Skocz do zawartości

WiiM Pro - a jak ten namiesza?


Recommended Posts

Napisano

To nie te czasy, aby cyfrowa regulacja głośności miała negatywny wpływ na brzmienie. Tutaj degradacji jakości bym się spodziewał. Piszecie o średniej jakości PRE w Wiimie. Wytłumaczcie proszę dokładniej co macie na myśli. 

Napisano

Dobry pre poprawia brzmienie dźwięku, przykład: mam lampowca Line Magnetic 518, ma preamp, i wejście na końcówkę mocy. Próbowałem ominąć pre wpinając się w końcówkę mocy. Za regulację głośności miał odpowiadać wyzerowany AD-DAC Rme Adi+2 Pro fs, i było kiepsko. W porównaniu z pre, zbyt liniowo, bez życia, bardzo przeciętnie. Po wpięciu w pre, muzyka ożyła i to nie był niuans. Tak że dobry pre to podstawa. Sprawdź sam, temat pre nie jest nowy.

Napisano (edytowany)
21 minut temu, michaudio napisał:

Za regulację głośności miał odpowiadać wyzerowany AD-DAC Rme Adi+2 Pro fs, i było kiepsko

A dziwisz się? 

21 minut temu, michaudio napisał:

W porównaniu z pre, zbyt liniowo, bez życia, bardzo przeciętnie. Po wpięciu w pre, muzyka ożyła i to nie był niuans. Tak że dobry pre to podstawa. Sprawdź sam, temat pre nie jest nowy.

Po wpięciu w integre w wejście liniowe, wbudowane pre, to nie to samo, co zewnętrzne pre. Poprostu Twój lampowiec jest Integrą z odczepem , czy osobnym wejściem na końcówkę pomijając wbudowane pre. wiele tranzystorów tak ma.

Wtedy Twój DAC RME Adi robi za źródło, a lampowiec za integrę.

Dobre daki z funkcją pre nie degradują dźwięku, bywa, że pomijając wbudowane pre w integrze takie połączenie gra lepiej.

Przykład?  Każda integra Atolla, nie miałem tylko IN400.

Edytowano przez DiBatonio
Napisano
29 minut temu, michaudio napisał:

Dobry pre poprawia brzmienie dźwięku, przykład: mam lampowca Line Magnetic 518, ma preamp, i wejście na końcówkę mocy. Próbowałem ominąć pre wpinając się w końcówkę mocy. Za regulację głośności miał odpowiadać wyzerowany AD-DAC Rme Adi+2 Pro fs, i było kiepsko. W porównaniu z pre, zbyt liniowo, bez życia, bardzo przeciętnie. Po wpięciu w pre, muzyka ożyła i to nie był niuans. Tak że dobry pre to podstawa. Sprawdź sam, temat pre nie jest nowy.

Czyli np. w takim Wiim nie pre jest słabe, bo tam dźwięk jest po prostu liniowy, tylko pre w lampowcu dodaje coś od siebie, zmieniając charakterystykę brzmienia. To są 2 różne rzeczy.

Napisano

Tak, czy tak, chodzi o jakość preampa. Raz lepszy może być zewnętrzny, innym razem wbudowany. W moim przypadku pre dodaje drugą harmoniczną, "przyprawę" dla której porzuciłem sprzęt zbalansowany. Taki dźwięk sprawia mi frajdę, oczywiście nie każdemu musi się podobać. Natomiast zauważyłem, że dosłownie każdy "cywil", kto posłuchał tej lampy siadał, i nie mógł przestać słuchać. Coś jest w tej cholerze, że hipnotyzuje. 😉

Napisano

Nie dziwię się, że nie rozumiesz, konwencja jak się dołoży do dźwięku to i owo, to jest lepiej, jest trudna do zrozumienia.

28 minut temu, michaudio napisał:

Tak, czy tak, chodzi o jakość preampa.

W tej sytuacji to jedynie kwestia gustu.

Napisano
11 minut temu, ProjectPi napisał:

Nie dziwię się, że nie rozumiesz, konwencja jak się dołoży do dźwięku to i owo, to jest lepiej, jest trudna do zrozumienia.

W tej sytuacji to jedynie kwestia gustu.

Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, przetłumaczyłeś ją po swojemu i doszedłeś do wniosków niezwiązanych z moim postem.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, michaudio napisał:

 Za regulację głośności miał odpowiadać wyzerowany AD-DAC Rme Adi+2 Pro fs, i było kiepsko. W porównaniu z pre, zbyt liniowo, bez życia, bardzo przeciętnie. Po wpięciu w pre, muzyka ożyła i to nie był niuans. Tak że dobry pre to podstawa. Sprawdź sam, temat pre nie jest nowy.

Mnie to nie dziwi 

Z końcówlą Atolla am200se zagrał słabo,  tzn (nie moje granie)  

Chociaż na zlocie z końcówką 30w w klasie A zagrał w miarę przyzwoicie

 

Edytowano przez Dedal
Napisano
21 godzin temu, D-Art napisał:

Okey, przyjmuję Twoje zdanie. Ale jeśli możesz, to spróbuj to jakkolwiek uzasadnić poza jedynie suchymi stwierdzeniami. 
Bo ja rozumuję tak: czy podepnę pre czy końcówkę, sygnał wychodzi z WPP dokładnie tymi samymi wyjściami rca. Czyli sygnał wyjściowy z Wiim jest ten sam. Regulacja głośności i ewentualnie RC odbywają się jeszcze przed konwersją c/a w domenie cyfrowej, nie jest to regulacja analogowa. 
Więc po co wstawiać pre jako kolejny analogowy element w tor, który jedynie może dołożyć swoje zniekształcenia? Czy nie lepiej od razu skierować sygnał do końcówki?

Jeśli dołożysz samą końcówkę to ona ona wzmcni sygnał WPP. Ten który nie jest oparty melodyjny, i głeboki. Jest czysty i dokładny. Po za tym Wiimy wszystkie graja najlepiej w ustawieniu wyjscia na maksa głośności.

PRE w brew pozorom robi dużo roboty.

Taki sygnał z WPP trafia na PRE i tam zostaje obrabiany. Zwróć uwage że CD tak działają. Mają stale wyjscie, tak to by wszystkie formy ogarniały CD z regulacją nawet mierną i od razu końcówka.

19 godzin temu, D-Art napisał:

Chociaż zastanawia mnie ta kwestia od strony technicznej. Bo na logikę krótsza ścieżka powinna być dobrym rozwiązaniem.

Zasadnicze pytanie gdzie ona jest. Jakie zniekształcenia i jaki dzwiek buduje Wiim przy graniu nie na 100% volume.

 

12 godzin temu, renoxd napisał:

Piszecie o średniej jakości PRE w Wiimie. Wytłumaczcie proszę dokładniej co macie na myśli. 

Masz jakiś wzmak z Main in? Ale integre? Podłącz tak i tak i zobaczysz.

 

Napisano

 

1 godzinę temu, Piotr Sonido napisał:

Zasadnicze pytanie gdzie ona jest. Jakie zniekształcenia i jaki dzwiek buduje Wiim przy graniu nie na 100% volume.

 

Z tym się zgadzam w 100%. Jeżeli natomiast nie degraduje, to nie można powiedzieć, że PRE jest słabe. Może się komuś nie podobać - to zrozumiałe. Swoją drogą ciekawi mnie właśnie na ile w Wiimie ta degradacja występuje. Zakładam, że dzieje się to poniżej poziomów słyszalności.
 

1 godzinę temu, Piotr Sonido napisał:

Masz jakiś wzmak z Main in? Ale integre? Podłącz tak i tak i zobaczysz.

 

Tak się składa, że swojego NADa kiedyś podłączałem w trybie końcówki i sterowałem głośnością Toppingiem w trybie PRE. Cyfrowa regulacja w chińczyku nie degraduje jakości. Mnie takie granie pasowało bardziej niż jak odpalałem Toppinga w trybie DAC a Nada wykorzystywałem jako integre. Oczywiście kto inny może powiedzieć, że woli NADa jako integre. Kto co lubi.


 

Napisano
7 minut temu, renoxd napisał:

Tak się składa, że swojego NADa kiedyś podłączałem w trybie końcówki i sterowałem głośnością Toppingiem w trybie PRE.

Też tak podłączałem tylko do Atolla i dzwięk był świetny. Czytałem ,że ktoś miał taki przypadek pojedyńczy z Toppingiem e70, gdzie po prostu nagle zaczął grać na pełnej głośności. Wtedy może zaboleć :) 

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-e70-randomly-went-to-max-volume.42422/

Napisano

Temat rzeka i ciekawe dywagacje, dopóki się nie sprawdzi przynajmniej na kilku różnych konfiguracjach. Na razie nie mam czym tego obadać, ale rozmawiałem z właścicielem salonu, w którym kupiłem WPP. Ma poeksperymentować, bo też się zaciekawił. 

Na innych forach są widoczne różne podejścia do tematu. A propos głośności na 100%. Rozumiem, bit perfect. Ale może technika poszła do przodu? Sporo ludzi twierdzi, że właśnie lepiej obniżyć poziom np. do 90%, szczególnie gdy się używa korekcji lub RC, żeby zapobiec obcinaniu sygnału. Ja tak zrobiłem i nie słyszę żadnego pogorszenia. Ktoś to tłumaczył technicznie (jak coś pokręcę to sorry ale nie znam się na tym), że obecnie używane układy w Wiim pracują na 32 bitach, więc nawet przy max 24 bitach jest spory "zapas" i nie ma utraty danych przy regulacji głośności. Można tu wziąć za przykład Lyngdorfa, który jest jedną wielką "cyfrą" i jakoś to działa i daje radę. 

Część osób też jest zdania, że lepiej przeznaczyć kasę na lepszą końcówkę zamiast integry.

A ja cały czas zastanawiam się, o co tak naprawdę chodzi. Przecież ideałem byłoby doskonałe źródło plus wzmacniacz jako "drut ze wzmocnieniem". Reszta to głośniki i akustyka.

A tu okazuje się, że często takie rozwiązanie się nie podoba. Może nieco odbiegnę od tematu, ale w dobie obecnych możliwości technicznych mamy renesans winyla, lamp i tego typu rzeczy. Czyli stare niedoskonałe technicznie rozwiązania, w których zniekształcenia poganiają zniekształcenia zniekształceniami. I to brzmi dla wielu świetnie! Dla mnie też. I niech mi nikt nie pisze, że kable "nie grają"! :) Uwaga, zaraz się może zacząć...  ;) 

Ale chyba dlatego audio jest takie ciekawe. Jakby było inaczej, to od strony technicznej byłoby tylko kilka urządzeń do wyboru, różniących się głównie estetyką. Jak w przypadku lodówek czy telewizorów. A tu do tej pory nie za bardzo wiadomo o co chodzi i jak wielu rzeczy jeszcze nie wiemy, czego jeszcze nie mierzymy a powinniśmy, a ludzie o mało sobie gardeł nie przegryzają na forach ;) 

A tak w ogóle, to od klimy mam zapalenie prawego ucha i chyba dlatego moja frustracja przelewa się na klawiaturę. Zdrowych uszu Wam życzę :) 

Napisano
2 godziny temu, D-Art napisał:

A propos głośności na 100%. Rozumiem, bit perfect. Ale może technika poszła do przodu? Sporo ludzi twierdzi, że właśnie lepiej obniżyć poziom np. do 90 %

Część osób też jest zdania, że lepiej przeznaczyć kasę na lepszą końcówkę zamiast integry.

 

Streamer na 90%  głośności podłączony bezpośrednio do końcówki mocy...będzie bardzo głośno. Powtórzę za @Tomasz S.może zaboleć 😉.

Napisano (edytowany)

Tu nie chodzi o regulację głośności na 90%, tylko limit głośności (volume limit). To dwie różne rzeczy. Tak samo w WPP można ustawić poziom na wyjściu RCA od 200 mVrms do 2 Vrms. Czyli producent przewiduje dopasowywanie wyjścia do różnych urządzeń. 

Edytowano przez D-Art
Napisano

Na forum Wiima znalazłem taką poradę

Cytat

Start by setting "Line out level" to 500mV in the audio settings section of the Wiim app. Then turn off the fixed volume and test from low volume.
 

i potem ewentualnie zwiększać. Ten limit głośności to też dobry pomysł. Jeszcze się mi to nie zdarzyło , ale trzeba trzymać kciuki ,żeby po każdej aktualizacji trzymało ustawienia :)

z innych ciekawostek ( zresztą dane wzięte z recenzji kolegi z fourm tutaj ) to relacja między Vrms a SINAD jest taka.

2 Vrms - SINAD 111.7
1 Vrms - SINAD 109.4
0.8 Vrms - SINAD 107.6
0.5 Vrms - SINAD 103.8

Napisano
13 minut temu, D-Art napisał:

Tu nie chodzi o regulację głośności na 90%, tylko limit głośności (volume limit). To dwie różne rzeczy. Tak samo w WPP można ustawić poziom na wyjściu RCA od 200 mVrms do 2 Vrms. Czyli producent przewiduje dopasowywanie wyjścia do różnych urządzeń. 

Volume limit w WiiM to też regulacja głośności.

90% volume limit to 6 dB mniej na wejściu DSP. Ważne choćby przy używaniu EQ.

Napisano (edytowany)

W jakimś sensie tak. To już gra w słówka czy pojęcia. Ale limit jest ustawiany wstępnie i często na stałe przy konfigurowaniu urządzenia w konkretnym celu. Jak napisałeś, ludzie to doradzają, gdy się używa korekcji w Wiimie.

A regulacja do odsłuchu to regulacja jaką znamy na co dzień 🙂

Edytowano przez D-Art
Napisano (edytowany)
Dnia 15.07.2024 o 12:10, D-Art napisał:

No dobra, nie ma sensu deliberować po próżnicy,

No właśnie. Słuchać muzyki a nie wykresów i cyferek

Edytowano przez Wito76
Napisano
38 minut temu, D-Art napisał:

W jakimś sensie tak. To już gra w słówka czy pojęcia. Ale limit jest ustawiany wstępnie i często na stałe przy konfigurowaniu urządzenia w konkretnym celu. Jak napisałeś, ludzie to doradzają, gdy się używa korekcji w Wiimie.

A regulacja do odsłuchu to regulacja jaką znamy na co dzień 🙂

Po prostu obie regulacje nakładają się na siebie. Volume limit na 1% to prawie 60 dB mniej, volume na 1% podobnie. Oba na 1% to prawie 120 dB mniej.

Napisano

Każda Integra z wejściem main in którą mialem sprawdzałem jako końcówkę. Końcówki też miałem. 

Z dac9 , rme Adi,  magic 6, cxn 2, st200 .

I nie raz mi się podobało a czasami nie . 

Ja wolałbym Integre , ze względu  posiadanego amplitunera KD . 

A mało jest końcówek z 2 wejściami .

 

Napisano
21 godzin temu, renoxd napisał:

Z tym się zgadzam w 100%. Jeżeli natomiast nie degraduje, to nie można powiedzieć, że PRE jest słabe. Może się komuś nie podobać - to zrozumiałe. Swoją drogą ciekawi mnie właśnie na ile w Wiimie ta degradacja występuje. Zakładam, że dzieje się to poniżej poziomów słyszalności.

Trzeba by zmierzyć także dynamikę.

No generalnie nie słyszałem aby ktoś stosowal Wiim jako PRE.

21 godzin temu, renoxd napisał:

Tak się składa, że swojego NADa kiedyś podłączałem w trybie końcówki i sterowałem głośnością Toppingiem w trybie PRE. Cyfrowa regulacja w chińczyku nie degraduje jakości. Mnie takie granie pasowało bardziej niż jak odpalałem Toppinga w trybie DAC a Nada wykorzystywałem jako integre. Oczywiście kto inny może powiedzieć, że woli NADa jako integre. Kto co lubi.

Jaki Topping?

21 godzin temu, D-Art napisał:

A ja cały czas zastanawiam się, o co tak naprawdę chodzi. Przecież ideałem byłoby doskonałe źródło plus wzmacniacz jako "drut ze wzmocnieniem". Reszta to głośniki i akustyka.

Ale co to jest doskonałe źrodło?

19 godzin temu, Wito76 napisał:

No właśnie. Słuchać muzyki a nie wykresów i cyferek

Dokładnie.

 

Napisano
33 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

Trzeba by zmierzyć także dynamikę.

Zmierzyć? Muzyki słuchaj, czy jakoś takos.

34 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

No generalnie nie słyszałem aby ktoś stosowal Wiim jako PRE.

No to mało słyszałeś, generalnie.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...