Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Pamiętaj tylko, że to Twoje odczucia są wobec tego sprzętu. Wiele innych osób ma na ich temat zdanie odmienne. Jak Ci kiedyś zaproponowałem Quadrale Seven to je zjechałeś, bo wcześniej już je odsłuchałeś i Ci nie podeszły. Namawiałeś mnie na odsłuch Jasperów, bo to było najlepsze co w tamtym momencie było według Ciebie. Odsłuchałem i dla mnie Quadrale są zdecydowanie lepsze. @Jagerr odsłuchał Seven i na tyle mu się spodobało, ze w ciemno wziął większy model. Są różne gusta i dlatego ludzie kupują różny sprzęt. Ja mam tylko prośbę, byś to co Tobie nie podeszło, postarał się oceniać w lżejszej formie niż "gówno" czy "syf". Jak ktoś z własnego doświadczenia zaproponuje jakieś kolumny, a nie to akurat te, co chwyciły Cię za serce, to jedziesz po nich równo (dośc często wulgarnie). My Cię już trochę z obu forów znamy, ale jak się pojawi nowy forumowicz bez doświadczenia to może traktować Twoje wpisy jako wyrocznię, którą nie jesteś. Opierasz się tylko na swoich preferencjach dźwiękowych i uważasz, że są to jedyne właściwe. Owszem są, ale tylko dla Ciebie.
  3. Co do przejrzystości średnicy, jej płynności - pełna zgoda.
  4. Biorąc używany sprzęt (Goldy i Roksana) spokojnie mieszczę się w budżecie. Czasem jednak cena nie w pełni odzwierciedla jakość więc właśnie pytam o propozycje (nie jestem alfa i omegą w audio i chętnie przyjmę wiecej propozycji ) a taki krok w bok to nieraz jak 3 kroki w przód (wystarczy, że będzie to nawet jeden subiektywny krok w przód xD) Oczywiscie odsłucham sam bo to podstawa ale co brać pod uwagę? Scena nie musi być tak szeroka i głęboka (choć to było świetne) jak moim zestawie a i metaliczności czy ew. zbytniego rozjaśnienia nie chcę. Kosztem tego szukam czegoś bardziej nasyconego w średnicy, namacalnego. Sprzęty vintage też biorę pod uwagę. Co z Marantzem PM 14 albo model 30? I jakie kolumny ew. do nich polecacie?
  5. https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/niemcy-straciły-pozycję-lidera-migranci-mają-nowy-ulubiony-kraj-w-ue/ar-AA1INny4?ocid=nl_article_link
  6. Cześć, Chciałbym poprosić o poradę. Szukam zestawu stereo do salonu około 35-40m i wysokości 2.7m. Do tej pory miałem Cyrus one HD i Dynaudio emit m30 (starsza wersja). Bardzo podobało mi się jego granie, ale po przeprowadzce do domu z dużym salonem zabrakło kolumnom mocy. Brakowało mi też nisko schodzącego basu. Słucham głównie ciężkiej muzyki (Tool, Godsmack), sporo rocka progresywnego (riverside, porcupine tree), ale też różnego rodzaju "atmosferyczne" kawałki jak aurora, Lindy-fay hella. Czasami też pojawi się jakiś jazz. Jeśli chodzi o wzmacniacz, to chciałbym all-in-one, ze względu na wygodę użytkowania, ale też trochę walory estetyczne (to nie jest kluczowe, ale jednak chciałbym żeby wzmacniacz mi się podobał i robił wrażenie ;) ). Słuchałem już kilku zestawów i najbardziej mi pasują dwie konfigurację - Arcam SA35 z Monitor audio silver 500 oraz Nami unity Nova z focal aria n2. Słuchałem też chwilkę Roksana Caspian 4g, ale optycznie jednak bardziej podobają mi się tamte dwa. Jesli chodzi o budżet, to chciałbym wydać około 20-25 tyś. Więcej wydaje mi się już mocno nierozsądne dla moich uszu ;) Mam też w głowie, żeby wzmacniacz kupić teraz nieco lepszy po to, żeby za jakiś czas zmienić głośniki, gdyby mi się coś znudziło albo chciałbym poeksperymentować. Mam poczucie, że łatwiej sprzedać i bezpieczniej kupić głośniki niż elektronikę. Chciałbym poprosić o jakieś polecenia kolumn do przesłuchania, które będą pasowały do tych wzmacniaczy, zagrają świetnie ciężką muzykę, zbudują pełną scenę pod bardziej atmosferyczna muzykę. Z góry dzięki :)
  7. No to Rafał małe ATC są dla Ciebie Są jeszcze bardziej energetyczne jak D2R (w metalu ProAc nie da rady iść takim atakiem i zrywem jak mały monitor ATC, do tego ta szeroko rozpylona góra ProAc w metalu brzmi jakoś inaczej niż z innych głośników, nie przypomina tego co mamy na koncertach metalu) i na bank są bardziej ekspresyjne na wokalach. Ale rozmiar woofera to chyba nawet poniżej średniej europejskiej czy nawet azjatyckiej więc odpada. No ale brakuje ekspresji na tle ATC więc o co chodzi ? Tego w małym pokoju i ogólnie dla mnie nie brakuje, dla mnie jest OK, tu nic nie ruszam. Z jednym chyba się ze mną zgodzicie Koledzy, Harbeth ma mega przejrzystą średnicę, nienachalnie pokazuje najwięcej.
  8. SVS SB1000 Pro się łapie. Cena ~3k PLN to raczej niedużo jak na subwoofer. Możesz powiesić coś małego nad blatem szafki. Problemem będzie to, że jak to w kuchni będzie to za chwilę czymś ubrudzone. Kolejną kwestią będzie odbijanie dźwięku od blatu kuchennego. Patrząc na to zdjęcie wydaje się, że Twoje pomieszczenie jest raczej słabo przystosowane do instalacji systemu KD. To jakiś mikroapartament?
  9. Tak, tutaj pełna zgoda. Tonalnie M30.2 były gdzieś pomiędzy jasnymi Operami, a ciemnymi (dla mnie) Spendorami Classic 2/3 czy Dynaudio Contour 20i. Od góry aż do średniego basu wszystko wydawało się dość równe (w dobrym tego słowa znaczeniu). Tylko naprawdę niskiego basu brak, co w pierwszej chwili dziwi przy tak dużym przetworniku i jednak sporej obudowie.
  10. To może być pokłosie priorytetów, jakie przyświecały A. Showowi podczas projektowania. Skupiał się na ludzkim głosie, dalej na muzyce poważnej. Czyli płynność, naturalność, a nie uderzenie, bas czy transjenty. Specyfika membran, cienkie ścianki, które jakby odbierały trochę impetu dźwiękowi, zjadając część energii uderzeń - to są kompromisy, które premiują pewne aspekty, ale kosztem innych - nie ma nic za darmo.
  11. Spendory, które słyszałem absolutnie nie były krzykliwe. Classic 2/3 miał wręcz wycofany górny środek, przez co grał oddaloną sceną. D2R słuchałem tylko w salonie, ale nie nazwałbym ich krzykliwymi. Natomiast jedne i drugie były szybsze od Harbethów, do pewnego stopnia też twardsze, szczególnie Spendory. I zdecydowanie miały atak. To chyba najbardziej precyzyjny opis. Słyszałem to zarówno w instrumentach, jak i w wokalach. Brakowało mi tego ekspresyjnego unoszenia się i opadania głosu, bez którego śpiew nie jest dla mnie do końca realny.
  12. Nie posługiwałbym się określeniem krzykliwość, która kojarzy się jednoznacznie źle. Myślę, że to bardziej kwestia ekspresji, dynamiki. Najgorsze co można zrobić tym Herbatnikom, to połączyć je ze spokojnym wzmacniaczem, np. polecanym przez Pacułę Accuphasem. Brzmieniu brak wtedy pazura, kontrastów. Z dynamicznym, mocnym wzmacniaczem jest pod tym względem lepiej, niemniej wciąż uderzenia są jakby spłaszczone, dzieje się dużo, ale wrażenie jest takie, jakby wszystkie amplitudy mocniejszych sygnałów były przycinane. Jak już kiedyś pisałem, 30-tki zagrały lepiej z Elexem niż z Accu 260, taka ciekawostka.
  13. @Piotr SonidoWiekszosc co polecałeś na tym i innym forum na spokojnie sprawdziłem i to kicha niesamowita, wiem na pewno, że to co wrzucasz omijać z daleka. Czego nie rozumiesz ? Dla mnie studyjne to o wiele lepsze granie, genelec, Neumann czy atc.
  14. Nowa reklama telewizyjna ING. dosłownie przez sekunde na kadrze widać poniższe. To chyba Pylon Sapphire?
  15. wygląda że tak. No to serwis. skoro reset nie pomaga......
  16. nie jest to konieczne. To raczej kwestia wyglądu. Sa modele wybietnie dobre oraz linie przecietne. Mówie o kolumnach centralnych na przykład. nie ma takich https://audiopolis.pl/852-focal-sub-air-black-high-gloss-subwoofer-aktywny.html nie jestem pewien czy jego sięda podłączyć do każdego amplitunera. on był dedykowany do soundbara Focala i łączył się z nim bezprzewodowo https://allegro.pl/oferta/heco-ambient-line-88f-subwoofer-aktywny-nascienny-13178612607?utm_source=google&utm_medium=product-carousel&utm_campaign=product-listing&utm_content=%2Flisting%3Fstring%3Dsubwoofer%20aktywny%20heco https://www.salonydenon.pl/1260-61930-wharfedale-slim-bass-8-kompaktowy-subwoofer-aktywny-8.html?gQT=3#/11-kolor-czarny?id_product_attribute=61930
  17. Today
  18. To kolumny które schodzą nisko impedancją. Trzeba im dobry wzmacniacz. Rotel taki jest. https://pl.homecinesolutions.fr/p/24584-focal-vestia-n-2-orzech Tu masz za połowę naszej rodzimej ceny.
  19. To zdajes sobie sprawę że obecnie to będzie system jednak słabszy? Bo kolumny jeszcze spoko wybrales po prsotu modele konkurencyjne tkore także wraz z Gold 100 trafiaja na mojej liste polecajek. KEF R3, ELACi, Chario (specyficzne, warto posłuchac dłużej) czy Sonnetto. Tylko pytanie co w tej cenie kolumn zrobić ze wzmacniaczem? Kupując razem może dadzą coś taniej. Arcam A25, Denon PMA 1700NE, Atoll in 200, Cyrus 8.2 DAC albo fajne wzmacniacze Quadrala na promocji. Zależy od tego które kolumny wybierzesz. Sprzet już miales, pytanie czego oczekujesz od forum? Bo wiesz że odsłuchac to i tak musisz sam.
  20. Czyli ta sztuka jest walnięta czy ten typ ogólnie tak ma?
  21. Zdecydowanie nie. To już nawet ja uważam za drogi kabel
  22. tak jest. Tak to by wyglądało.
  23. Polecam w kolejności losowej. Elac, Fyne, Monitor Audio, Kef, Amphion, PMC, ProAc, Legacy, Audio Physic, Dali, {...} a gdybym przejzał Twoje i moje posty to zapewne także studyjne monitory Adam audio częściej niż Ty. Więc które? Bo ja widze po Twoim poście i dopisce że tego nie wiesz. Jesteś po prostu hejtersko nastawiony do MA. I dwie rzeczy. Mogły Ci nie podejść wiadomo to się czesto zdarza. ale w takim przypadku normalny powie "mi nie leżą" "nie podobały mi się" u Ciebie natomiast wylewa się hejt. Drzwiami i oknami. Do tego stopnia że dopisujesz ale nie umiesz tego wykazać. Dobrze że mi na Audiostereo zdradzili Twój nick bo przepychanie się z taką osobą uważam za stratę czasu. PS. ATC także są na mojej lisice polecajek wiec one też gniotami? Piszesz że są ok? Dziwne.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Pamiętaj tylko, że to Twoje odczucia są wobec tego sprzętu. Wiele innych osób ma na ich temat zdanie odmienne. Jak Ci kiedyś zaproponowałem Quadrale Seven to je zjechałeś, bo wcześniej już je odsłuchałeś i Ci nie podeszły. Namawiałeś mnie na odsłuch Jasperów, bo to było najlepsze co w tamtym momencie było według Ciebie. Odsłuchałem i dla mnie Quadrale są zdecydowanie lepsze.  @Jagerr odsłuchał Seven i na tyle mu się spodobało, ze w ciemno wziął większy model. Są różne gusta i dlatego ludzie kupują różny sprzęt. Ja mam tylko prośbę, byś to co Tobie nie podeszło, postarał się oceniać w lżejszej formie niż "gówno" czy "syf". Jak ktoś z własnego doświadczenia zaproponuje jakieś kolumny, a nie to akurat te, co chwyciły Cię za serce, to jedziesz po nich równo (dośc często wulgarnie). My Cię już trochę z obu forów znamy, ale jak się pojawi nowy forumowicz bez doświadczenia to może traktować Twoje wpisy jako wyrocznię, którą nie jesteś. Opierasz się tylko na swoich preferencjach dźwiękowych i uważasz, że są to jedyne właściwe. Owszem są, ale tylko dla Ciebie.  
    • Co do przejrzystości średnicy, jej płynności - pełna zgoda. 
    • Biorąc używany sprzęt (Goldy i Roksana) spokojnie mieszczę się w budżecie. Czasem jednak cena nie w pełni odzwierciedla jakość więc właśnie pytam o propozycje (nie jestem alfa i omegą w audio i chętnie przyjmę wiecej propozycji ) a taki krok w bok to nieraz jak 3 kroki w przód (wystarczy, że będzie to nawet jeden subiektywny krok w przód xD)   Oczywiscie odsłucham sam bo to podstawa ale co brać pod uwagę? Scena nie musi być tak szeroka i głęboka (choć to było świetne) jak moim zestawie a i metaliczności czy ew. zbytniego rozjaśnienia nie chcę. Kosztem tego szukam czegoś bardziej nasyconego w średnicy, namacalnego. Sprzęty vintage też biorę pod uwagę. Co z Marantzem PM 14 albo model 30? I jakie kolumny ew. do nich polecacie?
    • https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/niemcy-straciły-pozycję-lidera-migranci-mają-nowy-ulubiony-kraj-w-ue/ar-AA1INny4?ocid=nl_article_link
    • Cześć,  Chciałbym poprosić o poradę. Szukam zestawu stereo do salonu około 35-40m i wysokości 2.7m. Do tej pory miałem Cyrus one HD i Dynaudio emit m30 (starsza wersja). Bardzo podobało mi się jego granie, ale po przeprowadzce do domu z dużym salonem zabrakło kolumnom mocy. Brakowało mi też nisko schodzącego basu. Słucham głównie ciężkiej muzyki (Tool, Godsmack), sporo rocka progresywnego (riverside, porcupine tree), ale też różnego rodzaju "atmosferyczne" kawałki jak aurora, Lindy-fay hella. Czasami też pojawi się jakiś jazz. Jeśli chodzi o wzmacniacz, to chciałbym all-in-one, ze względu na wygodę użytkowania, ale też trochę walory estetyczne (to nie jest kluczowe, ale jednak chciałbym żeby wzmacniacz mi się podobał i robił wrażenie ;) ). Słuchałem już kilku zestawów i najbardziej mi pasują dwie konfigurację - Arcam SA35 z Monitor audio silver 500 oraz Nami unity Nova z focal aria n2. Słuchałem też chwilkę Roksana Caspian 4g, ale optycznie jednak bardziej podobają mi się tamte dwa. Jesli chodzi o budżet, to chciałbym wydać około 20-25 tyś. Więcej wydaje mi się już mocno nierozsądne dla moich uszu ;) Mam też w głowie, żeby wzmacniacz kupić teraz nieco lepszy po to, żeby za jakiś czas zmienić głośniki, gdyby mi się coś znudziło albo chciałbym poeksperymentować. Mam poczucie, że łatwiej sprzedać i bezpieczniej kupić głośniki niż elektronikę. Chciałbym poprosić o jakieś polecenia kolumn do przesłuchania, które będą pasowały do tych wzmacniaczy, zagrają świetnie ciężką muzykę, zbudują pełną scenę pod bardziej atmosferyczna muzykę. Z góry dzięki :)
    • No to Rafał małe ATC są dla Ciebie  Są jeszcze bardziej energetyczne jak D2R (w metalu ProAc nie da rady iść takim atakiem i zrywem jak mały monitor ATC, do tego ta szeroko rozpylona góra ProAc w metalu brzmi  jakoś inaczej niż z innych głośników, nie przypomina tego co mamy na koncertach metalu) i na bank są bardziej ekspresyjne na wokalach. Ale rozmiar woofera to chyba nawet poniżej średniej europejskiej czy nawet azjatyckiej więc odpada.   No ale brakuje ekspresji na tle ATC więc o co chodzi ?  Tego w małym pokoju i ogólnie dla mnie  nie brakuje, dla mnie jest OK, tu nic nie ruszam. Z jednym chyba się ze mną zgodzicie Koledzy, Harbeth ma mega przejrzystą średnicę, nienachalnie pokazuje najwięcej. 
    • SVS SB1000 Pro się łapie. Cena ~3k PLN to raczej niedużo jak na subwoofer.    Możesz powiesić coś małego nad blatem szafki. Problemem będzie to, że jak to w kuchni będzie to za chwilę czymś ubrudzone. Kolejną kwestią będzie odbijanie dźwięku od blatu kuchennego. Patrząc na to zdjęcie wydaje się, że Twoje pomieszczenie jest raczej słabo przystosowane do instalacji systemu KD. To jakiś mikroapartament?  
    • Tak, tutaj pełna zgoda. Tonalnie M30.2 były gdzieś pomiędzy jasnymi Operami, a ciemnymi (dla mnie) Spendorami Classic 2/3 czy Dynaudio Contour 20i. Od góry aż do średniego basu wszystko wydawało się dość równe (w dobrym tego słowa znaczeniu). Tylko naprawdę niskiego basu brak, co w pierwszej chwili dziwi przy tak dużym przetworniku i jednak sporej obudowie. 
    • To może być pokłosie priorytetów, jakie przyświecały A. Showowi podczas projektowania. Skupiał się na ludzkim głosie, dalej na muzyce poważnej. Czyli płynność, naturalność, a nie uderzenie, bas czy transjenty. Specyfika membran, cienkie ścianki, które jakby odbierały trochę impetu dźwiękowi, zjadając część energii uderzeń - to są kompromisy, które premiują pewne aspekty, ale kosztem innych - nie ma nic za darmo.
    • Spendory, które słyszałem absolutnie nie były krzykliwe. Classic 2/3 miał wręcz wycofany górny środek, przez co grał oddaloną sceną. D2R słuchałem tylko w salonie, ale nie nazwałbym ich krzykliwymi. Natomiast jedne i drugie były szybsze od Harbethów, do pewnego stopnia też twardsze, szczególnie Spendory. I zdecydowanie miały atak.   To chyba najbardziej precyzyjny opis. Słyszałem to zarówno w instrumentach, jak i w wokalach. Brakowało mi tego ekspresyjnego unoszenia się i opadania głosu, bez którego śpiew nie jest dla mnie do końca realny.
    • Nie posługiwałbym się określeniem krzykliwość, która kojarzy się jednoznacznie źle. Myślę, że to bardziej kwestia ekspresji, dynamiki.  Najgorsze co można zrobić tym Herbatnikom, to połączyć je ze spokojnym wzmacniaczem, np. polecanym przez Pacułę Accuphasem. Brzmieniu brak wtedy pazura, kontrastów. Z dynamicznym, mocnym wzmacniaczem jest pod tym względem lepiej, niemniej wciąż uderzenia są jakby spłaszczone, dzieje się dużo, ale wrażenie jest takie, jakby wszystkie amplitudy mocniejszych sygnałów były przycinane. Jak już kiedyś pisałem, 30-tki zagrały lepiej z Elexem niż z Accu 260, taka ciekawostka.
    • @Piotr SonidoWiekszosc co polecałeś na tym i innym forum na spokojnie sprawdziłem i to kicha niesamowita, wiem na pewno, że to co wrzucasz omijać z daleka. Czego nie rozumiesz ? Dla mnie studyjne to o wiele lepsze granie, genelec, Neumann czy atc.  
    • Nowa reklama telewizyjna ING. dosłownie przez sekunde na kadrze widać poniższe. To chyba Pylon Sapphire?
    • wygląda że tak. No to serwis.  skoro reset nie pomaga......
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...