Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Mam zamiar wysłać swojego Arcama SA30 na serwis pogwarancyjny do firmy Audio Center Poland. Czy macie jakieś doświadczenia w temacie serwisu w tej firmie? Ewentualnie czy polecacie jakiś inny sprawdzony?
  3. Primare obsłuży Dirac Live ale nie DLBC. Jednym to wystarczy a innym niekoniecznie
  4. SCM40 ma dedykowany głośnik niskotonowy a SCM7 nie (chyba ). To też nic nie zmienia w zapotrzebowaniu na moc wzmacniacza, gdy chcemy zagrać głośniej z SCM40? Pytanie w jakich warunkach były robione pomiary przez producenta. Zobacz jak ładnie rozciągnięty jest bas w małych SCM7 (porównaj co podaje producent a co pokazały pomiary w naszym AUDIO). Nie chce mi się teraz szukać na Naim Community ale są tam wrzucane pomiary z pomieszczeń recenzentów z UK, którzy korzystają prywatnie z ATC SCM40, w swoich pokojach mieli bardzo niskie zejście. I do tego całkiem równo.
  5. 164 mm bass driver Czyli niecałe 6.5", -6 dB na 48 Hz, czułość 85 dB. https://atc.audio/hi-fi/loudspeakers/entry-series/scm40/ To, przepraszam, ależ na czym polega 'dużość tych kolumn'?
  6. I tak mają lepszą niż scm7. No ale skoro grają głośniej (czasem nawet kilka razy głośniej z tych samych watów).
  7. Dziękuję 😁. Wykorzystam
  8. Ale my tu się poruszamy wśród osób odróżniających FLAC od PCM.
  9. Ok, ale: 1. Akurat ATC scm40 nie mają dużej skuteczności. 2. Dużych kolumn zwykle słuchamy na większej powierzchni i z większej odległości.
  10. 👍🤣 Naonczas musiałem pozbyć się sprzętu audio, i poprzenosiłem analogi na cyfrę.
  11. Jak zatem dyskutować? Przyznając rację bezdyskusyjnie? 😉
  12. Ależ ten czas zapindala 😉
  13. Kodeki zwykle mają za zadanie zmniejszenie wielkości pliku z zachowaniem maksymalnej jakości. Bez względu czy to plik wideo czy audio. Instytut Fraunhofera poświęcił mnóstwo czasu na opracowanie "kodeka" popularnie zwanego mp3 tak, aby maksymalnie "oszukać" ucho ludzkie. Podczas odtwarzania ucho nie było w stanie odróżnić pliku PCM od mp3... Ongiś zgrałem swoje winyle i nagrałem je na CD. Do usuwania trzasków używałem DePoppera i czasami nie dawał rady.
  14. Today
  15. Ale to się znowu musi wygrzewać przez kolejne pół roku 😁 A serio, to kontakt złoto-złoto tworzy jakieś tam chyba struktury, to po co to zrywać?
  16. @MariuszZ technikę uszną znam 😁. Poproszę o nazwę dedykowanego preparatu
  17. Jak nie magia, to może patyna 😉 Mój wpis był ironiczny - "udowodnij, że nie słyszysz".
  18. Warto by też było wstrzymać się do tego czasu z wyciąganiem daleko idących wniosków i straszeniem ludzi;)
  19. Ja "moczę" końcówki kabli posrebrzanych w "Argentum" co jakiś czas. Gniazda czyszczę jak uszy 😉 Są różne preparaty. W zależności od potrzeb coś znajdziesz. Ja raz na pół/ rok działam i czyszczę.
  20. Na problematykę slyszalności kodeków trzeba spojrzeć szerzej. Niestety ślepe testy mogą się nie sprawdzić i nie dać rozstrzygnięcia na miarę naszych oczekiwań, np. moich 😉 Nie chodzi o sam kodek tylko jego treść. Czasami w zapisanej treści są wysokoczestotliwosciowe śmieci, których samych z siebie nie usłyszymy, ale jeżeli wzmacniacz je odpowiednio wzmocni to do tweetera wyśle więcej mocy niż gdyby ich nie było. Ta dodatkowa moc może doprowadzić do kompresji i spadku efektywności tweetera. Będzie grał ciszej. Niestety nie da sie tego ocenić przełączając próbki w locie, bo sprawa kompresji jest mocno uwiklana funkcją czasu "grzania". Należałoby opracować procedurę, która pozwoliłaby sprawdzić jak kodeki z zapisanymi treściami ponadakustycznymi wpływają na zmiany temperatury cewki tweetera. Zwykły test tego nie ogarnie 😉 Pozdrawiam. M
  21. Bardzo fajna formuła na US Open 👍
  22. Z tym się jeszcze nie spotkałem. Prędzej w drugą stronę - winyl nagrywany z plików cyfrowych.
  23. @MariuszZ a tak w temacie, póki się nie dorobimy zaślepek 😁, jak zadbać o wejścia/ wyjścia , również RJ, tak domowym sposobem, żeby nie narobić jakiejś biedy? Bo jednak kurz jest tłusty i odkurzacz to chyba zbyt mało
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...