Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. W trybie dirac off jest środek słyszalnie w środeczku ale właśnie dirac robi takie dziwne przesunięcie.
  3. To ja wole zdecydowanie większą scenę. Zamówiłem już Zen DAC V3 ale zgłębiając arkana wzmacniaczy dowiedziałem sie że są 4 Zeny i można połączyć Zen Dac v3 z Zen Can v3 i daje to naprawdę fajny efekt. Kompletnie sie nie znam na wzmacniaczach a o przedwzmacniaczach nie wspomnę ciekawi mnie czy jest to warte swojej ceny . Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz takowe wzmacniacze są już fabrycznie ustawione czy trzeba sie bawić jakimiś equalizerami
  4. Chyba jedyne wydanie na nośniku kilku utworów (może wszystkich?) pięknej muzyki Komedy do filmu “Niewinni Czarodzieje” Wajdy. Na innych kompilacjach zawarto tylko jeden utwór, np. tutaj: Po raz pierwszy usłyszałem “Niewinnych…” gdzieś koło roku 2000 w Trzech Kwadransach Jazzu u Pawła Brodowskiego i od tamtej pory są we mnie. ”Jazz in Polish Cinema…” to chyba wydanie czteropłytowe. Tak więc cena musi być odpowiednia.
  5. Dzień dobry, W zeszłym roku zbudowałem swój pierwszy system stereo, składający się ze wzmacniacza Marantz PM7000N oraz kolumn Focal Theva N°1. Teraz chciałem nieco ulepszyć swój zestaw, dokupując osobny DAC. Po przeczytaniu i obejrzeniu wielu pozytywnych recenzji zdecydowałem się na Topping E70. Problem w tym, że nie słyszę żadnej różnicy między brzmieniem z Toppinga a tym, co oferuje wbudowany DAC w Marantzie. Topping E70 jest podłączony do komputera stacjonarnego przez USB, a następnie za pomocą kabla RCA do Marantza. Czy taki efekt jest zgodny z oczekiwaniami, czy może coś mam źle ustawione? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie
  6. Today
  7. Istotnie, chodziło o bas, który - jak się ostatecznie przekonałem - nie drgnął. Ale ogólne wrażenie było bardzo pozytywne, dlatego właśnie pisałem, że generalnie basotect itp polecam, bo jest lepiej. Teraz mam na calej ścianie 15 cm welny i jest prawie bdb. Myślę, że dla ostatecznego uspokojenia basu rzeczywiście potrzebny by był sprzęt strojony na konkretne częstotliwości ale dla mnie to już przerost środków w stosunku do porządanego celu - mam i tak więcej niż potrzebuję. A basotect polecam jako fajny material testowy, łatwy w obróbce i estetycznie dość neutralny więc z wysokim wskaznikiem WAŻ. Potem można to zgrabnie wykorzystać w innych pomieszczeniach i zapchajdziurach.
  8. pytanie które brzmienie jest bardziej naturalne?. Ale tak to działa, korekcja wyrównuje pasmo "kasując" wpływ pomieszczenia, więc pasma które są niejako wzmacniane przez pomieszczenie są obniżane i w efekcie mamy dźwięk bardziej wyrównany. U mnie działa to podobnie, dźwięk bez korekcji sprawia wrażenie żywszego i jakby bardziej dynamicznego. Dirac i tak nie dość że robi korekcję dobrze to pozwala na łatwe "dostrojenie" systemu do własnych preferencji. Dlatego w kinie korekcja jest dla mnie akceptowalna, ale muzyki w stereo wolę słuchać bez korekcji. pewnie że poprawa akustyki pomieszczenia wniesie więcej niż Dirac, im lepsze akustycznie pomieszczenie tym mniej do roboty ma system korekcji, sam poprawiałem akustykę i efekt jest bardzo zadowalający tutaj możesz sobie zerknąć możliwe w pewnym sensie, jak zmienisz konfigurację/układ głośników w ustawieniach amplitunera, ale nie pamiętam czy można ominąć fronty, bo centralny chyba tak. Niestety jak będziesz chciał po pomiarach i kalibracji w ustawieniach zmienić układ głośników do rzeczywistego (czyli z frontami i centralnym) to Dirac się "wysypie" i trzeba i tak zrobić kalibrację do układu pełnego. A jak już masz Umik-a to może mógłbyś zrobić porównanie pomiarów Umikiem a "fabrycznym" mikrofonem od Onkyo podobnie jak kolega wrzucił tutaj w Arcam-ie
  9. Widać że w Arcam-ie większa dokładność, ale różnica między FL/FR to 0,21ms więc nie jest wielka (prawy jest bliżej Ciebie) bo to 7cm, podobnie surround prawy jest bliżej o 14cm. Jeżeli słyszysz wyraźne przesunięcie dźwięku w prawo spróbuj jak pisałem skorygować to poziomami głośności. Zasadniczo korekcja Dirac (jak i inne) regulacją opóźnienia korygują właśnie te różnice w odległości. Poniżej linki do dźwięków testowych
  10. Tak bym tego nie odbierał. Po prostu to jedne z monitorów, na które warto zwrócić uwagę 🙂. Ale jest jeszcze wiele innych, które mogą Ci przypaść do gustu bardziej lub mniej. Przede wszystkim warto udać się na odsłuch do jakiegoś salonu i określić w jakim kierunku chcesz iść. Ps. Czy możesz wrzucić zdjęcie bądź schemat pokoju?
  11. Dużo ludzi pisze w internecie o wymianie yamaszki . Tylko że to za duży wydatek i puki co kupię lepsze pudła.
  12. Czyli tak jak myślałem co do KEFR300 ATC wydaje się spoko właśnie gdyby nie bas, czyli przy moich założeniach Usher s520 mógłby być ok. Wiem, że realizacja nagrać grupy U2 nie jest najlepsza, ale nie słucham tylko tego zespołu.
  13. Cześć. Miałem te kolumny przez krótką chwilę i niestety u mnie był problem z basem. A jeśli jeszcze ustawisz je blisko - problem gwarantowany. Jeśli zależy Ci na przyjemnych wokalach, może warto spojrzeć na ATC SCM7. Tyle że tutaj sytuacja z basem jest odmienna. Będzie on dobrze kontrolowany ale o niskim zejściu nie ma mowy. W Twoim budzecie będą też Kefy ls50. Bardzo uniwersalne monitorki. A sporo taniej ushery s520. I jeszcze jedna ważna rzecz. U2 to nie jest audiofilska muzyka 😉.
  14. Spróbuj Yamahy z elektronicznym loudnessem YPAO. Działa rewelacyjnie.
  15. Moc? Z tego co wyczytałem denon 2500ne ma 160w/4ohm to mój chiński klon D5pro ma 300 a kosztuje 2,5tyś. Icepower 1200as2 ma 1200w a można go złożyć za około 5 tyś.
  16. Wczoraj
  17. Ja jestem właśnie ciekawy bo aktualnie mam audiolaba 6000a i jedyne co mi w nim przeszkadza to jakość dźwięku przy cichym odsłuchu. Nie wyobrażam sobie jak ten dźwięk można by ulepszyć poza tym aspektem więc interesuje mnie jak duża jest to różnica i przy cichym odsłuchu i głośnym.
  18. @Sundin997Np. moc włącz sobie takiego gownianego cambridga cxa, a później przełącz się przykladowo na denona 2500ne przy jasperach 25mk II to juz nie będziesz zdawał takich pytań.
  19. Panowie kupiłem Dali opticon 6mk2 i mikrofon Umilk1. Amplituner Onkyo rz50 . Dlaczego na Dirac Live OFF kolumny grają bardziej naturalniej. Góra jest bardziej słyszana. Do testów wyłaczam bass na maxa -10. Subwofer jest wyłaczony ponieważ to bardziej pomaga wyłapać mi szczegóły. Może czepiam się szczegółów jednak to delikatnie słychać między tym co ustawiałem w Dirac Live. A mianowicie: Prób mikrofonu: z 1 punktem /9 punktami i 13 punktami. Na wykresie ręcznie : średnie tony (200hz-3khz) próbowałem +- od 0,5 do 2-3 db. Na wysokie tony (3KHZ -12 KHZ) próbowałem tak samo -+ od 0,5 do 3db. Zazwyczaj zmiany pomagały ocieplić dźwięk lub podbić /złagodzić soprany. Pomimo licznych prób oryginalnie kolumny grają tyci lepiej. Chodzi o stereo. W filmach też delikatnie słychać. Próbowałem mikrofonem dołączonym do amplitunera i to samo co UMILK1. W ustawieniach amplitunera też wszystko co mogłem zmieniałem. Taka myśl ,że to wina akustyki pomieszczenia. Na tył ściany muszę wstawić dyfuzory myślę ,że pomoże. I drugi pomysł zrobić kalibrację DIRAC bez kolumn i głośnika centralnego(nie wiem czy możliwe). Jakieś pomysły?
  20. Tak dobrze odpuszczę zakup bo jak wspomniałem nie kupię kabla za prawie 1000 zł bongo będzie przerost formy nad treścią w moim przypadku co innego jeżeli byłby jakiś kabel za ok 300 zł to jeszcze może bym rozważył.
  21. Ilekroć napotykałem się na ten ten zbiór, nigdy nie przyszłoby mi do głowy, że to wydawnictwo brytyjskie. Czy posiada ktoś z Państwa? Szukam teraz, a tu ceny też wyspiarskie.
  22. Cześć! Piszę z pytaniem odnośnie o polecenie czegoś do kina 5.1 raczej maksymalnie może zrobię 5.2 przyszłości ale to też wątpliwe. Otóż zbieram sobie Nagłośnienie miałem doczynienie większości z tonsilami różnej maści ( sam posiadałem długi czas Altusy 110) wzmacniaczami technicsa czy unitry, a aktualnie jest Z906 który zaskoczył mnie tym że zajmując 1/4 miejsca w pokoju lepiej brzmiał niż Altusy i zdecydowanie lepiej sie spisywał przy filmach czy PS5. I teraz do sedna. Kupiłem 4 sztuki Klipschi RB-51 w niezłej cenie i świetnym stanie. Zastanawiam się nad głośnikiem centralnym, subwooferem oraz amplitunerem. Dodam że jestem fanem czystego klarownego dźwięku z niskim zejściem (dlatego mnie zachwycił Z906 który wydaje się że jak na takie pudełko naprawdę nisko schodzi) i wyrazistą górą ( bardzo mi pasuje w moim aucie Audi A6 C7 z Nagłośnieniem Bang&Olfsen jest dokładny słyszalny ale nie męczący) Pomieszczenie mam 30m^2 i przyszłości mogę sobie wymyślić że te Klipschi zostaną jako tylko tylne satelity a przod zakupie jakieś podlogowe duże kolumny. Zastanawiam sie nad Denonem X2800H lub X3800H. Tutaj nie wiem czy warto dopłacać do modelu wyższego. Odnośnie centralnego zastanawiałem sie nad Klipschi R50C lub R30C. Odnośnie subwoofera chętnie bym zostawil ten z Z906 ale nie wiem czy będę w stanie go podłączyć do tego amplitunera oraz wydaje mi sie ze przy całym zestawie mógłbym potrzebować mocniejszego. Nagłośnienie bedzie używane do Netlifxa, Ps5 i muzyki w szczególności muzyka(rap, elektro,melodie oraz techno) TV mam 4k 120Hz Philipsa OLED Budżet myślę że byłbym wstanie zapłacić za te 3 elementy 5-7 tysiecy.
  23. W każdym razie, na pewno jak się za coś zabiorę to na pierwszy rzut leci lampa albo hybryda tj. Titania lub Vincent sv237mk2.
  24. Oj nie tak Panowie nie tak. Ja piszę o basie w ProAc a Wy macie dziwne skojarzenia🙉😄
  25. Cześć, Chciałbym was prosić o opinie odn. alternatywy dla Audiovector QR 3. Od 3 lat grają u mnie z Musical Fidelity M2si, źródłem jest Bluesound lub M2S CD i chciałbym żeby te sprzęty zostały. Rozważam zmianę kolumn ponieważ wydaje mi się że QR3 są zbyt małe dla mojego metrażu (salon 35mk + otwarta kuchnia + korytarz) i wydaje mi się że nie mogę wykorzystać z tego powodu całego ich potencjału. Od razu przyznaję że nie mam dużego doświadczenia, jest to mój 1 sprzęt. Przed zakupem QR3 słuchałem tylko kilku innych kolumn, te które zapadły mi w pamięci to m.in. Fyne 502 (świetne granie, nie zdecydowałem się wówczas na ich zakup tylko dlatego że trochę przytłaczały mnie ich rozmiary). Największe wrażenie zrobiły na mnie AP Classic 5 podczas odsłuchu w 1 salonie audio (wiem, o takiej akustyce mogę w domu pomarzyć), nie mogłem uwierzyć że te niepozorne kolumienki zagrały tak pięknie i z taką sceną że nie mogłem później zasnąć 😄. Zdaję sobie sprawę. że do mojego metrażu potrzebuję większych kolumn stąd pomysł zakupu nowych AP Classic 35, tym bardziej że są jeszcze dostępne na wyprzedaży. Brałem też pod uwagę zakup uzywanych Tempo 6 bądź Scorpio 2, ale używki są strasznie drogie, rzadko dostępne i po 3 obawiam się że osobie takiej jak ja czyli z niewielkim doświadczeniem byłoby ciężko zweryfikować ich rzeczywisty stan i wykryć ewentualne (ukryte) wady. Te pierwsze to wydatek rzędu 9k drugie 11-12k a nowe AP Classic 35 można kupić za 15k. Czy mogę prosić tych którzy znają te kolumny o ich porównanie? Czytałem że AP ostatnio trochę spuścił z tonu i że stare modele były dużo lepsze. Oczywiście zdaję sobie sprawę że przed zakupem będę musiał je wypożyczyć i pograć w warunkach domowych ale chciałbym usłyszeć wasze opinie czy warto iść w 35. Chciałbym iść w AP bo bardzo spodobało mi się to granie. Czy zmiana QR3 na AP 35 to waszym zdaniem krok do przodu czy jednak w bok? Z góry dziękuję za wasze sugestie i życzę miłego wieczoru.
  26. Taaa... Jak mawiajo Góralki: Łożeń sie łożeń!, póki mosz twardy korzeń! 😁 Sorry za offtop.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • W trybie dirac off jest środek słyszalnie w środeczku ale właśnie dirac robi takie dziwne przesunięcie. 
    • To ja wole zdecydowanie większą scenę. Zamówiłem już Zen DAC V3 ale zgłębiając arkana wzmacniaczy dowiedziałem sie że są 4 Zeny i można połączyć Zen  Dac v3 z Zen Can v3 i daje to naprawdę fajny efekt. Kompletnie sie nie znam na wzmacniaczach a o przedwzmacniaczach nie wspomnę ciekawi mnie czy jest to warte swojej ceny . Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz takowe wzmacniacze są już fabrycznie ustawione czy trzeba sie bawić jakimiś equalizerami 
    • Chyba jedyne wydanie na nośniku kilku utworów (może wszystkich?) pięknej muzyki Komedy do filmu “Niewinni Czarodzieje” Wajdy. Na innych kompilacjach zawarto tylko jeden utwór, np. tutaj: Po raz pierwszy usłyszałem “Niewinnych…” gdzieś koło roku 2000 w Trzech Kwadransach Jazzu u Pawła Brodowskiego i od tamtej pory są we mnie. ”Jazz in Polish Cinema…” to chyba wydanie czteropłytowe. Tak więc cena musi być odpowiednia.
    • Dzień dobry, W zeszłym roku zbudowałem swój pierwszy system stereo, składający się ze wzmacniacza Marantz PM7000N oraz kolumn Focal Theva N°1. Teraz chciałem nieco ulepszyć swój zestaw, dokupując osobny DAC. Po przeczytaniu i obejrzeniu wielu pozytywnych recenzji zdecydowałem się na Topping E70. Problem w tym, że nie słyszę żadnej różnicy między brzmieniem z Toppinga a tym, co oferuje wbudowany DAC w Marantzie. Topping E70 jest podłączony do komputera stacjonarnego przez USB, a następnie za pomocą kabla RCA do Marantza. Czy taki efekt jest zgodny z oczekiwaniami, czy może coś mam źle ustawione? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie
    • Istotnie, chodziło o bas, który - jak się ostatecznie przekonałem - nie drgnął. Ale ogólne wrażenie było bardzo pozytywne, dlatego właśnie pisałem, że generalnie basotect itp polecam, bo jest lepiej. Teraz mam na calej ścianie 15 cm welny i jest prawie bdb. Myślę,  że dla ostatecznego uspokojenia basu rzeczywiście potrzebny by był sprzęt strojony na konkretne częstotliwości ale dla mnie to już przerost środków w stosunku do porządanego celu - mam i tak więcej niż potrzebuję.  A basotect polecam jako fajny material testowy, łatwy w obróbce i estetycznie dość neutralny więc z wysokim wskaznikiem WAŻ. Potem można to zgrabnie wykorzystać w innych pomieszczeniach i zapchajdziurach.
    • pytanie które brzmienie jest bardziej naturalne?. Ale tak to działa, korekcja wyrównuje pasmo "kasując" wpływ pomieszczenia, więc pasma które są niejako wzmacniane przez pomieszczenie są obniżane i w efekcie mamy dźwięk bardziej wyrównany. U mnie działa to podobnie, dźwięk bez korekcji sprawia wrażenie żywszego i jakby bardziej dynamicznego. Dirac i tak nie dość że robi korekcję dobrze to pozwala na łatwe "dostrojenie" systemu do własnych preferencji. Dlatego w kinie korekcja jest dla mnie akceptowalna, ale muzyki w stereo wolę słuchać bez korekcji. pewnie że poprawa akustyki pomieszczenia wniesie więcej niż Dirac, im lepsze akustycznie pomieszczenie tym mniej do roboty ma system korekcji, sam poprawiałem akustykę i efekt jest bardzo zadowalający tutaj możesz sobie zerknąć możliwe w pewnym sensie, jak zmienisz konfigurację/układ głośników w ustawieniach amplitunera, ale nie pamiętam czy można ominąć fronty, bo centralny chyba tak. Niestety jak będziesz chciał po pomiarach i kalibracji w ustawieniach zmienić układ głośników do rzeczywistego (czyli z frontami i centralnym) to Dirac się "wysypie" i trzeba i tak zrobić kalibrację do układu pełnego. A jak już masz Umik-a to może mógłbyś zrobić porównanie pomiarów Umikiem a "fabrycznym" mikrofonem od Onkyo podobnie jak kolega wrzucił tutaj w Arcam-ie
    • Widać że w Arcam-ie większa dokładność, ale różnica między FL/FR to 0,21ms więc nie jest wielka (prawy jest bliżej Ciebie) bo to 7cm, podobnie surround prawy jest bliżej o 14cm. Jeżeli słyszysz wyraźne przesunięcie dźwięku w prawo spróbuj jak pisałem skorygować to poziomami głośności. Zasadniczo korekcja Dirac (jak i inne) regulacją opóźnienia korygują właśnie te różnice w odległości. Poniżej linki do dźwięków testowych  
    • Tak bym tego nie odbierał. Po prostu to jedne z monitorów, na które warto zwrócić uwagę 🙂. Ale jest jeszcze wiele innych, które mogą Ci przypaść do gustu bardziej lub mniej. Przede wszystkim warto udać się na odsłuch do jakiegoś salonu i określić w jakim kierunku chcesz iść. Ps. Czy możesz wrzucić zdjęcie bądź schemat pokoju?
    • Dużo ludzi pisze w internecie o wymianie yamaszki . Tylko że to za duży wydatek i puki co kupię lepsze pudła. 
    • Czyli tak jak myślałem co do KEFR300   ATC wydaje się spoko właśnie gdyby nie bas, czyli przy moich założeniach Usher s520 mógłby być ok.    Wiem, że realizacja nagrać grupy U2 nie jest najlepsza, ale nie słucham tylko tego zespołu. 
    • Cześć. Miałem te kolumny przez krótką chwilę i niestety u mnie był problem z basem. A jeśli jeszcze ustawisz je blisko - problem gwarantowany. Jeśli zależy Ci na przyjemnych wokalach, może warto spojrzeć na ATC SCM7. Tyle że tutaj sytuacja z basem jest odmienna. Będzie on dobrze kontrolowany ale o niskim zejściu nie ma mowy. W Twoim budzecie będą też Kefy ls50. Bardzo uniwersalne monitorki. A sporo taniej ushery s520. I jeszcze jedna ważna rzecz. U2 to nie jest audiofilska muzyka 😉.
    • Spróbuj Yamahy z elektronicznym loudnessem YPAO. Działa rewelacyjnie. 
    • Moc? Z tego co wyczytałem denon 2500ne ma 160w/4ohm to mój chiński klon D5pro ma 300 a kosztuje 2,5tyś. Icepower 1200as2 ma 1200w a można go złożyć za około 5 tyś.
    • Ja jestem właśnie ciekawy bo aktualnie mam audiolaba 6000a i jedyne co mi w nim przeszkadza to jakość dźwięku przy cichym odsłuchu. Nie wyobrażam sobie jak ten dźwięk można by ulepszyć poza tym aspektem więc interesuje mnie jak duża jest to różnica i przy cichym odsłuchu i głośnym.   
    • @Sundin997Np. moc włącz sobie takiego gownianego cambridga cxa, a później przełącz się przykladowo na denona 2500ne przy jasperach 25mk II to juz nie będziesz zdawał takich pytań. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...