Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Przez chwilę myślałem o Fram Arte . Podobał mi się ich dźwięk i niestandardowy wygląd na AVS. Ale dotarłem do ....ceny :) 

Za to standy bardzo mi się podobają , może choć na nie będzie mnie stać :) 

IMG_1384.JPEG

Napisano

Tomek, zachęcam Cię ile tylko tak internetowo mogę, byś jeden jedyny raz załatwił sobie odsłuch kolumn na „wstędze”. 
 

Nie ważne, ile one kosztują, w jakiej akustyce i z jakimi innymi komponentami. 

Na „dobrej” wstędze. Z naciskiem na „dobrej”. Internety podpowiedzą jaka to. 

Chciałbym, byś podzielił się z nami obserwacjami. Wrażenia, jakie wrażenia w kategorii „przestrzenność brzmienia”. 
Może być za rok, lub dwa😊

 

Jeszcze z altecami pograsz jakiś czas.

Napisano
13 minut temu, tomek4446 napisał:

Przez chwilę myślałem o Fram Arte . Podobał mi się ich dźwięk 

To może Gato? Też oparte na przetwornikach SB Acoustics. Albo Davone. 

Napisano
2 minuty temu, AudioTube napisał:

zachęcam Cię ile tylko tak internetowo mogę, byś jeden jedyny raz załatwił sobie odsłuch kolumn na „wstędze”. 

No dobra :) 

Przed chwilą, Kraft napisał:

To może Gato?

Gato nie .... bo .....nie. :) 

Monitory Gato zawsze robiły na mnie wrażenie na AVS. Po ostatniej wystawie zastanowiłem się dlaczego. Dlaczego włączam Alteci i nie mam efektu wow , a tam mam. I jak bym chciał aby było na co dzień :)Jarek , jak mowa o tych 

https://www.premiumsound.pl/manufacturer/davone/davone-studio.html

to weź pod uwagę , że oprócz słuchania to ja będę jeszcze na nie patrzył :)  

Napisano

@Kraft od kilku dni próbuję zdefiniować dźwięk jaki chciałbym uzyskać.

W skrócie dźwięk Alteców , bez podbarwiania czegokolwiek , ale z tym czymś co usłyszałem w Bydgoszczy z QLN -ów. Tam też nie było efektu wow , ale było to "powietrze". W utworze "Wielka" wokal Dyjaka był niesamowicie sugestywny , Przemykowej to samo. Słychać było każde wciągnięcie powietrza przez wykonawcę. Tylko tego mi brakuje. Cała równowaga pasma jaką zapewniają mi obecne paczki jak dla mnie jest bez zarzutu. Odsłuch monitorów w chałupie dał mi namiastkę tamtego dźwięku , stąd ten temat.

4 minuty temu, majkel74 napisał:

jak dla mnie średnio to wyglada:

A mają jakieś ...całe :) Bo tu to się komuś chyba piła omsknęła :) 

Napisano
36 minut temu, tomek4446 napisał:

ale z tym czymś co usłyszałem w Bydgoszczy z QLN -ów.

Tomek, ale sam wiesz, że poza paczkami była masa innych zmiennych, od pomieszczenia, przez elektronikę aż po te długie kontrowersyjne wiadomo-co, o których lepiej nie mówić w wątkach publicznych. :)

Napisano
19 minut temu, Kraft napisał:

Tylko moje propozycje Ci się nie podobają. 

Jarek nie chcę byś odebrał moje wpisy jako jakieś uprzedzenie do Twojej osoby. Wszystkie propozycje łącznie z Twoimi skrzętnie notuje ołóweczkiem. Jak zamknę listę to zorientuje się gdzie można posłuchać i pojadę.

Może sobie ubzdurałem taką zależność , iż to właśnie mniejsza kolumna spowoduje to czego szukam. Ale spróbuję. Tą przestrzeń o której już pisałem nie powodują przetworniki  monitorów , a inne pozycjonowanie kolumn. Jak kupię kolejną podłogówkę to obawiam się , że nic się nie zmieni. Pole manewru oferuje tylko monitor. Cóś mi się zdaje , że właśnie podniosłem sobie wysoko poprzeczkę :) 

1 minutę temu, Rafał S napisał:

od pomieszczenia,

Wiem , ok. 40 m2 i to mnie właśnie napawa otuchą. Bo jak te monitory wyemitowały taki bas w tej kubaturze to ....u mnie może być tylko lepiej.

2 minuty temu, Rafał S napisał:

przez elektronikę

Wiem , grały z jakimś dużym tranzystorem.

3 minuty temu, Rafał S napisał:

aż po te długie kontrowersyjne wiadomo-co

Jak taki dźwięk średnicy powodują te co to ich nazwy nie można wymieniać , to ja o audio nie wiem nic :) 

Napisano
40 minut temu, tomek4446 napisał:

Słychać było każde wciągnięcie powietrza przez wykonawcę.

Realizm, namacalność i bliskość bycia tam i teraz. Autentyczność i wiarygodność z całym tego „dobytkiem”. Intymność i bezpieczeństwo oraz pewność, gdy wiem co zaraz nastąpi. Takie oto moje skojarzenia. To dla mnie tak ważne w brzmieniu. 

Niby subiektywne, ale nie jestem pewien, czy tylko ja tego potrzebuję.

Napisano

Tomek, a może coś Ci umknęło, może jest „zwężka” w Twoim systemie. Wąskie gardełko, jakieś dziury na drodze, przez które Twoje sportowe auto/system no nie pojedzie szybciej.

 

Średnica w „herbatnikach” w pokoju o pogłosie 250ms jest inna aniżeli w pokoju o pogłosie 500ms. Nie wspominając o wyższym.

Na pewno chciałbyś się dowiedzieć jak wygląda?😊

 

Napisano (edytowany)
24 minuty temu, tomek4446 napisał:

A tak jeszcze , możecie mi przybliżyć jak wygląda średnica w Harberthach ?

Których? 5-tkach czy 7-kach? Piątki (większe, z dodatkowym supertweeterem) idealnie równe z pięknie wyciągniętymi  sopranami i sprężystym basem schodzącym do ok. 40Hz / -3dB. Średnica cudownie przejrzystsza. Siódemki (z tym samym Radialem 20, co w 5-tkach i mniejszych 30-tkach) mają bardziej uproszczoną / wygładzoną górę, gęstszy środek i bardziej miękki bas. Osobiście zdecydowanie wolałem większe 5-tki. I od 7-ek i tym bardziej od 30-tek.

5-tki, 7-ki i 30-tki (wszystko na Radialu 20) grają bardziej leniwie (złagodzonym atakiem) w porównaniu z np. Dynaudio czy nawet Xavianami (czyli monitorami uchodzącymi za spokojne). Wokale w 5-kach i 30-tkach czyste jak górski strumień, choć mikrodynamika moim zdaniem słabsza niż u konkurencji w tej cenie (szczególnie w 30-tkach, które mnie nie zachwyciły).

5-tki wymagające co do metrażu. Moim zdaniem od 25m2 wzwyż, choć przy dobrej adaptacji pewnie zagra i w mniejszym pokoju. U mnie ewidentnie dusiły się w 19m2. Gabarytowo to odpowiednik Spendora Classic 1/2.

O ile Spendory 2/3 (1/2 nie słuchałem) grają dużą, ale lekko cofniętą sceną, o tyle Harbethy (wszystkie 3 ww.) bardziej do przodu. Powtórzę: Spendor Classic 2/3 to rytmika, energia i szorstkość Rolling Stonesów, a Harbeth SHL5+ XD to słodycz, grzeczność i melodyjność Beatlesów.

Wszystko, co napisałem na temat Harbethów dot. edycji XD.

Harbethy ogólnie raczej do mocnego tranzystora. Z lampą będą pewnie te "jednorożce skaczące z tęczy do basenu z miodem", o których pisał Audiowit.

Edytowano przez Rafał S
Napisano

Adam , jeszcze odniosę się do tego co napisałeś , czyli namacalności. To bardzo trafne określenie. Dla mnie namacalność, to nie nachalność. Nie wbijanie mi poszczególnych pasm do mózgu a znam takie kolumny. Namacalność to nie efekt wow. Wielokrotnie na koncertach bez nagłośnienia , czekałem kiedy nastąpi to wow , bo przecież bardziej na żywo być nie może. I ... nie następowało. Chciałbym , by u mnie w chałupie też tak było i właściwie tak mam. To czego nie mam za to to tej odczuwalnej dynamiki i przestrzeni.

Napisano

W większych od P3 modelach Harbeth montuje 20 cm głośnik, który ma swoją specyfikę (w 40 tkach jako sredniotonowy). Jest swietny jeśli chodzi o płynność, różnicowanie barwy, natomiast bardzo średnio radzi sobie z rozmaitymi impulsami, atakiem itd. Dotyczy to tez basu, który jest po prostu mało dynamiczny. Porównywane bezpośrednio z Dynaudio Special 25 Harbethy 30.2 sprawiały wrażenie, jakby miały włączone jakąś kompresję dynamiki, taki „night mode”. Brak uderzenia z czasem zaczyna przeszkadzać, jak już człowiek się nacieszy i przyzwyczai do naturalnej średnicy.

Małe P3 są znacznie szybsze, bardziej przestrzenne i błyszczące. Są tez bardziej przejrzyste, przy nich 30.2 są troszkę zmatowione, „pochmurne”. 
Shl5 podobały mi się znacznie bardziej niż 30.2, mają więcej basu (wciąż mało dynamicznego, ale przyjemnego). Również średnica i góra były bardziej żywe. 

Napisano
19 minut temu, tomek4446 napisał:

odczuwalnej dynamiki i przestrzeni.

„Przestrzeń” znajdziesz, ponieważ będziesz szukać. Bo tego potrzebujesz.

A dynamika. Jaki składnik powoduje, że doświadczamy wrażenia, że jest dynamiczniej?

Struny wiolonczeli, basowej, kotły, i wiele innych. Co opźźnia, a co przyspiesza w tym brzmieniu?

Co decyduje i wpływa na fazę „ataku”?

Co wpływa na swobodę tego ataku, czas trwania a potem wygaszenia?

Napisano
9 minut temu, majkel74 napisał:

W większych od P3 modelach Harbeth montuje 20 cm głośnik, który ma swoją specyfikę (w 40 tkach jako sredniotonowy). Jest swietny jeśli chodzi o płynność, różnicowanie barwy, natomiast bardzo średnio radzi sobie z rozmaitymi impulsami, atakiem itd. Dotyczy to tez basu, który jest po prostu mało dynamiczny. Porównywane bezpośrednio z Dynaudio Special 25 Harbethy 30.2 sprawiały wrażenie, jakby miały włączone jakąś kompresję dynamiki, taki „night mode”. Brak uderzenia z czasem zaczyna przeszkadzać, jak już człowiek się nacieszy i przyzwyczai do naturalnej średnicy.

(...)
Shl5 podobały mi się znacznie bardziej niż 30.2, mają więcej basu (wciąż mało dynamicznego, ale przyjemnego). Również średnica i góra były bardziej żywe. 

W punkt. Podpisuję się pod każdym słowem. :)

@tomek4446 Jest dokładnie tak, jak wyżej napisane. (Albo nawet jeszcze bardziej ;))

Napisano
3 godziny temu, AudioTube napisał:

Co wpływa na swobodę tego ataku, czas trwania a potem wygaszenia?

Adam , to o czym piszesz to wg. mnie składowa wielu czynników. Na pierwszy ogień budowa kolumny , rodzaj membran przetworników , zwrotnica. W sumie to o czym pisałeś, a więc w jakim czasie kolumna wygasza dźwięki. Pomieszczenie też swoje robi choć przekonałem się kiedyś , że nie do końca . Słuchane w tych samych warunkach kolumny vintage np. Sansui , Kenwood grały pudełkowato i ekspresji dźwięku ciężko było się doszukać a np. takie Philipsy czy Grundigi wręcz przeciwnie a kolumienki z tej samej epoki.

Pisałeś , o wąskim gardle w moim systemie. Jasne , że można lepiej , jednak porównywałem kilka źródeł , gramofon , CD , streaming. to nie to. Choć Alteci dość mocno różnicują jakość realizacji. Np. po włączeniu radia internetowego jest tragedia w porównaniu z CD. Tidal też mnie wkurza , jakość jest tak zróżnicowana , że głowa boli. Choć może nie do końca jest to wina serwisu , płyty które wydają niektórzy wykonawcy są chyba realizowane pod hasłem : " jak najtaniej się da ". Byłem na paru koncertach i mam płyty tych wykonawców i jest to tragedia. Nie , wiem o co tu chodzi .

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...