Skocz do zawartości

Pomoc z kablem dla świeżaka :)


barteksjz

Recommended Posts

Witam szanowne grono fachowców. Na wstępie dodam od razu iż jestem kompletnym nowicjuszem:)

Mam ogromną prośbę aby ktoś mi doradził w jednej sprawie. Mianowicie, ostatnio wymieniłem wysłużonego soundbara na zestaw kina domowego All In One Yamaha 5.2 YTH4960.

Jest to dla mnie ogromy przeskok jak sobie możecie wyobrazić.

Mam pewien dylemat. Podłączyłem przednie głośniki na przewodach 2.5mm2. Natomiast dwa tylne głośniki nadal "jadą" na przewodach 1mm2 (do tego drut).

Prosiłbym kogoś o poradę czy jest konieczna wymiana ich na 2.5mm2. Do tylnych głośników jest około 10m. Ich wymiana będzie się dla mnie wiązała ze zrywaniem listew przypodłogowych i kuciem w ścianie aby je ukryć dlatego że mam na tym puncie "bzika":)

Dodam iż tylne głośniki są mocy 100W o impedancji 6 om.

Czy ta praca włożona w montaż tych kabli będzie warta poprawy jakości dźwięku:)?

Z góry dziękuję za wyrozumiałość:)

 

Pozdrawiam

Bartek

 

Edytowano przez barteksjz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Nigdzie nie mogę znaleźć dokładniejszych danych, nawet na stronie Yamahy tego nie ma, 

https://europe.yamaha.com/files/download/other_assets/2/1335542/web_AV19-0019_TSR-400_ug_G_En_D0.pdf

ale wg tych danych, które znalazłem, to Twój Amplituner przy wysterowaniu 2 kanałów (o pięciu nie wspominają) osiąga max moc 80 W, kanał przy 6 Omach.

Przy 5 kanałach będzie to pewnie po 40-50 W.

Mówimy o maksymalnej mocy,  z jaką pewnie słuchać nie będziesz.

Rzut oka na poniższą tabelę

image.png.ae44b137efefcb159768303d34f5af1a.png

i wniosek, że powinieneś zwiększyć przekrój na 2,5 mm2.

Ale póki co graj na tych 1 mm2, powinno też grać bez problemu.

ps.

Twoje głośniki nie mają 100 W mocy.

One nie mają w ogóle mocy.

One są w stanie przyjąć moc 100W wygenerowane przez wzmacniacz.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach