Skocz do zawartości

Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.


Recommended Posts

19 minut temu, tchocky napisał:

A ja zakupiłem Golfa VI R20. Delikatnie podniesiona moc do 320 km i 430 nm, aktywny wydech z RM Motors i kolor na którym mi zależało 🙂

PSX_20230529_172357.jpg.2eb826015d96f1429ba543f5b3bbfcc5.jpg

PSX_20230529_172536.jpg.e7877a3bb80f294c4432faea8c94e0b2.jpg

PSX_20230529_172419.jpg.7c71d6a98c205e27c4113ad4a9ea2ecf.jpg

 

A w drugim garażu Clio...

PSX_20230529_172945.jpg.7398df02978d8c94fc59500867dd3f15.jpg

Czizas, Ty to potrafisz zaskoczyć i widzę lubisz hot hatche ;).

A czemu nie R32? ;). Miałbyś VR6.

Świetny samochód. Gratulacje.

Chyba masz taki sam silnik co w moim A4. Tylko inna turbina. Chyba...

A, że dziś była przejażdżka i była okazja cyknąć fotkę. To cyknolem bo większość czasu R170 stoi pod plandeką.

20230529_174703.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne fotki tej R-ki.

Moja najszybsza (jak do tej pory) i najlepiej jeżdżąca po zakrętach służbówka, ależ to pomykało. Golf 7 GTD Variant. Manual! Nie sprawdzałem go na hamowni, ale 250 licznikowe na płaskim poleciał kilka razy. Więc pewnie miał ok 200HP. 

     

DSC_1099.JPG

A tu poprzedni biedoklep - Octavia II RS po lifcie, 2.0 TDI 170KM na Common Rail i w manualu. Bardzo fajne auto, wygodne i wykończone w wielu aspektach, jak dzisiejsze premium, albo i lepiej (fotele!!!). Tylne szyby przyciemnione w dobrym garażu (no w każdym razie nie u wujka czy szwagra;)

DSC_0607.JPG

I jeszcze taką foczkę odbierałem kiedyś z Gdańska dla kolegi z działu handlowego. 2.0 TDCi 140KM. Super autko, to jeździło po zakrętach chyba najlepiej. Jak kolega później przyjeżdżał na przegląd, to od razu pisali w papierach 1.6 TDCi, bo to przecież flota, a później było zdziwienie - "jak to, Focus 2.0 we flocie"?

foka.jpg

Edytowano przez tomasz1w
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, tomasz1w napisał:

Bardzo ładne fotki tej R-ki.

Moja najszybsza (jak do tej pory) i najlepiej jeżdżąca po zakrętach służbówka, ależ to pomykało. Golf 7 GTD Variant. Manual! Nie sprawdzałem go na hamowni, ale 250 licznikowe na płaskim poleciał kilka razy. Więc pewnie miał ok 200HP. 

     

DSC_1099.JPG

A tu poprzedni biedoklep - Octavia II RS po lifcie, 2.0 TDI 170KM na Common Rail i w manualu. Bardzo fajne auto, wygodne i wykończone w wielu aspektach, jak dzisiejsze premium, albo i lepiej (fotele!!!). Tylne szyby przyciemnione w dobrym garażu (no w każdym razie nie u wujka czy szwagra;)

DSC_0607.JPG

I jeszcze taką foczkę odbierałem kiedyś z Gdańska dla kolegi z działu handlowego. 2.0 TDCi 140KM. Super autko, to jeździło po zakrętach chyba najlepiej. Jak kolega później przyjeżdżał na przegląd, to od razu pisali w papierach 1.6 TDCi, bo to przecież flota, a później było zdziwienie - "jak to, Focus 2.0 we flocie"?

foka.jpg

Ladny ten golf 👍

Czasem proste a moze cieszyc szczegolnie z taka moca .

Kto by pomyslal ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.05.2023 o 19:44, tomasz1w napisał:

Bardzo ładne fotki tej R-ki.

Moja najszybsza (jak do tej pory) i najlepiej jeżdżąca po zakrętach służbówka, ależ to pomykało. Golf 7 GTD Variant. Manual! Nie sprawdzałem go na hamowni, ale 250 licznikowe na płaskim poleciał kilka razy. Więc pewnie miał ok 200HP. 

     

DSC_1099.JPG

A tu poprzedni biedoklep - Octavia II RS po lifcie, 2.0 TDI 170KM na Common Rail i w manualu. Bardzo fajne auto, wygodne i wykończone w wielu aspektach, jak dzisiejsze premium, albo i lepiej (fotele!!!). Tylne szyby przyciemnione w dobrym garażu (no w każdym razie nie u wujka czy szwagra;)

DSC_0607.JPG

I jeszcze taką foczkę odbierałem kiedyś z Gdańska dla kolegi z działu handlowego. 2.0 TDCi 140KM. Super autko, to jeździło po zakrętach chyba najlepiej. Jak kolega później przyjeżdżał na przegląd, to od razu pisali w papierach 1.6 TDCi, bo to przecież flota, a później było zdziwienie - "jak to, Focus 2.0 we flocie"?

foka.jpg

Jeździlem kilkoma focusami i niezależnie od generacji, bardzo dobrze się prowadziły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Czasem jeżdżę nowym Focusem dyszlem, prowadzenie na równym poziomie z Aurisem, Corollą, I30, ani specjalnie lepiej ani gorzej...

Jeździłem trzema focusami. Jeżeli zawieszenie nie jest rozbite, to jednak prowadzenie wyróżnia się in plus, no przynajmniej ja czuję tą różnicę. I jeszcze kilka innych osób;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tomasz1w napisał:

no przynajmniej ja czuję tą różnicę

Miałem kilka sportowych aut, zabawki pod KJS, jeździłem czasem ekstremalnymi zabawkami szefa +500 kunia. Moim zdaniem nic specjalnego w Focusie nie ma na tle innych współczesnych kompaktów na wielowahaczu z tylu. To nie te czasy gdy Focus 1 gen był lata świetlne jak chodzi o zawieszenie i prowadzenie przed Golfem IV czy Astrą... 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 30.05.2023 o 20:34, audiowit napisał:

Jeździlem kilkoma focusami i niezależnie od generacji, bardzo dobrze się prowadziły.

 

Potwierdzam na przykładzie mk2 i mk3

 

Dnia 30.05.2023 o 20:44, Artur Brol napisał:

A jak z awaryjnoscia tychze Focusow?

Tak pytam bo moze nastepny bedzie autem mniejszym cayli Focus by sie zalapal.

 

Żadnych poważnych problemów poza normalną eksploatacją. Obie Foki w benzynie, wolnossące.

 

Dnia 30.05.2023 o 21:31, tomasz1w napisał:

Jeździłem trzema focusami. Jeżeli zawieszenie nie jest rozbite, to jednak prowadzenie wyróżnia się in plus, no przynajmniej ja czuję tą różnicę. I jeszcze kilka innych osób;)

 

Zrobiłem Foką mk2 całą Europę. Z Polski do Portugalii. Jazda przez Pireneje to była bajka!!!

 

Dnia 30.05.2023 o 21:37, marcinmarcin napisał:

Miałem kilka sportowych aut, zabawki pod KJS, jeździłem czasem ekstremalnymi zabawkami szefa +500 kunia. Moim zdaniem nic specjalnego w Focusie nie ma na tle innych współczesnych kompaktów na wielowahaczu z tylu. To nie te czasy gdy Focus 1 gen był lata świetlne jak chodzi o zawieszenie i prowadzenie przed Golfem IV czy Astrą... 

 

Nie jestem wyczynowym kierowcą. Te egzemplarze o których piszę, to zwykłe wozidła były, ale miałem okazję przejechać troszkę i Astrą i Golfem i Hyundai'em i20 i i30. IMHO Focus był dla mnie najbardziej przyjazny.

Nie wspomnę szerzej krótkiej przejażdżki RS-em męża przyjaciółki mojej żony.
Nie wspomnę szerzej, bo szlag mnie trafia, po tej krótkiej przygodzie, że ta niebieska Foczka nie moja jest ;)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, stach_s napisał:

Nie jestem wyczynowym kierowcą. Te egzemplarze o których piszę, to zwykłe wozidła były, ale miałem okazję przejechać troszkę i Astrą i Golfem i Hyundai'em i20 i i30. IMHO Focus był dla mnie najbardziej przyjazny.

No właśnie, ja też mam miarodajne porównanie, bo jeżdżąc po kilkadziesiąt tysięcy km rocznie różnymi kompaktami to Focus prowadził się najlepiej.. 

Dnia 30.05.2023 o 21:37, marcinmarcin napisał:

Moim zdaniem nic specjalnego w Focusie nie ma na tle innych współczesnych kompaktów na wielowahaczu z tylu.

Tylko nie ma ich za wiele😉 Belka z tyłu coraz częściej w tej klasie. A kiedyś nawet 75 konna Octavia I 1.4 miała wieliwahacz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomasz1w napisał:

A kiedyś nawet 75 konna Octavia I 1.4 miała wieliwahacz.

Miała zawias z Golfa IV i prowadziła się równie źle moim zdaniem. Ale Octavia II z wielowahaczem z Golfa V prowadziła się już znakomicie i moim zdaniem lepiej od Mondeo z podobnych roczników. Mondeo było dużo mniej stabilne od 150 w górę 😉 Szkoda że Octavia 3 dostała belkę z Golfa 1,2 (pozostałe mają wielowahacz). Jak 4 nawet nie wiem szczerze mówiąc... 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

A skoro jesteśmy w "okolicach" tych mniejszych, zwraca na siebie uwagę Toyota Yaris GR 😍.

Miałem przyjemność jeździć jako kierowca, nawet dość konkretnie, parę boków poszło 😇

Do tego auta pasuje jeszcze sekwencja, dużo się traci na zmianie biegów i łatwo sie pomylić... ponoć częsty upgrade po zakupie, są jakieś kity

Ale muszę powiedzieć że mimo sporo lepszych osiągów i 4x4 w GR  to miałem wrażenie troche jakbym się cofnął w czasie do mojego ZRa 160 - podobnie jadowite to było w prowadzeniu i też wysokie 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro o Octavi mowa, to uważam, że to samochód dla tych co nie przepadają za motoryzacją. O stylistyce nic nie powiem... ale ani się to nie prowadzi, toporne, specjalnie zrobiona dla nijakości. To ma przyciągnąć użytkowników. 

Jeździłem chyba wszystkimi odmianami i generacjami i większością silników.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, audiowit napisał:

Skoro o Octavi mowa, to uważam, że to samochód dla tych co nie przepadają za motoryzacją. O stylistyce nic nie powiem... ale ani się to nie prowadzi, toporne, specjalnie zrobiona dla nijakości. To ma przyciągnąć użytkowników. 

Jeździłem chyba wszystkimi odmianami i generacjami i większością silników.

Bez przesady. Na przykład nowy RS w benzynie jest moim zdaniem bardzo przyjemnym autem. Tylko, że kosztuje też swoje, ale które auta potaniały? A propos stylistyki, co powiesz na te fotele z RS's właśnie (OK, są w pakiecie RS Challenge, który kosztuje niemało), ale na żywo sprawiają równie dobre, jak nie lepsze wrażenie. I są przy tym mega wygodne. Wiem, bo miałem RS'a z tymi fotelami na weekend. 

Wszystko zależy od wersji, konfiguracji danego auta, itd. Ale u nas utarło się wśród, że Skoda to marka dla działkowców/kapeluszników. Tylko jak się spojrzy np. na Audi czy BMW w podstawowych wersjach z nieproporcjonalnie małymi felgami na balonach i szorstką szmatą na fotelach, to aż chce się zawyć; ktoś kto wpuścił takie wersje do cennika chyba nie kocha motoryzacji... Także można by się przekomarzać godzinami.

fotele.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam Panowie, nie wiecie że najlepsze auto jest służbowe, nie ważne jakie, ważne że jeździ i to za darmo (no prawie ;). Ja na punkcie aut nie mam bzika choć rocznie 40-50 tys robię. Z aut które bym chciał w realnych pieniądzach to używki mercedesa nic specjalnego ale jakoś podoba mi się stylistyka S-ek niektórych. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomasz1w napisał:

Także można by się przekomarzać godzinami.

3 lata jeździłem służbową Octavia 2, łuk w drodze do pracy który przelatywałem 140, Mondeo zaczynał uciekać tył w okolicy 120 - 130... może i Octavia nie robi wrażenia zwinnego auta, ani nie daje jakiegoś funu ale przy dużej prędkości była stabilna (efektywna, mało efektowna). Muszę kiedyś zabrać tam któregoś Focusa, gorzej jak będę go traktorem z pola wyciągał 😂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...