Kraft Napisano 29 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 29 grudnia 2023 3 godziny temu, Rafał S napisał: Pozwolę sobie wtrącić się. Podobno od wyeksponowania górnej średnicy / przełomu średnicy i sopranów. Jeśli R3 mają coś wyeksponowane, to tylko bas. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 29 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 29 grudnia 2023 1 godzinę temu, AudioTube napisał: No właśnie. Takie trochę wrzeszczące kolumny. Nie lubię. Jest pewna marka, ale…nie dzisiaj o tym😃 Adam, dawaj - jaka to firma? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateolo2 Napisano 30 grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 46 minut temu, Rafał S napisał: Adam, dawaj - jaka to firma? No jak to jaka… coś czuję, że zaczyna się na B i kończy na W 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukluk71 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 7 godzin temu, Kraft napisał: Jeśli R3 mają coś wyeksponowane, to tylko bas. 7 godzin temu, Kraft napisał: Jeśli R3 mają coś wyeksponowane, to tylko bas. Tak to jest jak się podłącza wzmacniacz do kolumn, gdzie nikt takiego połączenia nie poleca. Na początku swojej przygody z R3 miałem Yamahe 803, jak zacząłem poszukiwania nowego wzmacniacza, wypożyczyłem Marantza, po 3 godzinach testów Marantz został spakowany i w ten sam dzień odesłany. Tego połączenia nawet na grupach, klubach nie KEF nie polecają, a odradzają i nie tylko na naszych, bo na zagranicznych też. Kef to jest Hegel, Primare, Lybgdorf, podłączanie Marantza do KEFa to profanacja R3 mają tego basu sporo jak na podstawki, ale nie przesadzaj że jest jakoś specjalnie i nad wyraz wyeksponowany, tutaj dużo osób ma podłogowe, z jeszcze większym basem. Dla przykładu Monitor Audio Gold 100 5g miałem wrażenie że miały więcej Basu od KEFa, więcej góry, ale zdecydowanie mnie środka, gdzie właśnie z monitor audio zrezygnowałem, bo średnicę w porównaniu do R3 miały zdecydowanie slabszą. Więc jednak nie jest tutaj sam bas. R3 to przede wszystkim instrumenty żywe i wokal. Trąbka, gitara, fortepian, kontrabas, gdzie UniQ potrafi pokazać tak detal instrumentów, że przy trąbce słyszysz oddech muzyka, gdzie przy gitarze słychać każdy drobiazg przy szarpnięciu gitary... Edytowano 30 grudnia 2023 przez lukluk71 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
River Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 43 minuty temu, lukluk71 napisał: R3 to przede wszystkim instrumenty żywe i wokal. Trąbka, gitara, fortepian, kontrabas, gdzie UniQ potrafi pokazać tak detal instrumentów, że przy trąbce słyszysz oddech muzyka, gdzie przy gitarze słychać każdy drobiazg przy szarpnięciu gitary... 43 minuty temu, lukluk71 napisał: Świetnie opisane tak samo te kolumny odbieram. Dodam tylko że nie ma żadnego efektu grania na twarz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach_s Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 46 minut temu, lukluk71 napisał: R3 to przede wszystkim instrumenty żywe i wokal. Trąbka, gitara, fortepian, kontrabas, gdzie UniQ potrafi pokazać tak detal instrumentów, że przy trąbce słyszysz oddech muzyka, gdzie przy gitarze słychać każdy drobiazg przy szarpnięciu gitary... Jak tak czytam ten opis, to czuję, że szybko będziesz chciał je u siebie z powrotem Może lepiej spakuje i schowaj na 2 miesiące, potem zamień na powrót z Gato. Nie spiesz się ze sprzedażą 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukluk71 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 21 minut temu, stach_s napisał: Jak tak czytam ten opis, to czuję, że szybko będziesz chciał je u siebie z powrotem Może lepiej spakuje i schowaj na 2 miesiące, potem zamień na powrót z Gato. Nie spiesz się ze sprzedażą Całkiem możliwe, wtedy spróbuje sobie wersji META. Na ten moment bardziej wciąga mnie dźwięk z Gato, i bardziej chodzą mi po głowie 15 niż R3 :] Cytat R3 to przede wszystkim instrumenty żywe i wokal. Trąbka, gitara, fortepian, kontrabas, gdzie UniQ potrafi pokazać tak detal instrumentów, że przy trąbce słyszysz oddech muzyka, gdzie przy gitarze słychać każdy drobiazg przy szarpnięciu gitary... Szarpnięciu strun ** i żeby nie było, te detale to jest cecha, można się z tym polubić lub nie. Przykładowo, moja żona z uchem muzyka (lata pracy w chórze) bardzo doceniła granie R3, gdzie na niej zrobiło ogromne wrażenie to instrumenty, wokal jest tak naturalnie pokazany a zarazem z ogromną ilością szczegółów. W porównaniu stwierdziła tak: - R3 grają tak, jakbym przeniosła się na scenę koncertową, będąc jej częścią. - Gato grają tak jakbym miała właśnie słuchać muzyki w domu, gdzieś w tle sobie na spokojnie coś robiąc. Edytowano 30 grudnia 2023 przez lukluk71 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 1 godzinę temu, lukluk71 napisał: Dla przykładu Monitor Audio Gold 100 5g miałem wrażenie że miały więcej Basu od KEFa, więcej góry, ale zdecydowanie mniej środka, gdzie właśnie z monitor audio zrezygnowałem, bo średnicę w porównaniu do R3 miały zdecydowanie slabszą. Mnie się MA Gold 100 5g bardzo podobały w porównaniu z niższym modelem - Silver 100 6g. Soprany bajeczne, bas imponujący jak na rozmiar kolumn. Ale też brakowało mi trochę średnicy (gitary elektryczne w bluesie nie miały dość masy) i z tego powodu ich ostatecznie nie kupiłem. Potem długo zastanawiałem się, czy to tylko moje wrażenie w porównaniu ze Studio 16Hz, czy faktycznie Goldy mają średnicę skromniejszą niż bym chciał. Cieszę się, że znalazłem tera potwierdzenie, że nie jestem sam w tym odczuciu. (Niemniej, wokale z Gold 100 bardzo mi się wtedy podobały - szczegółowe, namacalne, wyraziste, a zarazem przyjemnie ocieplone). Łukasz, gdybyś w przyszłości szukał czegoś podobnego do MA Gold 100, ale ciut ciemniejszego, jeszcze trochę cieplejszego, z lepszym rytmem i z gęstszą średnicą, to polecam Dynaudio S40 (oczywiście to już większy wydatek, ale trafiają się różne okazje). A jeśli kierunek na ciepło, barwę i relaks, a jednocześnie spory dźwięk i duży bas, to Xavian Ambra (niestety też droższe od Goldów). Piękne te Xaviany i przyjemnie się dotyka prawdziwego drewna, choć stylistyka nie do każdego wnętrza. Ale może już znasz oba modele. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) Czyli R3 są techniczne i odtwarzają dźwięki, a Gato muzykę - jak napisał @mateolo2 Nigdy nie zrozumiem takiego pisania. Tak samo z "muzykalnością". Ciekawe kto wymyślił, że to zależy od sprzętu audio. Można odnieść wrażenie, że wielu ludziom się podoba takie poetyckie rozumowanie audio i chcą się w tym utwierdzać wspominając między innymi o muzykalności. Edytowano 30 grudnia 2023 przez Adi777 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMarek Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 8 godzin temu, mateolo2 napisał: No jak to jaka… coś czuję, że zaczyna się na B i kończy na W Aż z ciekawości zacząłem szukać nazwy moich kolumn Znalazłem mały napis na górnej krawędzi kopułki, Bowers & Wilkins. Coś jest na rzeczy, że taki malutki 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukluk71 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 1 godzinę temu, Rafał S napisał: Mnie się MA Gold 100 5g bardzo podobały w porównaniu z niższym modelem - Silver 100 6g. Soprany bajeczne, bas imponujący jak na rozmiar kolumn. Ale też brakowało mi trochę średnicy (gitary elektryczne w bluesie nie miały dość masy) i z tego powodu ich ostatecznie nie kupiłem. Potem długo zastanawiałem się, czy to tylko moje wrażenie w porównaniu ze Studio 16Hz, czy faktycznie Goldy mają średnicę skromniejszą niż bym chciał. Cieszę się, że znalazłem tera potwierdzenie, że nie jestem sam w tym odczuciu. (Niemniej, wokale z Gold 100 bardzo mi się wtedy podobały - szczegółowe, namacalne, wyraziste, a zarazem przyjemnie ocieplone). Łukasz, gdybyś w przyszłości szukał czegoś podobnego do MA Gold 100, ale ciut ciemniejszego, jeszcze trochę cieplejszego, z lepszym rytmem i z gęstszą średnicą, to polecam Dynaudio S40 (oczywiście to już większy wydatek, ale trafiają się różne okazje). A jeśli kierunek na ciepło, barwę i relaks, a jednocześnie spory dźwięk i duży bas, to Xavian Ambra (niestety też droższe od Goldów). Piękne te Xaviany i przyjemnie się dotyka prawdziwego drewna, choć stylistyka nie do każdego wnętrza. Ale może już znasz oba modele. Dokładnie tak jest z tymi Monitor Audio Gold 100 5G. Odniosłeś dobre wrażenie. One pięknie grają, ale gdzieś tego środka miałem wrażenie, że jest za mało. Może dlatego, że dużo dołu i dość dużo góry. Wiesz, ja chyba specyficzne mam podejście do słuchania muzyki. Z jednej strony chciałbym, żeby mi fajnie zagrał Jean Michel Jarre, gdzie na jaśniejszym sprzęcie szczegóły, detale, szybkość może Cię wciągnąć w wir Oxygen, a z drugiej strony przy kolejnych kawałkach i trochę dłuższym odsłuchu (pracuję w domu, i często w tle leci muza) zaczyna Cię to tak drażnić, że musisz wyłączyć muzykę, bo to tak, jakbyś ciągle pracował w jakimś hałasie, to coś takiego, jak masz dzieci w domu, uwielbiasz głos swoich dzieci, uwielbiasz, kiedy w głosie dzieci jest radość, śmiech, szczęście, nawet płacz, bo w końcu to dzieci, a dzieci przecież płaczą często z byle powodów… i jak Cię to wszystko otacza, jest szczęście, no ale po pewnym czasie, kiedy spędzasz dużo czasu ze swoimi dziećmi to ten śmiech, głos, płacz przeradza się w HAŁAS, taki hałas, gdzie ktoś by nałożył blaszane wiadro na głowę i walił jakąś metalową pałą w to wiadro. To u mnie działa w obie strony, mając bardzo jasne kolumny, a zarazem mając bardzo ciemne kolumny, gdzie też nie lubi się bardzo zamulonego dźwięku, bo w końcu słucha się elektronicznej muzyki – dlatego R3 bardzo mi odpowiadały, bo były po środku tej ciemności i jasności, ale tam faktycznie wokale i środek potrafił zaatakować na twarz, bo jest faktycznie tego dużo w KEF-ie, dlatego nie potrafię zrozumieć, jakim cudem i skąd się wzięły opinie nt. tego, że R3 gra ciemnym dźwiękiem, że jest pod kocem (pewnie chodzi o złe dobranie wzmacniacza) przecież nawet w recenzjach, niezależnych opiniach/testach KEF R3 ma opinie neutralnej, a zarazem szczegółowej kolumny. U nas jakieś dziwne opinie się wzięły, jak czytam o R3, to jakbym czytało o zupełnie innym głośniku niż mam, dosłownie, jakbym czytał o R300, a nie o R3. Tak jakby ludzie na naszych rodowitych forach ciągle myśleli, że R300 to to samo, co R3 i oceniali R3 przez pryzmat R300 przecież R3 właśnie została wyciągnięta z tego ciemnego grania w stylu R300. Od góry poprzez średnie i sam dół R3 została poprawiona. No ale wracając do GATO, gato jest właśnie takie też wyśrodkowane, ma mniej średnicy, wokal już tak nie leci na przód, wszystko robi się spójne, jest to granie takie na długie odsłuchy, mniej bezpośrednie. No i podsumowując, jak wrócą Gato do sklepów, to lecę do @Q21 odłsuchać GATO 15 i przy okazji porównam sobie mety :] 22 minuty temu, Adi777 napisał: Czyli R3 są techniczne i odtwarzają dźwięki, a Gato muzykę - jak napisał @mateolo2 Nigdy nie zrozumiem takiego pisania. Tak samo z "muzykalnością". Ciekawe kto wymyślił, że to zależy od sprzętu audio. Można odnieść wrażenie, że wielu ludziom się podoba takie poetyckie rozumowanie audio i chcą się w tym utwierdzać wspominając między innymi o muzykalności. Zależy co masz na myśli z tą muzykalnością, bo dla kogoś muzykalne mogą być bardziej właśnie R3, bo tak jak wspomniałem wyżej, potrafią lepiej pokazać instrumenty, a dla kogoś kto jest muzykiem i ma ucho do instrumentów, porównanie do grania na żywo, taki dźwięk z KEFa może być zdecydowanie lepszy, bardziej muzykalny. Przykładowo: grasz na fortepianie, więc wiesz jak brzmi na żywo i w sprzęcie audio oczekujesz chociaż w minimalny sposób dźwięków zbliżonych do tego co słyszysz na żywo, odpalasz jakieś kolumny które potrafią dodać dużo od siebie efektów i nie możesz pogodzić się tym że są takie przerysowania... Wszystko nasze odczucia, gusta. Punkt widzenia, zależy od siedzenia. Edytowano 30 grudnia 2023 przez lukluk71 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 Jakiś czas temu rozmawiałem na video czacie z "szefostwem" pewnej firmy produkującej kolumny. Średnio znana i mało popularna, też niezbyt audiofilska, spoza Europy. Wspomniałem o ludziach używających słowa muzykalność w stosunku do sprzętu audio. Wyraz ich twarzy i uśmiech mówił wszystko. Dodałem, że to należy do artysty. Kiwnęli głową twierdząco. Na szczęście nie jestem sam 😁 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 2 godziny temu, lukluk71 napisał: Tak to jest jak się podłącza wzmacniacz do kolumn, gdzie nikt takiego połączenia nie poleca. "Nie ma się jednak czego bać, bo w większości poziom basu regulujemy zatyczkami i w ten sposób możemy się pozbyć jego nadmiaru. [...] Od dłuższego czasu firma dostarcza brzmienie z mocnym basem, można na to liczyć prawie w każdym przypadku, ale... występuje też dość typowa zależność: większe kolumny basem przywalają na maksa, mniejsze trochę odpuszczają. [...] A jednak zdecydowano, że KEF R3 będą startowały w "salonowej" kategorii wagowej, jeżeli chodzi o kształt charakterystyki - z mocnym basem, przygotowanym z zapasem właściwym do ustawienia w dużej odległości od ścian." Kurde, w redakcji Audio też grają na Marantzu? Czy na nim też mierzą? Edytowano 30 grudnia 2023 przez Kraft 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 15 minut temu, lukluk71 napisał: odpalasz jakieś kolumny które potrafią dodać dużo od siebie efektów Takie kolumny są nieporozumieniem dla mnie - żeby było jeszcze śmieszniej, bardzo często kosztują koszmarne pieniądze. Jak ktoś takie chce, to spoko, ale czy to ma coś wspólnego z jakością.... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukluk71 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 19 minut temu, Kraft napisał: "Nie ma się jednak czego bać, bo w większości poziom basu regulujemy zatyczkami i w ten sposób możemy się pozbyć jego nadmiaru. [...] Od dłuższego czasu firma dostarcza brzmienie z mocnym basem, można na to liczyć prawie w każdym przypadku, ale... występuje też dość typowa zależność: większe kolumny basem przywalają na maksa, mniejsze trochę odpuszczają. [...] A jednak zdecydowano, że KEF R3 będą startowały w "salonowej" kategorii wagowej, jeżeli chodzi o kształt charakterystyki - z mocnym basem, przygotowanym z zapasem właściwym do ustawienia w dużej odległości od ścian." Kurde, w redakcji Audio też grają na Marantzu? Czy na nim też mierzą? stary, ale napisałeś że KEF to TYLKO wyeksponowany bas, wiesz doskonale że to nie jest prawda? Przecież sam pisałeś o tym że średnice i wokal są wyjątkowo silną stroną KEFa (tak pamiętam, przed kupnem przerabiałem ogrom informacji nt. KEFA w tym Twoje opinie) czy już nieaktualne to słyszenie przełkniętej śliny o którym pisałeś? Najwidoczniej szybko zapomniałeś grania R3, skoro tylko bas został zapamiętany Przecież sam to pisałeś, a dziś pod każdym postem o R3 a dziś, pod każdym postem o R3 wrzucasz coś takiego. Cytat Jeśli R3 mają coś wyeksponowane, to tylko bas. No szkoda, że nie podpięli do takiego HEGLA którego powinni też mieć na stanie jeśli testują sprzęt ... mogliby ocenić brzmienie, dźwięk... bo wykresy mają się nijak do odbioru dźwięku. i teraz czytać ze zrozumieniem. Bas w R3 jest, jest go dużo JAK NA MONITORY, ale tutaj zamykamy temat zdaniem, w porównaniu do innych monitorów. To że jest bas w nich, nie oznacza że nie ma nic innego w tych kolumnach i tylko bas jest wyeksponowany, bo to nie jest prawda, te kolumny można tak ustawić, dobrać wzmak że tego basu będzie jeszcze brakować, bo to jednak podstawki. Moje doświadczenie z KEFAmi pokrywa się częściowo z tym testem. Edytowano 30 grudnia 2023 przez lukluk71 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 8 minut temu, lukluk71 napisał: stary, ale napisałeś że KEF to tylko wyeksponowany bas, Nic takiego nie napisałem. Za bardzo się unosisz. Pozdrawiam Edytowano 30 grudnia 2023 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 36 minut temu, lukluk71 napisał: Przykładowo: grasz na fortepianie, więc wiesz jak brzmi na żywo i w sprzęcie audio oczekujesz chociaż w minimalny sposób dźwięków zbliżonych do tego co słyszysz na żywo Za dużo wiary i nadziei w sprzęcie audio. Za mało w „jakości” realizacji/masteringu, ilości i jakości mikrofonów. Poziomie głośności, związku kolumna-pokój-sweetspot, usposobienie jeszcze paru innych „ingredientach” Fortepian na żywo to bliski mi temat. Ale…słuchany w kościele, filharmonii, innych „innych” deskach? W pierwszym rzędzie w środku, czy z boku lub całkiem z tyłu? Temat na książkę. Nie mieszałbym Live bez prądu z audio w pokoiku. Nie wiem, być może bez ani jednego punktu wspólnego. Przepraszam, emocje mogą je łączyć, te nasze subiektywne, w nas. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 25 minut temu, Kraft napisał: Od dłuższego czasu firma dostarcza brzmienie z mocnym basem, można na to liczyć prawie w każdym przypadku, ale... występuje też dość typowa zależność: większe kolumny basem przywalają na maksa, mniejsze trochę odpuszczają. Jarek, zauważ jednak, że to podbicie na wykresie (kilka decybeli dla przedziału ok. 100-120Hz), prawdopodobnie będące skutkiem krótszego tunelu BR, przypada na zakres, gdzie przy typowym ustawieniu masz dołek od SBIR. Więc w praktyce może się przydać. W moich starych Canto od Studia 16Hz było to samo. Chętnie bym dopłacił za takie podbicie w swoich Dynkach. Nawiasem mówiąc, idealnie rozwiązał to właśnie KEF w serii Reference. Dodali z tyłu przełącznik regulujący długość tunelu BR. Z dłuższym tunelem mamy niższe zejście bez podbicia, z krótszym - mniejsze zejście, ale z przyjemnym podbiciem. Co kto woli. Szkoda, że Dynaudio tego nie stosuje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 6 minut temu, Rafał S napisał: przypada na zakres, gdzie przy typowym ustawieniu masz dołek od SBIR. Czyli dokładnie jakim? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukluk71 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 34 minuty temu, Kraft napisał: Nic takiego nie napisałem. Za bardzo się unosisz. Pozdrawiam Kot przebiegł po klawiaturze ? 25 minut temu, AudioTube napisał: Za dużo wiary i nadziei w sprzęcie audio. Za mało w „jakości” realizacji/masteringu, ilości i jakości mikrofonów. Poziomie głośności, związku kolumna-pokój-sweetspot, usposobienie jeszcze paru innych „ingredientach” Fortepian na żywo to bliski mi temat. Ale…słuchany w kościele, filharmonii, innych „innych” deskach? W pierwszym rzędzie w środku, czy z boku lub całkiem z tyłu? Temat na książkę. Nie mieszałbym Live bez prądu z audio w pokoiku. Nie wiem, być może bez ani jednego punktu wspólnego. Przepraszam, emocje mogą je łączyć, te nasze subiektywne, w nas. z tym się zgodzę, ale jeśli grasz, śpiewasz to nie tylko w kościele, są miejsca które są specjalistycznie przygotowane pod śpiew i granie: studia nagraniowe, sale, opera... itp. a jak ktoś jeździ po całym świecie, to raczej wątpię żeby grał śpiewał w osiedlowym kościele podczas niedzielnej Mszy :] Edytowano 30 grudnia 2023 przez lukluk71 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 To może rozwinę to zdanie. Jeśli w przypadku R3 mówić w ogóle o wyeksponowaniu jakiegoś zakresu pasma, to pasmem tym jest bas. Średnica i wysokie tony nie są w tych kolumnach uwypuklone. Pozdrawiam 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 19 minut temu, lukluk71 napisał: żeby grał śpiewał Ja Tobie zazdroszczę. Śpiew Twojej żony jest tak blisko. 22 minuty temu, lukluk71 napisał: są miejsca które są specjalistycznie przygotowane pod śpiew i granie Mój kolega pracuje dla TRPTK, label z Utrechtu. Mogłem podglądać kilka razy/nagranie. A potem siedzę sobie w fotelu i porównuję co zostało z tego co tam, gdzieś widziałem oraz usłyszałem. Byłem przy „źródle”. Zanim wszystko trafi do „odbiornika” - moje uszy/mózg, to kwestia np synergii wzmaka z kolumnami jest totalnie nieistotna. Jak w tym kawale o szukaniu kluczy przez podchmielonego kierowcę przy niewłaściwej, ale działającej/świecącej lampie. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) 54 minuty temu, Kraft napisał: Czyli dokładnie jakim? Jarek, będziesz mnie chwytał za słowa? Typowe ustawienie, to oczywiście takie, jakie sam miałem. Nie mogę znaleźć na szybko tej tabelki i nie chce mi się podstawiać do wzoru. Trochę poniżej jednego metra od przetworników, bo z tego, co pamiętam 1m skutkuje wygaszeniem na ok. 80Hz, czy tak? Czyli pewnie jakieś 70-80cm. Ale w zasadzie powinniśmy mówić o 2 dołkach - jednym dla midwoofera, drugim dla tylnego portu BR, które są przecież w innej odległości od ściany. U mnie to ładnie wyszło w pomiarach REW-em: moje Opery (BR z tyłu) dawały właśnie 2 wyraźne dołki na basie, a Spendory Classic 2/3 (BR z przodu) - 1 dołek. Nie wiem, w jakim stopniu w R3 za zakres 100-120Hz odpowiada bezpośrednio midwoofer, a w jakim BR i w związku z tym, która z odległości (od przetwornika, czy od BR) jest tu ważniejsza. Edytowano 30 grudnia 2023 przez Rafał S Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 Też to mierzyłam. U mnie jakoś to osłabienie w pomiarach nie wychodziło. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukluk71 Napisano 30 grudnia 2023 Udostępnij Napisano 30 grudnia 2023 (edytowany) Tak dla uspokojenia dyskusji, wrzucam zajawkę z Gato Wiadomo, nie kierujemy się dźwiękiem nagranym przez telefon. Edytowano 30 grudnia 2023 przez lukluk71 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.