnij wszystkie przewody HDMI 3. Włącz każdy sprzęt osobno do prądu i przywróć ustawienia fabryczne w ampli i tv. 4. Wyłącz od prądu zepnij kable HDMI 5. Włącz tv+ampli i przeprowadź konfigurację od nowa. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 19 minut temu, kos A napisał: Teraz to w ogóle nie ma głosu Mam to samo w moim Samsungu (ostatnim zresztą). Jak to możliwe że najpierw pisze ,że nie podłączony a później jakby nigdy nic działa. Na moje oko , mocno skopane oprogramowanie w TV Samsung Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 19 minut temu, tomek4446 napisał: Nie znam Samsunga ale w LG musiałem włączyć pozwolenie na sterowanie innymi urządzeniami oraz " wyjście dźwięku HDMI ARC " Mam włączone i w amplitunerze i w TV. 12 minut temu, maverick2005 napisał: Spróbuj może tak: 1. Wyłącz sprzęty od prądu 2. Wypnij wszystkie przewody HDMI 3. Włącz każdy sprzęt osobno do prądu i przywróć ustawienia fabryczne w ampli i tv. 4. Wyłącz od prądu zepnij kable HDMI 5. Włącz tv+ampli i przeprowadź konfigurację od nowa. Robiłem prawie wszystko z tej listy oprócz ustawień fabrycznych w tv, ale niech będzie, zrobię wszystko od nowa. Ps. Dajcie znać jak macie rozwiązane to gdy chcecie używać samego amplitunera włącza Wam się tv przez to ,że piloty sa sparowane czy nie ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 To jest problem z obsługą HDMI-CEC możecie kombinować ile się da ostatecznie to jest loteria. Czasami działa by po miesiącu przestać a za chwilę działać dalej. Marka nie ma znaczenia. Yamaha, Denon, Onkyo wszystkie mają tak samo. Główny powód to według mnie brak współpracy producentów ze sobą. Zamiast skupić się na dopracowaniu HDMI-CEC to sami nawet wprowadzają swoje nazwy do standardu jakieś SimplyLink, AnyNet itp itd. A cierpimy na tym my, konsumenci. Bo próba zgłoszenia problemu producentowi telewizora kończy się zwaleniem winy na producenta sprzętu audio a ten odsyła nas z powrotem do producenta tv. Proponuje albo regularnie zgłaszać reklamacje i usterki, albo się z tym pogodzić, jak działa to ok, jak nie działa no to trudno. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kos A Napisano 6 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 3 minuty temu, lolekdrugi napisał: To jest problem z obsługą HDMI-CEC możecie kombinować ile się da ostatecznie to jest loteria. Czasami działa by po miesiącu przestać a za chwilę działać dalej. Marka nie ma znaczenia. Yamaha, Denon, Onkyo wszystkie mają tak samo. Główny powód to według mnie brak współpracy producentów ze sobą. Zamiast skupić się na dopracowaniu HDMI-CEC to sami nawet wprowadzają swoje nazwy do standardu jakieś SimplyLink, AnyNet itp itd. A cierpimy na tym my, konsumenci. Bo próba zgłoszenia problemu producentowi telewizora kończy się zwaleniem winy na producenta sprzętu audio a ten odsyła nas z powrotem do producenta tv. Proponuje albo regularnie zgłaszać reklamacje i usterki, albo się z tym pogodzić, jak działa to ok, jak nie działa no to trudno. Chyba masz dużo racji w tym co mówisz 1.5 miesiąca było dobrze , nagle przestało działać. Przed chwilą odpaliłem TV I AMPLITUNER TEŻ SIĘ włączył .... po prostu żyją własnym życiem . w sumie na necie dużo czytałem o tym i nigdzie nikt nie znalazł rozwiązania ,które by pomogło w 100% Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 4 minuty temu, lolekdrugi napisał: Marka nie ma znaczenia. Yamaha, Denon, Onkyo wszystkie mają tak samo. Pozwolisz , że się nie zgodzę Moja Yamaszka współpracowała z dwoma modelami TV Sony obecnie z LG , trzema dekoderami TV i zero problemów ze sterowaniem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 6 lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 lutego 2021 (edytowany) 5 minut temu, kos A napisał: w sumie na necie dużo czytałem o tym i nigdzie nikt nie znalazł rozwiązania ,które by pomogło w 100% jedyna opcja to spamować producentów sprzętu którzy robią nas na szaro. 1 minutę temu, tomek4446 napisał: Pozwolisz , że się nie zgodzę Moja Yamaszka współpracowała z dwoma modelami TV Sony obecnie z LG , trzema dekoderami TV i zero problemów ze sterowaniem. gratuluje, ale to nie znaczy, że u każdego będzie działać, to raczej odstępstwo od normy. Edytowano 6 lutego 2021 przez lolekdrugi Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.