S4Home Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 Tu nie ma co rozpatrywać Bo tego się inaczej przywrócić nie da. Jak chcesz to oddaj. zostaniesz bez niczego na razie. Czekaj na Onkyo/Pioneer Tu jest jakaś informacja o Yamahach: https://www.whathifi.com/news/yamaha-offers-free-hardware-fix-for-hdmi-21-av-receiver-problem Ale nie piszę czy dołożenie kolejnego modułu czy będą otwierać i wymieniać moduł HDMI. Rozumiem że w PL sprzedało się tego mało, ale szczerze nie widzę tego jakoś. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 (edytowany) Moim zdaniem powinno się takie niedziałające sprzęty sprzedawcom oddać. Następnym razem by się zastanowili czy nieprzetestowane sprzęty sprzedawać. Nawet koszty wysyłki, pakowania, demontażu są po stronie sprzedawców. Inaczej się producenci nie nauczą i będą nam wciskać buble. Edytowano 26 maja 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo111 Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 (edytowany) 15 godzin temu, Montada napisał: Czy dobrze rozumiem, że opisywany przez nas przypadek jest podstawą do skorzystania z rękojmi i zwrotu sprzętu sprzedawcy? Tak. Nie ma funkcji, która przewija się w specyfikacjach i w materiałach reklamowych. Jeśli ktoś chce w ten sposób dostać zwrot kosztów zakupu, to musi to zrobić zanim adapter pojawi się w Polsce, bo wtedy pojawi się możliwość rozwiązania problemu. Ważne: sprzedawca ma dwa tygodnie na rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi oraz przedstawienie rozwiązania. Jeśli jest zaproponowane rozwiązanie, to nawet jeśli jest uciążliwe, kupujący nie może zrezygnować z zakupu i musi z proponowanego rozwiązania skorzystać. Alternatywnie można się dogadać ze sprzedawcą i dystrybutorem na obniżenie ceny, tyle że nie ma co się spodziewać opustu rzędu 50%. Edytowano 26 maja 2021 przez yahoo111 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 1 godzinę temu, yahoo111 napisał: Jeśli ktoś chce w ten sposób dostać zwrot kosztów zakupu, to musi to zrobić zanim adapter pojawi się w Polsce, bo wtedy pojawi się możliwość rozwiązania problemu. Nie do końca. Moim zdaniem taki dodatkowy adapter nie będzie podstawą do odrzucenia reklamacji. W momencie zakupu nie było mowy o adapterze tylko amplituner miał mieć tą funkcjonalność. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 Tak to się kiedyś nazywało ale dokładnie o to chodzi. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 Dokładnie tak. Kiedyś to była po prostu niezgodność towaru z umową a teraz to nazywają ujawnioną wadą fizyczną lub prawną. Bo faktycznie niezgodność towaru z umową to niekoniecznie musi być wada fizyczna. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 HQ150 podoba mi się że jesteś taki anty sprzedawcom Mam nadzieje że rozwinę dyskusję w prawidłowy sposób. Proszę Cie także o wpis bez nadmiernej agresji w moją stronę Najpierw dodam. Że w obecnych czasach zwrot amplitunerów byłby akceptowalny bo jest ich mało i po prostu pójdą dalej w łatwy sposób. Ale do rzeczy. Piszemy tu o błędzie do którego producenci amplitunerów się przyznali i wynika to z tego że po prostu swoje produkty wypuścili "jak zwykle" za szybko. To musiało nastąpić. Chcieli być szybsi od Usaina. Ale zwróćmy uwagę e problem występuje w przypadku podłączeń....... konsol. Jeśli podłączysz odtwarzacz BluRay czy PC to działa !. Zatem wracamy do punktu wyjscia. W specyfikacji oraz ulotkach marketingowych mamy informację o danym przesyle. A nie o współpracy z konsolą. I nie zrozumcie mnie źle mam nadzieje że to będzie dobra dyskusja. Ale czy to powoduje uznanie rękojmi? Uparty może powiedzieć winna jest konsola. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 (edytowany) 40 minut temu, S4Home napisał: HQ150 podoba mi się że jesteś taki anty sprzedawcom Ale broń Boże nie jestem! Jestem tylko pro prawom nam klientom. 40 minut temu, S4Home napisał: Najpierw dodam. Że w obecnych czasach zwrot amplitunerów byłby akceptowalny bo jest ich mało i po prostu pójdą dalej w łatwy sposób. Ale to nie ma żadnego znaczenia czy jest na nich zbyt czy pójdą do zmielenia. Jak nie spełniają specyfikacji to my klienci możemy je bez kosztowo oddać. 40 minut temu, S4Home napisał: Piszemy tu o błędzie do którego producenci amplitunerów się przyznali i wynika to z tego że po prostu swoje produkty wypuścili "jak zwykle" za szybko. To musiało nastąpić. Chcieli być szybsi od Usaina. No i Wy jako sprzedawcy po otrzymaniu sprzętu od klienta oddajecie mu kasę, grzecznie przepraszacie i macie roszczenie regresowe do producenta. Nie będziecie stratni przecież. ( no marżę stracicie). A po takiej akcji przy nowych modelach może się producent bardziej zastanowi, czy aby na pewno ten model jest już gotowy na to, żeby wylądować na półkach sklepowych. 40 minut temu, S4Home napisał: I nie zrozumcie mnie źle mam nadzieje że to będzie dobra dyskusja. Ale czy to powoduje uznanie rękojmi? Tak, powoduje. Wcześniej sam napisałeś, że producenci amplitunerów przyznali się do błędu. Więc po co dalsze ,, bicie piany''? Chyba sytuacja jest klarowna i jasna. 31 minut temu, JaZz napisał: To jest to HDMI 2.1? Czy go nie ma? Pytam poważnie. Na papierze jest:-) Edytowano 27 maja 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubad Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 Wyszli z tym jako pierwsi i zarobili na tym, nie wszyscy będą chcieli zwracać taki amplituner zgłaszcza w obecnej sytuacji przy braku sprzętu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 2 godziny temu, HQ150 napisał: Tak, powoduje. Wcześniej sam napisałeś, że producenci amplitunerów przyznali się do błędu. Więc po co dalsze ,, bicie piany''? No właśnie bo się przyznali. Nie biję piany. Po prostu zaznaczam że to musiało nastąpić. Bo od lat amplitunery były nad wyraz do przodu. Nie potrzebnie. Tak jak mówię mi to obojętne. Po prostu chce zaznaczyć że tez jako konsument nie zawsze to wygląda tak różowo. Bo Teoria to jedno a praktyka drugie. Także jestem za walką konsumenta ale kilka razy jako konsument przegrałem Zaznaczam nie chodzi o nas ale chce nadal podyskutować więc teoretyzujmy - oddajesz amplituner z prawa rękojmi bo nie ma 4K 120 HZ mimo że w broszurce ma. - Sklep nie uznaje gdyż twierdzi że nie ma na konsoli a o tym nigdzie nie było mówione. - klient przekłada dowód gdzie producent przyznaje się do swojego błedu - sklep potwierdza, amplituner w pełni nie współpracuje z konsolą ale o tym nie było mowy w instrukcji czy tez specyfikacji a wymiana modułu (Yamaha będzie je wymieniać) , D&M będzie dodawać skrzyneczke jest dobrą wolą producenta. - Sprawa wchodzi na tok sadowy. W dobrym rezultacie masz amplituner i za dwa lata może 3 dostaniesz zwrot kasy. W gorszym nie masz amplitunera bo jest zabezpieczony na okres 2-3 lat a finalnie sędzia uznaje że producent pochylil sie i probowal go naprawic. Wiesz do czego zmierzam? Mialem podobna sytuację z elektroniką i butami. I uwierz teoria to jedno a praktyka drugie. 1 godzinę temu, Kubad napisał: Wyszli z tym jako pierwsi i zarobili na tym, nie wszyscy będą chcieli zwracać taki amplituner zgłaszcza w obecnej sytuacji przy braku sprzętu. Chyba nie zarobili. Sprzedaż jest znikoma w porównaniu do poprzednich lat. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 9 minut temu, S4Home napisał: Zaznaczam nie chodzi o nas ale chce nadal podyskutować więc teoretyzujmy Coś słabo się znasz na naszym prawie. Przy zgłaszaniu reklamacji wcale nie musisz oddawać sprzętu. Zgłaszasz tylko żądanie reklamacyjne na piśmie i czekasz na reakcję sklepu. Wątpię żeby w takiej sytuacji sklep reklamacji nie przyjął, bo naraża się na przyjazdy do sądu daleko od swojego miejsca zamieszkania wiedząc, że producent przyznaje się do błędu. Więc i koszty sądowe będzie musiał pokryć z własnej kieszeni wiedząc, że jak sprzęt bezproblemowo odbierze, to producent mu kasę za niego odda. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 Nigdy jeszcze niczego nie reklamowalem nie oddając produktu. Poczytam o tym. Dzięki! 🤗 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 A widzisz. Proszę bardzo. Coś jednak z tej naszej rozmowy może pozytywnego wyniknie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo111 Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 Przypomnę, że Denon pokazywał materiały, w których było jasno pokazane, że jedną konsolę podłączasz przez amplituner do telewizora, a drugą konsolę do telewizora i dźwięk idzie przez eARC, więc nie do końca jest tak z tym, że nie było żadnych obietnic działania z konsolą. Tyle że amplituner działa z HDMI 2.1 o ile sygnał spełnia bardziej wyśrubowaną normę dla sygnału (amplituner wymaga bardziej stromego zbocza sygnału niż wymaga tego norma dla HDMI 2.1). Ten SPK-618 działa jak kondycjoner sygnału, który wysyła do amplitunera sygnał zgodny z ostrzejszymi wymogami układu wewnątrz niego. Producent może wykazać, że amplituner działa z sygnałem HDMI 2.1 i działa funkcjonalność, użytkownik może wykazać, że urządzenia oznaczone jako HDMI 2.1 nie działają z amplitunerem. Tyle że nie ma czegoś takiego, jak certyfikacja złącz HDMI. HDMI Forum nie certyfikuje urządzeń, jedynie publikuje normy, a producenci dokonują samocertyfikacji. W związku z tym nie bardzo jest się gdzie odwołać, bo prawdopodobnie urządzenia testujące odporność złącza na złą jakość sygnału wykażą, że amplituner działa prawidłowo. A tu już użytkownik reklamujący urządzenie narazi się na koszty powołania biegłego, który wykona testy, a żeby były one obiektywne, będą się odbywać z użyciem generatora sygnałów testowych i oscyloskopu z przystawką, a to niestety dość specjalistyczne (czyt.: drogie) urządzenia i testy z ich użyciem kosztują dość dużo. Do tego dochodzi jeszcze bardzo istotna kwestia dobrej i złej wiary. Pozywając sprzedawcę w dobrej wierze (amplituner nie działa, jesteś otwarty na ugodę, jesteś w stanie racjonalnie wytłumaczyć dlaczego dodatkowe urządzenie jest nieakceptowalne) masz duże szanse na polubowne załatwienie sprawy. Pozywając sprzedawcę w złej wierze (amplituner stracił podwójnie na wartości, wpierw dlatego że nie działa 8K, po drugie dlatego, że wartość odsprzedaży spadła, więc chcesz się go pozbyć i odzyskać pełny koszt zakupu, dlatego nie zgodzisz się na żadne ustępstwa) ryzykujesz, że sąd zdecydowanie odrzuci Twoje roszczenia. Odwiedzanie forów internetowych i czytanie wpisów takich jak mój w zdecydowanym stopniu pogarszają Twoje szanse. W tej chwili jesteś w stanie zgłosić reklamację i żądać obniżenia ceny zakupu by zrekompensować utratę wartości i brak obiecanej funkcjonalności, ale tylko wtedy, jeśli rzeczywiście nie możesz tu i teraz korzystać z amplitunera z konsolą. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 27 maja 2021 Udostępnij Napisano 27 maja 2021 Jeśli Onkyo przetrwa i wypuści dużąąąąą , bardzo dużą ilość amplitunerów w cenie której zapowiadano to skończymy dyskusję. Firma przetrwa i wszyscy będą zadowoleni. Chyba że znowu coś będzie "pykać" ehhhh Edit: Bo znalezione przed chwilą. A Co mają powiedzieć właściciele 8500H? Amplituner dostał EISE, z błędem? Dziwne. A tu proszę: https://www.whathifi.com/news/denon-and-marantz-announce-flagship-av-amplifiers-with-full-hdmi-21-and-8k-support 8500HA naprawiony. Zapewne właściciele takich klocków nie pozwalają na dodatek w formie przelotki HDMI. Więc da się. Tu gdybym go posiadał sam dążył bym do wymiany na nowy model. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Montada Napisano 22 lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 lipca 2021 Coś się ruszyło - https://www.denon.com/pl-PL/hdmiadapter Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 23 lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 lipca 2021 Zamawiać, zamawiać i potwierdzać czy dziala Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 23 lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 lipca 2021 Takie ustrojstwo bez zbędnych dodatkowych ceregieli powinno być dostępne razem z nowym amplitunerem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 23 lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 lipca 2021 I zapewne będzie. Kwestia czasu. Ale rozumiem że to będzie dodawane do nowych modeli w zakupie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 23 lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 lipca 2021 Przykre jest trochę że wielu sprzedawców jest niedoinformowanych w tym temacie, bądź świadomie wprowadzają w błąd. Byłem w Cinematech w Gdańsku i uzyskałem przekonujące info że problem został rozwiązany i nie ma problemów już z obrazem. Trochę przez to zniechęciłem się do stacjonarnych zakupów AV widząc takie podejście. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Wolski Napisano 23 lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 lipca 2021 Dzwoniłem do dystrybutora Denon/Marantz. W imię zasady co by za dużo nie wydać - dostanie każdy kto będzie chciał, ale nie od sklepu tylko trzeba się zgłosić do dystrybutora - pewnie znajdą się tacy, którzy nie zamówią więc po co dokładać kosztów. Mówili, że niby jeden dzień wysyłka - ale niech się wypowie ktoś kto już odebrał. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek72 Napisano 24 lipca 2021 Udostępnij Napisano 24 lipca 2021 Kolega od początku kontaktu , w ciągu 3 dni miał już przesyłkę w domu . Warunek , sprzęt musi być kupiony u polskiego dystrybutora, (Horn) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Montada Napisano 25 lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 lipca 2021 W czwartek wysłałem maila, w piątek dostałem odpowiedź, że wysłano do mnie sprzęt kurierem. Zapewne jutro dotrze. No jestem w szoku. Brawo. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 26 lipca 2021 Udostępnij Napisano 26 lipca 2021 Jest zatowarowanie, więc nie ma problemu. Ktoś potwierdzi? Działą bez problemu? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek268 Napisano 27 lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 lipca 2021 Tutaj na stronie https://www.denon.com/pl-PL/hdmiadapter można zamówić tylko do denona, a można już zamawiać do Marantza SR5015 ? Jakoś nie mogę znaleźć czy trzeba sprzedawcę męczyć ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.