Skocz do zawartości

Liczba dróg podziału.


Recommended Posts

20 minut temu, Nie wszystko wiedzący napisał:

W tym przypadku ma Pan timing jak i zgranie fazowe.

Też tak myślę :)

 

17 minut temu, Rega napisał:

bardzo proszę o zwracanie się (przynajmniej do mnie) na TY. Na pan czuję się niezrecznie

Zauważyłem też że piszemy do siebie przez "Pan", wiec grzeczność nakazuje mi również zwracać sie przez "Pan" chociaż podobnie jak @Rega również myślę że możemy zwracać sie bardziej ",bezposrednio" jesli Oczywiscie nie bedzie to żadnym problemem. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rega napisał:

No to gratuluję. CZy te jedne są uniwersalne zarówno we wzmacniaczach tranzystorowych jak i lampowych oraz w różnych gatunkach muzyki? Ja, czasem mam chęć zmiany zarówno wzmacniacza , jak i kolumn w czasie trwania tej samej plyty. W zależności od utworu. 

Tak są to te same kolumny do tranzystora jak i lampy se. Oczywiście istotny jest w tym cały tor zwłaszcza cd z przetwornikiem nonoversampling.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie masz farta!. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat testowałem (a raczej próbowałem dopasować do moich preferencji) różne kolumny (kilkadziesiąt kompletów) z różnymi tranzystorami oraz lampami, zarówno SE jak i PP i nie zdarzyło mi się słuchać uniwersalnych. Może mam pecha, albo po prostu słoń nadepnął mi na ucho. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rega napisał:

No to faktycznie masz farta!. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat testowałem (a raczej próbowałem dopasować do moich preferencji) różne kolumny (kilkadziesiąt kompletów) z różnymi tranzystorami oraz lampami, zarówno SE jak i PP i nie zdarzyło mi się słuchać uniwersalnych. Może mam pecha, albo po prostu słoń nadepnął mi na ucho. 

 

Bardzo często słyszę, że jestem w czepku urodzony i ten fart w audio to potwierdza dla mojego ucha.

Przerobiłem trochę sprzętu i również wielodrożnego. Grał on ładnie ale chodzby wolake brzmiały bez emocji ze zbyt wygaszonymi sybilantami, gitara elektryczna nie ,,zacharczała,, w ten swój  przyjemny sposób. Było drogo ładnie, poukładanie ale wszystko brzmiało tak samo. 

Im ,,układ,, był prostszy tym więcej emocji muzyka zaczęła budzić. I skończyło się na kolumnach dwudrożnych 12 cali średnio niskotonowy oraz głośnik kompresyjny w falowdzie, nazijmy go wysokośredniotonowym, zwrotnica 1 rzędu. Mniej elementów, np jeden głośnik, taki rodzaj dźwięku dla mnie cechował się już zbyt dużymi wadami w stosunku do zalet jakie dawała taka konstrukcja. 

Zawsze mi się podobała prezentacja dźwięku kolumn profesjonalnych firmy JBL. Mój system ma wiele dźwiękowych cech wspólnych.

Każdy ma inną drogę do swojego wymażonego sprzętu to jest fajne. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Rega napisał:

A ja do kolumn JBL mam trochę zastrzeżeń, pomimo że mam dwa komplety, a słuchałem więcej. Również JBL L100. I dlatego nie są one moimi podstawowymi kolumnami

 

IMG_20220414_154520.jpg

IMG_20211215_193046 (2).jpg

Myślę że wiem o czym piszesz. Do jbl potrzeba marka levisona, bądź porządnego harmana by zamienić te wady w zalety. 

Chociaż tak jak wspomniałem jest wiele cech wspolnych to Jedak wolę kolumnę prostszą dwudrożną.

 

 

 

Edytowano przez Nie wszystko wiedzący
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że Harman dobry jest do KD lub do nagłośnienia samochodów. Na tema ML nie mam zdania. Natomiast JBL są kolumnami o wielu ,,twarzach,, w zależności od modelu. Być może np L100 jako kolumny studyjne sprawdziły się dobrze, ale u mnie, duzo mniejsze L86 sprawdziły się lepiej. Dlatego stoją L86, pomimo, że i L100 mógłbym spokojnie mieć ze trzy pary. No,jakoś mój gust nie wpisuje się w ogólnoprzyjęte kanony. Podobnie mam z małymi, lubianym na tym forum, Dali Menuet. NIe zagrały u mnie. Możliwe, ze dlatego że były to Dali Mentor Menuet. Dlatego w najbliższym czasie sprawdzę jeszcze też Menuety. Poza tym, gusty są różne i nie można narzucać komuś innemu ,,jedynie słusznego brzmienia,,. Dlatego też pytania typu ,,co byście polecili do....,, troche mnie śmieszą, bo zawsze będzie to CZYJŚ gust , a nie pytającego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rega napisał:

Uważam, że Harman dobry jest do KD lub do nagłośnienia samochodów. Na tema ML nie mam zdania. Natomiast JBL są kolumnami o wielu ,,twarzach,, w zależności od modelu. Być może np L100 jako kolumny studyjne sprawdziły się dobrze, ale u mnie, duzo mniejsze L86 sprawdziły się lepiej. Dlatego stoją L86, pomimo, że i L100 mógłbym spokojnie mieć ze trzy pary. No,jakoś mój gust nie wpisuje się w ogólnoprzyjęte kanony. Podobnie mam z małymi, lubianym na tym forum, Dali Menuet. NIe zagrały u mnie. Możliwe, ze dlatego że były to Dali Mentor Menuet. Dlatego w najbliższym czasie sprawdzę jeszcze też Menuety. Poza tym, gusty są różne i nie można narzucać komuś innemu ,,jedynie słusznego brzmienia,,. Dlatego też pytania typu ,,co byście polecili do....,, troche mnie śmieszą, bo zawsze będzie to CZYJŚ gust , a nie pytającego.

Jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje. 

I nasuwa mi się znowu jedna myśl. Jedna i ta sama.

Liczy się całość toru w konkretnym pomieszczeniu i to musi trafić w gusta właściciela.

 

Mnie nie śmieszą pytania co byście polecili. Nie zapominam kiedy wół cielęciem był.  Ludzie tak robią bo nie mają wiedzy, punktu odniesienia a tak jest łatwiej. 

Edytowano przez Nie wszystko wiedzący
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, właśnie. I dlatego słuchać, słuchac i jeszcze raz słuchac, A NIE PYTAĆ i tylko na tej podstawie opierać budowę swojego systemu. Bo potem jest zgrzytanie zębami, bo miało być tak przyjemnie, a jest średnio. No, ale co poradzić na zapaleńców, którzy w kilkadziesiąt minut chcą zbudować swój system, opierając się na internetowych poradach. Trafi jeden na dwudziestu. A dochodza rózne inne elementy, jak choćby podstawowa adaptacja akustyczna, dobór miejsca odsłuchowego, ustawienie kolumn itp. O doborze okablowania, zasilania itp nawet nie wspominam, żeby nie wprowadzać elementów przez wielu uważanych za audiowoodo. 

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rega napisał:

No, właśnie. I dlatego słuchać, słuchac i jeszcze raz słuchac, A NIE PYTAĆ i tylko na tej podstawie opierać budowę swojego systemu. Bo potem jest zgrzytanie zębami, bo miało być tak przyjemnie, a jest średnio. No, ale co poradzić na zapaleńców, którzy w kilkadziesiąt minut chcą zbudować swój system, opierając się na internetowych poradach. Trafi jeden na dwudziestu. A dochodza rózne inne elementy, jak choćby podstawowa adaptacja akustyczna, dobór miejsca odałuchowego, ustawienie kolumn itp. O doborze okablowania, zasilania itp nawet nie wspominam, żeby nie wprowadzać elementów przez wielu uważanych za audiowoodo. 

Audiovoodo czy nie jeżeli masz sprawdzony sposób, który wzbogaca Twój system i to słyszysz to rozumiem bo np.

Sam z zamkniętymi oczami rozróżniam delta sigma od r2r albo wolę jak wspomniałem kolumny oparte na zwrotnicy 1 rzędu bo poprostu słyszę reprezentacje taką jaką chciałem osiągnąć.

Też nie podpowiadam w tematach co wybrać albo co byście polecili. 

Wielu znajomym się produkowałem w pomocy doboru audio a końcem końców kupili co innego i później zdziwienie dlaczego nie gra to tak u mnie. Przestałem szkoda marnować mojej energii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rega, @Nie wszystko wiedzący czytam sobie i nie mogę uwierzyć , że to to samo Forum co zawsze :) A więc można mieć inne zdanie i nie obrzucać błotem adwersarza ? Ciekawe , zapamiętam :)

4 godziny temu, Nie wszystko wiedzący napisał:

Grał on ładnie ale chodzby wolake brzmiały bez emocji ze zbyt wygaszonymi sybilantami, gitara elektryczna nie ,,zacharczała,, w ten swój  przyjemny sposób. Było drogo ładnie, poukładanie ale wszystko brzmiało tak samo. 

To o czym piszesz charakteryzuje system na jakim słucham obecnie. To znaczy nie do końca jestem przekonany , czy to wina samego systemu co układu system + akustyka. Z racji remontu , przeniosłem się do znajomych i odpaliłem monitory ProAca na Sony V5 w sporym pomieszczeniu. Nie jest źle , z racji proporcji pomieszczenia do przetworników nie ma mowy o żadnym dudnieniu basu i nawet jego ilość i zejście jest o dziwo zadowalające. Z jakością porównując do Alteców już bym polemizował :) Jest jednak coś co niestety mnie wkurza. Brak różnicowania nagrań oraz źródeł. Wszystko brzmi tak samo dobrze. Są jakieś drobne wyjątki gdzie prezentacja wybija się ponad przeciętność , ale to się dzieje sporadycznie.

Słuchałem dzięki Romanowi / @Rega/ jego JBL L86 u siebie z lampą oraz tranzystorem i uważam , że potwierdziła się opinia , iż JBL to już epoka tranzystora.

1 godzinę temu, Rega napisał:

Dlatego też pytania typu ,,co byście polecili do....,, troche mnie śmieszą, bo zawsze będzie to CZYJŚ gust , a nie pytającego.

 

1 godzinę temu, Nie wszystko wiedzący napisał:

Też nie podpowiadam w tematach co wybrać albo co byście polecili. 

A ja się dziwię , że koleżanka gra z belki kupionej w RTV AGD kupionej na podstawie opinii na ich stronie i zapewnieniom sprzedawcy , że to szczyt w jakości reprodukcji dźwięku :)

Ok. Sam , też się już dawno wycofałem z jednoznacznych , sprecyzowanych porad typu kup kolumny X.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, tomek4446 napisał:

czytam sobie i nie mogę uwierzyć , że to to samo Forum co zawsze :) A więc można mieć inne zdanie i nie obrzucać błotem adwersarza ?

Bo to zależy kto dyskutuje

22 minuty temu, tomek4446 napisał:

Jest jednak coś co niestety mnie wkurza. Brak różnicowania nagrań oraz źródeł. Wszystko brzmi tak samo dobrze. Są jakieś drobne wyjątki gdzie prezentacja wybija się ponad przeciętność , ale to się dzieje sporadycznie.

Ale mowa o altec czy proAc?

Mozna uznać to za zaletę, jak i wadę. W zależności od punktu widzenia ;)

Ps: może też być tak, że system różnicuje prawidłowo, tylko że urzadzenia ktore podpinasz, utwory ktorych słuchasz, są dobrej jakosci, wiec roznica nie jest tak oczywista.

By to weryfikować powinieneś porównać z naprawde słabym (źle skonstruowanym) źródłem, bądź w innym wypadku z naprawde słabą realizacją nagrania.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Chyba Miro 84 podziwiam, że jeszcze pamiętasz moje onkyo, ażmusiałem internet ogarnąć, czy model się zgadza, to już trzy lata jak ich nie mam…

co do braku zróżnicowania, to pamiętam że też mnie wkurzało jak gato 250 podpiąłem pod canto two od studio 16 hertz i wszystkie nagrania leciały na jedno kopyto, niezależnie od tego, że z @tomek4446 mamy różne upodobania co do prezentacji dźwięku, to też uważam, że jak nagranie zostało skopane to powinno tak brzmieć u mnie w domu, wystarczy mi że fortepian lubię lekko podkoloryzowany…

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Rega napisał:

Pozwole sobie nie zgodzić się z powyżej zaprezentowaną tezą. Na codzień używam kolumn z bardzo (lub też dość mocno) rozbudowanymi zwrotnicami i efekt zanikania kolumn w pomieszczeniu występuje prawie zawsze. Na zdjęciu te zwrotnice, a właściwie jedna ich częsć bo jest też druga, równie mocno rozbudowana. Wymiary tej części to ok 30x40 cm, a waga ok 3,5-4 kg😉

 

c-IMG_6670.jpg

Romku, czy te kondy trzymają jeszcze parametry? zdaje się ze to są bipolarne elektrolity.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...