Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Jetour T1 - oby jak najszybciej wszedł na polski rynek! T2 już jest, ale jest za wielki i za drogi. Tak właśnie powinien wyglądać Duster. A wygląda w porównaniu z Chińczykiem dziadowsko.
  3. Pasywna nie, wiadomo... A aktywna nie jest podpięta do systemu, a przynajmniej jakimś mikrofonem?
  4. Kiedy zamówienie opłaciłeś?
  5. To chyba zależy od tego jak bardzo zglebimy sie w temat. Na takim najbardziej podstawowym poziomie - tak. Jak zastanowimy sie nad tym ciut głębiej to ART jest jakby rozwiązaniem które obsługuje X pułapek basowych w zależności od potrzeb. Sam ART dodaje ok. 20 ms opóźnienia w systemie zeby przeliczyć sobie co chwilę bedzie zagrane i jaką odpowiedź przygotować (ktory głośnik i co ma poprawic). Pułapka basowa tego nie wie bo nie ma dostępu do sygnału w systemie i z tego co rozumiem jest po prostu strojona na konkretne problematyczne częstotliwości danego pomieszczenia.
  6. Czekamy! Mojego nawet jeszcze nie wysłali 🥲
  7. Też przerabiałem podobne różnice między źródłami i finalnie okazało się, że winny był… sam TV, a dokładniej jego obróbka dźwięku. Sony potrafi mieszać w sygnale, nawet gdy teoretycznie wszystko jest „off”. Po BT masz surowy, cieplejszy sygnał z telefonu, a z HDMI — przetworzony przez telewizor, stąd ta „płaskość”. Sprawdź jeszcze raz ustawienia typu A/V sync, Dolby D+, upłynniacze dźwięku, tryby ClearAudio, bo one potrafią mocno zmieniać charakter brzmienia, nawet przy eARC. Co do kabli — jak ktoś faktycznie słyszy różnicę, to super, ale u mnie jedyne zmiany wynikały z tego, że TV ograniczał pasmo, a nie z samego HDMI.
  8. @monika sz konkretne modele warto, aby polecili sprzedawcy, bo mają rozeznanie na rynku. Tylko bardzo dokładnie trzeba im powiedzieć czego koleżanka oczekuje, jakiej słucha muzyki, jakie ma ograniczenia co do wymiarów głośników, sposobu ich ustawienia oraz w jakim budżecie wszystko musi zamknąć się. Jeśli zmieszczą się, celowałbym w lub ich następcę Evo 5.2. We Wrocławiu są przynajmniej 4 salony audio. Z własnego doświadczenia mogę polecić ten przy Braniborskiej. Co do wielkości oferty, chyba żaden z wrocławskich salonów nie może równać się z Q21.
  9. Brzmi to tak, jakby Twój egzemplarz miał faktycznie jakiś defekt, bo DP-300F nie gra wybitnie, ale też nie powinien brzmieć aż tak źle, zwłaszcza z Red i zewnętrznym preampem. Jeśli kilka różnych torów daje ten sam dramatyczny efekt, to coś jest ewidentnie nie tak z samym gramofonem — albo z ramieniem, albo z fabrycznym preampem, który w DP-300F często potrafi narobić bałaganu.
  10. I kolejna polska jazda Jajco 5 w benzynie: I kolejna!
  11. Mówi, że na nowo odkrywa stare płyty.
  12. Today
  13. Właśnie wypożyczyłem ostatni MI na Amazon, za całe £2.99 😁
  14. A czy przypadkiem ART nie opiera się w zasadzie na działaniu aktywnych pułapek basowych?
  15. Genialny sposób na zwiększenie ilości sprzedawanych kanapek. Jednak... Polak potrafi 😎 Ps: to nie błąd, a raczej celowe "zagranie"
  16. Hmmm klipsch spl-120 2089zl media expert, Magnat rs12 od 1299zł można kupić nowy.
  17. Ok, czyli elektronika to Twoim zdaniem tylko to co jest w torze audio. Trochę to uproszczenie i wręcz dyskryminacja bo czymże sie różni aktywna pułapka od dodatkowego subwoofera.
  18. Okazało się, że subwoofer był uszkodzony. W salonie podłączyliśmy nowy pod wejścia pre out i wszystko działa jak należy
  19. Każde pomieszczenie jest inne więc nie wiem co masz na myśli pisząc "zdefiniuj "adaptacja akustyczna"" bo samą definicję adaptacji z pewnością znasz i wiesz co ma na celu. Pewnie że są aktywne pułapki basowe, tyle że one nie są częścią toru audio - mam na myśli źródło>wzmocnienie>głośnik. Owszem trudno walczy się z modami w najniższym zakresie i nie są to ani łatwe ani tanie rzeczy tym bardziej w warunkach domowych. Natomiast mowa tu była o referencji - każdy z nas dąży aby dźwięk był reprodukowany jak najbardziej wiernie do oryginału, ale każdy ma swoje preferencje, stąd napisałem że to co zrobi system kalibracji/korekcji w dążeniu do referencji, a następnie "poprawiany" przez użytkownika z referencją nie ma wiele wspólnego. Podobnie jest z adaptacją, trudno w pomieszczeniu nie przeznaczonym tylko do słuchania muzyki/oglądania filmów osiągnąć rezultat na poziomie referencyjnym. Podobnie jest ze sprzętem audio w domu - mało kto posiada głośniki referencyjne. Innymi słowy mówiąc nie ma jedynego słusznego uniwersalnego rozwiązania. Każde pomieszczenie i system będzie obarczony pewnymi "błędami". Dla mnie całość działań (adaptacja, korekcja) sprowadza się do wspólnego mianownika jakim jest przyjemność i zadowolenie z odsłuchu. Wyraźne dialogi w filmach, nie kłująca góra pasma i brak dudniącego czy buczącego basu. Jaką metodą docieramy do celu to już indywidualna sprawa.
  20. Tylko jak Op napisał, że TV raz na 5 lat, no i ogólnie muzykę chce mieć wszędzie, no to raczej kino domowe bym odpuścił a skupił się na dobrym nagłośnieniu reszty,
  21. Widzisz, kiedyś kupiłem zestaw "kina", skalibrowałem i było ok, grało to ok, były małe dzieci więc też się nie korzystało, teraz się człowiek zainteresował i dopiero poznaje w 100% ten sprzęt😂
  22. To akurat normalne i wręcz potrzebne zachowanie. Przypisuje inny profil korekcji w zależności od źródła. Całkiem wygodne np. przy różnych krzywych w Dirac.
  23. Zdjęcie z salonu Nautilusa?
  24. A u mnie odwrotnie, włączyłem muzykę z telefonu, odpaliłem ustawienia amplitunera i zrobiłem zdjęcia, potem puściłem to samo z tv i się zdziwiłem bo ustawienia audyssey były zupełnie inne, inne filtry itd. Poszedłem krok dalej i porównałem sobie ustawienia podczas oglądania filmu przez różne aplikacje i się zgrywało, nie mam kabla za parę setek ale już taki "lepszy i polecany"🙃 Nie powiem, trochę się zdziwiłem że kalibracja amplitunera do którego jest wszystko wpięte nie “odpala" tych samych ustawień🫣
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...