Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Zwłaszcza jak wszyscy idą w polecane przez branżę 'audiofilskie popierdółki'. "Do małych pokoi sugerowałbym duże kolumny. Do dużych – monitory podstawkowe. To może się wydawać zaskakujące, ale proszę zauważyć, że małe głośniki wymagają zazwyczaj dostarczenia wysokiej mocy. Tylko wtedy grają pełnym potencjałem. Słuchane cicho, ze wzmacniaczem o niewielkiej mocy, brzmią mało dynamicznie i brakuje im basu. Kiedy jednak odkręcimy potencjometr, ożywają i dostarczają dźwięk, na który czekaliśmy. Kolumny podłogowe zachowują się inaczej. Zazwyczaj są wyposażone w głośniki niskotonowe o dużej średnicy, które nawet przy stosunkowo niewielkim poziomie wysterowania zapewniają odpowiednie nasycenie i zejście basu. Można słuchać cicho i uzyskać pełnozakresowy dźwięk. Z małymi monitorami zwykle się to nie udaje. Dopiero w ogromnych pomieszczeniach potrzebujemy zarówno dużych kolumn, jak i mocnych wzmacniaczy." -- Koji Okazaki (Yamaha)
-
Tak można tłumaczyć podbarwiające piece, źródła a nawet każdą akustykę pokoju. W sumie wszystko, włącznie z tym, że każdy słyszy trochę inaczej.
-
Tego dnia w 1984 roku w Wielkiej Brytanii trafił do sprzedaży „Diamond Life”– debiutancki album studyjny brytyjskiej grupy muzycznej SADE…
-
-
The_Pan_Tofian dołączył do społeczności
-
Opisując wrażenia na gorąco często robimy to pod wpływem bodźców zewnętrznych. Euforia po zakupach, po udanym technicznie projekcie, po przeczytanej pochlebnej lub krytycznej recenzji. Oceniając moją pracę byłem pod wplywem jednego z bodźców. Po czasie mam jakieś przemyślenia i inne wnioski. Nie oceniam pracy inżynierów BW tylko zastanawiam się mając w głowie Wasze opinie, pomiary Amira i inne okoliczności, nad tym co jest w projekcie istotne, a co mniej. Czy BW zagrałyby lepiej gdyby zwrotnica była bardziej rozbudowana? Koherencja byłaby lepsza, ale odpowiedź impulsowa i SR inne. Wystąpiłby jakiś kompromis techniczny. Można gdybać czy zysk soniczny byłby na plus czy minus. Tylko jak oceniać upodobania soniczne?
-
Miesiąc temu mnie zachwyciła, wreszcie mogę usiąść i w odpowiednim nastroju posłuchać jej z płyty. Verve Records 2022.
-
Czy te wypowiedzi nie są ze sobą trochę sprzeczne? Myślę, że inżynierowie Bowersa wiedzą, co robią, a kwestia znaczenia pomiarów jest znacznie bardziej skomplikowana niż tylko, "żeby grało równo". Kolumny grają w pewnym środowisku akustycznym, które bardzo modyfikuje to, co wypuszczają z siebie głośniki. Może się okazać, że coś niepoprawnego na wyjściu, na wejściu (do naszych uszu) brzmi już tak, jak trzeba. I odwrotnie.
-
Jprdl 🤦
-
Ty tak na poważnie? Porównujesz właściwie pozbawione basu mini monitory QR1 z odtwarzającymi dowolną ilość basu trójdrożnymi QR5 czy jeszcze większymi QR7? To kompletnie inne granie, swobodne odtwarzanie basu zmienia diametralnie tonalność całości przekazu. Jest znacznie bardziej zrównoważony. Posłuchaj kiedyś grających pełnym pasmem kolumn, to zrozumiesz, co tracisz słuchając pukających mini monitorów.
- Today
-
"Podobanie" jest kwestią oczekiwań i upodobań, ale z inżynierią i techniczną poprawnością ma tyle wspólnego co kolor włosów oskarowej aktorki i jej aktorski talent do włożonej pracy reżysera, scenarzystów i kamerzystów na planie. Żeby był sukces musi wszystko zagrać. Sam kolor włosów i talent to za mało do Oskara. Podobnie jest z Bowesrasmi. Mnie też się podobają, ale czy szanownemu oskarowenu Jury się też spodobają? Sam jesteś dobrym przykładem, że te kolumny u Ciebie na Oskara nie zapracowały i wiszą teraz na oeliksie Zachęcam do przeanalizowania artykułu nt. pomiarów i ich interpretacji link W tym środkowym pomiarze (Step response) widać problem z koherencją czasową przetworników. Czy to ma wpływ na brzmienie? Jakieś ma, czasami przy braku koherencji wyjdzie dołek, czasami górka na dbSPL tam gdzie powinno być płasko. Ja mówię o kolorowaniu dźwięku i tu właśnie pojawia się czynnik "podobania". Jednemu siądzie, innemu nie. Dziwię się, że inżynierowie B&W bagatelizują problemy zgrania fazowego przetworników i czy faktycznie ma to miejsce. Przerabiałem ten temat przy okazji upgrade BMN. Konstruktor stosuje zwrotnice pierwszego rzędu nie dbając o koherencję. Przekłada się to na dB SPL jak na obrazku. Czerwony oryginał, niebieski po moich poprawkach zwrotki i jako takim zgraniu przetworników zmianą zwrotki na "poprawną technicznie". Czy w tym przypadku było to słyszalne? Z perspektywy czasu moja opinia jest "nie sądzę" Pozdrawiam. M
-
A co ja napisałem? Gdzie Ty widzisz "C"?
-
To nie prościej, ustawić parametry na trasę A -> B -> A? Bo przecież to to samo co ustawienie trasy ABC.
-
Mamy bardzo wiele, jako, że rower to smart. W apce Flow Boscha, można zaplanować zużycie energi. Załóżmy że zasieg roweu wynosi 100 km. Mamy do pokonania trasę z punktu A do B i z powrotem, ale odległość sumaryczna wynosi 150 km. Ustawiamy, że po przybyciu do B ma zostać w akumulatorze 50 % energi aby wystarczyło na powrót ze wspomaganiem. Inne, to ustawienie siły wspomagania i dynamiki na poszczególnych trybach. Komunikacja ebika ze smartfonem odbywa się oczywiście bezprzewodowo. Takie to bajery są dostępne.
-
Bąkiewicz został prawomocnie skazany z art. 18 kk, OIDP. https://arslege.pl/formy-zjawiskowe-czynu-karalnego/k1/a18/ Poniższa sprawa, nadal chyba czeka na wokandę. Zwróćcie zwłaszcza uwagę na chwyt Bąkiewicza - wbija palce w mięsień tej kobiety, tak aby wywołać ból - to jest kwestia szkolenia i powinna podlegać pod atak z wykorzystaniem niebezpiecznego narzędzia. Tak jak jest to praktykowane w sądach, w przypadku bokserów, karateków etc.
-
-
Nie widziałem tego wcześniej. Faktycznie nie było zrzucenia ze schodów. Zwracam honor. Tu tylko dwóch osiłków w bardzo szybkim tempie stargało babcię po schodach na dół. Trochę zasłonięte, ale obstawiam, że jeszcze przed pierwszym schodkiem w dół babcia ni e utrzymywała się już na nogach, bo tempo było dla niej za szybkie. Kolejne schody to już tylko ryzyko powyrywania jej rąk ze stawów, połamania bioder, żeber czy uszkodzenia kolan. Całe szczęście, że trzymali ją mocno, ba jakby któryś nie utrzymał jej ręki to mogła rozbić na tych schodach głowę czy nawet złamać kark. Chłopaki mieli farta, że tak się to tylko skończyło. Rozumiem, że starsza pani, która być może ma już trochę nie po kolei w głowie, wykrzykująca słowa może irytować, denerwować , a nawet wku.wiać. Czy to jednak powód by jej zabierać flagę, szarpać i targać po schodach jak worek kartofli? Niech się młodzież uczy jak sobie radzić gdy coś im nie podpasuje, a będą mieli przewagę fizyczną.... Ja zostałem inaczej wychowany i mam nadzieję, że udało mi się podobnie wychować moje dzieci.
-
W latach 50. pisarz i krytyk muzyczny Jerzy Waldorff dorabiał redagowaniem programów Filharmonii Krakowskiej. Zamówił kiedyś tekst u pisarza, kompozytora, krytyka muzycznego Stefana Kisielewskiego, a jako że ten miał zakaz publikacji, podpisał go pseudonimem. Dopiero po wydrukowaniu, ktoś dokładnie przeczytał podpis: "dr J. E. Baka". Waldorffa wyrzucili z Filharmonii.
-
Dzisiejsze posty
-
Zwłaszcza jak wszyscy idą w polecane przez branżę 'audiofilskie popierdółki'. "Do małych pokoi sugerowałbym duże kolumny. Do dużych – monitory podstawkowe. To może się wydawać zaskakujące, ale proszę zauważyć, że małe głośniki wymagają zazwyczaj dostarczenia wysokiej mocy. Tylko wtedy grają pełnym potencjałem. Słuchane cicho, ze wzmacniaczem o niewielkiej mocy, brzmią mało dynamicznie i brakuje im basu. Kiedy jednak odkręcimy potencjometr, ożywają i dostarczają dźwięk, na który czekaliśmy. Kolumny podłogowe zachowują się inaczej. Zazwyczaj są wyposażone w głośniki niskotonowe o dużej średnicy, które nawet przy stosunkowo niewielkim poziomie wysterowania zapewniają odpowiednie nasycenie i zejście basu. Można słuchać cicho i uzyskać pełnozakresowy dźwięk. Z małymi monitorami zwykle się to nie udaje. Dopiero w ogromnych pomieszczeniach potrzebujemy zarówno dużych kolumn, jak i mocnych wzmacniaczy." -- Koji Okazaki (Yamaha)
-
Tak można tłumaczyć podbarwiające piece, źródła a nawet każdą akustykę pokoju. W sumie wszystko, włącznie z tym, że każdy słyszy trochę inaczej.
-
Przez MarcKrawczyk · Napisano
Tego dnia w 1984 roku w Wielkiej Brytanii trafił do sprzedaży „Diamond Life”– debiutancki album studyjny brytyjskiej grupy muzycznej SADE… -
Swoją drogą, bardzo lubię ziemniaki ze śmietaną i ogórkami/rzodkiewką/śledziem w śmietanie 😋
-
@Tomasz KluczynskiDla nas czyli dla kogo? Naturalna góra bez żadnych dopaleń to organiczne brzmienie tak jakby „nieprzetworzone” i takie powinno być no chyba, że ktoś lubi jak wysokie są podbite i ma się to nijak do naturalności i do tego biją po uszach lub są totalnie obniżone.
-
Opisując wrażenia na gorąco często robimy to pod wpływem bodźców zewnętrznych. Euforia po zakupach, po udanym technicznie projekcie, po przeczytanej pochlebnej lub krytycznej recenzji. Oceniając moją pracę byłem pod wplywem jednego z bodźców. Po czasie mam jakieś przemyślenia i inne wnioski. Nie oceniam pracy inżynierów BW tylko zastanawiam się mając w głowie Wasze opinie, pomiary Amira i inne okoliczności, nad tym co jest w projekcie istotne, a co mniej. Czy BW zagrałyby lepiej gdyby zwrotnica była bardziej rozbudowana? Koherencja byłaby lepsza, ale odpowiedź impulsowa i SR inne. Wystąpiłby jakiś kompromis techniczny. Można gdybać czy zysk soniczny byłby na plus czy minus. Tylko jak oceniać upodobania soniczne?
-
Miesiąc temu mnie zachwyciła, wreszcie mogę usiąść i w odpowiednim nastroju posłuchać jej z płyty. Verve Records 2022.
-
20000+ od PO za wiatrak? Panie, to ile ja ich mogę mieć u siebie? - pyta chłop 😁
-
Dla każdego coś dobrego Michał. Bas w naszych pokojach to ciężki temat ale ok.
-
Czy te wypowiedzi nie są ze sobą trochę sprzeczne? Myślę, że inżynierowie Bowersa wiedzą, co robią, a kwestia znaczenia pomiarów jest znacznie bardziej skomplikowana niż tylko, "żeby grało równo". Kolumny grają w pewnym środowisku akustycznym, które bardzo modyfikuje to, co wypuszczają z siebie głośniki. Może się okazać, że coś niepoprawnego na wyjściu, na wejściu (do naszych uszu) brzmi już tak, jak trzeba. I odwrotnie.
-
Ty tak na poważnie? Porównujesz właściwie pozbawione basu mini monitory QR1 z odtwarzającymi dowolną ilość basu trójdrożnymi QR5 czy jeszcze większymi QR7? To kompletnie inne granie, swobodne odtwarzanie basu zmienia diametralnie tonalność całości przekazu. Jest znacznie bardziej zrównoważony. Posłuchaj kiedyś grających pełnym pasmem kolumn, to zrozumiesz, co tracisz słuchając pukających mini monitorów.
-
"Podobanie" jest kwestią oczekiwań i upodobań, ale z inżynierią i techniczną poprawnością ma tyle wspólnego co kolor włosów oskarowej aktorki i jej aktorski talent do włożonej pracy reżysera, scenarzystów i kamerzystów na planie. Żeby był sukces musi wszystko zagrać. Sam kolor włosów i talent to za mało do Oskara. Podobnie jest z Bowesrasmi. Mnie też się podobają, ale czy szanownemu oskarowenu Jury się też spodobają? Sam jesteś dobrym przykładem, że te kolumny u Ciebie na Oskara nie zapracowały i wiszą teraz na oeliksie Zachęcam do przeanalizowania artykułu nt. pomiarów i ich interpretacji link W tym środkowym pomiarze (Step response) widać problem z koherencją czasową przetworników. Czy to ma wpływ na brzmienie? Jakieś ma, czasami przy braku koherencji wyjdzie dołek, czasami górka na dbSPL tam gdzie powinno być płasko. Ja mówię o kolorowaniu dźwięku i tu właśnie pojawia się czynnik "podobania". Jednemu siądzie, innemu nie. Dziwię się, że inżynierowie B&W bagatelizują problemy zgrania fazowego przetworników i czy faktycznie ma to miejsce. Przerabiałem ten temat przy okazji upgrade BMN. Konstruktor stosuje zwrotnice pierwszego rzędu nie dbając o koherencję. Przekłada się to na dB SPL jak na obrazku. Czerwony oryginał, niebieski po moich poprawkach zwrotki i jako takim zgraniu przetworników zmianą zwrotki na "poprawną technicznie". Czy w tym przypadku było to słyszalne? Z perspektywy czasu moja opinia jest "nie sądzę" Pozdrawiam. M
-
-
Dzisiejsze tematy