Skocz do zawartości

Kabel ethernetowy podtynkowy.


Recommended Posts

Witam , muszę wkuć dwa kable ethernetowe. Połączenie światłowodu / 300 mb/s/ z ruterem oraz rutera z resztą sprzętu. Nie znam się na klasach kabli itp. Jaki kupić i .... nie wierzę , że to piszę ale najlepiej jak by był biały :) Kabel ze szpuli , końcówki sam zarobię . A jak już o wtyczkach to też proszę o podpowiedź jakie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rurkach. Nie kładź gołego przewodu. Za trochę zechcesz go wymienić, rurka to umożliwia.

Porządny przewód (miedziany, a nie miedziowane aluminium lub miedziowana stal) będzie niestety odpowiednio kosztować. Najlepiej jak byłby F/UTP - jeden koniec należy uziemić do odpowiedniego uziemienia. Linkę łatwiej ułożyć drut łatwiej przepchnąć przez rurkę bez pilota. Wtyki muszą być odpowiednie, bo są do drutu i inne do linki. Oczywiście muszą umożliwiać podłączenie ekranu. Piąta kategoria powinna Ci wystarczyć. Szósta jest droższa i nie wiem po co Tobie. Jeżeli będziesz wymieniać w przyszłości to pewnie już na światłowód.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Highlander_now napisał:

Jeżeli będziesz wymieniać w przyszłości to pewnie już na światłowód.

Światłowód posiadam , chcę umieścić gniazdko światłowodowe w pawlaczu a stamtąd pociągnąć kable internetowe w ścianie. Peszel wkuje.

A to uziemienie to niby gdzie ?

13 minut temu, Mariusz Kopacki napisał:

I stosowne wkladki keystone zblizonej kategorii.

Dzięki. Będę działać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczniesz sie bawic w ekranowanie i uziemianie po ethernecie, to bedziesz musial byc konsekwentny w calym lancuchu, zeby uniknac klopotow. IMO ekranowanie skretek w warunkach domowych to poroniony pomysl.

 

Przykladowo:

https://s-cabling.pl/images/Artykuly/Uziemianie_ekranowanych_systemow_okablowania.pdf