Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Nie potrzebnie to piszesz 😉. Jeszcze jakaś firma audio się tym zainteresuje i zacznie stosować 😄.
  3. Problem jest taki, że ja u siebie musiałbym albo wyciągnąć obecne przewody z korytek w ścianach i suficie albo dołożyć „ tymczasowe” do Front High. Dwa musiałbym „okaleczyć” ścianę frontową żeby powiesić tam głośniki FH. Skoro mam zrobione zgodnie z wymogami i standardami po co kombinować. a poniżej FH czyli bańka przy silnym wietrze 😉 jak system ma to sobie skompensować?
  4. Miałem ostatnio okazję porównać swój ampli (który jest jednostka siostrzaną Arcama) do Pioneera LX305 (u dziecka w pokoju teraz stoi) oraz do Onkyo RZ30 w którym pośredniczyłem w zakupie dla kumpla. No i wcześniej do Denon X4700H. Uczciwie z RZ50 nie miałem do czynienia.
  5. Skrzynki robię sobie sam, robię meble na wymiar więc odpadów mam od groma. Wygłuszenie do środka kosztuje grosze więc dla mnie to nie wydatek. Ekran 120” cali odległość od ekranu o koło 3,5 metra. Wyspa akustyczna będzie robiona z wełny akustyczne 5cm klejonej do sufitu, następnie 15 cm przestrzeni i płyta knaufa perforowana z flizelina. Chodzi o to żeby dźwięk przedostał się do środka został stłumiony w większej mierze przez wełnę a reszta niech się tam odbija w środku. Kanapa niestety nie może już iść do przodu bo odległość mam sprawdzona z poprzedniego mieszkania i tak mi się ogląda najlepiej. Im bliżej tym gorzej bo już człowiek nie ogarnia całego ekranu i musi głową latać na boki. co do bocznych surround i tylnych. jeżeli zrobię je tak jak na projekcie nr2 to boczne myślałem wysunąć delikatnie przed słuchacza żeby zwiększyć nieco przestrzeń między bokami a tyłami.
  6. A ile masz do ekranu? Zdaję sobie sprawę ze ścianki na której masz SR. Po prostu musisz sobie kompromisowo to ogarnąć. Mam ekran 107" 21:9 (250cm szerokosci) i oglądam go z 3 metrów. Ale tak czy inaczej, uważam że będzie dobrze. Warunki geometryczne całkiem ok. Przy wykończeniu pomieszczenia nie zapomnij o kwestiach akustycznych. No i subów tu nie widzę. Sugeruję puścić RCA oraz zasilanie na prawy górny oraz dolny lewy róg pola odsłuchu. Nie trać budżetu na skrzynki dla Atmosów, moim zdaniem nie warto przy podwieszanym suficie. Wypełnić wełną wokół i będzie ok. Co do płyty akustycznej, to najlepiej jakbyś brał pod uwagę perforowaną. Te izolujące może i jakoś decybele ograniczą do sąsiadów z góry, ale warunków odsłuchowych nie poprawią.
  7. Proszę o zamknięcie wątku.
  8. https://www.instagram.com/reel/DNLyKZ6IwqD/?igsh=MXJpbHExdnJsZGx6MQ== https://www.instagram.com/reel/DMnGaeGO4Nd/?igsh=MWJrY240MnlzcGpoaA== Ostatni filmik tylko dla mężczyzn https://www.instagram.com/reel/DLCGGLztRYi/?igsh=YjM2M293MHZtenQ4
  9. Dziękuję za odpowiedź. Mając Elexa mk4 warto rzucić uchem na B1xi bo ma coś wyjątkowego, zwyczajnie pięknego i angażującego w swoim graniu np. sposób pokazania wokali czy ich barw albo tworzy swój mocny, wyjątkowy klimat „starych brytyjskich wzmacniaczy” - jak to napisało nasze Audio. Intrygujące określenie. Zastanawia mnie skąd tyle zachwytów i nagród w magazynach branżowych, coś musi być na rzeczy, MF to przecież nie Naim, żeby był w stanie wszystkich kupi… yyy znaczy przekonać. Wydaje się, że ten MF poskładał całą chińską D klasową konkurencję i nie tylko chińską.
  10. Witek się już wypowiedział , więc myślałem , że dalej to już luźna konwersacja
  11. No właśnie taki szczuplutki toploader mogę postawić zarówno na wzmaku jak i blacie szafki. Kusi ten SMSL...
  12. Nowa cena - 2 350 zł.
  13. @tram646 Witam 🙂 Tak się składa że ja też poszukuję mały odtwarzacz CD wzmacniacz to Cyrus One HD musi pasować rozmiarem. Zerkam na różne marki i jest problem z mniejszą szerokością nie ma takich lub jest mało modeli. Teść, ProJect może coś by jeszcze znalazł? Piszesz o SMSL PL200 on wydaję się sensowny to toploader musisz mieć trochę miejsca od góry? Zerkam nieskromnie na SHANLING EC3 jest w Planeta Dźwięku w W-wie na Ochocie chyba podjade do nich i posłucham.
  14. Uprzejmie przypominam, że to temat o ślepych testach.
  15. Today
  16. Jeśli zależy Ci mocno na wyglądzie, to podrzuć kilka opcji, które Ci się podobają
  17. Ja nie wiem, jakich jest lotów. Wiem, że robią go od lat 60-tych wg niezmiennej topologii (tylko komponenty coraz lepsze i wytrzymalsze) i... wciąż znajduje klientów. Mało tego! W ubiegłym roku czas oczekiwania od zamówienia do odbioru wynosił 6 miesięcy. A firma nie posiada działu marketingu. To już mój drugi taki. Pierwszy sprzedałem, gdy osiągnął słuszny wiek 30 lat. Obecny będzie mi służył do samego końca. Mojego lub jego. Co do amplitunerów, to nie wiem, który mógłby zagrać na podobnym poziomie. Raczej nie jest to możliwe z perspektywy czysto konstrukcyjnej. Ciężko mi sobie wyobrazić rozmiar, wagę i gabaryty chłodzonego pasywnie urządzenia wielokanalowego Pure Class A. Inna sprawa, że od amplitunera multichannel nikt przy zdrowych zmysłach tak wyrafinowanego brzmienia nie wymaga. To ma służyć do KD a nie do grania muzyki dla wymagających użytkowników. Ja sobie kupiłem jakieś tanie ampli i jestem zadowolony. Do filmów wystarcza, muzyki nie zamierzam na nim słuchać. Nie mieszam dwóch osobnych światów.
  18. Drugie ustawienie przy lekkim wysunięciu kanapy do przodu będzie moim zdaniem w sam raz
  19. Osobiście ani trochę bym się nie przejmował Znaczna większość uszkodzeń jest po kilkudziesieciu latach, o ile wcześniej nie skoczy na nie kot, nie wyleje się kawa i tak dalej.
  20. Do tego w/w dochodzi że dziś młodzież chce mieć to już/teraz/zaraz/natychmiast.
  21. Wybacz, że dopiero teraz, ale dopiero teraz mieliśmy okazję sami go nieco posłuchać Ogółem jest dość ciepło, zbliżenie do M2si. Znacznie lepsza dynamika za to, ale dalej nie jest to granie rozrywkowe. Nie jest to najbardziej detaliczne granie jednak. W połączeniu z mnogością wejść uważam, że stosunek ceny do jakości wypada bdb
  22. KEFy są cieplejsze, spokojniejsze, dużo bardziej skupione na średnicy. Całkiem inne granie
  23. Aktualne jeszcze tylko do końca obecnego tygodnia
  24. Jeszcze w sumie pomyślałem o Q acoustics 5040 + 5010(albo 5020 na surround) + 5090
  25. Tak, chodzi mi o "realne" zużycie elementów składowych powodujących pogorszenie jakości odsłuchu - po x godzinach odsłuchu następuje? degradacja sprzętu, ale też problem znany z nie wiem np. z pralek, zmywarek czyli mijają 3 lata i nagle coś się psuje, przestaje chodzić jakiś podzespół czy część ( chociaż to pewnie jak już to dotyczy wzmacniaczy ). Ale rozumiem z Waszych odpowiedzi, że nie ma takiego tematu.
  26. Moje zdanie jest takie. Obecne serwisy streamingowe zastąpiły dawną weryfikację poprzez występy muzyków w klubach. Drzewiej wiadomo , najpierw trzeba było zapełnić klub , potem stadion, a dopiero wytwórnia wydawała płytę. Musiała być pewność , że gość ,czy zespół zapewni zwrot kosztów i że jest dobry. I dopiero wydanie płyty otwierało drogę na świat. Teraz mamy odwrotnie , droga na świat stoi otworem przed muzykami już na wstępie / nawet 16 -letnią Maję Bogucką znalazłem na Tidalu /, płytę może nagrać każdy za grosze. Dla mnie system płac w oparciu o ilość odsłuchów wydaje się sprawiedliwy. Bo jak inaczej ? Spotify , Tidal to jak Aliexpress czy TEMU , szansa dla dużej ilości początkujących muzyków , zespołów ,zaistnienia na rynku globalnym , bez ponoszenia kosztów promocji na którą ich zwyczajnie nie byłoby stać. Serwisy to biznes kierujący się tymi samymi prawami rynku co warzywniak. Nie można komuś płacić tylko za to , że jest muzykiem. Wiem , że jest to trudny zawód , ale nikt nikogo do niego nie zmusza. Ostatnio jechałem taksówką , kierowcą był muzyk którego niedawno podziwiałem na scenie amfiteatru w Mrągowie. Ot , takie życie. Muzycy narzekają na serwisy streamingowe , bo mają inną , komfortową sytuację grając na koncertach. Tam zawierany jest kontrakt i nie ważne ile osób przyjdzie ,to kasa ta sama. Wkurza mnie cena płyt sprzedawanych na koncertach początkujących zespołów , z reguły 100 zł , gdzie w Empiku ta sama płyta 25 zł. Coś jest nie tak i ktoś tu jest robiony w konia. Miałem już raz taką rozmowę z nową " gwiazdeczką" sprzedającą płyty po 120 zł z czterema utworami , bo tyle miała ogółem w repertuarze. Zwróciłem uwagę , że chce trochę dużo i czy nie lepiej by było obniżyć tą cenę o połowę . Więcej osób kupi i jest szansa , że jej muzyka zatoczy większy krąg. Usłyszałem , że Ona jest z Krakowa , a ta cena to dlatego , że musi się zwrócić hotel , żarcie i paliwo. No cóż można i tak. Streaming pokazuje światowe trendy pokoleniowe. Na 100 utworów z czołówki jak znam dwa to góra , i jak próbuję na siłę przesłuchać te 98, to wiem dlaczego Przerąbane mają muzycy country , bluesa , jazzu , blugrassu , muzyki poważnej. Ale cóż to wolny zawód i jak każdy taki obarczony dużym ryzykiem, czy pod koniec m-ca będzie na czynsz i żarcie.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...