Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Deva Premal, uwielbiam jej mantry, niesamowity głos. Wrzucam link do Utube ale oczywiście jest również na Spotyfi czy Qobuz. Uczta ezoteryczna.
- 72 odpowiedzi
-
- muzyka
- muzyka z sieci
- (i %d więcej)
-
wiim amp ultra vs fosi v3 + fiio k11 r2r + wiim mini/pro
topic odpisał MacP na młodymeloman w Stereo
I Wiim, i Fosi bazują na tym samym chipie TI TPA3255, which is not a bad thing - ale wszystkie wzmacniacze na nim brzmią trochę podobnie, przerobiłem kilka i po początkowych zachwytach ("takie małe i tak gra!") zacząłem miec wątpliwości. Brzmieniu brakowało (dla mnie) wypełnienia, plastyczności, scena dźwiękowa bywa duża ale wypełniają ją raczej sylwetki z dykty, nie bryły. Aż przeczytałem tę recenzję - nie mogłem najpierw uwierzyć, sam p. Wojciech Pacuła, recenzent klocków hi-end pochylił się nad budżetowym chińskim drobiazgiem, i jeszcze się nim zachwyca? Porównuje do dobrej lampy? I to nie w prima aprilis?? Myślałem najpierw, że to jeden z pięćdziesięciu chińskich wzmacniaczy na tanim w zakupie i implementacji TI (które budzą euforię Amira swoimi cudownymi pomiaramia i SINADami), ale nie - tam siedzi nowszy, niemiecki Infineon MA5332 jako wzmaczniacz mocy klasy D. A do tego jest sterowany analogowo, drabinką, a nie "na łatwiznę" cyfrowym tłumikiem w chipie DACa. Podobnie w niemal bliźniaczym AO300, który jednak ma DAC (Cirrus, niezły) oraz HDMI Arc. Oba te b. niepozorne, łatwe do przeoczenia wzmacniacze (mają też bliźniaka Loxije A40 i na tym chyba koniec na tym chipie Infineona), jak dla mnie pobiły i pozamiatały wszystko na TPA3255. Brzmienie ożyło, dało namiastkę analogu, dało radę kolumnom Fyne F501SP o wiele łatwiej niż te rzekomo 100-300 watowe na papierze maluchy z zasilaczem jak od starego laptopa. To moje zdanie i oczywiście mogę się mylić. Wiele też zalezy (jak zawsze) od kolumn - Fyne są dość detaliczne i po jaśniejszej stronie, być może z ciemniejszymi kolumnami lepiej jednak sprawdzi się TI, czy Hypex, jako bardziej "suche". Ale bardzo gorąco polecam wypróbowanie, można zakończyć poszukiwania. Wg mnie streamer Wiima połączony cyfrowo z AO300, albo DAC Fosi analogowo z AO200 (to może być strzał w dziesiątkę), to wiele lepsze rozwiązanie niż cokolwiek na TI, do ktorych sie trochę zraziłem po wielu próbach. -
ChillWave - Electro Pop - Synth Pop - Indietronica - Indie Pop - Indie Rock - Chamber Pop Tidal https://tidal.com/playlist/f195b167-c77a-4544-8e8d-f373c2abff5a Spotify
- 72 odpowiedzi
-
- muzyka
- muzyka z sieci
- (i %d więcej)
-
FILM od fosi :
-
Jak czytam opisy Wojtka, to pod swoim kątem typowałbym raczej Spendory Classic 2/3 (ciemne i surowe) lub Dynaudio Contour 20 (bardziej nasycone od Spendorów ale też z oszczędną górą i lekko wycofanym górnym środkiem). Jedne i drugie z mocną podstawą basową i dolną średnicą. Czuję, że byłoby pięknie.
- Today
-
Właśnie tak robię, dla muzyki ustawiam tryb STRAIGHT, wyłączam subwoofer, fronty ustawiam na large, wyłączam EQ i podbijam trochę bass. Zapisuje to jako scenę - w ustawieniach sceny surround i speakers mam na enable czyli powinno zapisać te ustawienia głośników jednak to się nie dzieje... O ile jeszcze ustawienia equalizera jestem w stanie zrozumieć bo nie ma o nich mowy w "scene settings" tak ustawienia głośników są - speakers, właśnie tam zmienia się ustawienia głośników.
-
Tak zgadza się Direct/Pure Direct nie pozwalają na ingerencję, zadaniem wzmacniacza/amplitunera jest tylko wzmocnić sygnał. Jak chcesz używać regulacji tonów to tryb stereo, ale tutaj musiałbyś fronty mieć jako pełnozakresowe bez subwoofera. Przypuszczam (chociaż pewności nie mam) że pod różne tryby (sceny) nie będzie możliwości zmiany konfiguracji konfiguracji głośników. Chyba że ustawisz jak „duże” i bez odcięcia, wtedy subwoofer w stereo nie powinien się włączyć - będzie go wzbudzał sygnał LFE ewentualnie to co poniżej odcięcia na pozostałych głośnikach. Oczywiście trzeba sprawdzić i ewentualnie wyłączyć dublowanie niskich częstotliwości - różnie to jest w różnych amplitunerach.
-
Też widziałem i jest klimat
-
to polecam serial Mr. Robot
-
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. No to zagościły u mnie lampki TOP🙂. Będą uzyte we wzmacniaczu SE.
-
Tak, natomiast yamaha + MA bronze grają dosyć jasno w puredirect, dlatego praktycznie tego nie używam, bo podkręcam sobie niskie tony na +4.5 db. Używając puredirect podkręcenie dolnych częstotliwości nie działa.
-
Jestem po pierwszych odsłuchach AXR100 i CX81 MK2. Jestem pod wrażeniem jak to gra, zwłaszcza ten drugi. Różnica nie jest drastyczna, ale nie trzeba specjalnie się wsłuchiwać, żeby odczuć różnicę o ile dźwięk jest pełniejszy, żywszy i przede wszystkim o super nasyconym basie. Normalnie gdybym nie miał tych dwóch sprzętów na stole, to pewnie wziąłbym AXR100, bo niczego w nim nie brakuje, może trochę dołu. Ale po podłączeniu CX aż żal mi go oddawać. Spodobał mi się na tyle, że chyba go zostawię i kiedyś dokupię na test streamer Cambridge CXN100. Co do CXN100 czy mogę liczyć dzięki niemu na dalszą poprawę jakości dźwięku względem mojego DAC xDuoo, lub dźwięku po wbudowanym DAC w CXA81 z podłączonym PC przez USB?
-
tomek72 zaczął obserwować Ustawienia scen Yamaha RX-V6A
-
Jeżeli chcesz słuchać muzyki bez subwoofera to najlepiej w trybie Direct (nie wiem czy u Yamaha nie nazywa się to inaczej) wtedy na wyjściu masz sygnał 1:1 zgodny z wejściem a fronty powinny przejść na pełny zakres „full band”.
-
Cześć Mam problem z ustawieniem scen w amplitunerze yamaha rx-v6a (gra z zestawem 5.1 monitor audio bronze 5g). Problem polega na tym, że w ustawieniach scen mam wszystko prócz głośności na "enable" czyli powinno zapisywać ustawienia, jednakże dla filmów w ustawieniach głośników ustawiam na "USE" i crossover na 80 hz a dla muzyki nie chce używać suba, wystarczy mi bass z frontów. Wyłączam zatem suba, z automatu zmienia mi ustawienie frontów z small na large, zapisuje scene jako słuchanie muzyki. Wracam do poprzedniej sceny i ustawienia głośników są ze sceny "słuchanie muzyki". Nie działa zatem zapisywanie ustawień głośników. Próbowałem wyłączyć ypao volume, equalizery itp. ale niestety nic nie pomaga. Ktoś wie jak to obejść? Nie chce mi sie za każdym razem wchodzić w ustawienia i włączać/wyłączać suba...
-
Witam. Wiem, że temat wałkowany w kółko i pewnie karzecie mi szukać info na forum... Ale wiem, że są maniacy, którzy chętnie udzielą informacji. Salon połączony z kuchnią około 40m2. Miejsce na sprzęt jest z boku pokoju, nie w centrum. Jest to wnęka 160cm na 60cm. Nie są to warunki ekstra, ale tego nie przeskoczę. Wybór padł na zestaw stereo Yamahy A-S301 + CD S303 + NOTA 260 - muzyka głównie rock, metal, czasami jazz, blues, klasyka, elektroniczna. Z płyt CD. Plus kiedyś rekreacyjnie podłączenie do ekranu czyli muzyka z Youtuba itp. Wyczytałem, że głośniki mają stać minimum 20cm od ściany, ale pytanie: - czy ściany boczne nie będą miały wpływu na jakość dźwięku - jeśli bym się rozstawił na szerokości tych 160cm ? - czy ten zestaw do dobry wybór, czy kombinować z głośnikami ? - czy kupować podstawki pod głośniki ? Audiofilem nie jestem, ale kiedyś z zwykłego "kasprzaka" przeskoczyłem na mini zestaw Denona i usłyszałem niektóre kawałki jakby na nowo, szczególnie linie basu;) Teraz jest okazji, żeby staruszka Denona odstawić i w nowym domu postawić nowy sprzęt.
-
masterhood83 dołączył do społeczności
-
Witam posiadam już od dwóch lat albo i więcej już dokładnie nie pamiętam słuchawki meze 99 neo i pady wyglądają już tragicznie, jakość dźwięku spadła nie czuć już basu. Żeby poczuć bas muszę docisnąć nauszniki do głowy a przede wszystkim ścisnąć je dłoniom tak jakbyście ściskali gumową piłeczkę. Czy wymiana padów przywróci bas? bo jeśli nie to będę musiał myśleć nad nowymi słuchawkami. Macie jakieś polecane pady? Tutaj znalazłem takie nie powiem drogie ale czy warto? https://allegro.pl/oferta/pady-dekoni-elite-owcza-skora-do-meze-99-neo-noir-16221409919
- Wczoraj
-
-
Z reguły jak coś jest drogie jakość też musi być
-
A ja chyba rozumiem. Loudness war tak nam dała do wiwatu, że odwróciła uwagę od innych rzeczy. A przecież w latach 70-tych i 80-tych nikt nie kompresował dynamiki, a też były płyty zrealizowane wybitnie i fatalnie. Jak są dobrzy muzycy, granie w studiu na setkę, udana produkcja, rejestracja i miks, to nawet z przeciętnym masteringiem (ww. DR = 9) wciąż się świetnie słucha. Za to jeśli nagraniom brakuje życia (co się często zdarza w erze Pro Tools, nakładek dźwiękowych, auto tuningu wokali itp.) to windowanie DR niewiele daje. Bo dynamika jest ważna, ale na niej nie kończy się dźwięk. Ani tym bardziej muzyka.
-
Wybór producentów jest ogromny, najlepiej wybrać się do salonu audio i znaleźć poprzez odsłuch kolumny których charakter jest nam najbliższy. Klipsch... Wyżej wspomniane było o tej marce i się do tego przyłączam. To do kina naprawdę świetny wybór, szczególnie RP. Do muzyki jednak... to już zależy od upodobań. Generalnie to nie każemu pasuje styl "V" choć jest od dość widowiskowy. Ja go lubię. Centralki Klipscha to jedne z lepszych w budżetowym segmencie.
-
Pytanie czy te 600m MK2 coś przewyższają. Można kupić centralny za 600zl a nowy 1500. Jakiś kompromis bym znalazł ale z tym na spokojnie
-
Jest wiele kolumn monitorów/podstawkowych które przewyższają jakością grania kolumny podłogowe. Duża skrzynka to przede wszystkim większe możliwości przetwarzania niskich częstotliwości dzięki zastosowaniu otworu bass reflex i odpowiedniego litrarzu obliczonego na częstotliwości rezonansową. No i wygląd. Duże paczki stojące na podłodze po prostu dobrze wyglądają. Jeśli używasz trybu 2.1 to wyjście sub out mixuje niskie tony w jeden kanał. Ale stereofonia dla częstotliwości poniżej 100Hz w zasadzie nie istnieje. Nie oszczędzaj na centralnym. W kinie do bardzo ważny kanał.
-
Dzisiejsze posty
-
Deva Premal, uwielbiam jej mantry, niesamowity głos. Wrzucam link do Utube ale oczywiście jest również na Spotyfi czy Qobuz. Uczta ezoteryczna.
-
I Wiim, i Fosi bazują na tym samym chipie TI TPA3255, which is not a bad thing - ale wszystkie wzmacniacze na nim brzmią trochę podobnie, przerobiłem kilka i po początkowych zachwytach ("takie małe i tak gra!") zacząłem miec wątpliwości. Brzmieniu brakowało (dla mnie) wypełnienia, plastyczności, scena dźwiękowa bywa duża ale wypełniają ją raczej sylwetki z dykty, nie bryły. Aż przeczytałem tę recenzję - nie mogłem najpierw uwierzyć, sam p. Wojciech Pacuła, recenzent klocków hi-end pochylił się nad budżetowym chińskim drobiazgiem, i jeszcze się nim zachwyca? Porównuje do dobrej lampy? I to nie w prima aprilis?? Myślałem najpierw, że to jeden z pięćdziesięciu chińskich wzmacniaczy na tanim w zakupie i implementacji TI (które budzą euforię Amira swoimi cudownymi pomiaramia i SINADami), ale nie - tam siedzi nowszy, niemiecki Infineon MA5332 jako wzmaczniacz mocy klasy D. A do tego jest sterowany analogowo, drabinką, a nie "na łatwiznę" cyfrowym tłumikiem w chipie DACa. Podobnie w niemal bliźniaczym AO300, który jednak ma DAC (Cirrus, niezły) oraz HDMI Arc. Oba te b. niepozorne, łatwe do przeoczenia wzmacniacze (mają też bliźniaka Loxije A40 i na tym chyba koniec na tym chipie Infineona), jak dla mnie pobiły i pozamiatały wszystko na TPA3255. Brzmienie ożyło, dało namiastkę analogu, dało radę kolumnom Fyne F501SP o wiele łatwiej niż te rzekomo 100-300 watowe na papierze maluchy z zasilaczem jak od starego laptopa. To moje zdanie i oczywiście mogę się mylić. Wiele też zalezy (jak zawsze) od kolumn - Fyne są dość detaliczne i po jaśniejszej stronie, być może z ciemniejszymi kolumnami lepiej jednak sprawdzi się TI, czy Hypex, jako bardziej "suche". Ale bardzo gorąco polecam wypróbowanie, można zakończyć poszukiwania. Wg mnie streamer Wiima połączony cyfrowo z AO300, albo DAC Fosi analogowo z AO200 (to może być strzał w dziesiątkę), to wiele lepsze rozwiązanie niż cokolwiek na TI, do ktorych sie trochę zraziłem po wielu próbach.
-
ChillWave - Electro Pop - Synth Pop - Indietronica - Indie Pop - Indie Rock - Chamber Pop Tidal https://tidal.com/playlist/f195b167-c77a-4544-8e8d-f373c2abff5a Spotify
-
Jak czytam opisy Wojtka, to pod swoim kątem typowałbym raczej Spendory Classic 2/3 (ciemne i surowe) lub Dynaudio Contour 20 (bardziej nasycone od Spendorów ale też z oszczędną górą i lekko wycofanym górnym środkiem). Jedne i drugie z mocną podstawą basową i dolną średnicą. Czuję, że byłoby pięknie.
-
Właśnie tak robię, dla muzyki ustawiam tryb STRAIGHT, wyłączam subwoofer, fronty ustawiam na large, wyłączam EQ i podbijam trochę bass. Zapisuje to jako scenę - w ustawieniach sceny surround i speakers mam na enable czyli powinno zapisać te ustawienia głośników jednak to się nie dzieje... O ile jeszcze ustawienia equalizera jestem w stanie zrozumieć bo nie ma o nich mowy w "scene settings" tak ustawienia głośników są - speakers, właśnie tam zmienia się ustawienia głośników.
-
Tak zgadza się Direct/Pure Direct nie pozwalają na ingerencję, zadaniem wzmacniacza/amplitunera jest tylko wzmocnić sygnał. Jak chcesz używać regulacji tonów to tryb stereo, ale tutaj musiałbyś fronty mieć jako pełnozakresowe bez subwoofera. Przypuszczam (chociaż pewności nie mam) że pod różne tryby (sceny) nie będzie możliwości zmiany konfiguracji konfiguracji głośników. Chyba że ustawisz jak „duże” i bez odcięcia, wtedy subwoofer w stereo nie powinien się włączyć - będzie go wzbudzał sygnał LFE ewentualnie to co poniżej odcięcia na pozostałych głośnikach. Oczywiście trzeba sprawdzić i ewentualnie wyłączyć dublowanie niskich częstotliwości - różnie to jest w różnych amplitunerach.
-
Tak, natomiast yamaha + MA bronze grają dosyć jasno w puredirect, dlatego praktycznie tego nie używam, bo podkręcam sobie niskie tony na +4.5 db. Używając puredirect podkręcenie dolnych częstotliwości nie działa.
-
Jestem po pierwszych odsłuchach AXR100 i CX81 MK2. Jestem pod wrażeniem jak to gra, zwłaszcza ten drugi. Różnica nie jest drastyczna, ale nie trzeba specjalnie się wsłuchiwać, żeby odczuć różnicę o ile dźwięk jest pełniejszy, żywszy i przede wszystkim o super nasyconym basie. Normalnie gdybym nie miał tych dwóch sprzętów na stole, to pewnie wziąłbym AXR100, bo niczego w nim nie brakuje, może trochę dołu. Ale po podłączeniu CX aż żal mi go oddawać. Spodobał mi się na tyle, że chyba go zostawię i kiedyś dokupię na test streamer Cambridge CXN100. Co do CXN100 czy mogę liczyć dzięki niemu na dalszą poprawę jakości dźwięku względem mojego DAC xDuoo, lub dźwięku po wbudowanym DAC w CXA81 z podłączonym PC przez USB?
-
Jeżeli chcesz słuchać muzyki bez subwoofera to najlepiej w trybie Direct (nie wiem czy u Yamaha nie nazywa się to inaczej) wtedy na wyjściu masz sygnał 1:1 zgodny z wejściem a fronty powinny przejść na pełny zakres „full band”.
-
Cześć Mam problem z ustawieniem scen w amplitunerze yamaha rx-v6a (gra z zestawem 5.1 monitor audio bronze 5g). Problem polega na tym, że w ustawieniach scen mam wszystko prócz głośności na "enable" czyli powinno zapisywać ustawienia, jednakże dla filmów w ustawieniach głośników ustawiam na "USE" i crossover na 80 hz a dla muzyki nie chce używać suba, wystarczy mi bass z frontów. Wyłączam zatem suba, z automatu zmienia mi ustawienie frontów z small na large, zapisuje scene jako słuchanie muzyki. Wracam do poprzedniej sceny i ustawienia głośników są ze sceny "słuchanie muzyki". Nie działa zatem zapisywanie ustawień głośników. Próbowałem wyłączyć ypao volume, equalizery itp. ale niestety nic nie pomaga. Ktoś wie jak to obejść? Nie chce mi sie za każdym razem wchodzić w ustawienia i włączać/wyłączać suba...
-
-
Dzisiejsze tematy