Skocz do zawartości

Dynadio Emit 20 - wymiana CXA 80 na Denon PMA 2500NE lub coś innego?


Carmion

Recommended Posts

Wróciłem z odsłuchu z kolumnami Pylon diamond 25. Ale głównie dlatego że po podłączeniu do wzmacniacza lampowego pokazały takiego pazura i stereofonię że o szczęka opadła. Ale ma też to swoję uzasadnienie bo kosztuje około 14 tysięcy. Także w ogóle inny pułap cenowy. Z Cambridge gra dla mnie nieco za jasno. Jest czysto ale to jednak nie moje brzmienie. Mam wrażenie że dość mocno wpływa na wysokie tony. Tak więc do wymiany będzie również wzmacniacz. Bo kolumny jeszcze mają spory potencjał. Także jak znacie jakieś wzmacniacze przypominający lampę to dajcie znać;) zastanawiam się czy nie iść all in one np. W nada m10 v2. No i kupiłem pylony co prawda używane w bardzo dobrej cenie ale zakupione w październiku tamtego roku. Także jeszcze gwarancja jest na kilka lat. Słuchałem również czegoś droższego i było słyszeć różnicę w jakości, ale pylony dobrze się bronią swoją ceną. Co prawda jeżeli miałbym kupić nowe za prawie 9tys to bym się zastanowił czy nie dołożyć do czegoś innego bo przy tych cenach już się otwiera dość duży wybór. 

Niestety lampa raczej odpada ze względu na to że sprzęt będzie w salonie także czasami będzie chodziło nawet i po 10h.

 

Ale pierwsze wnioski po porównaniu z dynaudio jest większa scena , delikatnie jaśniej ale bass jest dynamiczniejszy i pod większą kontrolą. No i najważniejsze, znacznie lepiej sobie radzą przy cichym słuchaniu. Oraz zajmują bardzo mało miejsca. Jedyny minus co zauważyłem to przy mocnych basowych utworach jak słucham głośniej to słyszę jakieś dziwne dźwięki. Nie wiem czy to bass reflex tak pracuje bo strasznie dużo powietrza wylatuje...  A napewno to od kolumny bo gdy podnosiłem samą kolumnę to nadal ten dźwięk był. Ale to słychać tylko przy głośnym słuchaniu i przy mocnym basie. Brat miał taką samą sytuację w pylon opal oraz był to identyczny dźwięk. 

IMG_20230823_114728__01.jpg

IMG_20230823_120859.jpg

IMG_20230823_120742.jpg

IMG_20230823_154236.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem fyne audio f501 ale odpadło szybko bo to nie moje klimaty. Reszty już nie chciałem słuchać bo były same solidne paczki poza zasięgiem. 

Wigg Art Enzo - brzmienie podobne do pylona  diamond, ale wszystko było lepiej. Bardziej kontrolowany bass ( nie tak agresywny jak w elac co przy dłuższym odsłuchu może być zaletą) , szersza scena, separacja. Tylko budżet niestety za mały. Ale gdybym miał taki budżet to zdecydowanie by zostały zakupione niż np. Elac vela. Wcześniej o tej marce kompletnie nie słyszałem. Ale wygrał pylon tylko dlatego że cena niższa ponad połowę. No i świetnie radzi sobie z cichym słuchaniem. Z głośnym już nieco gorzej przy basowych piosenkach potrafią z obudowy dziwne dźwięki się wydobywać i do teraz nie wiem czy tak to powinno być.

problem u mnie leży również ze wzmacniaczem bo mi Cambridge nie leży i również wymaga zmiany. Bo ma spore tendencje do czarowania wysokimi. 

Zrozumiałem że lubię kolumny delikatnie ocieplone bez podatności do czarowania górą . A monitor audio, bowersy, klipsch, Elac ogólnie głośniki wstęgowe nie są dla mnie. W jakimś stopniu starają się czarować + Cambridge swoję grosze dodał i ciężko mnie było zadowolić. 

 

Myślę czy nad m10 V2 by mnie zadowolił bo z tego co pamiętam to zbytnio nie dodawał góry i miał dużą kontrolę dołu.

Chociaż kusi aby iść w lampę. Ale niestety jest to salon i często coś leci w tle po kilkanaście godzin. Więc odpada. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A arcam sa20 + Cambridge cxa? Lub ewentualnie arcam sa30. Brać pod uwagę? Funkcja Dirac nie jest mi potrzebna. Ewentualnie Hegel H190? 

Pylony póki co idą na gwarancję. Niestety przy otworach basowych przy średniej głośności  z bass reflex po prostu pierdzi coś się w odbudowie dziwnego dzieję. Na Dynadio emit 20 taka sytuacja nigdy nie miała miejsca oraz na heco Aurora i kef. Więc myślę że taki egzemplarz wadliwy się trafił bo wątpię że tak fabrycznie powinno być. Ale dziwna sprawa bo podczas słuchania spokojnych utworów grają czysto.  Dopiero przy gęstych basowo gdzie jest przeciąganie tego basu  po prostu pierdzi z bass reflex taki szelest metaliczny albo jakby coś w obudowie latało. To się dzieje jak mam ustawioną głośność na godzinę 9 już słychać. Mam nadzieję że pylon naprawi tą usterkę. Chociaż na początku chcieli zwalić winę na wzmacniacz że mam za mocny. Także zobaczymy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Carmion napisał:

A arcam sa20 + Cambridge cxa? Lub ewentualnie arcam sa30. Brać pod uwagę? Funkcja Dirac nie jest mi potrzebna. Ewentualnie Hegel H190? 

SA20 i CXA to wzmacniacze więc co tu robi "+"?

SA30 gra także lepiej. ale skąd wiesz że Dirac jest Ci nie potrzebny?

No na pewno płacisz za niego w modelu 30

Mozliwe że krzywo włożone wygłuszenie.

Na gwarancję poprawią.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, miało być arcam są 20 i Cambridge cxn jako dac i źródło. 

Nie wiem czy próbować bo póki co cxa 80 jest dla mnie za jasny. Niskie tony mi się podobają i ich kontrola na cxa ale góra trochę drażni. Chciałbym nieco bardziej rozrywkowo. A z drugiej strony całkowicie przyciemnić nie chcę. Bo pylony same w sobie są dość ciemne ale w porównaniu do Dynadio to są dla mnie jasne. 

 

A że Dirac nie jest potrzebny to wiem na podstawie takiej że w sali w której słuchałem a były pułapki basowe, panele itp. Uzyskałem identyczny efekt jak u siebie w mieszkaniu. Nic buczy mi od Basu ani pomieszczenie mi nie gra. Tak jak miałem z Heco Aurora 700. Jedyny problem to że w kolumnie przez bass reflex wydobywają się dziwne dźwięki przy tych basowych utworach. A tak to gra naprawdę czysto, ładnie bez żadnego buczenia.  Ale też mam u siebie kilka pułapek i panele z wełny mineralnej. 

Edytowano przez Carmion
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Dedal75 napisał:

A gdzie te pułapki masz

Spekuluję, że te powierzchnie szklane, choć trochę pomagają. Gdyby tak samo/lustro było po przeciwnej stronie, to Ło mamusiu. I do tego otwarty salon z korytarzem, kotłującemu i dudniącemu basiorowi mówimy do widzenia

 

Szklane ściany w domu moim to samo „dobro”. No prawie. 

 


 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Carmion napisał:

Przepraszam, miało być arcam są 20 i Cambridge cxn jako dac i źródło. 

Nie wiem czy próbować bo póki co cxa 80 jest dla mnie za jasny. Niskie tony mi się podobają i ich kontrola na cxa ale góra trochę drażni. Chciałbym nieco bardziej rozrywkowo. A z drugiej strony całkowicie przyciemnić nie chcę. Bo pylony same w sobie są dość ciemne ale w porównaniu do Dynadio to są dla mnie jasne. 

 

A że Dirac nie jest potrzebny to wiem na podstawie takiej że w sali w której słuchałem a były pułapki basowe, panele itp. Uzyskałem identyczny efekt jak u siebie w mieszkaniu. Nic buczy mi od Basu ani pomieszczenie mi nie gra. Tak jak miałem z Heco Aurora 700. Jedyny problem to że w kolumnie przez bass reflex wydobywają się dziwne dźwięki przy tych basowych utworach. A tak to gra naprawdę czysto, ładnie bez żadnego buczenia.  Ale też mam u siebie kilka pułapek i panele z wełny mineralnej. 

Arcam SA20 jest naturalnie, ale dynamicznie i muzykalnie grającym sprzętem. CXN gra inaczej od wzmacniaczy z tej serii, jest spokojniejszy, bardziej zrównoważony. Warto sprawdzić EverSolo DMP-A6 szukając nieco większej ilości emocji. 

Co do Diraca, wypożyczenie i sprawdzenie nic nie kosztuje. Są sytuacje, że wydaje się, że nie pomoże, a ostatecznie wszystko się odwraca :) W razie czego zapraszamy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dedal75 napisał:

A gdzie te pułapki masz bo na scianie za kolumnami , tv i okna .

Na bocznych odbiciach i za plecami ?

W 3 narożnikach. Tam gdzie się dało. Z czego 1  na końcu korytarza gdzie było rezonansu najwięcej  i poprowadziłem również na suficie aż do samej szafy. Efekt jest taki że zniwelowało to nieprzyjemny efekt bo tam zbierało się dudnienia najwięcej. A na tyle to poprawiło że jak się przechodzi w tamtym miejscu to już nie słyszeć tego nieprzyjemnego dudnienia. 

Oraz jeden panel jest na ścianie w korytarzu. Bo wcześniej jak ogarnąłem salon to dźwięk było słychać głośniej za plecami.  Teraz już tego nie ma. A mam tuż za sobą 3 panele na ścianie 120x60x5. Wybrałem bardzo gęsta wełnę mineralną. ( tu pojawiła się znacząca zmiana) na tyle to pomogło że pojawiła się separacja i dźwięk przestał być "zlany" Za kolumnami są podwójne grube zasłony welurowe na pułapki niestety nie ma miejsca. 

No i mam 6 okien do podłogi, dlatego są grube podwójne zasłony na każde okno i też wpłynęło to pozytywnie. 

Mam w planie jeszcze zrobienia 4 paneli na sufit do salonu i korytarza. Oraz myślałem żeby zrobić pułapki w każdym narożniku również na suficie. Ale ten pomysł już odpada bo nie mam takich problemów już.  Materiały mam tylko czasu brakuje żeby się za to zabrać. Ale polecam każdemu dać chociaż na tył takie panele w miejsce pierwszych odbić. Bo robią robotę. 

4 godziny temu, Q21 napisał:

Arcam SA20 jest naturalnie, ale dynamicznie i muzykalnie grającym sprzętem. CXN gra inaczej od wzmacniaczy z tej serii, jest spokojniejszy, bardziej zrównoważony. Warto sprawdzić EverSolo DMP-A6 szukając nieco większej ilości emocji. 

Co do Diraca, wypożyczenie i sprawdzenie nic nie kosztuje. Są sytuacje, że wydaje się, że nie pomoże, a ostatecznie wszystko się odwraca :) W razie czego zapraszamy. 

To że naturalnie to akurat zaleta. Nie oczekuję nie wiadomo jakiego przyciemnienia. Ale Cambridge cxa gra z dużym naciskiem na wysokie tony. No i dla mnie to za "jasne brzmienie" Cambridge cxn szkoda mi sprzedawać bo akurat z tego odtwarzacza jestem bardzo zadowolony  bardzo dobrze ułożył dźwięk z cxa. Myślę żeby kupić najlepiej czystą Integre najlepiej bez daca żeby wykorzystać do tego cxn. No i prościej ewentualnie w przyszłości podmienić sam wzmacniacz. 

4 godziny temu, AudioTube napisał:

Spekuluję, że te powierzchnie szklane, choć trochę pomagają. Gdyby tak samo/lustro było po przeciwnej stronie, to Ło mamusiu. I do tego otwarty salon z korytarzem, kotłującemu i dudniącemu basiorowi mówimy do widzenia

 

Szklane ściany w domu moim to samo „dobro”. No prawie. 

 


 

 

Dudni to większości jak wybierają za duże kolumny do pomieszczenia. Albo za duży subwoofer na pomieszczenie. Aktualnie nic mi nie dudni nawet szklanki nie pracują. Gdzie przy Heco Aurora wszystko pracowało.

Kolumny które mam zagrały u mnie w domu tak jak praktycznie w sali odsłuchu gdzie jest akustycznie przygotowana a metraż był podobny. Także nie uważam że mam słabą akustykę. Na pewno jest lepiej niż u większości na forum. Pomimo że mam trudne warunki to i tak znacząco poprawiłem i uzyskałem dobry efekt. 😉 Schody by się zaczęły gdy by wleciał temat subwoofera. Bo te najniższe częstotliwości bardzo trudno jest ogarnąć. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Carmion napisał:

To że naturalnie to akurat zaleta. Nie oczekuję nie wiadomo jakiego przyciemnienia. Ale Cambridge cxa gra z dużym naciskiem na wysokie tony. No i dla mnie to za "jasne brzmienie" Cambridge cxn szkoda mi sprzedawać bo akurat z tego odtwarzacza jestem bardzo zadowolony  bardzo dobrze ułożył dźwięk z cxa. Myślę żeby kupić najlepiej czystą Integre najlepiej bez daca żeby wykorzystać do tego cxn. No i prościej ewentualnie w przyszłości podmienić sam wzmacniacz. 

To posłuchałbym Atolla, Musical Fidelity, Rega Elicit MK5 oraz Elex MK4. Dla wielu synonimem naturalności też jest Moon 240i, obecnie u nas w świetnej cenie. Ze wszystkimi na spokojnie możesz używać CXNa jako DACa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż musiałem się zalogować i napisać co nieco.  Byłem w podobnej sytuacji jak autor postu i może dla potomnych zostawię jakąś wskazówkę. Pomieszczenie 28 metrów z otwartą kuchnią, do tego wyspa na środku i niesprzyjające warunki akustyczne. Przewalona masa wzmacniaczy i kolumn. Stracone przy tym trochę pieniędzy i psychicznego zdrowia, bo zamiast muzyki słuchałem dźwięków. Trwało to jakieś 3-4 lata, aż pewnego razu do toru audio trafił zupełnie przypadkiem Cambridge Audio Stream Magic 1 po modzie Mudy. I pewnie znacie to uczucie jak zupełnie przypadkowo pojawia się taki dźwięk, jaki lubicie i do jakiego dążyliście, a nie wiedzieliście co zrobić, aby go mieć - ten banan na twarzy. To właśnie był ten dzień. Do dzisiaj gra to fantastycznie z Linnem lub Arcamem, grało też świetnie z Cyrusem 3. Kolumny niby za małe do tego pomieszczenia , bo Triangle Esprit Comete EZ, ale bas jest już od najniższej głośności przy nocnym słuchaniu. Czy to internetowa stacja radiowa, czy Spotify tak mało audiofilskie radzi sobie świetnie. Dlaczego przez 6 stron nikt nie poruszył tematu źródła? Myślę, że tam tkwił cały problem, bo autor kolumny miał bardzo fajne. Zacząłem znowu słuchać ulubionych płyt i zakończyłem poszukiwania sprzętu. Pozdrawiam wszystkich.

Edytowano przez AdamPN
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Kraft napisał:

A nie jest tak, że ten mod-mud to po prostu dodanie equalizacji dźwięku? Robimy nieoficjalny, tajny loudness i dźwięk staje się bardziej atrakcyjny i "grający" już od najniższej głośności. 

Nie wiem co robi muda, ale dla mnie fajny dzwiek od niskich to nie loudness (testowalem chyba kilkadziesiat ustawien w rme), a czytelnosc i przejrzystosc. Dobre kolumny barwe zachowaja od 0-99

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Kraft napisał:

Chcesz powiedzieć, że krzywe izofoniczne nie istnieją? 

Powiem tak - krzywa izofoniczna na Rme i Hypex nc252 - muł i wodorosty, nie dalo sie tego w nocy sluchac. Brak krzywej na Arcam i jego ciche granie w A klasie rozwala system, piekne brzmienie i czystosc od 0…

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2023 o 09:03, Carmion napisał:

Przepraszam, miało być arcam są 20 i Cambridge cxn jako dac i źródło. 

CXN świetne źródło.

Dnia 25.08.2023 o 09:03, Carmion napisał:

Nie wiem czy próbować bo póki co cxa 80 jest dla mnie za jasny. Niskie tony mi się podobają i ich kontrola na cxa ale góra trochę drażni. Chciałbym nieco bardziej rozrywkowo. A z drugiej strony całkowicie przyciemnić nie chcę. Bo pylony same w sobie są dość ciemne ale w porównaniu do Dynadio to są dla mnie jasne. 

No to SA20 jest nieco ciemniejszy od CXA

Przetestuj. wypożycz do siebie.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2023 o 07:54, Carmion napisał:

Pylony póki co idą na gwarancję. Niestety przy otworach basowych przy średniej głośności  z bass reflex po prostu pierdzi coś się w odbudowie dziwnego dzieję.


Mógł kolega spróbować nagrać ten efekt "pierdzenia" jak i załączyć do reklamacji tak i wstawić nam tutaj, jestem ciekawy czym to jest spowodowane.. bo wytłumienie na pewno nie powoduje takiego efektu który by słyszał autor tematu w miejscu odsłuchowym..
Niestety ale myślę że może to być spowodowane turbulencjami które tworzą się w tunelu bass-refleksu , jeżeli tak jest to niestety na gwarancji tego nie naprawią (bo jest tu problem ze strojeniem bass-refleksu przy pewnych nagraniach/częstotliwościach się uwydatnia) Oczywiście nie mówię że tak jest na pewno, ale jest to przynajmniej dziwne czyż nie? tym bardziej że autor postu miał już trochę paczek i w żadnych innych tego efektu nie wychwycił.. A jeżeli w Pylonach efekt ten zauważył po tak krótkim czasie to nie wróży to nic dobrego, a cxa na godzinie 9 gra już głośno ale na pewno nie ma prostokątu na wyjsciu, tym bardziej że gra z cxn jako źródło..

Może kolega spróbuje nagrać tą przypadłość? bez stresu jeśli chodzi o gatunek muzyczny, nie to oceniamy a chcieli byśmy wychwycić to pierdzenie..

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co zauważyłem te pierdzenie tylko w 3 utworach. Myślę że coś się dzieje z wytłumieniem. Bo to słychać wewnątrz obudowy od strony br. Przy reszcie muzyki co słucham po prostu gra to czysto i ładnie. Stopa perkusji jest dość mocno zaznaczona i o zniekształceniach tutaj nie ma mowy a jest to dość silnie uderzenie. Nawet jeżeli słucham głośniej. Więc jeżeli coś by się działo z głośnikami to by raczej też tutaj źle zagrały. We wtorek jadą na serwis także zobaczymy. Gwarancja jest to trzeba korzystać. 

A przy dynaudio przy tych utworach nie ma mowy o dziwnym dźwięku z br a wylatuje więcej powietrza.

Pylony pod względem cichego słuchania deklasują dynki. Dynaudio są dobre ale rozkręcają się przy głośniejszym słuchaniu. A u pylona nawet przy cichym słuchaniu jest dociążenie oraz świetna kontrola. Pod tym względem cxa spisuję się bardzo dobrze. Jest to piękny, czysty i bogaty dźwięk w detale ale też z dobrą podstawą basową pod pełną kontrolą. Ale dla mnie jest nieco za jasno. Chciałabym tylko aby ten dźwięk był cieplejszy. 

Zastanawiam się nad all in one.  Nad m10 V2 bo na odsłuchu jak byłem to czułem że nie grał tak jasno jak cxa, a grał czysto i dobrze kontrolował bass w dodatku jest niewielki. Ale z drugiej strony jeżeli chciałbym w przyszłości coś zmienić to już idzie wszystko na zmianę. A tak cxn jest solidnym źródłem wygodnym w obsłudze oraz daję większe pole manewru z wzmacniaczami bo po prostu wystarczy wymienić Integre. Panowie od pylona polecili mi aby iść w wzmacniacze japońskie typu Denon PMA 1700.  Że już tak jasno nie zagra jak cxa. Podobno bardzo dobrze się łączą z pylonami. 

Tylko że jeżeli miałbym brać Denon PMA 1700 to już bym wolał wziąć starszego Denona PMA 2000/2010 bo i tak na dacu mi nie zależałoby. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redakcja AUDIO changed the title to Dynadio Emit 20 - wymiana CXA 80 na Denon PMA 2500NE lub coś innego?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...