Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Ok w skrócie Ma1 czyli oprogramowanie z mikrofonem pomiarowym dla Neumanna, zaś GLM to Software - Genelec Loudspeaker Manager dla Geneleca mierzy się to podobnie jak na filmie, dużo pomaga w słabych akustycznie pomieszczeniach, choć wiadomo, że lepiej mieć ogarnięta akustykę bo jak jest tragiczna to nic nie pomoże i również idealnie zgrywa suby. Ogólnie to się dziwie ludziom wymagającym co siedzą na tym forum i szukają idealnego brzmienia, zmieniają kable co chwile kolumny wydają kupę $ na zabawki hi-fi zamiast pójść posłuchać sobie klasy premium i może akurat zakończyliby swoją bolączkę, przecież taki atmos zbudowany w studio z neumanów czy geneleców powoduje, iż się zbiera szczękę z podłogi.
  3. Do złudzenia przypomina filtry generowane przez REW. Nawet szata graficzna jest identyczna.
  4. Jest. Miałem podobnej klasy kiedyś PianoCrafta, równocześnie z PianoCraftem lepszym, który był dzielony na dwa elementy. Ten mniejszy [jak Twój] miał mniejsze kolumienki, a ten większy większe - Yamahy rzecz jasna. Te mniejsze były mizerne, te większe kolumny grały dużo lepiej, w tym gorszym PianoCrafcie również. Masz o tyle prosto, że niewiele trzeba, żebyś usłyszał bardzo dużą różnicę podmieniając te kolumny na inne, lepsze.
  5. @majkel74 Ale co mam pisać? Tego trzeba posłuchać bo pisaniem i tak Ci nie przedstawie tego brzmienia, nikt nie ma w studio jakiś reli svsów czy innych modeli bo to zupełnie inaczej gra, bas tam jest mega referencyjny on ma szczegół na końcówkach tam jest nacisk na precyzje, a nie zamazanie i muzykalność, masz dsp przykłądowo na tyle dodatkowo pełne regulacje fazy między 0,45,90, 135 odwrócenie 0/180 , ostatnio byłem w studio to się zdziwiłem bo używali do ATC SCM45A Pro, ale to akurat wiem, ze suby od atc są badziewne. @AudioTubeTutaj masz pokazany pełny proces ma1 , prosty 😛
  6. Napisz ze dwa zdania, co powoduje że akurat ten sub potrafi to, czego nie umie żaden inny. Ja widzę standardowy bas refleks na 25cm głośniku. Ale pewnie Ty znasz dużo więcej szczegółów budowy tej konstrukcji.
  7. @S!N! Z całym szacunkiem ale niewiele zrozumiałem stąd to " acha". Ale jedno nas łączy u mnie też idealnym akustycznie miejscem na suba jest dokładnie w osi kolumn.
  8. Chińczyk w Toskanii, czyli włoski test Jajco 5. Można włączyć angielskie audio i polskie napisy. Nie znam włoskiego, więc tak uczyniłem.
  9. Today
  10. Audio Note UK Meishu Phono Tonmeister Silver Integrated Amp
  11. Sprawdź sobie na stronie producenta gdzie zalecają umiejscowienie suba. U mnie jest na środku monitorów. Nie będziesz miał żadnego problemu z kalibracją jest banalnie prosta tylko długotrwała , oczywiście możesz też sam sobie regulować krzywą. Jedyny minus to taki, iż jest kosztowna bo to tego potrzebujesz oprogramowania ma1 z mikrofonem plus musisz ogarnąć kabel do niego , statyw oraz interfejs z wejściem na majka. Jeśli będziesz miał produkty z dsp to każdy z nich musi być podpięty pod sieć na czas kalibracji czyli musisz mieć też router przynajmniej z 4-5 wejściami. Neumann ma w swojej ofercie kilka modeli , takie kh310 plus sub kh 805 II już Ci da piękne referencyjne brzmienie, i ogromny headroom, dostaniesz muzę taką jaka jest. Osobiście czaje się na kh420 (ale cena...) nigdy nie powrócę do hi-fi to nie ta liga. Jeśli się zdecydujesz to posłuchaj sobie przed zakupem Genelec the ones tam jest konstrukcja koaksjalna Panie jak to gra! Ogólnie zwróć też uwagę na PSi audio również genialne brzmienie, wyrywa z butów, najlepiej wybierać spośród tej trójki. Referencyjny sub Neumann to 805 II czyli ok 12,5 tys (chyba, że chcesz atmos to się bierze 810 ) 870 to już masakra, zaś jeśli chodzi o Geneleca to kallibruję się podobnie jak Ma1 tylko używa się GLM.
  12. KWF

    Magnat mr780

    Radzieckich z demobilu bratniej armii.
  13. Podbijam post. Jeśli ktoś jest w stanie jeszcze pomóc, będę bardzo wdzięczny.
  14. Coś tam sprawdzałem, ale jak lampy nie różnią się podstawowymi parametrami to w tych podstawowych pomiarach nic nie wyjdzie. Zmiany zależą od parametrów lampy. Te żeby sprawdzić to trzeba mieć tester lamp. Nie dysponuję jeszcze, ale jak nabędę to takie analizy zrobię z ciekawości 😉 Pozdrawiam.
  15. Hej, Dyskusja jest siłą napędową forum. Warto nawet o błachych sprawach pogadać. Do mnie taka piramida przemawia, ale hierarchizowanie nie ma głębszego sensu wg mnie. Za dużo zmiennych. Z drugiej strony mozna analizować wielowymiarowo. Aspekt techniczny, środowiskowy, psychoakustyczny. Próbowałem iść w analizę "wąskiego gardła" czyli co zjada co i co zostaje na końcu, ale tak się zapętliłem, że glowa mnie boli od myślenia 🤣 Ogólnie trzeba widzieć środowisko zestawu audio jajo zintegrowany system elektroakustyczny w postaci naczyń połączonych. Nie da się wyjąć z systemu klocka i analizować bez reszty. To jak pytanie o to co ważniejsze w życiu człowieka. Powietrze, jedzenie, a może sen lub seks? 😉 Dodatkowo wchodzimy w dwa środowiska tj. domenę akustycznych ciśnień (membrany, pomieszczenie) i domenę elektryczności (moce, prady, napiecia). Co z psychoakustyką, naszą wrażliwością i oczekiwaniami? Wyrzucić z analiz? Czy pozostawić bo łączy poprzez postrzeganie wspólnych deskryptorów jak SNR (DR), SPL, liniowość, zaklócenia, itd. Pozdrawiam. M
  16. @MariuszZ , @lpomis Obiecałem i wstawiam. Pomiar REW bez filtrów DL i suba oraz z filtrami w fazie 0 i 180. Tak jak pisałem dzięki dirac live mogę bardziej podkręcić głośność suba i nie przeszkadza. POMIAR DL + SUB 15.11.25.mdat
  17. Witam, posiadam zestaw audio Yamaha MCR-B270D, czy jest sens dokupienia do tego nowych głośników? Czy wydawanie pieniędzy przy tym "centrum" nie ma sensu? Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam
  18. Mariusz, a sprawdzałeś kiedyś, jak wymiana lamp na inne wpływa na THD i rozkład harmonicznych w paśmie?
  19. Witam, na sprzedaż mam: Wzmacniacz Yamaha R-N803D, wzmacniacz kupiłem nowy w 2021 roku, jest w stanie idealnym, kompletny cena 2250zł Kolumny Heco Music Style 900, kupione używane więc nie wiem ile mają lat. Stan b.dobry. Membrany nienaruszone, poza drobnymi ryskami jedynie jeden bolec od maskownicy urwany. Grają świetnie, cena 1500zł (do kolumn kabel Melodica MDC2415 2x2,5m). Pracuje w Niemczech, co 6 tyg. jestem w Polsce, wtedy mógłbym mniej więcej po trasie Niemcy - Elbląg dostarczyć sprzęt.
  20. Bardzo ogólne podejscie do tematu audio. W dobrym systemie bedzie wszystko ważne. Nieodpowiednie kolumny do wzmocnienia lub pomieszczenia nie zagrają. Nieodpowiednie pre z nawet najlepszą koncowką nie zagra. Nie wspomnę o preferencjach lub osluchaniu na rożnym poziomie. Co to dobre nagranie? Bo mnie audiofilskie wydania z podbitymi upiekszaczami nie ruszają. Natomiast rzeczywiscie warto kupować pierwsze wydania. A tak wogole chyba niepotrzebnie podbijany temat, przedyskutowany na wszystkie strony.
  21. Michał, mija tydzień. Osluchałeś, porownaleś. Jakie wnioski?
  22. A jakich się spodziewałeś lamp we wzmacniaczu za 700zl?
  23. Waters prywatnie, jako człowiek 🙈odlot, ale ostatnio częściej słucham jego płyt niż PF. Jakoś bardziej mnie wciągają.
  24. Spokojna twoja….ja z kawą, jak z audio wolę sam empirycznie sprawdzić i żadnego kwacha nie było (finlandii z resztą też)… bohaterowie dają radę i właśnie wyparli rainforrest od coffelab, zostają z nami na trochę…sama kawka bardzo gładka i czekoladowa, po prostu miodzio… A i my także z bolka pijemy, jedynie rozmiar większy…
  25. KWF

    Magnat mr780

    Lampy JJ z Magnata są genialne jeśli porównać je z “chińczykami” montowanymi fabrycznie w Tadze HTA-26B. Te chinole z pięcioramienna gwiazdą dają dzięk jak z wiadra przez metr mułu i wodorosty.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Ok w skrócie Ma1 czyli oprogramowanie z mikrofonem pomiarowym dla Neumanna, zaś GLM  to Software - Genelec Loudspeaker Manager dla Geneleca mierzy się to podobnie jak na filmie, dużo pomaga w słabych akustycznie pomieszczeniach, choć wiadomo, że lepiej mieć ogarnięta akustykę bo jak jest tragiczna to nic nie pomoże i również idealnie zgrywa suby. Ogólnie to się dziwie ludziom wymagającym co siedzą na tym forum i szukają idealnego brzmienia, zmieniają kable co chwile kolumny wydają kupę $ na zabawki hi-fi zamiast pójść posłuchać sobie klasy premium i może akurat zakończyliby swoją bolączkę, przecież taki atmos zbudowany w studio z neumanów czy geneleców powoduje, iż się zbiera szczękę z podłogi.
    • Do złudzenia przypomina filtry generowane przez REW. Nawet szata graficzna jest identyczna.
    • Jest. Miałem podobnej klasy kiedyś PianoCrafta, równocześnie z PianoCraftem lepszym, który był dzielony na dwa elementy. Ten mniejszy [jak Twój] miał mniejsze kolumienki, a ten większy większe - Yamahy rzecz jasna. Te mniejsze były mizerne, te większe kolumny grały dużo lepiej, w tym gorszym PianoCrafcie również. Masz o tyle prosto, że niewiele trzeba, żebyś usłyszał bardzo dużą różnicę podmieniając te kolumny na inne, lepsze.
    • @majkel74 Ale co mam pisać? Tego trzeba posłuchać bo pisaniem i tak Ci nie przedstawie tego brzmienia, nikt nie ma w studio jakiś reli svsów czy innych modeli bo to zupełnie inaczej gra, bas tam jest mega referencyjny on ma szczegół na końcówkach tam jest nacisk na precyzje, a nie zamazanie i muzykalność, masz dsp przykłądowo na tyle dodatkowo pełne regulacje  fazy między 0,45,90, 135 odwrócenie 0/180 , ostatnio byłem w studio to się zdziwiłem bo używali do ATC SCM45A Pro, ale to akurat wiem, ze suby od atc są badziewne.   @AudioTubeTutaj masz pokazany pełny proces ma1 , prosty 😛     
    • Napisz ze dwa zdania, co powoduje że akurat ten sub potrafi to, czego nie umie żaden inny. Ja widzę standardowy bas refleks na 25cm głośniku. Ale pewnie Ty znasz dużo więcej szczegółów budowy tej konstrukcji.
    • @S!N! Z całym szacunkiem ale niewiele zrozumiałem stąd to " acha". Ale jedno nas łączy u mnie też idealnym akustycznie miejscem na suba jest dokładnie w osi kolumn. 
    • Chińczyk w Toskanii, czyli włoski test Jajco 5. Można włączyć angielskie audio i polskie napisy. Nie znam włoskiego, więc tak uczyniłem.   
    • Audio Note UK Meishu Phono Tonmeister Silver Integrated Amp  
    • Sprawdź sobie na stronie producenta gdzie zalecają umiejscowienie suba.  U mnie jest na środku monitorów.    Nie będziesz miał żadnego problemu z kalibracją jest banalnie prosta tylko długotrwała , oczywiście możesz też sam sobie regulować krzywą. Jedyny minus to taki, iż jest kosztowna bo to tego potrzebujesz oprogramowania ma1 z mikrofonem plus musisz ogarnąć kabel do niego , statyw oraz interfejs z wejściem na majka. Jeśli będziesz miał produkty z dsp to każdy z nich musi być podpięty pod sieć na czas kalibracji czyli musisz mieć też router przynajmniej z 4-5 wejściami. Neumann ma w swojej ofercie kilka modeli , takie kh310 plus sub kh 805 II już Ci da piękne referencyjne brzmienie, i ogromny headroom,  dostaniesz muzę taką jaka jest. Osobiście czaje się na kh420 (ale cena...) nigdy nie powrócę do hi-fi to nie ta liga. Jeśli się zdecydujesz to posłuchaj sobie przed zakupem Genelec the ones  tam jest konstrukcja koaksjalna  Panie jak to gra!  Ogólnie zwróć też uwagę na PSi audio również genialne brzmienie, wyrywa z butów, najlepiej wybierać spośród tej trójki.   Referencyjny sub Neumann to 805 II czyli ok 12,5 tys (chyba, że chcesz atmos to się bierze 810 ) 870 to już masakra,  zaś jeśli chodzi o Geneleca to kallibruję się podobnie jak Ma1 tylko używa się GLM.
    • Radzieckich z demobilu bratniej armii.
    • Podbijam post. Jeśli ktoś jest w stanie jeszcze pomóc, będę bardzo wdzięczny.
    • Coś tam sprawdzałem, ale jak lampy nie różnią się podstawowymi parametrami to w tych podstawowych pomiarach nic nie wyjdzie. Zmiany zależą od parametrów lampy. Te żeby sprawdzić to trzeba mieć tester lamp. Nie dysponuję jeszcze, ale jak nabędę to takie analizy zrobię z ciekawości 😉 Pozdrawiam. 
    • Hej, Dyskusja jest siłą napędową forum. Warto nawet o błachych sprawach pogadać. Do mnie taka piramida przemawia, ale hierarchizowanie nie ma głębszego sensu wg mnie. Za dużo zmiennych. Z drugiej strony mozna analizować wielowymiarowo. Aspekt techniczny, środowiskowy, psychoakustyczny. Próbowałem iść w analizę "wąskiego gardła" czyli co zjada co i co zostaje na końcu, ale tak się zapętliłem, że glowa mnie boli od myślenia 🤣 Ogólnie trzeba widzieć środowisko zestawu audio jajo zintegrowany system elektroakustyczny w postaci naczyń połączonych. Nie da się wyjąć z systemu klocka i analizować bez reszty. To jak pytanie o to co ważniejsze w życiu człowieka. Powietrze, jedzenie, a może sen lub seks? 😉 Dodatkowo wchodzimy w dwa środowiska tj. domenę akustycznych ciśnień (membrany, pomieszczenie) i domenę elektryczności (moce, prady, napiecia). Co z psychoakustyką, naszą wrażliwością i oczekiwaniami? Wyrzucić z analiz? Czy pozostawić bo łączy poprzez postrzeganie wspólnych deskryptorów jak SNR (DR), SPL, liniowość, zaklócenia, itd. Pozdrawiam. M
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...