Skocz do zawartości

Pilot Tv wyłącza amplituner lecz go nie włącza, RX V485


kos A

Recommended Posts

Cześć. Posiadam:

  • amplituner: Yamaha RX v485 
  • TV:  Telewizor LED 65'' Samsung UE65RU7172 Smart TV 4K
  • Kabel HDMI 2.1Ultra High Speed 8k@60Hz, 4k@120Hz Agog X-88. Przewód HDMI  2.1 z czystej miedzi ze wsparciem HDR, eARC i HDCP 2.2.

 

Sprzęt posiadam od dwóch miesięcy i wszystko śmigało bez zarzutów.  Od kilku dni z nie wiadomych przyczyn włączając TV pilotem , nie włącza się amplituner.  Muszę go włączać pilotem od amplitunera. Jeszcze dziwniejsze jest to ,że jak już tv i ampli są włączone i wyłączę tv to obydwa urządzenia się wyłączają. Obydwoma pilotami mogę sterować urządzeniami. Sparowanie urządzeń przebiegło pomyślnie. Nawet  test zasilania przechodzi pozytywnie. Amplituner włącza się i wyłącza. Sterowniki w jednym jak i drugim urządzeniu aktualne.  Próbowałem również w amplitunerze przywrócić ustawienia domyślne , nie pomogło.

 

Czy macie jakieś inne pomysły co może być przyczyną?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kubad napisał:

Może po aktualizacji poprzestawiały się ustawienia w menu ampli bądź tv dotyczące arc. 

ARC włączone, hdmi control też , wszystko tak jak powinno.

11 godzin temu, maverick2005 napisał:

Spróbuj wyłączyć tv z prądu na 1-2 minuty,u mnie to pomagało z Samsungiem.

nie pomogło

Edytowano przez kos A
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kos A napisał:

... jak już tv i ampli są włączone i wyłączę tv to obydwa urządzenia się wyłączają. ...

Mam taki sam problem ale z soundbar-em :)
Pilot od dekodera załączał wszystkie urządzenia - dekoder - TV - sounbar 
Na początku wszystko śmigało sprawnie, a od jakiegoś czasu soundbar-a muszę włączać osobno 
Wyłączanie, wszystkiego,  przebiega bez problemu - jednym pilotem od TV :)
 

 

Edytowano przez DJtiger
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, DJtiger napisał:

Mam taki sam problem ale z soundbar-em :)
Pilot od dekodera załączał wszystkie urządzenia - dekoder - TV - sounbar 
Na początku wszystko śmigało sprawnie, a od jakiegoś czasu soundbar-a muszę włączać osobno 
Wyłączanie, wszystkiego,  przebiega bez problemu - jednym pilotem od TV :)
 

 

W ogóle dziwne rzeczy się dzieją, np. słucham radio lub spotify , więc wiadomo TV jest nie potrzebny wyłączam go , wtedy wyłącza się amplituner xd jest jakiś sposób na to ? Jak to wygląda u Ciebie?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, kos A napisał:

W ogóle dziwne rzeczy się dzieją, np. słucham radio lub spotify , więc wiadomo TV jest nie potrzebny wyłączam go , wtedy wyłącza się amplituner xd jest jakiś sposób na to ? Jak to wygląda u Ciebie?

 

Jak "odpalę" wszystko to gra wszystko ;)
Dopiero jak się czas (3godz. bez ruchu) skończy w TV to wyłącza się i wszystko pozostałe też :) 

12 godzin temu, maverick2005 napisał:

Spróbuj wyłączyć tv z prądu na 1-2 minuty,u mnie to pomagało z Samsungiem.

U mnie nawet wyłączenie wszystkiego z prądu na 15 min nie pomogło :( 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kubad napisał:

Kiedyś słyszałem że ogólnie tv samsunga maja problemy z komunikacja z innymi urządzeniami.

Też dużo o tym czytałem ale to jakieś duchy chyba, przed chwilą pilotem od TV włączyłem oba urządzenia. Nie znam się kompletnie ale spróbuję innym kablem HDMI. Tylko muszę jakiś kupić na szybko. Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ ale skoro to nie kwestia ustawień i działa sobie jak chce to nie mam innego pomysłu....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

22 godziny temu, kos A napisał:

Czy macie jakieś inne pomysły co może być przyczyną?

A czy do tv lub amplitunera masz podłączone jeszcze jakieś inne urządzenia?

Nie tylko Samsungi potrafią mieć problem z komunikacją,arc to takie ustrojstwo, które potrafi płatać figle, również w innych tv, można o tym poczytać na forach.Czasami jest też tak że inne urządzenia powodują jakiś konflikt na połączeniu HDMI. Obecnie mam tv Sony połączony earc z Onkyo rz830 + dekoder 4k z Canal+ i co jakiś czas też mi rozłącza sprzęty,co się okazuje że całym winowajcą jest dekoder,jak wyciągnę kabel HDMI od dekodera to tv z Onkyo śmiga normalnie cały czas włącza/wyłącza się normalnie,jak tylko podłącze dekoder to sprzęt mogę włączyć,ale już się Onkyo nie wyłącza pilotem od tv i dodatkowo czasami całkowicie zrywa połączenie po earc.

Wcześniej miałem starszy dekoder nc+ i nie było takich problemów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maverick2005 napisał:

 

A czy do tv lub amplitunera masz podłączone jeszcze jakieś inne urządzenia?

Nie tylko Samsungi potrafią mieć problem z komunikacją,arc to takie ustrojstwo, które potrafi płatać figle, również w innych tv, można o tym poczytać na forach.Czasami jest też tak że inne urządzenia powodują jakiś konflikt na połączeniu HDMI. Obecnie mam tv Sony połączony earc z Onkyo rz830 + dekoder 4k z Canal+ i co jakiś czas też mi rozłącza sprzęty,co się okazuje że całym winowajcą jest dekoder,jak wyciągnę kabel HDMI od dekodera to tv z Onkyo śmiga normalnie cały czas włącza/wyłącza się normalnie,jak tylko podłącze dekoder to sprzęt mogę włączyć,ale już się Onkyo nie wyłącza pilotem od tv i dodatkowo czasami całkowicie zrywa połączenie po earc.

Wcześniej miałem starszy dekoder nc+ i nie było takich problemów.

Nie . Jedyne urządzenie to TV i ampliuner :)  Ręcę mi opadają , w ogóle dzisiaj jeden raz, miała miejsce sytuacja ,że TV włączył się razem z ampli. Ale poza tym kicha...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomek4446 napisał:

Ok. Masz do TV podłączony jakiś dekoder Tv ?

W amplitunerze HDMI na pewno wpięte w wyjście ARC ?

Nie mam dekodera ani żadnego urządzenia oprócz amplitunera i telewizora , jedynie kabel antenowy do TV ale żadnych dekoderów nie mam , mam telewizję naziemną i tak nie oglądam , mam całe 15 kanałów :D 

Na 100%, w moim TV, ARC TO HDMI 3, w amplitunerze równiez jest podłączone pod ARC, dodam ,że na początku było wszystko ok , po miesiącu po prostu przestało działać, z tego co widzę w ogóle dużo rzeczy zaczęło szwankować :P  Nie umiem np włączyć i użytkować samego ampli , np gdy słucham spotify czy radio , telewizor nie musiałby by być włączony...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, tomek4446 napisał:

Nie znam Samsunga ale w LG musiałem włączyć pozwolenie na sterowanie innymi urządzeniami oraz " wyjście dźwięku HDMI ARC " 

Mam włączone i w amplitunerze i w TV.

12 minut temu, maverick2005 napisał:

Spróbuj może tak:

1. Wyłącz sprzęty od prądu

2. Wypnij wszystkie przewody HDMI

3. Włącz każdy sprzęt osobno do prądu i przywróć ustawienia fabryczne w ampli i tv.

4. Wyłącz od prądu zepnij kable HDMI

5. Włącz tv+ampli i przeprowadź konfigurację od nowa.

 

Robiłem prawie wszystko z tej listy oprócz ustawień fabrycznych w tv, ale niech będzie, zrobię wszystko od nowa. 

 

 

Ps. Dajcie znać jak macie rozwiązane to gdy chcecie używać samego amplitunera włącza Wam się tv przez to ,że piloty sa sparowane czy nie ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest problem z obsługą HDMI-CEC możecie kombinować ile się da ostatecznie to jest loteria. Czasami działa by po miesiącu przestać a za chwilę działać dalej. Marka nie ma znaczenia. Yamaha, Denon, Onkyo wszystkie mają tak samo. Główny powód to według mnie brak współpracy producentów ze sobą. Zamiast skupić się na dopracowaniu HDMI-CEC to sami nawet wprowadzają swoje nazwy do standardu jakieś SimplyLink, AnyNet itp itd. A cierpimy na tym my, konsumenci. Bo próba zgłoszenia problemu producentowi telewizora kończy się zwaleniem winy na producenta sprzętu audio a ten odsyła nas z powrotem do producenta tv.

Proponuje albo regularnie zgłaszać reklamacje i usterki, albo się z tym pogodzić, jak działa to ok, jak nie działa no to trudno.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lolekdrugi napisał:

To jest problem z obsługą HDMI-CEC możecie kombinować ile się da ostatecznie to jest loteria. Czasami działa by po miesiącu przestać a za chwilę działać dalej. Marka nie ma znaczenia. Yamaha, Denon, Onkyo wszystkie mają tak samo. Główny powód to według mnie brak współpracy producentów ze sobą. Zamiast skupić się na dopracowaniu HDMI-CEC to sami nawet wprowadzają swoje nazwy do standardu jakieś SimplyLink, AnyNet itp itd. A cierpimy na tym my, konsumenci. Bo próba zgłoszenia problemu producentowi telewizora kończy się zwaleniem winy na producenta sprzętu audio a ten odsyła nas z powrotem do producenta tv.

Proponuje albo regularnie zgłaszać reklamacje i usterki, albo się z tym pogodzić, jak działa to ok, jak nie działa no to trudno.

Chyba masz dużo racji w tym co mówisz :P 1.5 miesiąca było dobrze , nagle przestało działać. Przed chwilą odpaliłem TV I AMPLITUNER TEŻ SIĘ włączył .... po prostu żyją własnym życiem . w sumie na necie dużo czytałem o tym i nigdzie nikt nie znalazł rozwiązania ,które by pomogło w 100% 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kos A napisał:

w sumie na necie dużo czytałem o tym i nigdzie nikt nie znalazł rozwiązania ,które by pomogło w 100% 

jedyna opcja to spamować producentów sprzętu którzy robią nas na szaro.

1 minutę temu, tomek4446 napisał:

Pozwolisz , że się nie zgodzę ;) Moja Yamaszka współpracowała z dwoma modelami TV Sony obecnie z LG , trzema dekoderami TV i zero problemów ze sterowaniem.

gratuluje, ale to nie znaczy, że u każdego będzie działać, to raczej odstępstwo od normy.

Edytowano przez lolekdrugi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...