Kraft Napisano 8 maja Udostępnij Napisano 8 maja 1 godzinę temu, AudioTube napisał: W międzyczasie pomiar spl kolumn/tylko. Czyli kolumny masz cięte przy 150 Hz? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 8 maja Udostępnij Napisano 8 maja (edytowany) Tak. Cięte, to niewłaściwy termin. Zaskoczony? Edytowano 8 maja przez AudioTube Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 8 maja Udostępnij Napisano 8 maja Nie. Są różne szkoły i różne sytuacje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja Przez chwilę myślałem o Fram Arte . Podobał mi się ich dźwięk i niestandardowy wygląd na AVS. Ale dotarłem do ....ceny Za to standy bardzo mi się podobają , może choć na nie będzie mnie stać 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja Tomek, zachęcam Cię ile tylko tak internetowo mogę, byś jeden jedyny raz załatwił sobie odsłuch kolumn na „wstędze”. Nie ważne, ile one kosztują, w jakiej akustyce i z jakimi innymi komponentami. Na „dobrej” wstędze. Z naciskiem na „dobrej”. Internety podpowiedzą jaka to. Chciałbym, byś podzielił się z nami obserwacjami. Wrażenia, jakie wrażenia w kategorii „przestrzenność brzmienia”. Może być za rok, lub dwa😊 Jeszcze z altecami pograsz jakiś czas. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja 13 minut temu, tomek4446 napisał: Przez chwilę myślałem o Fram Arte . Podobał mi się ich dźwięk To może Gato? Też oparte na przetwornikach SB Acoustics. Albo Davone. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja 2 minuty temu, AudioTube napisał: zachęcam Cię ile tylko tak internetowo mogę, byś jeden jedyny raz załatwił sobie odsłuch kolumn na „wstędze”. No dobra Przed chwilą, Kraft napisał: To może Gato? Gato nie .... bo .....nie. Monitory Gato zawsze robiły na mnie wrażenie na AVS. Po ostatniej wystawie zastanowiłem się dlaczego. Dlaczego włączam Alteci i nie mam efektu wow , a tam mam. I jak bym chciał aby było na co dzień Jarek , jak mowa o tych https://www.premiumsound.pl/manufacturer/davone/davone-studio.html to weź pod uwagę , że oprócz słuchania to ja będę jeszcze na nie patrzył 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja 17 minut temu, tomek4446 napisał: to weź pod uwagę , że oprócz słuchania to ja będę jeszcze na nie patrzył To one nie znikają? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel74 Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja Legacy ponoć stosuje dobre wstęgi, mają tez ciekawe monitory, uroda rzecz gustu, jak dla mnie średnio to wyglada: https://allegro.pl/oferta/legacy-studio-hd-amerykanskie-monitory-hi-end-8921676141 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja @Kraft od kilku dni próbuję zdefiniować dźwięk jaki chciałbym uzyskać. W skrócie dźwięk Alteców , bez podbarwiania czegokolwiek , ale z tym czymś co usłyszałem w Bydgoszczy z QLN -ów. Tam też nie było efektu wow , ale było to "powietrze". W utworze "Wielka" wokal Dyjaka był niesamowicie sugestywny , Przemykowej to samo. Słychać było każde wciągnięcie powietrza przez wykonawcę. Tylko tego mi brakuje. Cała równowaga pasma jaką zapewniają mi obecne paczki jak dla mnie jest bez zarzutu. Odsłuch monitorów w chałupie dał mi namiastkę tamtego dźwięku , stąd ten temat. 4 minuty temu, majkel74 napisał: jak dla mnie średnio to wyglada: A mają jakieś ...całe Bo tu to się komuś chyba piła omsknęła Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja 4 minuty temu, tomek4446 napisał: @Kraft od kilku dni próbuję zdefiniować dźwięk jaki chciałbym uzyskać. Wydaje mi się, że wiem czego szukasz. Tylko moje propozycje Ci się nie podobają. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja 36 minut temu, tomek4446 napisał: ale z tym czymś co usłyszałem w Bydgoszczy z QLN -ów. Tomek, ale sam wiesz, że poza paczkami była masa innych zmiennych, od pomieszczenia, przez elektronikę aż po te długie kontrowersyjne wiadomo-co, o których lepiej nie mówić w wątkach publicznych. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja 19 minut temu, Kraft napisał: Tylko moje propozycje Ci się nie podobają. Jarek nie chcę byś odebrał moje wpisy jako jakieś uprzedzenie do Twojej osoby. Wszystkie propozycje łącznie z Twoimi skrzętnie notuje ołóweczkiem. Jak zamknę listę to zorientuje się gdzie można posłuchać i pojadę. Może sobie ubzdurałem taką zależność , iż to właśnie mniejsza kolumna spowoduje to czego szukam. Ale spróbuję. Tą przestrzeń o której już pisałem nie powodują przetworniki monitorów , a inne pozycjonowanie kolumn. Jak kupię kolejną podłogówkę to obawiam się , że nic się nie zmieni. Pole manewru oferuje tylko monitor. Cóś mi się zdaje , że właśnie podniosłem sobie wysoko poprzeczkę 1 minutę temu, Rafał S napisał: od pomieszczenia, Wiem , ok. 40 m2 i to mnie właśnie napawa otuchą. Bo jak te monitory wyemitowały taki bas w tej kubaturze to ....u mnie może być tylko lepiej. 2 minuty temu, Rafał S napisał: przez elektronikę Wiem , grały z jakimś dużym tranzystorem. 3 minuty temu, Rafał S napisał: aż po te długie kontrowersyjne wiadomo-co Jak taki dźwięk średnicy powodują te co to ich nazwy nie można wymieniać , to ja o audio nie wiem nic 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja 40 minut temu, tomek4446 napisał: Słychać było każde wciągnięcie powietrza przez wykonawcę. Realizm, namacalność i bliskość bycia tam i teraz. Autentyczność i wiarygodność z całym tego „dobytkiem”. Intymność i bezpieczeństwo oraz pewność, gdy wiem co zaraz nastąpi. Takie oto moje skojarzenia. To dla mnie tak ważne w brzmieniu. Niby subiektywne, ale nie jestem pewien, czy tylko ja tego potrzebuję. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja 12 minut temu, AudioTube napisał: Autentyczność i wiarygodność z całym tego „dobytkiem”. Intymność O, to , to !!! A tak jeszcze , możecie mi przybliżyć jak wygląda średnica w Harberthach ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja Tomek, a może coś Ci umknęło, może jest „zwężka” w Twoim systemie. Wąskie gardełko, jakieś dziury na drodze, przez które Twoje sportowe auto/system no nie pojedzie szybciej. Średnica w „herbatnikach” w pokoju o pogłosie 250ms jest inna aniżeli w pokoju o pogłosie 500ms. Nie wspominając o wyższym. Na pewno chciałbyś się dowiedzieć jak wygląda?😊 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja (edytowany) 24 minuty temu, tomek4446 napisał: A tak jeszcze , możecie mi przybliżyć jak wygląda średnica w Harberthach ? Których? 5-tkach czy 7-kach? Piątki (większe, z dodatkowym supertweeterem) idealnie równe z pięknie wyciągniętymi sopranami i sprężystym basem schodzącym do ok. 40Hz / -3dB. Średnica cudownie przejrzystsza. Siódemki (z tym samym Radialem 20, co w 5-tkach i mniejszych 30-tkach) mają bardziej uproszczoną / wygładzoną górę, gęstszy środek i bardziej miękki bas. Osobiście zdecydowanie wolałem większe 5-tki. I od 7-ek i tym bardziej od 30-tek. 5-tki, 7-ki i 30-tki (wszystko na Radialu 20) grają bardziej leniwie (złagodzonym atakiem) w porównaniu z np. Dynaudio czy nawet Xavianami (czyli monitorami uchodzącymi za spokojne). Wokale w 5-kach i 30-tkach czyste jak górski strumień, choć mikrodynamika moim zdaniem słabsza niż u konkurencji w tej cenie (szczególnie w 30-tkach, które mnie nie zachwyciły). 5-tki wymagające co do metrażu. Moim zdaniem od 25m2 wzwyż, choć przy dobrej adaptacji pewnie zagra i w mniejszym pokoju. U mnie ewidentnie dusiły się w 19m2. Gabarytowo to odpowiednik Spendora Classic 1/2. O ile Spendory 2/3 (1/2 nie słuchałem) grają dużą, ale lekko cofniętą sceną, o tyle Harbethy (wszystkie 3 ww.) bardziej do przodu. Powtórzę: Spendor Classic 2/3 to rytmika, energia i szorstkość Rolling Stonesów, a Harbeth SHL5+ XD to słodycz, grzeczność i melodyjność Beatlesów. Wszystko, co napisałem na temat Harbethów dot. edycji XD. Harbethy ogólnie raczej do mocnego tranzystora. Z lampą będą pewnie te "jednorożce skaczące z tęczy do basenu z miodem", o których pisał Audiowit. Edytowano 9 maja przez Rafał S 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja Adam , jeszcze odniosę się do tego co napisałeś , czyli namacalności. To bardzo trafne określenie. Dla mnie namacalność, to nie nachalność. Nie wbijanie mi poszczególnych pasm do mózgu a znam takie kolumny. Namacalność to nie efekt wow. Wielokrotnie na koncertach bez nagłośnienia , czekałem kiedy nastąpi to wow , bo przecież bardziej na żywo być nie może. I ... nie następowało. Chciałbym , by u mnie w chałupie też tak było i właściwie tak mam. To czego nie mam za to to tej odczuwalnej dynamiki i przestrzeni. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel74 Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja W większych od P3 modelach Harbeth montuje 20 cm głośnik, który ma swoją specyfikę (w 40 tkach jako sredniotonowy). Jest swietny jeśli chodzi o płynność, różnicowanie barwy, natomiast bardzo średnio radzi sobie z rozmaitymi impulsami, atakiem itd. Dotyczy to tez basu, który jest po prostu mało dynamiczny. Porównywane bezpośrednio z Dynaudio Special 25 Harbethy 30.2 sprawiały wrażenie, jakby miały włączone jakąś kompresję dynamiki, taki „night mode”. Brak uderzenia z czasem zaczyna przeszkadzać, jak już człowiek się nacieszy i przyzwyczai do naturalnej średnicy. Małe P3 są znacznie szybsze, bardziej przestrzenne i błyszczące. Są tez bardziej przejrzyste, przy nich 30.2 są troszkę zmatowione, „pochmurne”. Shl5 podobały mi się znacznie bardziej niż 30.2, mają więcej basu (wciąż mało dynamicznego, ale przyjemnego). Również średnica i góra były bardziej żywe. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja 19 minut temu, tomek4446 napisał: odczuwalnej dynamiki i przestrzeni. „Przestrzeń” znajdziesz, ponieważ będziesz szukać. Bo tego potrzebujesz. A dynamika. Jaki składnik powoduje, że doświadczamy wrażenia, że jest dynamiczniej? Struny wiolonczeli, basowej, kotły, i wiele innych. Co opźźnia, a co przyspiesza w tym brzmieniu? Co decyduje i wpływa na fazę „ataku”? Co wpływa na swobodę tego ataku, czas trwania a potem wygaszenia? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja 9 minut temu, majkel74 napisał: W większych od P3 modelach Harbeth montuje 20 cm głośnik, który ma swoją specyfikę (w 40 tkach jako sredniotonowy). Jest swietny jeśli chodzi o płynność, różnicowanie barwy, natomiast bardzo średnio radzi sobie z rozmaitymi impulsami, atakiem itd. Dotyczy to tez basu, który jest po prostu mało dynamiczny. Porównywane bezpośrednio z Dynaudio Special 25 Harbethy 30.2 sprawiały wrażenie, jakby miały włączone jakąś kompresję dynamiki, taki „night mode”. Brak uderzenia z czasem zaczyna przeszkadzać, jak już człowiek się nacieszy i przyzwyczai do naturalnej średnicy. (...) Shl5 podobały mi się znacznie bardziej niż 30.2, mają więcej basu (wciąż mało dynamicznego, ale przyjemnego). Również średnica i góra były bardziej żywe. W punkt. Podpisuję się pod każdym słowem. @tomek4446 Jest dokładnie tak, jak wyżej napisane. (Albo nawet jeszcze bardziej ) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja Jeżeli priorytetem jest przestrzeń do lampy polecę sprawdzenie z Triangle modeli Theta Signature, a trochę ponad budżet Magellan Duetto 40th . Styl grania: górą z lekkim wyeksponowanie, precyzyjna, średnica neutralna, dół pasma zróżnicowany z dociążeniem potrafiącym zaskoczyć, pomimo że są to monitory. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawko69 Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja Piękne te Thety Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja 3 godziny temu, AudioTube napisał: Co wpływa na swobodę tego ataku, czas trwania a potem wygaszenia? Adam , to o czym piszesz to wg. mnie składowa wielu czynników. Na pierwszy ogień budowa kolumny , rodzaj membran przetworników , zwrotnica. W sumie to o czym pisałeś, a więc w jakim czasie kolumna wygasza dźwięki. Pomieszczenie też swoje robi choć przekonałem się kiedyś , że nie do końca . Słuchane w tych samych warunkach kolumny vintage np. Sansui , Kenwood grały pudełkowato i ekspresji dźwięku ciężko było się doszukać a np. takie Philipsy czy Grundigi wręcz przeciwnie a kolumienki z tej samej epoki. Pisałeś , o wąskim gardle w moim systemie. Jasne , że można lepiej , jednak porównywałem kilka źródeł , gramofon , CD , streaming. to nie to. Choć Alteci dość mocno różnicują jakość realizacji. Np. po włączeniu radia internetowego jest tragedia w porównaniu z CD. Tidal też mnie wkurza , jakość jest tak zróżnicowana , że głowa boli. Choć może nie do końca jest to wina serwisu , płyty które wydają niektórzy wykonawcy są chyba realizowane pod hasłem : " jak najtaniej się da ". Byłem na paru koncertach i mam płyty tych wykonawców i jest to tragedia. Nie , wiem o co tu chodzi . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 9 maja Autor Udostępnij Napisano 9 maja @rms.pl dzięki za propozycje. Jedno pytanie , Triangle nie grają przypadkiem tzw. " V " ? Nie twierdzę , że to źle tylko czy tak jest. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.