Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Chcesz powiedzieć że miliony ludzi którzy czerpią radość ze słuchania muzyki przy użyciu przetwornika delta-sigma który wpływa w kilku procentach na całokształt brzmienia ma upośledzony słuch bo nie wiedzą że to sztuczne ?
  3. Skasowało mi dłuższy post. Piszę na nowo. Teraz w moim systemie pracuje Aqua La Scala mk2 (nie optologic tylko starsza wersja). Kupiłem używaną sztukę pod wpływem kaprysu, po odsłuchu we własnym torze. Wcześniej miałem Gustarda R26. Też bardzo dobry: średnica rysowana dość grubą kreską, oszczędna, ale otwarta góra, bas rozciągnięty, na samiutkim dole odrobinę poluzowany. Lepszą kontrolę basu słyszałem z Denafripsa Pontusa II, który grał też przejrzyściej. Mnie jednak bardziej ujął wtedy Gustard. Michał (@Mikelas76) opisywał kiedyś na AS swoje porównanie tych 2 daków i moim zdaniem trafnie uchwycił kierunek różnic, choć oczywiście wszystko jest kwestią gustu i konkretnego toru - ja wolałem Gustarda ze względu na prezentację średnicy. We wcześniejszym systemie słyszałem Denafripsa Aresa II (przodka obecnego Enyo 15th). Wtedy wybrałem Gustarda A18 na AKM, co nie znaczy, że Denafrips był gorszy. Gucio A18 lepiej zgrał się z resztą moich zabawek i tyle.
  4. Tak, to jest prawda. R2R pracuje na wartościach rzeczywistych pobranych z drabinki rezystorowej. Delta-sigma pracuje na wartościach urojonych, wyliczonych z algorytmu, czyli na takich wartościach, które WYDAJĄ MU SIĘ, że są prawidłowe. Poza tym delta-sigma wprowadza zakłócenia w domenie czasu. Ludzkie ucho (a właściwie - mózg) rozpoznaje je natychmiast i momentalnie kwalifikuje dźwięk delta -sigma jako sztuczny, nieprawdziwy. Przetworniki R2R charakteryzuje oczywistość, namacalność, obecność, naturalność i otwartość dźwięku - właśnie wskutek braku zakłóceń w domenie czasu. Dodajmy do tego agresywną i niepotrzebną obróbkę pierwotnego sygnału: upsampling i filtrowanie cyfrowe. To też degraduje pierwotny sygnał. Mój DAC nie posiada upsamplingu ani żadnych filtrów cyfrowych - dlatego go kupiłem. Oryginalny plik to plik o oryginalnych parametrach wyjściowych. Przez analogię z upscalingiem w TV - bierzesz obraz o niskiej rozdzielczości i sztucznie podwyższasz rozdzielczość. Przecież od razu widać, jak taki obraz traci na naturalności. Wali sztucznością na kilometr.
  5. Mniej więcej 6x3m, wysokość 3,8m.
  6. Przy okazji Wojtku, gdybyś był w mojej okolicy, zapraszam do zbadania stanu akumulatora. Posiadam tester akumulatorów samochodowych nabyty na wiadomym portalu za niewielkie pieniądze. Pomimo, że koszt niewielki to sprawdzając na kilku akumulatorach diagnozuje bardzo przyzwoicie. Po znajomości mało policzę
  7. Tiaaaaaaaaaaa... tej technologii do wszelkich "ścian" jeszcze dalekooooo. Podczas gdy delta-sigma rozpaaczliwie usiłuje dobić do sufitu swoich możliwości, to w tym miejscu dla R2R zaczyna się podłoga. Uważaj! Na przetwornikach R2R powinna być naklejka z ostrzeżeniem Ministra Zdrowia: TO UZALEŻNIA! Amen! Za 1000€ dostaniesz bardzo dobry DAC produkcji chińskiej, nieważne czy delta-sigma, czy R2R. Naprawdę nie widzę sensu, by wydawać więcej. Jeśli już, to bym poszedł w Audio-gd R8 z Regenerative Power Supply, ale tak naprawdę to samo dostanę stosując porządny kondycjoner na linii zasilającej. RPS nie jest niczym innym. Trzeba policzyć, czy lepiej wydać pieniądze na kondycjoner czy na RPS w DAC, który porządnie zasili tylko jedno urządzenie.
  8. Mówi się że najkorzystniejszy stosunek ceny do jakości ma Denafrips Enyo 15th
  9. Pełna zgoda. Też to mówię: do pewnego poziomu dobry D/S wygrywa.
  10. Hej, jak średnica z KEFów Ci nie odpowiada - to może warto spojrzeć w stronę Vienny Acoustics Haydn SE Signature? Ewentualnie Sonus faber Sonetto II G2 też mogą się spodobać Inny sposób przedstawienia wysokich tonów, słodsza średnica W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuch
  11. Nie ośmielę się nikomu proponować konkretnego modelu. Sam miałem w domu raptem 4 daki tego typu, z czego jeden b. krótko. Zaproponowałem to tylko jako eksperyment Adamowi wierząc, że usłyszałby nieco inny, niekoniecznie lepszy (dla niego) dźwięk.
  12. Chciałbym móc się z Tobą zgodzić, jednak w moim przypadku gdy odsłuchiwałem różne kombinacje wzmacniacz-kolumny, to zawsze stosunek droższych kolumn w stosunku do tańszego wzmacniacza "wygrywał" sonicznie. Co prawda nie była to półka hiend, wiec mozliwe że w tych nieco niższych pułapach cenowych zaczynając od budżetówki, te proporcje rozkładają sie nieco inaczej niż sugerujesz w wpisie🤔 Tak wiec z mojej strony bazując na własnych doświadczeniach, droższe kolumny plus tańszy wzmacniacz. U mnie w systemie wzmacniacz to jakieś 1/4 ceny kolumn i jest "git"
  13. Q21

    Szukam wzmacniacza

    Też bym chyba serwisował A jak nie, to Vincenty, Denony, może jakaś Rega Elex-R
  14. Naturalna kolejność to Gato audio Fm 15.
  15. Ktoś powiedział kiedys ze R2R sa lepsze, i tak zostało. Nikt nawet nie pomyślał czy to prawda. No nie są lepsze, ewentualnie troche sie różnią. Nie miałem niczego u siebie za 20 czy 50 tys, miałem za to wychwalanego Holo Audio Spring level 3. Nie był lepszy, trochę inny, to tez nie cały czas. To nie kwestia tego, czego ludzkie ucho nie usłyszy, czy usłyszy, tylko tego ze nie da sie bez końca poprawiać sprzetu audio, wmawiajac ludziom to i tamto. Ceny sprzetu nie odzwierciedlają jego jakosci, tylko pazerność właścicieli firm, ktore ten sprzęt produkują. Moje zdanie oczywiście 😏
  16. https://www.olx.pl/d/oferta/sonus-faber-sonetto-ii-CID99-ID17fW8e.html
  17. No właśnie widziałem że niektórzy opisują ich brzmienie jako ciepłe - moim zdaniem są ciemne/chłodne. Wzmacniacze już przerabiałem, słuchałem sporo modeli i Rega jest ok. Myślę że największy wpływ na brzmienie mają kolumny i akustyka, potem dopiero wzmacniacz. No ja tak to słysze, ciemne, chłodne brzmienie z lekko cofniętą średnicą.
  18. Możesz dać link do tego przewodu?
  19. Też bym się nie obawiał
  20. Ciekawe, że opisujesz średnicę jako wycofaną. Kef r3 to moje poprzednie kolumny i właśnie średnica była za bardzo wypchnięta jak na mój gust. Zapewne to kwestia akustyki i wzmacniacza Aktualnie posiadam kolumny EPOS es14n na dedykowanych standach. To dość spore i ciężkie monitory.
  21. Cześć, Szukam odtwarzacza CD lub transport pod mój zestaw Marantz PM7000N i kolumny Fyne Audio F502. Muzyka to głównie rock/metal. Co byście polecili? Pytanie czy iść w CD6006, CD6007 (ładny wyglądałby zestaw jeden marki, ale nie jest to konieczne rozwiązanie) czy np. Audiolab 6000CDT, Taga TCD-50, Yamaha CDS303, Cambridge AXC35, Cambridge CXC 2? Czy po podłączeniu koaksjalnym i tak wszystko zagra tak samo wykorzystując DAC we wzmacniaczu?
  22. Akurat Rega Elex mk4 (na tle Aethosa czy Elicit mk5) to aż tak nie grzeje (bas ma trochę podgrzany i tyle a te pozostałe Regi to jeszcze środek smażą - jakieś 35 stopni w cieniu ). Może i jest tak jak mówisz ale ja to widzę jeszcze troszkę inaczej. I tu wspominam o starym Cyrusie 8.2 bo ponieważ alkowiem nie zgubi tego pięknego koloru na średnicy (a to może się stać z Heglami, nowymi NADami ) ale ją bardziej otworzy! i przybliży!! a także zdecydowanie otworzy górę! pasma. Dodając zasilacz PSX R2 dodamy jeszcze bardziej zwartego uderzenia na basie.
  23. Masz na myśli jakiś konkretny model r2r? poziom cen? Bo podstawowe modele, to na ogół nadmierne oszczędności jeśli chodzi o analogowy stopień wyjściowy. Tak ciekawie piszecie o r2r, że temat znowu mnie zaciekawił. Słyszałem kiedyś u siebie daka zrobionego na TDA1541, ale mój ówczesny system nie powalał przejrzystością, więc wtedy nie zrobił na mnie wrażenia. Mój aktualny system pozwala usłyszeć znacznie więcej, więc czas spróbować r2r.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...