Skocz do zawartości

Lyngdorf - odważne pomysły, które wykraczają poza zwyczajność.


Recommended Posts

Coraz więcej użytkowników elektroniki Lygdorfa, więc warto założyć Klub. 🤩

Jak się ktoś zagłębi w historie Petera Lyngdorfa, to można zobaczyć, że ten człowiek ma w sobie ogromną pasję i chęć rozwoju. Mnie osobiście bardzo pozytywnie zaskoczyło to, że mimo tego, że to już dość duża firma, wciąż podchodzą bardzo profesjonalnie do użytkowników. Pisząc do nich maile, nie stosują żadnych schematów z odpowiedziami (jak większość) tylko jest bezpośredni kontakt, zwyczajnie po ludzku odpisują, prowadząc krok po kroku za rączkę co zrobić. Z pewnością, jeśli jest problem z urządzeniem, to nie zostawiają użytkownika na lodzie, sam jako „ciężki” klient zadawałem im dość dużo pytań w temacie kalibracji/ustawień urządzenia i opisywali mi krok po kroku co mam zrobić, wysyłając screeny, które robili na bieżąco. No serio, nie spodziewałem się takiego dobrego kontaktu i takiej dużej chęci pomocy! Drugi temat, dość ciekawy, to że firma słucha użytkowników, historia taka, w najtańszym urządzeniu TDAI 1120 nie było w planach Tidala Connect, bo jest chromcast itp. ale coraz więcej ludzi kupowało urządzenie i męczyło bułe lyndrofowi, aż w końcu firma poddała się z utrzymywania narracji że tylko w droższych urządzeniach są takie opcje i zrobili nowy soft pod Tidala Connect MQA itp! Brzmienie i funkcjonalność urządzeń, znajdziecie w sieci. Dodam tylko, że mam TDAI 1120 i jestem baaardzo zadowolny, pod względem brzmienia, TDAI 1120 to taki kameleon, którego można sobie ustawić pod siebie, dosłownie na każdej płaszczyźnie: można z niego zrobić jasny bardzo detaliczny wzmacniacz, można zrobić z niego ciepło grający sprzęt, można z niego zrobić coś po „środku”, i to wszystko można sobie zapisać pod „presty” które później zmienia się jednym kliknięciem. To nie jest z pewnością urządzenie, którego brzmienie można ocenić po pierwszej po kilku minutach odsłuchu - jeśli czytacie recenzje takich osób, to omijajcie szerokim łukiem, bo to oznacza że po prostu ktoś nawet w 1% nie zapoznał się z tym urządzeniem i tworzy niesłuszne opinie - To tak, jakby ktoś opisywał smak ciastka, liżąc szybę cukierni, nigdy go nie próbując. :D Po rozpakowaniu z pudełka, gra na bardzo „płaskich” dość mocno neutralnych ustawieniach, więc może kogoś zmylić – niektórzy potrafią ocenić właśnie to urządzenie po tym, jak gra w neutralu, ja sam nawet 10 minut nie słuchałem muzyki w takim ustawieniu – zabawa się zaczyna, jeśli ktoś zaangażuję się dostosowanie dźwięku pod swoje „potrzeby”. Sam na początku siedziałem kilka dni i sobie przestawiałem wszystko, dopiero później złapałem gotowy „preset Voicing” którego swoją drogą później dalej dopieszczałem pod siebie. Jak już siadło, to brzmiało genialnie. Teraz już nie grzebie w ustawieniach, po prostu mam zrobione swoje Voiscingi/presety i odpływam z muzyką. Może to kogoś zrazić, te wszystkie ustawienia, ale mówiąc szczerze, czym to jest, w porównaniu do biegania po salonach i testowania wzmaków/kabli które inaczej brzmią, skoro tutaj w Lyngdorfie robi się to w ustawieniach, tak, tak dokładnie to tak wygląda, jednym kliknięciem robi się coś na wzór zmiany całego klocka. Do tego RoomPerfect, który dopieszcza wszystko – bardzo prosty system kalibracji, który faktycznie ogarnia akustykę pokoju. Ja korzystam często z punktów focusa, gdzie mam zrobione 3 punkty kalibracji „Focus” 1 punkt to miejsce odsłuchowe na kanapie. 2 punkt stanowisko mojej pracy, gdzie zbierało się sporo basu, a po zrobieniu focusa, w tym miejscu pasma się wyrównały i bas przestał dudnić (to miejsce, w którym czuję największy efekt RP. 3 ustawienie to GLOBAL, dźwięk nie skupia się jak a focus pointach, czyli miejscach odsłuchowych, a wypełnia całe pomieszczenie. I serio to wszystko działa! Doskonale to działa. Pewnie dużo osób się ze mną nie zgodzi i rozumiem to doskonale, ale moim zdaniem właśnie takie urządzenia będą wyznaczać przyszłość, dlaczego? Ano dlatego że właśnie takie urządzenia są nastawione na spory TARGET użytkowników. W końcu można mieć fajnie brzmiący sprzęt, który nie zawali całego mieszkania, elektroniką, można pogodzić to z otoczeniem, miejscem zamieszkania. No ale widać po branży, że coraz częściej znane firmy zaczynają inwestować w technologie takich urządzeń all in one - choć jeszcze kiedyś nie było to do pomyślenia. Zapraszam do czytania historii: 

608248963_Beznazwy-1.thumb.jpg.921dc59c630507677283ffbdd9db46ec.jpg

1999
Pierwszy prawdziwy wzmacniacz cyfrowy

Peter Lyngdorf finansuje rozwój technologii Equibit™, która może przekształcić ścieżkę PCM na płycie CD bezpośrednio w sygnał sterujący PWM we wzmacniaczu klasy D. Finansuje również rozwój technologii Equilog™, która może przekształcić sygnał analogowy na sygnał sterujący PWM we wzmacniaczu klasy D w prawdziwej jakości Hi-Fi.

2005
Przemyśl wszystko

W 2005 roku innowator audio Peter Lyngdorf, kierując się misją stworzenia absolutnej perfekcji w reprodukcji dźwięku, założył w Danii rewolucyjną firmę zajmującą się badaniami i rozwojem systemów dźwiękowych. Lyngdorf wniósł do tego nowego przedsięwzięcia swoje doświadczenie w tworzeniu niektórych z najbardziej znaczących przełomów audio w historii, w tym pierwszego na świecie w pełni cyfrowego wzmacniacza. W ramach nowej koncepcji cyfrowej kompensacji akustycznej, RoomPerfect™ miał swoją premierę w następnym roku wraz z w pełni cyfrowym wzmacniaczem nowej generacji. Dzięki tym fundamentom przygotowano grunt pod przełomową współpracę, która zmieni bieg historii audio.

2006
Pierwszy prawdziwy system korekcji pomieszczenia

Opracowanie pierwszego rzeczywistego systemu korekcji pomieszczenia, RoomPerfect™ – jednego z największych patentów w branży audio z 55 roszczeniami dotyczącymi nowych technologii. Porzucając ideę prostego korektora cyfrowego, RoomPerfect™ to jedyny system korekcji, który w inteligentny sposób usuwa negatywne skutki akustyki pomieszczenia z dźwięku Twoich głośników.

2007
Obietnica doskonałości

Prace Lyngdorfa szybko zwróciły uwagę światowej ikony. W 2007 roku, po historycznym partnerstwie ze Steinway & Sons, Steinway Lyngdorf wypuścił Model D Music System, legendarny produkt, który reprezentuje szczyt waleczności audio i projektowej. Partnerstwo opierało się na ambitnej obietnicy – że systemy Steinway Lyngdorf będą odtwarzać dźwięk fortepianu Steinway & Sons w takim stopniu, że nawet doświadczeni pianiści koncertowi nie będą w stanie dostrzec różnicy.

2009
Wyznaczanie nowego standardu

Świat był teraz zauważony: Steinway Lyngdorf wyłonił się jako twórca najlepszych systemów dźwiękowych na świecie. Firma weszła na rynek wielokanałowy w 2009 roku, wprowadzając na rynek procesor dźwięku przestrzennego Model P1. Ten procesor jest uważany za wybitny w swojej dziedzinie i jest demonstracją wiedzy technicznej Steinway Lyngdorf.

W latach 2009-2011 wprowadzono kilka serii głośników, wśród nich wysoko ceniony Model S, który został wprowadzony na rynek, aby sprostać wymaganiom entuzjastów audio high-end poszukujących nowoczesnego wzornictwa i kompaktowego systemu.

2012
Ciągle rozwijający się, nigdy nie zmęczony

Firma Steinway Lyngdorf, oparta na badaniach i przyszłościowym myśleniu, nieustannie dokonuje postępów w technologiach dźwiękowych, jakich świat nie znał. Aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie na wysokiej jakości system kinowy i muzyczny, LS Concert został wydany w 2012 roku i spotkał się z powszechnym uznaniem.

2014
Nowy nowoczesny projekt Lyngdorf
Nowy, nowoczesny projekt Lyngdorf został wprowadzony wraz z CD-2 i TDAI-2170, który obejmuje wszystkie technologie i know-how gromadzone przez lata – zdobywając liczne nagrody na całym świecie.

2015
Reprezentujący najnowszy rozwój

W 2015 roku premiera procesora dźwięku przestrzennego Model P200 wyznaczyła nowy standard wciągającego dźwięku. Model P200 zapewnia pełną obsługę każdego dostępnego formatu audio, w tym Dolby Atmos®, DTS:X i AURO-3D — z których każdy reprezentuje najnowsze osiągnięcia w wciągającym dźwięku przestrzennym.

2017
Zestawy kina domowego Lyngdorf

Lyngdorf Audio wchodzi do zestawów kina domowego wraz z wprowadzeniem wielokanałowego procesora MP-50 z kalibracją RoomPerfect™ wszystkich kanałów głośnikowych.

2018
Obietnica czystej perfekcji dźwięku

W 2018 roku premiera Modelu B ustanowiła nowy standard dużego dźwięku w kompaktowej obudowie dzięki czterodrożnej aktywnej konstrukcji głośników. Wraz z procesorem dźwięku przestrzennego P100 i wzmacniaczami A2, model B został wybrany przez Samsung Electronics jako idealny partner dla nowego niezwykłego systemu wideo firmy Samsung, The Wall. Dzięki globalnej dystrybucji i instalacji w najbardziej eleganckich i luksusowych miejscach na świecie, Steinway Lyngdorf rozwinął swoją markę i reputację w oparciu o tę samą obietnicę, która zrodziła jej założenie: obietnicę czystej perfekcji dźwięku.

2019
Flagowe procesory dźwięku przestrzennego

Lyngdorf przedstawia najnowocześniejszy flagowy procesor dźwięku przestrzennego MP-60. Wraz z MP-40 dodany został później bardziej przystępny cenowo procesor, oferujący 12 natywnych kanałów dekodowania i 16 wyjść, przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowej jakości dźwięku MP-60. Dla Steinway & Sons wprowadzono flagowy procesor dźwięku przestrzennego P300 z pełnym dekodowaniem 16 kanałów natywnych i obsługą do 256 głośników.

2020
Premiera najmniejszego wzmacniacza

Wprowadzenie na rynek najmniejszego wzmacniacza tej firmy, TDAI-1120. Po raz pierwszy technologie Lyngdorf TDAI i RoomPerfect™ są dostępne w tej wielkości i klasie cenowej, w połączeniu z najnowocześniejszymi opcjami strumieniowego przesyłania muzyki, w tym Roon, Google Chromecast, Apple Airplay 2, Spotify Connect, Bluetooth, vTuner, a także odtwarzaniem muzykę z lokalnej biblioteki za pośrednictwem odtwarzacza multimedialnego DLNA/UPnP. Dzięki CEC i eARC TDAI-1120 doskonale łączy się również z nowoczesnymi telewizorami.

 

2.jpg

Historia Petera Lyngdorfa
Steinway Lyngdorf jest pomysłem duńskiego audiofila i przedsiębiorcy Petera Lyngdorfa, który zaczynał jako dystrybutor komponentów do domowej rozrywki w 1975 roku. W 1980 roku założył północnoeuropejską sieć sklepów audio, HiFi Klubben, a następnie w 1983 roku wprowadził na rynek własny głośnik. marka, DALI, (Dunish Audiophile Loudspeaker Industries).

Przejęcia czołowych amerykańskich marek Snell Acoustics (w całości należących do Lyngdorf od lipca 1989 do września 1996) i NAD Electronics (w całości posiadanych od października 1991 do maja 1997) doprowadziły do niesłabnącego zainteresowania technologiami leżącymi u ich podstaw i rosnącej chęci odkrywania same granice technologii audio. Kevin Voecks, założyciel Snell Acoustics, przedstawił wczesne wdrożenie technologii korekcji pomieszczenia na targach Consumer Electronics Show w 1992 roku.

„ Słyszałem przyszłość, a dźwięk jest cudowny ” — napisał o wydarzeniu Peter W. Mitchell ze Stereophile. „ Może się to wydawać czysto technicznym wyczynem, ale w przypadku muzyki subiektywny efekt tej korekty był zdumiewający ”.

Początkowa inwestycja w 1997 roku w mały duński start-up Toccata Technology, zespół inżynierów stojących za technologią EQUIBIT, kierowany przez Larsa Risbo, doprowadziła do opracowania w pełni cyfrowego wzmacniacza Millennium. Risbo jest posiadaczem ponad 30 amerykańskich patentów audio.

Peter Lyngdorf i powiązane firmy dopasowują moc wyjściową głośników do pomieszczeń za pomocą DSP od prawie 30 lat. Obecnie sprzęt do korekcji pomieszczenia Lyngdorf RoomPerfect™ jest przeznaczony dla audiofilów żyjących w prawdziwym świecie, w którym samo pomieszczenie jest dalekie od optymalnych i dla których zabiegi są niepraktyczne i/lub po prostu przekraczają możliwości finansowe.

„ Wzmacniacz roku – i być może jeszcze kilka lat przed nami ”. Tact Millennium, Soundstage.com, czerwiec 1999

Gdy innowacyjna duńska technologia ewoluowała od Millennium Mk I do wersji II, III i IV, Lyngdorf Audio powstał w 2005 roku, aby produkować głośniki i wzmacniacze prawdziwie High End.

W 2007 roku legendarni producenci fortepianów Steinway & Sons przyznali firmie wyłączne prawa do produkcji systemów audio pod marką Steinway Lyngdorf w celu wyprodukowania wyrafinowanej, zaawansowanej technologicznie linii cyfrowych wzmacniaczy, przedwzmacniaczy i procesorów dźwięku przestrzennego z zastrzeżoną, wielokrotnie nagradzaną korekcją pomieszczenia firmy Lyngdorf. i cyfrowych technologii wzmacniania.

Ostatnio Peter Lyngdorf połączył się z Larsem Risbo i Bruno Putzeysem w 2014 roku, tworząc Purifi ApS z siedzibą w Roskilde w Danii, aby zgromadzić jedne z najbystrzejszych umysłów i posiadaczy patentów w europejskim przemyśle audio z dużymi ambicjami skupienia się na rozwoju oraz weryfikacja dokładnych modeli matematycznych w celu rozwiązania rzeczywistych problemów związanych z analogową i cyfrową reprodukcją dźwięku.

Oprócz Steinway Lyngdorf (SL Audio A/S), spółka holdingowa Petera Lyngdorfa składa się z wielu ośrodków rozwojowych i fabryk w Danii i Chinach oraz zatrudnia ponad 1000 pracowników. Jak profilował audiophilestyle.com, 28 czerwca 2019 r., Peter Lyngdorf jest „osobowością dobrze skomunikowaną i przewodnikiem, który dba o to, aby cała ta wirtuozeria znalazła swoje miejsce w prawdziwych produktach”.


Ewolucja cyfrowego wzmocnienia i korekcji pomieszczenia
Na przestrzeni lat Steinway Lyngdorf otrzymał liczne wyróżnienia w prasie za cyfrowe wzmocnienie i RoomPerfect™. Wymienię tylko kilka:

„ Tworzy muzykę tak, jakby była odtwarzana tuż przed tobą ”. Zintegrowany, w pełni cyfrowy wzmacniacz Millennium, Soundstage.com

„ Ogólnie rzecz biorąc, wrażenia słuchowe z systemem korekcji pomieszczenia to przełomowe wydarzenie, niemal wstrząsające paradygmatem, wymagające zupełnie nowej perspektywy i sposobu myślenia w audio ”. TACT RCS 2.0, magazyn High Fidelity (Dania), nr 8

„ Po pierwsze, jest to dosłownie przejrzyste: nie ma poczucia, że ktoś pociąga za sznurki za kulisami. Nie ma nic zmanipulowanego w brzmieniu ani niczego, co wskazywałoby na jakąkolwiek sygnaturę zniekształcenia, którą moglibyśmy zidentyfikować. Tonalnie nie jest ani ciepły, ani zimny, po prostu jest ”. Millennium IV zintegrowany, w pełni cyfrowy wzmacniacz do korekcji pomieszczenia, Techradar.com

„ Znany z komponentów audio, które są uznawane na całym świecie za jedne z najlepszych dostępnych cyfrowych produktów audio o wysokiej jakości, jakość dźwięku jest znakomita, a niski poziom szumów jest niezwykły. Separacja stereo jest również doskonała z szeroką i głęboką sceną dźwiękową . Wzmacniacz mocy Lyngdorf Audio SDA-2400 klasy D, Hometheaterhifi.com

“ Lyngdorf Audio MP-50 to prawdziwa okazja. Ten procesor oferuje różne atuty. Największym z nich jest RoomPerfect. Wyrównywanie czasowe głośników i optymalizacja ich charakterystyki częstotliwościowej zapewniają znaczny wzrost jakości dźwięku. Im więcej głośników używasz, tym bardziej staje się to oczywiste. RoomPerfect zamienia konfigurację dźwięku przestrzennego 3D w jednolitą całość, która zapewnia uzależniające wrażenia dźwiękowe ”. Procesor surround MP-50, Bestofhighend.com

„ Prawdopodobnie już zdałeś sobie sprawę, że TDAI-3400 całkowicie mnie zachwycił. To produkt absolutnie wyróżniający się pod każdym względem ”. TDA-3400, the-ear.net

„ System RoomPerfect, wcześniej dostępny tylko w najdroższych modelach Lyngdorf, podnosi jakość dźwięku do poziomu, który zaskakuje nawet tego krytycznego recenzenta ”. Całkowicie cyfrowy wzmacniacz TDAI-1120, recordere.dk

Gromadząc razem jedne z najlepszych umysłów pracujących w dziedzinie audio, Steinway Lyngdorf kontynuuje rozwój kategorii high-endowego cyfrowego wzmocnienia i korekcji pomieszczenia.


tdai 1120 i jego większy brat 3400

lyngdorf-tdai-1120-trimex.jpg

lyngdorf-tdai-3400-trimex.jpg

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj przykład jak szybko apka działa w Tdai-1120. Zero czekania, zero zwiechy. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest regulacja głośności w aplikacji, gdzie nie ma dużych przeskoków. Bardzo przydatna rzecz przy wieczornych odsłuchach, gdzie można bardzo precyzyjnie regulować głośność. Na gałce też bardzo precyzjnie jest.  Oczywiście nie będzie dzwięku, bo to zrzut z ekranu tel. :)

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy kolejny klub i bardzo porządnie napisany post inicjujący 🙂

Lyngdorf był w tym roku na AVS - w hotelu Radisson Blue Sobieski.
Poniżej parę zdjęć - ławo nie było, bo dość ciemno i duży kontrast między czarnym sprzętem a białymi szafkami, a nie było możliwości zrobić tego z dodatkowym oświetleniem i bez przeszkadzania innym 😞
 

Pozdrawiam

Lyngdorf_785.jpg

Lyngdorf-780.jpg

Lyngdorf-781.jpg

Lyngdorf-786.jpg

Lyngdorf-787.jpg

Lyngdorf-005.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RoRo napisał:

No i mamy kolejny klub i bardzo porządnie napisany post inicjujący 🙂

Lyngdorf był w tym roku na AVS - w hotelu Radisson Blue Sobieski.
Poniżej parę zdjęć - ławo nie było, bo dość ciemno i duży kontrast między czarnym sprzętem a białymi szafkami, a nie było możliwości zrobić tego z dodatkowym oświetleniem i bez przeszkadzania innym 😞
 

Pozdrawiam

Lyngdorf_785.jpg

Lyngdorf-780.jpg

Lyngdorf-781.jpg

Lyngdorf-786.jpg

Lyngdorf-787.jpg

Lyngdorf-005.jpg

Dzięki ;)

Mają trochę tych zabawek. Ja bardzo jestem ciekaw 3400 jak gra w bezpośrednim porównaniu z 1120. 

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukluk71

Dobra robota z tym nowym klubem

Mieszkam w NL. Mój sąsiad jest właścicielem salonu audio, dystrybutorem także Lyngdorfa.

Wiem, że sprzedaż szczególnie tej marki pozwala mu dostatnio żyć. Ona się dobrze sprzedaje. Sam miałem możliwość odsłuchu wszystkich produktów, ale w salonie i u niego w domu. U siebie miałem tylko 1120. Nie został, gdyż mój gust brzmienia poszedł w całkowicie przeciwnym kierunku. 
 

Czy zechciałbyś podzielić się z kolegami jakie kolumny u Ciebie. Jak rozstawione, jaka odległość odsłuchu. Czy wykonywałeś pomiar pogłosu?

Gratuluję jeszcze raz pomysłu na ten klub i pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, AudioTube napisał:

@lukluk71

Dobra robota z tym nowym klubem

Mieszkam w NL. Mój sąsiad jest właścicielem salonu audio, dystrybutorem także Lyngdorfa.

Wiem, że sprzedaż szczególnie tej marki pozwala mu dostatnio żyć. Ona się dobrze sprzedaje. Sam miałem możliwość odsłuchu wszystkich produktów, ale w salonie i u niego w domu. U siebie miałem tylko 1120. Nie został, gdyż mój gust brzmienia poszedł w całkowicie przeciwnym kierunku. 
 

Czy zechciałbyś podzielić się z kolegami jakie kolumny u Ciebie. Jak rozstawione, jaka odległość odsłuchu. Czy wykonywałeś pomiar pogłosu?

Gratuluję jeszcze raz pomysłu na ten klub i pozdrawiam.

Dzięki. Kolumny Kef R3. Ustawione w trójkącie, pod leciutkim skosem, gdzie linie przecinają się za głową. 

Pomiarów nie robiłem. Ale pokój to, zasłony, gruby dywan, na środku duża kanapa, szafki. Pogłosu brak. ;)

 

 

Koledzy z 1120. Czy mogę Was prosić o ustawienia "fabryczne" Voicing: 

Action1, Action2 

 

Sporo grzebałem i chciałbym wrócić do ustawień fabrycznych, a nie chce resetować wzmaka. Nie pamiętam tych wartości. 

 

Action2 dobrze jest ?

Screenshot_2022-12-04-11-55-18-20_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2022 o 13:27, lukluk71 napisał:

Dzięki ;)

Mają trochę tych zabawek. Ja bardzo jestem ciekaw 3400 jak gra w bezpośrednim porównaniu z 1120. 

Ja porownywalem 3400 i 1120 na LS50Meta i szczerze to rożnicy nie słyszałem. Pewnie przy bardziej wymagających kolumnach to dopiero wychodzi - haha nie zebym to traktowal jak jakąś wiedze tajemną :) 

 

1120 to jest rewelacyjne urządzonko. Może nie smyra wyższych audiofilskich doznań, ale robi wszystko czego oczekiwałem, jest mały, przezroczysty i tak banalny w obsłudze, ze małżonka też zachwycona (a zazwyczaj takie zakupy trzeba dlugo argumentowac) :D no ogólnie jedyne co mogę zarzucić, że wyceniony jest dość wysoko (a 3400 to już w ogóle kosmos). W sensie nie żeby konkurencja byla tansza, taka specyfika tej branzy...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, J4Z napisał:

przy dobrze nagranych w miarę, przy słabo źle

To chyba typowy problem luksusowych małych monitorków (a przynajmniej tych nielicznych, które znam). Jak nagranie słabe, to nie mają czym błysnąć. Większe paczki ratują się wtedy basem i rozmachem - oczywiście ze zmiennym powodzeniem, bo czasem i to nie pomaga.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach


 

13 godzin temu, szyt napisał:

Ja porownywalem 3400 i 1120 na LS50Meta i szczerze to rożnicy nie słyszałem. Pewnie przy bardziej wymagających kolumnach to dopiero wychodzi - haha nie zebym to traktowal jak jakąś wiedze tajemną :) 

 

1120 to jest rewelacyjne urządzonko. Może nie smyra wyższych audiofilskich doznań, ale robi wszystko czego oczekiwałem, jest mały, przezroczysty i tak banalny w obsłudze, ze małżonka też zachwycona (a zazwyczaj takie zakupy trzeba dlugo argumentowac) :D no ogólnie jedyne co mogę zarzucić, że wyceniony jest dość wysoko (a 3400 to już w ogóle kosmos). W sensie nie żeby konkurencja byla tansza, taka specyfika tej branzy...

Zależy co masz na myśli mówiąc audiofilskie... to słowo ma głębokie znaczenie i wszystko zależy od zasobności portfela. :D

Chcę wypożyczyć do swoich R3 Hegla H190 i posłuchać w domu (bo to polecane zestawienie).
Ale przed kupnem Lyngdorfa, przerzuciłem troszkę wzmaków. 
min. 
Cambridge CXA 81
Cambridge 150 evo
Cambridge 
Roksan K3
Roksan attessa 
Arcam Sa30

I klika innych. Tdai 1120 najlepiej dla mnie zagrał. Arcam Sa30 mi się podobał, ale zamulony soft całkowcie go skreślił - nie wiem jak teraz, może poprawili, ale tam było mega słabo.
 

Edytowano przez RoRo
Usunąłem uszczypliwy fragment wobec innego Użytkownika...
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o spokój!!!

Usunąłem kilka ostatnich wpisów - są nie na temat (czasami były częściowo na temat, ale trochę zbyt złośliwe lub nic pozytywnego nie wnosiły do dyskusji)
Bo tematem bieżącego wątku (i całego Forum) nie jest czepianie się i uszczypliwości wobec innych użytkowników naszego Forum.
Więc proszę nie prowokujcie się nawzajem... ani Administratora i Moderatorów do ostrzejszych działań!

To, co może być lekkim żartem przy osobistym spotkaniu (przy odpowiednim dopowiedzeniu i uśmiechu...)  po napisaniu często bywa złośliwością i tylko nakręca dowcipkowanie połączone ze złośliwością.

Wyleciał też neutralny wpis - ale zawierał cytat który wyleciał....

Pozdrawiam 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Niedawno odwiedziłem kolegę z Pylonami Diamond 28. z moim Lyngdorfem. Wiecie co, myślałem że Tdai nie napędzi tych kolumn, a on go po prostu brał swobodnie.  Wzmak ma 60 W i elegancko rozkręca duże paczki. Jak to możliwe? Cały czas słyszy się "kupuj mocny wzmak, dużo W, dużo W" a później okazuję się że 60W spokojnie napędzają spore głośniki i jest przy tym sporo oddechu.  Ktoś mi wyjaśni ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka. Dla tych co są sceptyczni do akustyki, i ignorują taką ważną sprawę.

Zrobiłem małe przemeblowanie, zmieniłem meble. Inna szafka RTV, nie ma obok regałów, nie ma na górze półek.  Dalsza ściana inna komoda, zupełnie inne wymiary niż poprzednia. Szafa narożna w pokoju. I co? no i totalnie zniknął mi bas, bas którego lubiłem, wszystko zaczęło grać jak z małych głośniczków, została średnica, góra ale wszystko cykało bez podstawy basowej. Oczywiście testowane na Bypasie (czyli bez roomPerfect). Jeśli ktoś mówi że KEFy R3 są przybasowione to nie wiem gdzie to słuchał, bo u mnie nagle bas uciekł. 

Wcześniej kalibracja room perfect zabierała troszkę basu. Teraz jestem przed zrobieniem nowej kalibracji i zobaczymy, może kalibracja uzupełni basik. Bo coś z akustyką poszło w las. 

To niesamowite jak akustyka może wiele zmienić.  W weekend będę wszystko sobie przestawiał, zrobię room perfect od nowa, napiszę czy działa też w odrotną stronę, czy dodaje basu w miejscu w którym zniknął :D

BTW. nie patrzyć na ściane, bo wysadziło szampana na sylwestra.  Na szczęscie nie było tam sprzętu. Nie pomalowane jeszcze, bo w kwietniu będą robione ściany :D 

 

aaa nie mogę zdjęcia wrzucić 

Edytowano przez RoRo
Usunąłem dubla w poście
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również stałem się szczęśliwym posiadaczem TDAI-1120. U mnie współpracuje z kolumnami Fyne F501. Mój salon mimo wymiarów 35m2 bardzo nieprzyjemnie rezonował niskie częstotliwości, bas stawał się dominujący, wręcz zagłuszając resztę pasma. Wcześniej grało to z Arcamem A32 - zdecydowanie najgorzej, najmniej kontroli na dole, ładna średnica, wysokie bez wyrazu, Arcam A22 - troszkę lepiej, mniej dołu, ale wciąż za dużo, średnica dalej ładna, góra bardziej rozdzielcza, Cambridge CXA81 - tu z tej trójki zdecydowanie najlepiej, fenomenalna dynamika, lepsza kontrola dołu, ale było go więcej, co było niepożądane w moim pomieszczeniu, bardzo ładna otwarta góra, stereofonia, średnica troszkę wycofana względem Arcamów. Testowałem te połączenie też u znajomego w salonie i tam nie było problemu z dołem, więc gdyby nie akustyka mojego salonu, tak pewnie by zostało. Udało mi się jednak za bardzo fajne pieniądze kupić TDAI-1120, w dodatku w ratach 0% i jestem w szoku. Już bez korekcji RP było lepiej, gdyż wzmacniacz ten ma mniej dołu od poprzednio testowanych, ale po korekcji zniknęły moje wszystkie problemy z niskimi rejestrami. Bas w końcu stał się rozdzielczy, krótki, bez tego pogłosu. W innych częstotliwościach również, zamiast ściany dźwięku, każdy instrument ma swoje miejsce, dźwięk jest dużo bardziej poukładany, naturalny. U mnie różnica na bypass a z włączoną korekcją jest po prostu ogromna. Co ciekawe Fyne F501 z raczej ciepło grających zrobiły się naturalne, nawet lekko w stronę chłodnych, ale w moim pomieszczeniu to był mus aby ściągnąć trochę tego basu. Teraz, po korekcji śmiało mogę dołożyć basu voicingiem i robi się go więcej, ale nie dudni jak poprzednio. Jestem bardzo zadowolony. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem mega zadowolonym użytkownikiem Lyngdorfa. Możliwości tego urządzenia zadziwiają. Ludzie kombinują z jakimiś pierdołami, a tu wzmacniacz cyfrowy, który daje możliwości kreowania dźwięku bez zniekształceń, bo są one wykonywane cyfrowo. Można i na zimno i na ciepło. Wedle gustu. Voicings daje duże możliwości. Dla mnie priorytetem była korekcja akustyki, gdyż jestem bardzo, bardzo czuły na kwestie niskich rejestrów. Wcześniej testowałem 4 inne wzmacniacze i na każdym z nich był problem. A tu dziura, a tam górka. Tu buczało, tam basu nie było. Przemeblowania robiłem. Z Lyngdorfem problem zniknął. Mam kulturalne niskie tony, wyrównane, dobrze brzmiące. Niskie tony dociążam subwooferem, więc możliwości zszycia go z kolumnami w Lyngdorfie są prześwietne. Dlatego jeżeli ktoś posiada suba do muzyki i szuka wzmacniacza do takiego połączenia to Lyngdorf jest moim zdaniem strzałem w dziesiątkę. Idealnie jest to zszyte. Do tego posiadając APC3 i SVSa odciążam same APC3, więc obecne możliwości nagłośnienia są wręcz "dyskotekowe". SVS ma swój mocny wzmacniacz, APC3 i SVS odcięte na 100 Hz, więc nie ma ryzyka obciążenia średnio-niskotonowego nadmiernym wychyleniem w APC3.
Generalnie w kwestii średnicy i wysokich tonów też RoomPerfect dobrze to uporządkował, potem delikatny szlif w Voicings. Zresztą, tu można porobić kilka profilów w zależności od tego, czego słuchamy. Stąd można mieć ten sam sprzęt, który sprawdzi się i w lekkich wokalach i małych składach, ale również w metalowym "łupaniu".  
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie obecnie innego wzmacniacza, nawet jakby mi ktoś miał podarować w zamian jakiegoś "cudaka" za 50k zł. ;) No może wziąłbym, ale zaraz sprzedał i ponownie kupił Lyngdorfa. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Udało mi się dzisiaj ogarnąć RP do 100%  i to już przy 8 pomiarach. Na YT jest fajna instrukcja prosto od Lyngdorfa jak ustawiać mikrofon. Zrobiłem wg. tego wzoru i siadło 100%.  Zawsze dochodziłem do 96%-98% przy znacznie większej ilości pomiarów - kolejne pomiary nie pchnęły dalej %. 

Robicie u siebie do 100% ? Podobno wystarczy zrobić do 90 %

Screenshot_2023-01-27-16-16-51-29_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Lyngdorf pokazał coś innego ;) kolumna podstawkowa oparta o mida Purifi, tweeta AMT i pasywne radiatory. Całość w dość oryginalnym opakowaniu - czuć ten skandynawski sznyt:

Cue-100_Black_small.jpg

https://lyngdorf.steinwaylyngdorf.com/lyngdorf-cue-100/

Dostępne w marcu. Cena pewnie zabije. Ale podobają mi się. Coś innego od kolejnej trumienki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...