Skocz do zawartości

Dlaczego wzmacniacze lampowe wracają do łask?


Recommended Posts

Moim jedynym celem w słuchaniu muzyki jest czerpanie przyjemności. Bez ciśnienia zewnętrznych opinii dobrałem sobie sprzęt do swoich preferencji i muzyki. Jestem więc podręcznikowym hedonistą, i dobrze mi z tym.

Jeśli ktoś żyje pod presją nieustannego dążenia do idealnego wzorca, który bezwarunkowo chwalą wszyscy inni, to jego wybór.

Niech każdy żyje sobie po swojemu. Bo narzucanie innym swoich jedynie słusznych racji, prowadzi głównie do konfliktów.

Życzę wszystkim frajdy że słuchania ukochanych płyt.

I nie przejmowania się cudzymi opiniami... To takie uwalniające uczucie 😎

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, michaudio napisał:

Moim jedynym celem w słuchaniu muzyki jest czerpanie przyjemności. Bez ciśnienia zewnętrznych opinii dobrałem sobie sprzęt do swoich preferencji i muzyki. Jestem więc podręcznikowym hedonistą, i dobrze mi z tym.

Jeśli ktoś żyje pod presją nieustannego dążenia do idealnego wzorca, który bezwarunkowo chwalą wszyscy inni, to jego wybór.

Niech każdy żyje sobie po swojemu. Bo narzucanie innym swoich jedynie słusznych racji, prowadzi głównie do konfliktów.

Życzę wszystkim frajdy że słuchania ukochanych płyt.

I nie przejmowania się cudzymi opiniami... To takie uwalniające uczucie 😎

Nikt Ci nie broni.

A kto powiedział o napince?

I ogolnie chwala Ci za to, ze taki wyluzowany jesteś. I hedonistyczny i asertywny. I uwolniony :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, audiowit napisał:

Nie rozumiem o czym mowicie. To już ktoryś tego typu wpis. Jaki system do muzyki takiej, a inny do śmakiej. Ma grać dobrze w kazdym gatunku. Jesli gra źle przy jednej, to gra źle przy drugiej. Tylko Wam się wydaje, ze dobrze gra.

Na jednych i drugich paczkach gra dobrze ale do elektroniczego flow z dobrze zaznaczoną linią basową Bifrosty z podbiciem basu lepiej mi leżą niż Heresy, które z bardziej wyrównanym basem lepiej mi się podobają w wokalno instrumentalnych jazzowych aranżacjach. 

Chodzi o podobanie się, nie o konkurs o najlepszy system EVER ;) 

Czerwony Heresy, Zielony Boifrost. W tym samym pomieszczeniu z tym samym sprzętem towarzyszącym.

Zrzut ekranu 2024-08-10 173048.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, audiowit napisał:

Nie rozumiem o czym mowicie. To już ktoryś tego typu wpis. Jaki system do muzyki takiej, a inny do śmakiej. Ma grać dobrze w kazdym gatunku. Jesli gra źle przy jednej, to gra źle przy drugiej. Tylko Wam się wydaje, ze dobrze gra. Albo dyplomatycznie, podoba Wam się taki styl prezentacji :)

Wg tego filmu, wszyscy kupujemy atc i jest po sprawie…

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomka, że reklama ale fajnie zrobiona. A i paczki ATC  są OK :). Z filmu najbardziej podobają mi się dwie rzeczy.

Pierwsza to tekst bohatera filmu na samym starcie czyli cyt.: "ja nie jestem audiofilem" ( ale tak zupełnie przypadkowo  wszedłem do salonu audio i wybrałem flagową integrę Audioneta i najlepszy model ATC. To się chyba nazywa fart nowicjusza ;) )

 

Druga rzecz dobra w tym filmie to rzuciłem uchem na stare albumy Yasuaki Shimizu (muza, którą ten gość z filmu lubi) no i wsiąkłem w albumy "Dementos" i "Subliminal". 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Pana Łukasza żywa akustyka. Założyłem słuchawki. 
Audiofilsko wyglądająca ściana frontowa. Ale i za plecami dwa panele zauważyłem. 
Dużo dziennego światła w pokoju. Mój ulubiony design skrzynek. 
Czy te monitory nadałyby się do lampowego SET-a? @audiowit @MariuszZ
@wieczorzanalogiem

i do każdego „gatunku”?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, ze teraz dopiero obejżalem filmik. Zwykle nie chce mi się sluchać wynurzeń na temat dźwieku ale tu podpisuję się dwoma rękoma pod opinią Pana Łukasza. Mam dokladnie takie samo podejście do dźwieku.

No ale Adam. Tak jak slyszaleś filozofia Atc jest taka żeby nic nie dokladać. Zastanow się czy jesteś w stanie zyć bez tych cudownych podbarwień. Ogolnie Atc nie nadaje się do wzmacniaczy lampowych. W moich planach byly 20 ale absolutnie nie zagrają z żadnym se. A wtedy bylem na etapie lampy. Teraz... mam juz tyle roznorodnych wzmacniaczy, ze cosbym tam dobrał.

Adam, a co do pytania czy do kazdego gatunku? Tak. Dobry system zagra dobrze kazdy gatunek.

Podpowiem Ci, że kudosy tej serii super mają podobny charakter do dźwieku Atc classic. Ale oczywiscie mniejszy rozmach no i chyba trochę rozdzielczosć. Ale to już bym zwalił na to, ze kudosy są 2 drozne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, audiowit napisał:

Podpowiem Ci, że kudosy tej serii super mają podobny charakter do dźwieku Atc classic.

A może masz też porównanie do Amphiona? Podobna filozofia do ATC i również widywane w studiach nagraniowych. Korci mnie sprawdzić Amphion Argon 1 a nawet to uczynię (wybacz Bowers ale jeszcze jestem na ciebie za młody - kto słuchał Bowersa pewnie się domyśla o co chodzi). No i podobno Amphiony grają też z lampą.

Edytowano przez kaczadupa
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@audiowit Witek. Ufam, że przyjmiesz moją hipotezę ze zrozumieniem. 
Transparentne/niepodbarwione brzmienie w czterech ścianach są jak nieobrobione RAW-y z body cyfrowego. 
 

Gdybym tylko sobie zamarzył takie brzmienie, miałbym je za 3-4 mce u siebie. Z pogłosem niżej już zejść nie mogę. Bardziej poprawnie technicznie zbudowanych końcówek i w takich pieniądzach nie dostanę.
Zostaje mnie się „męczyć” z czystym, dynamicznym i barwnym brzmieniem. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko taka uwaga :). Decydujac się na Atc trzeba miec już odpowiednią elektronikę. Prawda moze zaboleć.  Gownoprawda nie jest kosztowna.

2 minuty temu, AudioTube napisał:

@audiowit Witek. Ufam, że przyjmiesz moją hipotezę ze zrozumieniem. 
Transparentne/niepodbarwione brzmienie w czterech ścianach są jak nieobrobione RAW-y z body cyfrowego. 
 

Gdybym tylko sobie zamarzył takie brzmienie, miałbym je za 3-4 mce u siebie. Z pogłosem niżej już zejść nie mogę. Bardziej poprawnie technicznie zbudowanych końcówek i w takich pieniądzach nie dostanę.
Zostaje mnie się „męczyć” z czystym, dynamicznym i barwnym brzmieniem. 

 

Nie wiem co Ci Adam powiedzieć. Ja raczej jestem wychowany na dźwieku pro i slyszę jego wady. Ale nie ukrywam też, że wolę to surowe brzmienie niz to z cekinami, brokatem i masażem. Też uwazam, że emocje powinny być na plytach, a nie w torze audio.

Myslę też, ze jakos zbytnio się nie meczysz. Masz zrobione pomieszczenie i ponadprzecietnej jakosci sprzęt. Nie znam efektu koncowego ale myslę, ze jesli Tobie się podoba to jest dobrze. No i chyba o to chodzi?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, AudioTube napisał:

Czy te monitory nadałyby się do lampowego SET-a?

Do twojego lampowego mocarza na pewno warto byłoby spróbować je podpiąć i posłuchać. Wyrównana charakterystyka impedancji z wartością oscylującą wokół 8 R i łagodne kąty fazowe to miód na lampowe serce. Patrząc na tą charakterystykę mam wrażenie, że projektowano ją pod wzmacniacz lampowy co może być realne patrząc, że konstrukcja z małymi zmianami sprzedaje się od prawie pięciu dekad.  

Są głosy, że napęd niskotonowca jest wymagający ale co to znaczy? Znaczy tyle, że mocy potrzeba więcej żeby uderzenie było lepsze co ja rozumiem, że z dobrym wzmacniaczem na tranach ogólnie pisząc wydajnym prądowo, cicho też nie posłuchasz bo będzie brakowało tzw. "kicka" i w takim przypadku można mieć wrażenie neutralnego grania. 

Czyli te kolumny są wg mojego rozumowania raczej do głośniejszego słuchania co dla Ciebie o ile dobrze czytałem Twoje posty jest raczej "na minus" bo lubisz posłuchać z niskim SPL również. 

Słyszałem chyba 100tki na AVS i zrobiły na mnie ogromne wrażenie ale nie mogę zrozumieć tych, którzy piszą, że to neutralne granie jest. Ja zapamiętałem super detaliczność na średnicy ale raczej z balansem tonalnym budowanym V-ką. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, audiowit napisał:

bo w domach rożne są pomieszczenia i monitory mogą podbarwiać, ale w studiach w bliskim i srednim polu już te podbarwienia są zniwelowane i Atc wydają się rowne

Trudno mi sobie wyobrazić ATC SCM50 w bliskim polu na profesjonalnym słuchaniu. Przypuszczam bo się na tym całkowicie nie znam ale takie duże monitory to chyba do studio o powierzchni minimum 25-35m2 i słuchania minimum z 2,5-3,5m więc wpływ akustyki pomieszczenia na 100% będzie słyszalny bo to nie jest bliskie pole.

Jeżeli chodzi o liniowość pasma przenoszenia to pewnie są bardziej liniowe, np. moje Bifrosty powodujące, że wokaliści stoją przede mną grając "dla mnie" bo średnica jest ok 2dB w stosunku do reszty podbita co wynika z przebiegu charakterystyki przenoszenia pasma 😉

Oczywiście żartuję traktujac śmiechem poważne pomiary ale liniowość wg moich obserwacji jest bardzo względna. Liczą się przede wszystkim upodobania I oczekiwania, a przede wszystkim środowisko akustyczne wyrażane pikami i dipami. 

Przemawia do mnie również kryterium "pogłosu" na przykład często rekomendowane przez Adama. Od kiedy usłyszałem pogłos w nagraniu nie przykryty pogłosem miejsca odsłuchu zrozumiałem czego oczekuję od systemu.

Żadne recenzje i komunikaty kolegów z forum lub w prasie tego nie dadzą co własny słuch i wrażenia jakich doświadczamy 😉

Pozdrawiam. M

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...