Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Hej, Na szczęście albo nieszczęście nie jestem estetą i ocznie nie dobieram sprzętu. Pasowałby gramiak do lampowego wzmaka pewnie nie tylko ocznie. Jest jakaś magia w takich zestawach i przekłada się to na magiczne brzmienie. Analog bez kompromisów. Vinyl, lampowe pre i wzmak z epoki żarzących się baniek. Niestety nie każdy jest miłośnikiem jazzu, blues'a czy innych pokrewnych gatunków muzycznych dla których "analog" jest niczym mleko dla ssaków 😉 Pozdrawiam. M
  3. Ciekawy ten powrót do Dynaudio. Drugie wrażenie to Dynaudio gra bardziej poważnie od ATC ( gdy chcę pochwalić Dynaudio) lub ociężale ( gdy chcę pochwalić ATC).
  4. Cześć wszystkim. Planuję zakup kina domowego 5.1 i zastanawiam się jakie będzie najkorzystniejsze rozstawienie w tym pokoju? Niby wielkiego pola do manewru nie ma, ale może wymyślicie coś lepszego niż ja. Pokój będzie remontowany, więc meble i telewizor mogę ustawić dowolnie. Dzięki.
  5. Zamiast DMP A6 fajny gramofon ocznie by do wzmaka lampowego pasował. Podkreślam - ocznie.
  6. Dynaudio X14 już na standach. Pierwsza piosenka ( ABBA :)) i wszystko jak trzeba. Soczyście od góry do dołu, dźwięczna i gładka góra, trochę ciepła na basie (środek pasma zdecydowanie mniej ciepły/dociążony jak z Harbeth M30.3XD2). No ładnie gra. Quuen też bardzo ładnie gra. Nadal basik trochę pogrubiony ale dzięki temu ogólnie słychać, że to Dynaudio a nie ATC.
  7. Coś musi być na rzeczy, bo słuchałem z nią już bodajże 8 par monitorów i tylko z Focusami siada kompletnie… To co jeszcze dziwniejsze w tym kontekście to że Brio z Dynaudio Focus to symbioza
  8. Po pierwsze - kombinowałbym żeby skorzystać z kolumn. Jakiś switch, przelaczajacy między ampem KD a wzmacniaczem stereo. Nie znam tych rozwiązań ale jest sporo (bez poświęcania jakości), zostawiam to bardziej obeznanym kolegom i koleżankom. Następnie dołożyłbym jakiś głośnik centralny za ok. 900 zł i subwoofer SVS SB-1000 za 2200 (lub tańszy). Powstały układ 3.1 z crossoverem 80Hz (Twoje kolumny dadzą cały prąd na średnicę/wyzsze tony a centralny przejmie dialogi) kompletnie zmiecie każdy możliwy bar na rynku. Centralny głośnik byłby na miejscu wygospodarowanym na soundbar. mozna pomyśleć też o surroundzikach do tego, pobawić się kablami w taśmie samoprzylepnej i dorobić na suficie Atmosy dwa i 5.1.2. dodam że rozsądnie dobierając używane komponenty spokooooojnie dołożyłbym jakieś 3 tysiące i cieszył się mega porządnym kinem. 700zl za legendarny Magnat 302A, 600 zł za centralny Monitor Audio/Heco Aurora, 1500 zł za któryś Denon. Kilka stówek za monitory jako surround. no żaden JBL z żadnymi bateryjnymi satelitkami się nie zbliży.
  9. Today
  10. Monitory same mixu nie zrobią.... Ma to jednak ogromny wpływ na efekt. Mam na myśli sprzęt monitorujący. Zachowując oczywiście wszelkie proporcje i dystans 😉, kolega, który zajmuje się naszym mixem i masteringiem, w zależności od tego na jakich słuchawkach to robi, potrafi wykreować dwa, naprawdę różniące się ogromnie nagrania. Potrafi być taki przeskok, że raz mu wychodzi bas i scena jak z kasetowego jamnika słuchanego na plaży, a raz jak na techno party na stadionie - wazony się przewracają 🤣. A mówi, że na sluchawkach gra mu to samo!!! Więc jak ktoś - a jest przecież wielu takich - bagatelizuje dobry mastering, to ja tego nawet nie próbuję prostować. Użycie nawet nie tyle słabego, co nieodpowiedniego sprzętu do obróbki nagrań, gwarantuje porażkę. A jak sprzęt jest ok, to wchodzi człowiek, który zawsze coś umie spie...ć! Pozdrawiam, dziś niedziela więc idę tłuc garami 🥁😁🤘.
  11. W jednym systemie mam to tak pospinane, że nic niczego nie wypiera, a korzystam w zależności od pory dnia i nastroju. Tak to leci: Eversolo A6 jako streamer - DAC - pre do wzmacniacza lampowego po RCA i dalej do Heresy. Eversolo A6 jako streamer po USB do Enyo i dalej po XLR do Hegla H120 i Heresy i to jest na razie nr 1. CD po optyku do Eversolo i po coax do Enyo. Mogę słuchać bez przepinania w obu konfiguracjach. Jedyny mankament to przepinanie kolumn bo dwa wzmacniacze. Mam przełącznik, ale używam w innym pomieszczeniu przełączając ampli kina na stereo jakie tworzy CD, Wiim Ultra i lampowy PP na EL84 z Bifrostami. Taki zestaw do sluchania przy okazji "kawki z ciastkiem". Enyo jest rewelacyjny, ale nie niezastąpiony. W kategoriach porównawczych pomijając konkurencyjne DS na pewno dużo lepiej wypada niż przetwornik z CD Denona 1560, też r2r, na PCM1701. Temu ostatniemu w porównaniu 1 do 1 brakuje detalu, rozdzielczości, powietrza. Enyo wg moich oczekiwań i standardów deklasuje PCMa i tu różnice faktycznie slychać. Niektórzy lubią takie granie leciwych przetworników od BB, lekko zduszone, o kawiarnianym zabarwieniu, z mocno sfokusowaną w centrum sceną. Mi jednak pasuje bardziej rozdzielcze, otwarte, przestrzenne prezentowanie muzycznych utworów. Na razie zostaje tak jak na zdjęciu. To i tak jak na moje możliwości percepcyjne, finansowe i oczekiwania soniczne wystarczająco zadowalający zestaw do zaspokajania moich muzycznych potrzeb 😉 Pozdrawiam. M
  12. Mam kilkadziesiąt płyt jazzowych z Telarku i niemal wszędzie w książeczkach wymienione są kolumny ATC. W tych starszych głównie 20-tki i 40-tki, potem 50-tki lub jeszcze wyższe modele. (Tylko jedna wkładka podaje PMC. ) Przy czym cały ten sprzęt nie zawsze przekłada się na jakość dźwięku. Weźmy choćby koncertowe reunion klasycznego tria Oscara Petersona (z Herbem Ellisem i Rayem Brownem) wzbogaconego o Bobby Durhama na bębnach. Wyszły w sumie 4 płyty z tymi koncertami z Blue Note z 1990 r. Mam dwie i obydwie brzmią u mnie tak sobie. Fortepian najlepiej, a reszta jakaś mało klarowna (gitara Herba Ellisa tak tłusta, jakby miał struny grubsze od palców). A każdy instrument zbierany innym mikrofonem. Czyżby marny miks? Bo DR przyzwoity, płyta dość cicho nagrana. @DiBatonio Jacek, pewnie też masz te "petersonki" z Blue Note 1990. Jak to wypada u Ciebie?
  13. Dzisiaj sprawdzę z Elex mk4 bo zostaną mi tylko Dynie w domu. Dobrze, że jednak są.
  14. @majkel74 Elex-R ma jakiś dziwny „konflikt” z kolumnami Dynaudio. Wspominałem już o tym kiedyś na forum w dziale „Nasze testy”. Podobna sytuacja do tej o której napisałeś miała u mnie miejsce z monitorami serii Evoke. Brak basu, drżenia woofera ponad normę, płaski dźwięk. Z Excite X14 - powtórka z rozrywki. Szybka przepinka na Hegla H190 i Audiolaba 6000A - zero problemów. Nie mam pojęcia z czego to wynika.
  15. Ok. Nie złapałem 🤭 Ale w takim razie, ja też dziękuję @Rafał S, że w tym wątku wspomniałeś o innej Górniak - nie znam ale sie zapoznam przy okazji. A tu elektro wersja Hiromi, ktora gra głównie na Nordach (Nord Lead i Nord Electro), co bardzo lubię. Ciekawostka - fani ATC poczują satysfakcję - mix i mastering robione na monitorach ATC SCM150 Professinal. Telarc 2023, SHM-SACD, made in 🇯🇵.
  16. Polecam usiąść centralnie i puścić na ciut większej niż zazwyczaj głośności W tym utworze jest wszystko , klimat , instrumenty , żywioł ... poukładana treść muzyczna. Deep Purple - " Lazy " / remaster 2012 / https://www.youtube.com/watch?v=KWQ0RKSORYQ
  17. Wiem, przecież żartuję.
  18. Pisząc tam o Górniak miałem na myśli Edytę , która "nie była Ewąąąąą i nie ona skradła nieeeeebooooo...."
  19. Czyli, ewentualnie można rozdawać, ale nie sprzedawać.
  20. To nie jest nielegalne bo jest legalne - mowa o nalewkach: Sam bimber jest już nielegalny Więcej na stronie paragrafwkieliszku.pl
  21. Może dlatego, że to nie jest talerz, tylko micha 😉 Tak jak poniżej. Dwie jajecznice, różniące się dodaniem do jednej z nich puszki pomidorów i sposobem podania. Talerz vs micha.
  22. Wieszczę, że po tym wpisie w nadprzestrzeni znajdą się też wkrótce słupki sprzedaży Enyo. (Żartuję, ale z zazdrości. Też bym tak chciał.) Zostawisz dwa do dwu systemów, czy też Enyo wyprze ESS?
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Hej, Na szczęście albo nieszczęście nie jestem estetą i ocznie nie dobieram sprzętu. Pasowałby gramiak do lampowego wzmaka pewnie nie tylko ocznie. Jest jakaś magia w takich zestawach i przekłada się to na magiczne brzmienie. Analog bez kompromisów. Vinyl, lampowe pre i wzmak z epoki żarzących się baniek. Niestety nie każdy jest miłośnikiem jazzu, blues'a czy innych pokrewnych gatunków muzycznych dla których "analog" jest niczym mleko dla ssaków 😉 Pozdrawiam. M
    • Ciekawy ten powrót do Dynaudio. Drugie wrażenie to Dynaudio gra bardziej poważnie od ATC ( gdy chcę pochwalić Dynaudio) lub ociężale  ( gdy chcę pochwalić ATC).  
    • Cześć wszystkim.  Planuję zakup kina domowego 5.1 i zastanawiam się jakie będzie najkorzystniejsze rozstawienie w tym pokoju? Niby wielkiego pola do manewru nie ma, ale może wymyślicie coś lepszego niż ja. Pokój będzie remontowany, więc meble i telewizor mogę ustawić dowolnie. Dzięki.
    • Zamiast DMP A6 fajny gramofon ocznie by do wzmaka lampowego pasował. Podkreślam - ocznie. 
    • Dynaudio X14 już na standach. Pierwsza piosenka ( ABBA :)) i wszystko jak trzeba. Soczyście od góry do dołu, dźwięczna i gładka góra, trochę ciepła na basie (środek pasma zdecydowanie mniej ciepły/dociążony jak z Harbeth M30.3XD2). No ładnie gra. Quuen też bardzo ładnie gra. Nadal basik trochę pogrubiony ale dzięki temu ogólnie słychać, że to Dynaudio a nie ATC.      
    • Coś musi być na rzeczy, bo słuchałem z nią już bodajże 8 par monitorów i tylko z Focusami siada kompletnie… To co jeszcze dziwniejsze w tym kontekście to że Brio z Dynaudio Focus to symbioza
    • Po pierwsze - kombinowałbym żeby skorzystać z kolumn. Jakiś switch, przelaczajacy między ampem KD a wzmacniaczem stereo. Nie znam tych rozwiązań ale jest sporo (bez poświęcania jakości), zostawiam to bardziej obeznanym kolegom i koleżankom.  Następnie dołożyłbym jakiś głośnik centralny za ok. 900 zł i subwoofer SVS SB-1000 za 2200 (lub tańszy). Powstały układ 3.1 z crossoverem 80Hz (Twoje kolumny dadzą cały prąd na średnicę/wyzsze tony a centralny przejmie dialogi) kompletnie zmiecie każdy możliwy bar na rynku. Centralny głośnik byłby na miejscu wygospodarowanym na soundbar.  mozna pomyśleć też o surroundzikach do tego, pobawić się kablami w taśmie samoprzylepnej i dorobić na suficie Atmosy dwa i 5.1.2. dodam że rozsądnie dobierając używane komponenty spokooooojnie dołożyłbym jakieś 3 tysiące i cieszył się mega porządnym kinem. 700zl za legendarny Magnat 302A, 600 zł za centralny Monitor Audio/Heco Aurora, 1500 zł za któryś Denon. Kilka stówek za monitory jako surround. no żaden JBL z żadnymi bateryjnymi satelitkami się nie zbliży. 
    • Monitory same mixu nie zrobią.... Ma to jednak ogromny wpływ na efekt. Mam na myśli sprzęt monitorujący. Zachowując oczywiście wszelkie proporcje i dystans 😉, kolega, który zajmuje się naszym mixem i masteringiem,  w zależności od tego na jakich słuchawkach to robi, potrafi wykreować dwa, naprawdę różniące się ogromnie nagrania. Potrafi być taki przeskok, że raz mu wychodzi bas i scena jak z kasetowego jamnika słuchanego na plaży, a raz jak na techno party na stadionie  - wazony się przewracają 🤣. A mówi, że na sluchawkach gra mu to samo!!! Więc jak ktoś - a jest przecież wielu takich - bagatelizuje dobry mastering, to ja tego nawet nie próbuję prostować. Użycie nawet nie tyle słabego, co nieodpowiedniego sprzętu do obróbki nagrań, gwarantuje porażkę. A jak sprzęt jest ok, to wchodzi człowiek, który zawsze coś umie spie...ć!  Pozdrawiam, dziś niedziela więc idę tłuc garami 🥁😁🤘.
    • W jednym systemie mam to tak pospinane, że nic niczego nie wypiera, a korzystam w zależności od pory dnia i nastroju. Tak to leci: Eversolo A6 jako streamer - DAC - pre do wzmacniacza lampowego po RCA i dalej do Heresy.  Eversolo A6 jako streamer po USB do Enyo i dalej po XLR do Hegla H120 i Heresy i to jest na razie nr 1.  CD po optyku do Eversolo i po coax do Enyo. Mogę słuchać bez przepinania w obu konfiguracjach.  Jedyny mankament to przepinanie kolumn bo dwa wzmacniacze. Mam przełącznik, ale używam w innym pomieszczeniu przełączając ampli kina na stereo jakie tworzy CD, Wiim Ultra i lampowy PP na EL84 z Bifrostami. Taki zestaw do sluchania przy okazji "kawki z ciastkiem". Enyo jest rewelacyjny, ale nie niezastąpiony. W kategoriach porównawczych pomijając konkurencyjne DS na pewno dużo lepiej wypada niż przetwornik z CD Denona 1560, też r2r, na PCM1701. Temu ostatniemu w porównaniu 1 do 1 brakuje detalu, rozdzielczości, powietrza. Enyo wg moich oczekiwań i standardów deklasuje PCMa i tu różnice faktycznie slychać. Niektórzy lubią takie granie leciwych przetworników od BB, lekko zduszone, o kawiarnianym zabarwieniu, z mocno sfokusowaną w centrum sceną. Mi jednak pasuje bardziej rozdzielcze, otwarte, przestrzenne prezentowanie muzycznych utworów.  Na razie zostaje tak jak na zdjęciu. To i tak jak na moje możliwości percepcyjne, finansowe i oczekiwania soniczne wystarczająco zadowalający zestaw do zaspokajania moich muzycznych potrzeb 😉 Pozdrawiam. M  
    • Mam kilkadziesiąt płyt jazzowych z Telarku i niemal wszędzie w książeczkach wymienione są kolumny ATC. W tych starszych głównie 20-tki i 40-tki, potem 50-tki lub jeszcze wyższe modele. (Tylko jedna wkładka podaje PMC. ) Przy czym cały ten sprzęt nie zawsze przekłada się na jakość dźwięku. Weźmy choćby koncertowe reunion klasycznego tria Oscara Petersona (z Herbem Ellisem i Rayem Brownem) wzbogaconego o Bobby Durhama na bębnach. Wyszły w sumie 4 płyty z tymi koncertami z Blue Note z 1990 r. Mam dwie i obydwie brzmią u mnie tak sobie. Fortepian najlepiej, a reszta jakaś mało klarowna (gitara Herba Ellisa tak tłusta, jakby miał struny grubsze od palców). A każdy instrument zbierany innym mikrofonem. Czyżby marny miks? Bo DR przyzwoity, płyta dość cicho nagrana. @DiBatonio Jacek, pewnie też masz te "petersonki" z Blue Note 1990. Jak to wypada u Ciebie?
    • Dzisiaj sprawdzę z Elex mk4 bo zostaną mi tylko Dynie w domu. Dobrze, że jednak są.  
    • @majkel74 Elex-R ma jakiś dziwny „konflikt” z kolumnami Dynaudio. Wspominałem już o tym kiedyś na forum w dziale „Nasze testy”. Podobna sytuacja do tej o której napisałeś miała u mnie miejsce z monitorami serii Evoke. Brak basu, drżenia woofera ponad normę, płaski dźwięk. Z Excite X14 - powtórka z rozrywki. Szybka przepinka na Hegla H190 i Audiolaba 6000A - zero problemów. Nie mam pojęcia z czego to wynika.
    • Ok. Nie złapałem 🤭 Ale w takim razie, ja też dziękuję @Rafał S, że w tym wątku wspomniałeś o innej Górniak - nie znam ale sie zapoznam przy okazji. A tu elektro wersja Hiromi, ktora gra głównie na Nordach (Nord Lead i Nord Electro), co bardzo lubię.  Ciekawostka - fani ATC poczują satysfakcję  - mix i mastering robione na monitorach ATC SCM150 Professinal. Telarc 2023, SHM-SACD, made in 🇯🇵.
    • Polecam usiąść centralnie i puścić na ciut większej niż zazwyczaj głośności  W tym utworze jest wszystko , klimat , instrumenty , żywioł ... poukładana treść muzyczna. Deep Purple - " Lazy " / remaster 2012 / https://www.youtube.com/watch?v=KWQ0RKSORYQ  
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...