Skocz do zawartości

Kino domowe, co wybrać?


lukisejker

Recommended Posts

Cześć Wszystkim,

jestem w trakcie szykowania się do remontu i jednocześnie planuje cały system audio do salonu (26m2 i za ścianką kuchnia z jadalnią ok. 25m2).

Z racji koncepcji wnętrz, musze zrezygnować z głośników podłogowych (najlepiej jakby nic nie było widoczne :) ). 

Poniżej moje pomysły:

1. FOCAL Dome FLAX 5.1 + 2 głośniki instalacyjne w suficie (Focal 100 ICW 6).

2. 7 głośników instalacyjnych w suficie (Focal 100 ICW 6) + SUB AIR CZARNY DIAMOND FOCAL.

3. 2 x Triangle Esprit Comete EZ + Triangle Esprit Voce EZ Kolumna centralna + 4 x Triangle Secret ICT7.

Do tego amplituner MusicCast RX-V6A.

Cel to kino domowe, ATMOS!? oraz słuchanie muzyki. Który wariant z powyższych jest lepszy?

Pytanie czy jest sens wchodzić w 7 głośników czy pozostać przy 5 i czy w 3. zestawie konieczny jest subwoofer?

Jeżeli moglibyście zaproponować inne zestawy będę bardzo wdzięczny, również proszę o konstruktywne podpowiedzi.

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności to się zorientuj co to jest Atmos, gdzie i jakie należy umieścić głośniki. Widzę że celujesz w 5.1.2, czyli 5x poziom odsłuchu, subwoofer, 2x sufitowe. Z tego co sobie znalazłeś to opcja nr.1 może być, nr.2 całkowicie odpada, nr.3 najlepsza o ile ją lekko zmodyfikujesz. 4 x Triangle Esprit Comete EZ (przód + surround) + Triangle Esprit Voce EZ (centralny) + 2 x Triangle Secret ICT7 (sufit). No i subwoofer musisz tu dołożyć.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja druga jest nietrafiona, nie można budować kina opierając system tylko na głośnikach sufitowych. Masz dosyć sporą przestrzeń i proponowałbym postawić system na tradycyjnych kolumnach 5.1.2 z dwoma sufitowymi głośnikami do Dolby Atmos(np. Focal 100 ICW6). W kolumnach jest spory wybór, ale do takiej Yamahy podłączyłbym np. zestaw Heco Aurora 700 + 300 + Center 30 + Sub 30 A, czy nieco lepszy system Monitor Audio Bronze 500 + 50 + C150 z subwooferem np. SVS SB1000 PRO - oczywiście rozwiązań można znaleźć więcej. Zapraszam na odsłuchy i indywidualne wyceny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli reżyser zaplanował z dźwiękowcem że ktoś ma podchodzić od tyłu to chciałbyś to usłyszeć z góry? Surround tylko w ostateczności może być trochę powyżej, głównie z powodu minimalnej odległości od głowy jaką trzeba zachować. Montowanie w suficie mija się z celem, chyba że to ścieżka dla Atmos. Subiektywnie może i będziesz zadowolony, dźwięk będzie Cię otaczał, ale technicznie będzie to błędna instalacja. A w ścianie możesz coś montować? Patrz głośniki ścienne instalacyjne.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie mógłbym montować w ścianie lecz na moment oglądania musiałbym odsłaniać zasłony, jest to do zrobienia.

Pomyślę nad tym rozwiązaniem.

 

To teraz rodzi się nowe pytanie. Przyjmując, że będą głośniki instalacyjne w ścianie, czy jest sens dokładać 2 szt. na sufit? Będzie z tego jakiś realny efekt?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Surround odpowiada ze dźwięki wokół, ale płaskiej przestrzeni. Zwykłe 5.1, 7.1 nie są w stanie przekazać efektu nadlatującego samolotu w Bitwie o Midway czy skrzypienia podłogi na piętrze w dobrym horrorze. Tworzysz więc system 5.1.2, gdzie te dwa to głośniki sufitowe. Kupujesz amplituner obsługujący Atmos, film z odpowiednią ścieżką dźwiękową i... po Tobie :)  Jeśli masz możliwości to warto, ale musisz zadbać o prawidłowe umiejscowienie

5.1.2.thumb.PNG.aaf2dd479393fd29cbc6acc0655b88b3.PNG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być stereo i kino to druga opcja od razu do kosza.

1 też nie specjalnie.

Ja stawiam szczególnie na Yamaha 6A ale inne monitory na front. Coś bardziej miękkiego, głębszego.

ELAC Debut Reference

KEF Q 350

Moze nawet bardziej jaskrawe Polk S 20 albo Monitor audio Silver 100

Co do reszty kolumn to faktycznie istotne jest ich prawidłowe ustawienie. Im twój realny układ będzie bardziej odbiegał od schematu teoretycznego tym gorzej.

Zapraszam na odsłuch

Piotr

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za informację.

Jestem w trakcie negocjacji aby na froncie pojawiły się podłogówki a z tylu podstawkowe. To na czym mi zależy aby wszystkie głośniki były z jednej firmy / serii aby wizualnie od siebie nie odbiegały.

Jeżeli chodzi o muzykę to będą wykorzystywane do prawie każdego gatunku (bez disco polo i tym podobnych), co moglibyście polecić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lukisejker napisał:

Chce system 5.1.2 więc musi być amplituner (Yamaha 6a

Nie ma kompromisów jak chcesz mieć system na 100%. Wybrałeś kino , więc tego się trzymaj. Zrób wszystko by mieć realizm w KINIE , to jest cel. O muzyce zapomnij , zagra, bo ten amp. ma funkcje dwukanałową , jak zagra to już będzie wypadkowa Twojego pomieszczenia / kolumny frontowe będziesz miał ustawione pod kino/ oraz charakterystyki kolumn. Jak się rozdrobnisz , nie będziesz miał ani jednego, ani drugiego. Stąd moja odpowiedź , jak chcesz muzykę na takim poziomie jak pragniesz zbudować kino, to kup dwie kolumny i wzmacniacz stereo . Jak nie masz tego w planach, to muzyką nie zaprzątaj sobie głowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomek4446 napisał:

Nie ma kompromisów jak chcesz mieć system na 100%. Wybrałeś kino , więc tego się trzymaj. Zrób wszystko by mieć realizm w KINIE , to jest cel. O muzyce zapomnij , zagra, bo ten amp. ma funkcje dwukanałową , jak zagra to już będzie wypadkowa Twojego pomieszczenia / kolumny frontowe będziesz miał ustawione pod kino/ oraz charakterystyki kolumn. Jak się rozdrobnisz , nie będziesz miał ani jednego, ani drugiego. Stąd moja odpowiedź , jak chcesz muzykę na takim poziomie jak pragniesz zbudować kino, to kup dwie kolumny i wzmacniacz stereo . Jak nie masz tego w planach, to muzyką nie zaprzątaj sobie głowy.

Ja bym nie był w takich tezach jednoznaczny, tu nie jest tak że coś jest tylko białe i czarne. Ogólnie rzecz biorąc mając określony budżet to zawsze jakościowo wyjdzie korzystniej kupno stereo vs. amplituner AV, to jest oczywiste. Ale to nie oznacza że nie można próbować z powodzeniem kompromisów. Jest jedno ale... Te kompromisy są kosztowne. Można przecież kupić sam procesor systemu kinowego np. NAD M17 V2, a do niego oddzielnie dobre końcówki mocy i to będzie świetnie grało zarówno w kinie jak i w muzyce. Z opcji bardziej dla przeciętnego Kowalskiego, to warto rozważyć średnio/wyższej klasy amplituner - tu mówimy o kosztach conajmniej 6000-7000zł. Tej klasy AV mają na pokładzie już dość dobre jakościwo wyjścia pre-out, i jeśli nie do końca jesteśmy zadowoleni z wbudowanego wzmacniacza, to dokupujemy zewnętrzną końcówkę mocy i podnosimy klasę grania level wyżej, co już będzie porównywalne z solidnym klasycznym wzmacniaczem stereo. Tylko powtórzę - koszta jakie trzeba ponieść są zdecydowanie wyższe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Butler napisał:

Ale to nie oznacza że nie można próbować z powodzeniem kompromisów.

Oczywiście , że można. Ale z już z definicji słowa kompromis wynika , że powstaje luka w jakości, albo kina , albo stereo :) Dlatego pisałem, że jak chcemy 100% jakość jednego lub drugiego to coś należy wybrać i pod to budować system.

7 godzin temu, Butler napisał:

Można przecież kupić sam procesor systemu kinowego np. NAD M17 V2, a do niego oddzielnie dobre końcówki mocy i to będzie świetnie grało zarówno w kinie jak i w muzyce.

Słuchałem takich systemów opartych na procesorze i końcówkach zarówno na AVS jak i w prywatnej salce . Złożenie takiego systemu / koszty / ma sens wówczas jak idziemy wyłącznie w kino i to w oddzielnym zaadaptowanym i pomierzonym pomieszczeniu. W domowych warunkach to przerost formy nad treścią . Do takiego zestawu najczęściej stosuje się już nie tradycyjne kolumny, a zestawy głośnikowy , przynajmniej na centralny, front , a to już spora kasa. Nigdy nie słyszałam , by ktoś budował taki system z myślą o kompromisach , czy by zagrało " też w stereo"

7 godzin temu, Butler napisał:

Tej klasy AV mają na pokładzie już dość dobre jakościwo wyjścia pre-out, i jeśli nie do końca jesteśmy zadowoleni z wbudowanego wzmacniacza, to dokupujemy zewnętrzną końcówkę mocy i podnosimy klasę grania level wyżej,

Jedyne co podniesiemy to głośność poziom wyżej :) uważam to za mit , że jak dołożymy końcówkę mocy to nagle " zagra w stereo ". Podpinałem pod RX-A3030 / także u kolegi pod Onkyo TX- NR 686 / kilka końcówek mocy / NAD 3100 w trybie końcówki, BC Acoustique , Yamahę MX-1000 , Vincenta Sp- 331 , monobloki WBA Ironbird / i każda z tych końcówek spięta z pre stereo zagrała nieporównywalnie lepiej , a i w kinie takie połączenie nic nie wniosło. W domowych warunkach spokojnie wystarczają końcówki już wbudowane w amplitunery. Nie ma wg. mnie co na siłę kombinować i wbijać się w koszty. Już lepiej za zaoszczędzoną kasę zrobić adaptację akustyczną, lub dołożyć do lepszego zestawu kolumn, czy ampli.

 

 

Edytowano przez tomek4446
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, tomek4446 napisał:

W domowych warunkach spokojnie wystarczają końcówki już wbudowane w amplitunery. Nie ma wg. mnie co na siłę kombinować i wbijać się w koszty. Już lepiej za zaoszczędzoną kasę zrobić adaptację akustyczną, lub dołożyć do lepszego zestawu kolumn, czy ampli.

Sprawdzałem przed zakupem wybraną konfigurację  tzn. AVC-X4700H z Atoll AM200 po pre-out i odbiór stereo na zewnętrznej końcówce był odczuwalnie lepszy niż z bezpośrednio z AV. Nie chodzi o głośność, i nie było to na granicy percepcji. Byłem na odsłuchu z synem który ma 9 lat i zdecydowanie potwierdził moje odczucia. Wiem że to tylko dzieciak, ale ma wybitne ucho.

Ja całkowicie się zgadzam że jak ktoś ceni muzykę na najwyższym poziomie to tylko klasyczne stereo. Ale upieram się że można osiągnąć na AV realnie satysfakcjonujący poziom stereo.

Mój set z zewnętrzną końcówką jest trochę wymuszony bo AV dekoduje 11 kanałów, a końcówek na 9 więc dla 7.1.4 to za mało i musiałem kombinować.

 

20 minut temu, tomek4446 napisał:

Złożenie takiego systemu / koszty / ma sens wówczas jak idziemy wyłącznie w kino i to w oddzielnym zaadaptowanym i pomierzonym pomieszczeniu. W domowych warunkach to przerost formy nad treścią

No ja adoptuję właśnie takie oddzielnie pomieszczenie od podstaw.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej Yamahy:

Heco Aurora 700 w secie 5.1

QAcustoc 3050i także w secie 5.1

KEF Q 550/750 + 350 na tyły + center

całkiem ciekawie z Yamahą gra też Melodika BL 40 MK III albo Indiana Line Tesi 561

W niektórych setach warto brac innego suba.

A Atmos, Wystarczy Ci Heco albo Magnat InCeling. Są tanie a dobre.

Piotr

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam nad próbami kompromisu i przyszło mi do głowy że dla lepszego rozumowania można to porównać do kupna nowego auta.

Przyjmijmy że odbiór stereo to preferencja bardzo dynamicznego i sportowego trybu jazdy. No to bierzemy podstawową półkę gdzie możemy doświadczyć już prawdziwych emocji za kierownicą - Honda TypeR - Tj. Dobrego solidnego zasilacza stereo.

Odbiór kina to widzę uniwersalne auto do wszystkiego. Zarówno po mieście, jak i po trasie, parkowanie po krawężnikach, dzieci zakupy itd... No to SUV. Strzelam... Nissan Qashqai. Za tą samą kasę co Type-R możemy dostać już dość dobrze wyposażony model (vide kodeki, ilości końcówek itd w AV), ale sport? Coś tam jedzie (odbiór stereo), ale ze sportem nie ma za wiele wspólnego choć próbować możemy.

No więc inwestujemy więcej w auto żeby dopalić tej Hondzie która ma 5,7 do setki. Porsche Cayenne ma 5,6 do setki, ale kosztuje ponad 2 x więcej jak TypeR. Amplituner też byśmy musieli wydać więcej żeby próbować się mierzyć. No więc sprint Porsche ma lepszy, ale Honda ma ciągle lepsze właściwości jezdne i na krętej drodze, torze sobie lepiej poradzi. Ale już możemy się na kresce stawiać i odczuć sportową jazdę - tak jak na dobrym amplitunerze z dodatkową końcówką mocy - by mieć namiastkę dobrego solidnego stereo.

Więc żeby tą Hondę pobić to kupujemy Porsche Macan 4,6 do setki do którego musimy wyłożyć jeszcze więcej kasy. Type-R w tyle w każdych warunkach... No więc topowe procesory AV, końcówki monoblocki itd.

Ale fan sportowej jazdy się wkurza i kupuje Porsche 911 3,1 do setki (hi-end w stereo) i choćby nie wiem jak, SUVem nawet najlepszym nie damy mu rady.

Reasumując... Stwarzając kino zadowolę się odpowiednikiem Cayenne na drodze. Stawiam na uniwersalność. Wiem że można proponować dwa auta o różnym przeznaczeniu (vide system audio), ale nie każdy ma miejsce i ochotę trzymać dwa jeździdła pod domem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...