Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Dynaudio special 40 plus Rega Elex polecam wypróbować
  3. Today
  4. Ja czasem wogóle zastanawiam się po wogóle tracić czas na tzw. odsłuchy na YT, bo tor audio w takiej sytuacji jest cokolwiek kosmiczny.... Źródło (+ew. DAC) -> Wzmaczniacz -> Kolumny -> Akustyka pomieszczania -> Mikrofon -> Kompresja YT -> Przetwonik po naszej stronie -> nasz wzmaczniacz -> nasze kolumny lub słuchawki... Przecież to nie daje żadnego, najmniejszego wglądu w sprzęt - jedyne co ew. można ocenić że jeden sprzęt różni się od drugiego .... Podziwiam też ludzi którzy nagrywają coś takiego - zupełnie nie wiem po co sobie zaprzątają tym czas ....
  5. Lato, ciepło, musi być Daab.
  6. https://tidal.com/browse/album/449628377?u
  7. 2023 Craft Records, Universal, made in 🇯🇵, SACD-SHM, jak podaje Discogs: remastered from US original tapes. Ciekawe czy są jeszcze jakieś "original tapes" ale nie-US 😂. Na marginesie dodam, bo tak sobie właśnie porównałem, że taki mini skład i subtelna muzyka nie prezentuje się u mnie dobrze na w pełni zbalansowanym torze - scena jest nienaturalna, sekcja rytmiczna gra prawie tylko w lewym kanale, fortepian w prawym. Ale jak to puścić przez preamp lampowy to jakbym siedział w klubie jazzowym - pełna lokalizacja instrumentów ale zarazem całkowita spójność przekazu. Taka dygresja. Czasem coś, co teoretycznie "wg książek" powinno zagrać dobrze, wcale nie gra. A na drugim marginesie 😁 dodam, że co prawda Evans w roli głównej, wiadomo, to jednak talerze Motiana brzmią tak, jakby ktoś sypał złote cekiny na taflę lustra.... Bajka!
  8. Hej, Zwracasz może uwagę na mniej istotne aspekty niż na przykład mikrofon. Ten profesjonalny jest super, ale gdyby może nagrali takim z telefonu to byłoby inaczej, bardziej angażująco? 😉 Ten w telefonie dopasowuje audio do wizji może, może zoomuje, a ten profesjonalny jak źle podstawisz, za blisko lub za daleko to utnie w nagraniu dB SPL. Tak rozumiem Ten wykresik mikrofonu użytego w nagraniu. Może był 35 cm od kolumny, a nie 30. Może nie był w linii z przetwornikiem? Może za dobry? 😉 Pozdrawiam. M
  9. Qualio Audio nagrywa filmiki dobrze brzmiące. Tylko odsłuch na dobrych słuchawkach i jakimś wzmacniaczu słuchawkowym.
  10. Tutaj klient fajnie opisuje zalety starych chipów - przy prawidłowej implementacji dostajemy PRAWDZIWE 16 bitów i to wystarczy by cieszyć się muzyką. Rozdzielczość delta-sigma przy przeciętnej implementacji klient ocenia na max 5 bitów. W teorii, na papierze, delta-sigma bije R2R na głowę, ale co z tego, skoro w rzeczywistości nie dostarcza obiecywanych osiągów? Facet wie co mówi. Buduje bardzo drogi i ceniony sprzęt. Współpracuje przy projektowaniu z Ukraińcami z Abbas. Absolutnie nie! Dają jedynie nadzieję. Choć, jeśli mam być szczery, to nie słyszałem jeszcze tranzystora Pure Class A grającego źle.
  11. Slogany klA czy r2r nie są gwarantem dobrego dźwieku.
  12. spróbuj na plikach WAV tu, powinno działać , mają dołożyć inne pliki do testów.
  13. I naturalność. Instynktownie się czuje, że jest tak, jak być powinno - podobnie jak z R2R.
  14. To wszystko nie zależy tylko od sprzętu, a bardziej od tego jak jest nagrywane. Podobnie jak z płytami, jedne brzmią lepiej a inne gorzej. Widziałem filmiki gdzie filmiki z YouTube (odsłuchiwane oczywiście za pomocą wzmacniacza słuchawkowego i dobrych słuchawek ) brzmiały zjawiskowo, ale większość filmików jest niestety nagrywana w dość kiepski sposób.
  15. Dlaczego mam nieodparte wrażenie , że tych dwóch Panów przez prawie 20 minut gada o niczym. Równie dobrze można by im podmienić ten drapak na odkurzacz i tekst też by pasował. Gdzie kalibracja !!! Laik oglądając coś takiego mógłby pomyśleć , że kurna fajna maszynka do płyt. Wyjmujesz z pudełka i gra. A to chyba nie tak do końca wygląda.
  16. Powiem tak. Nowego nie slyszalem. Natomiast stara A1 jest niemal owiana legendą :). Tam byly jakies problemy ze zbyt duzymi temperaturami wiec uzywki bez sprawdzenia serwisowego nie polece. Musisz lubić taki dźwięk. Jest podbarwiony. A ja powtorzę, nie wszystkie piece w A klasie są ciepłe. Tu chodzi bardziej o plynność dźwieku.
  17. No właśnie nie mogę się zdecydować. Bo (jak pokazałem wyżej) są filmiki, które nie pozwalają wysnuć ŻADNYCH wniosków (chyba, że uwierzymy, że topowe SF i d'Agostino po prostu tak grają - ja nie wierzę) a są takie, że można autorowi filmiku udzielać porad sprzętowych.
  18. Do A21 najlepiej jakieś paczki o wysokiej skuteczności. 90dB minimum. Ja gram w tej chwili na 83dB i nie narzekam, ale gdyby było mnie stać i warunki lokalowe pozwalały, to jakieś DeVORE Fidelity bym chętnie przytulił. Na razie w moim małym pokoju jest OK, grzech narzekać. Zresztą jest na YT filmik z MF A1, który napędza LS3/5a produkcji Musical Fidelity (a przynajmniej brandowane przez nich). I ten maluch też robi z trudnymi monitorami BBC, co chce. Taka magia Klasy A.
  19. @audiowit stwierdziłeś,że przy niskim budżecie nie ma co zawracać sobie głowy klasami,jest w tym dużo racji,bo w takim wypadku trzeba kombinować jak najlepiej wydać środki. A ja ponawiam pytanie,czy np. taki MF A1, mający cenę iPhona, jest wart uwagi jako klasa A ?
  20. @il Dottore zdecyduj się. W pierwszym akapicie konstatujesz, że odsłuchy z YouTube to o kant tyłka, a mimo to w drugim doradzasz, na podstawie takiego odsłuchu, podmiankę podłączeń.
  21. No i chyba jednak będę musiał przyznać rację osobom piszącym, że YT to w żadnym razie nie jest miejsce do wyrabiania sobie opinii o sprzęcie. Zobaczcie: Koreańce zmontowali system do którego należy się modlić. Cena? Zapewne wszystkie moje zabawki razem są tańsze od użytych tam podstawek pod kable. I co? I d*** nie urywa. Nic nadzwyczajnego. Nie wierzę, po prostu nie wierzę, by system tej klasy grał tak mało angażująco. Oczywiście: można czepiać się, że DAC czy odtwarzacz śmieciowy powinni dać lepsze. Ale przecież Linn to starzy wyjadacze w Digital Audio. Nie wiem - może kable Audioquesta do podmianki na inne? Nieważne. To powinno grać lepiej. I zapewne gra. Zatem całe to YT można sobie o kant. A tu z kolei przykład dobrego dźwięku za dużo mniejszy piniądz. Same pewniaki: Aurender, Pass i Chario. Jest oczywiście digital glare, ale łatwo to można zlikwidować. Winny jest DAC Aurendera. Diablo precyzyjny, ale delta-sigma. Wystarczy wyjść z A10 kablem USB na dobry DAC R2R i to zagra tak, że kapcie spadają. Już jest potencjał.
  22. Doskonale wiesz, że cena sprzetu zalezy od wielu czynnikow. Nie wiem co masz na mysli mowiąc mniej lub bardziej A klasowy :). Klasa wzmacniacza to przede wszystkim technologia/projekt, a co za tym idzie dźwiek, a nie odwrotnie. Jakość dźwieku zakezy od wielu czynników..... min klasy wzmacniacza. Wiec co z tego, ze kupisz A klasowy wzmak jesli bedzie... kiepski :). wiec kup taki jaki bedzie Ci sie podobał.
  23. I tu nie trzeba się zastanawiać jaki DR itp.... Stare wydania, o ile zostaly dobrze zarejestrowane, zawsze brzmią jak należy, a jak zostaly nagrane źle, to już nic im nigdy nie pomoże. 1989 Decca Record, made in West 🇩🇪. Drugie wydanie tej plyty na CD, pierwsze z 1988 we 🇫🇷. Brzmi tak dobrze, że już trzeci raz się dzisiaj kręci 😃
  24. Miałem coś o nas napisać ale napisze że swiat ztacza sie .
  25. Wstępne pomysły nie wyglądają tanio,przynajmniej dla mnie.... 😁. Ale inaczej,zdaniem Kolegi,czy np. taki Musical Fidelity A21 , który nie jest drogi,jest mniej A -klasowy niż Sudgen A21 który kosztuje naście tysięcy? Zakładamy,że reszta toru jest właściwie dobrana by eksponować zalety obu wzmaków MF S1 oczywiście 😁 A1😁
  26. Kurde stary witaj . Niewiedziałem ze to były tak obszerne czystki . Tam zostaną chyba tylko .....dobra nieważne .Jesteśmy w nowym miejscu ,tu rozumiem poprosu niema tematów "takich " i ja sie tego trzymam . Kurde niewiesz jak ucieszyłem sie ze jest tu osoba znana dla mnie . Wszystkiego dobrego od Atmega . PS . Logując sie miałem zmienić nick ale pomysłałem sobie a dlaczego niby mam zmieniać .Wstydze sie czegoś ? Raczej myślałem o represjach ale trza być mocny . I nie uginać sie przed , wiemy przed czym. Witaj !. ----------- Przywitanie starego kolegi z innego forum , wiadomo że nie dotyczy filmu ale spontanicznie .To świetne dla tego miejsca jak tacy ludzie tu przychodzą . Sorki że nie w temacie filmowym.
  27. Ja swego czasu szukałem kolumn na komodę. Nie za wiele miejsca miałem, musiały stać blisko ściany. Szukałem konkretnych wymiarów. Jak najpłytszych żeby zostało mi do ściany przynajmniej 20cm. Więc analizowałem wszystko co miało bass reflex z przodu. Oczywiście w określonej cenie. Kupowałem, oddawałem itp. Okazało się że jak przyszło co do czego to najlepiej wypadły KEF q350. I okazało się że mając bass reflex z tyłu wypadły (wg mnie) znacznie lepiej blisko ściany niż np Elac DBR 62. Stoją sobie więc 20cm od ściany i to bez włożonych zatyczek w bassreflexie i grają naprawdę dobrze. Tak że polecam te albo Q3 meta . Fajnie grały również Fyne Audio F500. U mnie gra to z CA AXR100. Uważałem że kolumny z bass reflex z tyłu nie mogą dobrze zagrać przy ścianie. Ale sie myliłem.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Dynaudio special 40 plus Rega Elex polecam wypróbować 
    • Ja czasem wogóle zastanawiam się po wogóle tracić czas na tzw. odsłuchy na YT, bo tor audio w takiej sytuacji jest cokolwiek kosmiczny.... Źródło (+ew. DAC) -> Wzmaczniacz -> Kolumny -> Akustyka pomieszczania -> Mikrofon -> Kompresja YT -> Przetwonik po naszej stronie -> nasz wzmaczniacz -> nasze kolumny lub słuchawki... Przecież to nie daje żadnego, najmniejszego wglądu w sprzęt - jedyne co ew. można ocenić że jeden sprzęt różni się od drugiego .... Podziwiam też ludzi którzy nagrywają coś takiego - zupełnie nie wiem po co sobie zaprzątają tym czas ....
    • Lato, ciepło, musi być Daab.    
    • https://tidal.com/browse/album/449628377?u
    • 2023 Craft Records, Universal, made in 🇯🇵, SACD-SHM, jak podaje Discogs: remastered from US original tapes. Ciekawe czy są jeszcze jakieś "original tapes" ale nie-US 😂.  Na marginesie dodam, bo tak sobie właśnie porównałem, że taki mini skład i subtelna muzyka nie prezentuje się u mnie dobrze na w pełni zbalansowanym torze - scena jest nienaturalna, sekcja rytmiczna gra prawie tylko w lewym kanale, fortepian w prawym. Ale jak to puścić przez preamp lampowy to jakbym siedział w klubie jazzowym - pełna lokalizacja instrumentów ale zarazem całkowita spójność przekazu. Taka dygresja. Czasem coś, co teoretycznie "wg książek" powinno zagrać dobrze, wcale nie gra.  A na drugim marginesie 😁 dodam, że co prawda Evans w roli głównej,  wiadomo, to jednak talerze Motiana brzmią tak, jakby ktoś sypał złote cekiny na taflę lustra.... Bajka!
    • Hej, Zwracasz może uwagę na mniej istotne aspekty niż na przykład mikrofon. Ten profesjonalny jest super, ale gdyby może nagrali takim z telefonu to byłoby inaczej, bardziej angażująco? 😉 Ten w telefonie dopasowuje audio do wizji może, może zoomuje, a ten profesjonalny jak źle podstawisz, za blisko lub za daleko to utnie w nagraniu dB SPL. Tak rozumiem Ten wykresik mikrofonu użytego w nagraniu. Może był 35 cm od kolumny, a nie 30. Może nie był w linii z przetwornikiem? Może za dobry? 😉 Pozdrawiam. M
    • Qualio Audio nagrywa filmiki dobrze brzmiące. Tylko odsłuch na dobrych słuchawkach i jakimś wzmacniaczu słuchawkowym.    
    • Tutaj klient fajnie opisuje zalety starych chipów - przy prawidłowej implementacji dostajemy PRAWDZIWE 16 bitów i to wystarczy by cieszyć się muzyką. Rozdzielczość delta-sigma przy przeciętnej implementacji klient ocenia na max 5 bitów. W teorii, na papierze, delta-sigma bije R2R na głowę, ale co z tego, skoro w rzeczywistości nie dostarcza obiecywanych osiągów?  Facet wie co mówi. Buduje bardzo drogi i ceniony sprzęt. Współpracuje przy projektowaniu z Ukraińcami z Abbas.    Absolutnie nie! Dają jedynie nadzieję.   Choć, jeśli mam być szczery, to nie słyszałem jeszcze tranzystora Pure Class A grającego źle. 
    • Slogany klA czy r2r nie są gwarantem dobrego dźwieku.
    • spróbuj na plikach WAV  tu,  powinno działać ,  mają dołożyć inne pliki do testów.
    • I naturalność. Instynktownie się czuje, że jest tak, jak być powinno - podobnie jak z R2R.
    • To wszystko nie zależy tylko od sprzętu, a bardziej od tego jak jest nagrywane. Podobnie jak z płytami, jedne brzmią lepiej a inne gorzej. Widziałem filmiki gdzie filmiki z YouTube (odsłuchiwane oczywiście za pomocą wzmacniacza słuchawkowego i dobrych słuchawek ) brzmiały zjawiskowo, ale większość filmików jest niestety nagrywana w dość kiepski sposób.
    • Dlaczego mam nieodparte wrażenie , że tych dwóch Panów przez prawie 20 minut gada o niczym. Równie dobrze można by im podmienić ten drapak na odkurzacz i tekst też by pasował. Gdzie kalibracja !!! Laik oglądając coś takiego mógłby pomyśleć , że kurna fajna maszynka do płyt. Wyjmujesz z pudełka i gra. A to chyba nie tak do końca wygląda.
    • Powiem tak. Nowego nie slyszalem. Natomiast stara A1 jest niemal owiana legendą :). Tam byly jakies problemy ze zbyt duzymi temperaturami wiec uzywki bez sprawdzenia serwisowego nie polece. Musisz lubić taki dźwięk. Jest podbarwiony. A ja powtorzę, nie wszystkie piece w A klasie są ciepłe. Tu chodzi bardziej o plynność dźwieku.
    • No właśnie nie mogę się zdecydować. Bo (jak pokazałem wyżej) są filmiki, które nie pozwalają wysnuć ŻADNYCH wniosków (chyba, że uwierzymy, że topowe SF i d'Agostino po prostu tak grają - ja nie wierzę) a są takie, że można autorowi filmiku udzielać porad sprzętowych.  
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...