Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Tak i sam odpowiedziałeś sobie w kontynuacji tej frazy🙂 Inna "inszość" to cena jest dla jednych niska a dla innych ...sky. PS a w sumie wątek jest o lampach, więc kończę z OT😁
  3. Today
  4. Adam, powyżej widzę tylko zapowiedź i notkę producenta. No i to klasa A/B, a nie A jak w Sugdenie.
  5. No to proszę mi pokazać DDC prestiżowej i znanej audiosyfilitycznej firmy z Europy lub z USA, które posiada: - zasilanie na superkondensatorze - najlepsze na świecie wyniki pomiarów (wieeeeeeeeeeeem, pomiary nie grają) - autorski system utrzymywania stałej temperatury femtosekundowego zegara i wyjście zegarowe (to nie jest zegar klasy referencyjnej, ale dlaczego nie spróbować? Przecież nie wybuchnie!). - cenę poniżej 1000€ Podobno SU-6 zawiera 20 oryginalnych rozwiązań chronionych patentem. Mam we wsi dealera MF, więc jak nowy wzmak tam się pojawi, to chętnie potestuję. Problem w tym, że w porównaniu z Polską - bida z nędzą. Ci goście ściągną Ci wszystko na zamówienie, ale jak chciałem posłuchać u nich PMC Twenty 5.22i to... zapomnij! Na demo mieli tylko monitory Prodigy. Ponad 30 lat graty przewalam. Swoje i znajomych. I powiem Ci że dziś można mieć naprawdę super granie za absolutnie śmieszne pieniądze, porównując do sytuacji sprzed powiedzmy 10 lat. Oczywiście naprawdę dobre głośniki i wzmacniacze ciągle są w cenie, ale postęp, jaki zaszedł w Digital Audio i w Klasie D, wzbudza mój szacunek.
  6. Makowicz (pianino elektro fender) i Bartkowski (perkusja) - jak dla mnie nic więcej nie trzeba! Polskie Nagrania 1973, CD - Warner Music 2022.
  7. Pisałem o nowym MF i A21. A to widzę, że sporo wzmacniaczy masz na rozkładzie. Bardzo ładnie.
  8. Mają zupełnie różny profil brzmienia. Oczywiście IA-4 wciąż zachowuje ten pierwiastek przyjemności typowy dla Klasy A, ale to już jest prawdziwy High-End. Dominują: krystaliczna czystość, wielka (choć nie mordercza) precyzja, absolutny spokój i wszechogarniająca kontrola oraz KULTURA dźwięku. Kupujesz raz i nigdy nie sprzedasz. Bo już nie potrzebujesz lepszego wzmaka. Dlatego tak trudno o nie na rynku wtórnym. To oczywiście przesada i figura retoryczna. Choć tak sobie myślę, sobie że właściciel Bouldera+Focal+Siltech mógłby tak mój system opisać. W rzeczywistości Klasa A oprócz tej eufonii zapewnia otwarcie dźwięku i krystaliczną czystość. Oczywiście w porównaniu do IA-4 dźwięk A21 będzie taki trochę wyluzowany, ale nie przesadzajmy. W kategoriach absolutnych A21 to świetny piec. A w swojej cenie nie posiada tranzystorowej konkurencji.
  9. I z tego powodu będę Cię podpuszczał, żebyś jako pierwszy przetestował nowy piec Musicala i porównał z Sugdenem A21. Gadajo, że Chińczyk lubi podkradać patenty.
  10. Absolutnie NIE!!! Ja nie jestem audiosnobem. Szukam dobrego grania w dającej się przełknąć cenie. I na stałe mam w systemie sprzęt nie tylko zachodnich marek Made in China ale i sprzęt po prostu chińskich marek. DDC: Singxer SU-6 DAC: Audio-gd R1 NOS (chińska marka z Chin ) i MHDT Laboratory Havana (Tajwan, czyli zbuntowana chińska prowincja ) I nie mam tego sprzętu dlatego, że jest tani, tylko dlatego, że jest zajebisty. A że kosztował psi grosz - jakoś nie spędza mi to snu z powiek... Więc na Chińczyków nie dam złego słowa powiedzieć. Za to, co oni zrobili dla Digital Audio, należy im się w pas kłaniać. Dziesięć lat temu gorsze granie kosztowało kilkadziesiąt tysięcy euro. A dziś możemy to mieć za czapkę śliwek. Tak wygląda postęp! Dzięki Chińczykom.
  11. Nie musi być gruby, wystarczy max 0,5mm.
  12. Oba piecyki mają ten sam profil brzmienia - ciepło, zaokrąglenie, żywa średnica, miękkość i duża eufoniczność. Ty poszedłeś dalej i nazwałeś ostatnio swój system „zamulonym i ciepłym” bo taki właśnie charakter brzmienia uwielbiasz. I takie brzmienie można dostać za niecałe 4kzł więc Sugden nie jest za nisko wyceniony. Czy jednak jest ?
  13. Nie przesadzajmy. Cena Sugdena A21 jest BARDZO NISKA, jeśli rozpatrywać ją w kontekście jakości dźwięku. Miałem w domu Masterclass IA-4 i, oczywiście, był lepszy w każdym izolowanym aspekcie. Bez dyskusji. Ale go nie kupię, gdyż moim zdaniem jego cena nie uzasadnia niewątpliwie lepszej jakości dźwięku. Poza tym mniej miał tej romantycznej nuty A21. IA-4 to sama kultura, kontrola i precyzja. Tak - granie Masterclass rzuca na kolana ale IMO nie jest tak przyjemne jak A21. I tak - IA-4 jest drogi. Zaś cena A21 to jest KRADZIEŻ. Mi oczywiście łatwo mówić, bo nówka sztuka A21 kosztował mnie równe 2000€, więc śmiech na sali. A było to tak... Na Sugdena trzeba długo czekać. Od momentu zamówienia było to (dane z jesieni 2024) ok 6 miesięcy. Kolega chciał być cwany i zamówił w dwóch miejscach, a zamówienie i tak przyszło jednocześnie. Nie chciał tracić dobrych układów z dealerami, więc został z dwoma Sugdenami jak Himilsbach z angielskim. No i sprzedał mi nówkę za super cenę. Osobiście otwierałem zapieczętowane klamrami firmowe pudło. Co do grzania - A21 grzeje się jak smok, IA-4 jest ledwo ciepły w porównaniu. Ale temperatura wzmacniacza nie jest dla mnie żadnym problemem. Wystarczy by stał na górze zestawu - wszystkie otwory wentylacyjne muszą być odsłonięte. Więc nie powinien też stać we wnętrzu szafki. Co do zużycia energii - nie odczuwam tego, gdyż natłok nawału obowiązków zawodowych pozwala mi używać systemu max 2x w tygodniu. A i to na krócej, niżbym chciał, bo żona domaga się dostępu do TV. Za to w nowym domu będę miał całe poddasze dla siebie! 😍 😍😍 Zrobię tam sobie Man's Cave i będzie zero konfliktów. Wiem... poddasze, skosy, gorszych warunków do audio nie ma, ale jestem dobrej myśli.
  14. A jaki powinien być przekrój kabli interconnect?
  15. Wielu kolegów,w tym ja,ma podobny problem. Rozwiązanie - do codziennego życia paczki stoją pod ścianą,nie przeszkadzają zbytnio w komunikacji, mogą też grać niezbyt głośno. Kiedy chcesz posłuchać na poważnie ,a zwłaszcza głośniej musisz odstawić je od ściany przynajmniej o taką odległość jak ich głębokość. Konkretne miejsce ustala się na ucho,gdzie najlepiej gra,bardziej doświadczeni robią pomiary. Poczytaj o prawidłowym ustawieniu kolumn. Jest tu na forum poświęcony tematowi wątek kolegi @S4Home. Jeśli w miarę poprawnie ustawisz testowane kolumny w domu,będziesz mógł określić czy granie Ci odpowiada. Nie ma większego znaczenia,która z trzech propozycji to będzie,ważne ,żeby dźwięk Ci leżał. Oczywiście, gdybyś sprawdził wszystkie trzy ,wtedy wybrałbyś najlepiej
  16. Masz pan rację, ja nawet znam gości, co zamiast słuchać płyt CD odkurzyli stare płyty winylowe i słuchają tych trzasków i słabego dźwięku, płacąc przy tym nie małą kasę za stare (lub nowe) gramofony. Napiszę więcej, są kolesie co powyciągali jakieś stare magnetofony szpulowe i tym się jarają - to dopiero jest porażka. Korzystając z twojego porównania do wodociągu to ci wręcz zakopali studnie i piją tylko deszczówkę 🤣. Hmm, tak pomyślałem a co z ludźmi którzy, mają wodociąg a jeszcze studnie za grubą kasę wykopali i deszczówkę zbierają 🤔 Mam takie nieodparte wrażenie, że o to w tej zabawie chodzi, by znaleźć coś fajnego (dobrze grającego) dla różnych portfeli. Dobrze jest, gdy komuś chce się napisać/porównać/ ocenić coś z rożnych półek mając na końcu świadomość różnicy w cenie.
  17. Szukam wzmacniacza, który mi pozwoli na zasilenie moich słuchawek Beyerdynamic DT 990 PRO Black Edition 80 Ohm (w przyszłości również innych słuchawek). Wzmacniacz głównie będzie używany z PC (Windows) oraz Macbookiem. Dotychczas używałem Fiio BTR3k, ale chciałem go wymienić na coś stacjonarnego. Co byście mi mogli polecić w kwocie do +/- 1k? Na forum jedynie co znalazłem to Topping DX3 PRO+, ale chyba trochę mało przyszłościowy fakt że wzmacniacz ma tylko wyłącznie wyjście 3.5 mm.
  18. Spoko. Ja wiem, że Audio nie ma w zwyczaju chwalić gniotów więc wzmacniacz musi być udany. Nie mówisz ale sugerujesz co innego Zamiast się cieszyć, że można mieć Sugdena bez jego wad - cena z sufitu, wysoka temperatura pracy, wysokie zużycie prądu. Myślę, że jako posiadacz Sugdena musisz je pierwszy na forum porównać. Do dzieła!
  19. Nieaktualne
  20. Na razie pozwolę sobie być Niewiernym Tomaszem. To takie "wszystko w jednym" - odbiornik BT, zintegrowany DAC na ESS (co już dobrze nie wróży), części wewnątrz chińskie. Potencjometr nawet jest chińskiej marki (albo no name) a nie Alps. Sprzęt jest Made in China. Nie mówię, że to źle, tylko jestem ciekaw jak to zagra obok Fosi za 100€, które ma dużo uboższą funkcjonalność ale jest 8x tańsze. Ale co z dźwiękiem?
  21. Nowy/stary Musical B1 - sporo parzystych harmonicznych, i jak już pisałem, w recenzji naszego Audio zachwyt.
  22. Bardzo jestem ciekaw porównania łeb w łeb z Fosi. Może ktoś zrobi... Musical w Klasie AB to był zawsze bardzo mocny zawodnik. Pamiętam tanie Electry... Boże słodki! Jaką średnicą to grało! Tylko, że Michaelson już tego nie projektuje, więc póki nie posłucham, to w ciemno chwalić nie zamierzam... Mam streamer Musical Fidelity zrobiony już za nowego właściciela i sonicznie to jest MASAKRA! Nie ma nic wspólnego z firmowym ciepłym dźwiękiem. Jest ostro i nieprzyjemnie. Stereotypowo cyfrowo. A właściwie - syfrowo. No i Chiny kładą się dziś na ofercie budżetowych wzmacniaczy bardzo mocnym cieniem. Tak. Czyli dodaj jeszcze Accuphase i Luxmana.
  23. Nie przesadzajmy - nawet wysokoenergożerne sprzety nie zużywają aż tyle energii elektrycznej , aby znacząco uszczuplało to nasze portfele. Całe zużycie to zaledwie kilka procent ogólnej wartości rachunku za energię. W domu najwięcej zuzywa lodówka , pralka i czajnik elektryczny, a pomimo to nikt nie rezygnuje z użytkowania (no, może z czajnika np ja)
  24. Hej, Chciałbym powiesić Atmosy Klipsch Reference Premiere RP-500SA II na skośnym suficie (dom stodoła). Te głośniki mają z tyłu gniazdo na wkręt --> jaki wkręt tam wchodzi? wymiary? Czy znacie uchwyt (najlepiej metalowy kulowy) z takim bolcem? jak do kamer i aparatów. Ewentualnie jak dobrać wymiarowo wkręt aby skręcić głośnik z takim uchwytem: https://allegro.pl/oferta/uchwyty-glosnikowe-vogels-vlb500-2szt-czarny-audiofilskie-rozwiazanie-13355578089 Boje się, że z głośnikiem będę jeździł po sklepach i próbował coś dobrać. Ale pewne ktoś już te głośniki wieszał jakoś na suficie, co? Marcin
  25. Mówią, że Klasa D coraz lepsza, a w stosunku jakość dźwięku/cena - nawet i rewelacyjna. Moim zdaniem sonicznie koło Klasy A to nawet nie stało. Mam nawet wzmacniacz w Klasie D - kupiłem do wygrzewania nowego przetwornika. To nie to, co piecyk Klasy A, który bierze tyle samo prądu z potencjometrem na zero co odkręconym na max. Mój Chińczyk w Klasie D z potencjometrem na zero brał z sieci 8W z ogonkiem. Wiem, bo mam taką sprytną wtyczkę. No ale minęło 600 godzin, DAC się wygrzał i Klasa D idzie na sprzedaż. Oczywiście odpaliłem z ciekawości, jak zagra "wzmacniacz" za 100€. I powiem, że ciężko uwierzyć. Do 2000€ w Klasie AB konkurencji nie widzę. No, ale czar pryska, gdy się zaraz potem odpali Sugdena... inny świat. Dźwięk z Fosi w porównaniu jest szary i stłamszony, pozbawiony dynamiki. Tylko, że jestem totalnie niesprawiedliwy - przecież mówimy o sprzęcie 30x droższym. Ale jeśli słucha się Chińczyka w Klasie D bez możliwości robienia takich bezpośrednich porównań - to gwarantuję że z takim dźwiękiem spokojnie można żyć. Załóż słuchawki i sam oceń... https://rumble.com/v6uxpdb-you-will-be-shocked-folks-chantal-fosi-shock.html Dźwięk ma ładną barwę, jest kulturalny, poukładany, spokojny, zero agresji czy jakiejkolwiek napinki. Cena może i jest śmieszna ale granie absolutnie nie jest budżetowe. Jest ZERO suchości i ostrości typowego taniego tranzystora w Klasie AB. I jeśli dzisiaj można mieć taki dźwięk za... 100€, to moim zdaniem żyjemy w bardzo dobrych czasach. Gdyby za moich czasów można było mieć takie granie za taki piniądz, to pewnie bym nie został audiosyfilitykiem i nie kombinował, co by tu jeszcze można wycisnąć ze sprzętu, tylko po prostu bym się cieszył muzyką. Oczywiście - można lepiej, ale dużo, duuuuuuużooooo drożej. W tych pieniądzach to jest dla mnie szok i absolutny killer w klasie budżetowej. A producenci wciąż przecież kombinują z Klasą D - lepsze opampy, GaN, srebrne okablowanie wewnętrzne... Jeśli tak dalej pójdzie to za kilka lat wszyscy będziemy grali w Klasie D i będziemy szczęśliwi. Póki co jednak - Chińczycy muszą jeszcze popracować, żeby dorównać Klasie A. U mnie jak na razie Klasa D rządzi ale tylko poniżej 70Hz - mam tam 800W mocy ciągłej i 2,4kW w szczycie właśnie w Klasie D.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Tak i sam odpowiedziałeś sobie w kontynuacji tej frazy🙂 Inna "inszość" to cena jest dla jednych niska a dla innych ...sky. PS a w sumie wątek jest o lampach, więc kończę z OT😁
    • Adam, powyżej widzę tylko zapowiedź i notkę producenta. No i to klasa A/B, a nie A jak w Sugdenie. 
    • No to proszę mi pokazać DDC prestiżowej i znanej audiosyfilitycznej firmy z Europy lub z USA, które posiada:  - zasilanie na superkondensatorze - najlepsze na świecie wyniki pomiarów (wieeeeeeeeeeeem, pomiary nie grają) - autorski system utrzymywania stałej temperatury femtosekundowego zegara i wyjście zegarowe (to nie jest zegar klasy referencyjnej, ale dlaczego nie spróbować? Przecież nie wybuchnie!).  - cenę poniżej 1000€ Podobno SU-6 zawiera 20 oryginalnych rozwiązań chronionych patentem.  Mam we wsi dealera MF, więc jak nowy wzmak tam się pojawi, to chętnie potestuję. Problem w tym, że w porównaniu z Polską - bida z nędzą. Ci goście ściągną Ci wszystko na zamówienie, ale jak chciałem posłuchać u nich PMC Twenty 5.22i to... zapomnij! Na demo mieli tylko monitory Prodigy.  Ponad 30 lat graty przewalam. Swoje i znajomych.  I powiem Ci że dziś można mieć naprawdę super granie za absolutnie śmieszne pieniądze, porównując do sytuacji sprzed powiedzmy 10 lat.  Oczywiście naprawdę dobre głośniki i wzmacniacze ciągle są w cenie, ale postęp, jaki zaszedł w Digital Audio i w Klasie D, wzbudza mój szacunek. 
    • Makowicz (pianino elektro fender) i Bartkowski (perkusja) - jak dla mnie nic więcej nie trzeba! Polskie Nagrania 1973, CD -  Warner Music 2022. 
    • Pisałem o nowym MF i A21. A to widzę, że sporo wzmacniaczy masz na rozkładzie. Bardzo ładnie.    
    • Mają zupełnie różny profil brzmienia. Oczywiście IA-4 wciąż zachowuje ten pierwiastek przyjemności typowy dla Klasy A, ale to już jest prawdziwy High-End. Dominują: krystaliczna czystość, wielka (choć nie mordercza) precyzja, absolutny spokój i wszechogarniająca kontrola oraz KULTURA dźwięku. Kupujesz raz i nigdy nie sprzedasz. Bo już nie potrzebujesz lepszego wzmaka. Dlatego tak trudno o nie na rynku wtórnym.  To oczywiście przesada i figura retoryczna. Choć tak sobie myślę, sobie że właściciel Bouldera+Focal+Siltech  mógłby tak mój system opisać.  W rzeczywistości Klasa A oprócz tej eufonii zapewnia otwarcie dźwięku i krystaliczną czystość. Oczywiście w porównaniu do IA-4 dźwięk A21 będzie taki trochę wyluzowany, ale nie przesadzajmy. W kategoriach absolutnych A21 to świetny piec. A w swojej cenie nie posiada tranzystorowej konkurencji.   
    • I z tego powodu będę Cię podpuszczał, żebyś jako pierwszy przetestował nowy piec Musicala i porównał z Sugdenem A21.     Gadajo, że Chińczyk lubi podkradać patenty. 
    • Absolutnie NIE!!! Ja nie jestem audiosnobem. Szukam dobrego grania w dającej się przełknąć cenie. I na stałe mam w systemie sprzęt nie tylko zachodnich marek Made in China ale i sprzęt po prostu chińskich marek.  DDC: Singxer SU-6 DAC: Audio-gd R1 NOS (chińska marka z Chin )  i MHDT Laboratory Havana (Tajwan, czyli zbuntowana chińska prowincja )  I nie mam tego sprzętu dlatego, że jest tani, tylko dlatego, że jest zajebisty.   A że kosztował psi grosz - jakoś nie spędza mi to snu z powiek... Więc na Chińczyków nie dam złego słowa powiedzieć. Za to, co oni zrobili dla Digital Audio, należy im się w pas kłaniać. Dziesięć lat temu gorsze granie kosztowało kilkadziesiąt tysięcy euro. A dziś możemy to mieć za czapkę śliwek. Tak wygląda postęp!  Dzięki Chińczykom. 
    • Nie musi być gruby, wystarczy max 0,5mm.  
    • Oba piecyki mają ten sam profil brzmienia - ciepło, zaokrąglenie, żywa średnica, miękkość i duża eufoniczność. Ty poszedłeś dalej i nazwałeś ostatnio swój system „zamulonym i ciepłym” bo taki właśnie charakter brzmienia uwielbiasz. I takie brzmienie można dostać za niecałe 4kzł więc Sugden nie jest za nisko wyceniony. Czy jednak jest ?  
    • Nie przesadzajmy. Cena Sugdena A21 jest BARDZO NISKA, jeśli rozpatrywać ją w kontekście jakości dźwięku.  Miałem w domu Masterclass IA-4 i, oczywiście, był lepszy w każdym izolowanym aspekcie. Bez dyskusji. Ale go nie kupię, gdyż moim zdaniem jego cena nie uzasadnia niewątpliwie  lepszej jakości dźwięku. Poza tym mniej miał tej romantycznej nuty A21.  IA-4 to sama kultura, kontrola i precyzja. Tak - granie Masterclass rzuca na kolana ale IMO nie jest tak przyjemne jak A21.  I tak - IA-4 jest drogi. Zaś cena A21 to jest KRADZIEŻ.  Mi oczywiście łatwo mówić, bo nówka sztuka A21 kosztował mnie równe 2000€, więc śmiech na sali. A było to tak... Na Sugdena trzeba długo czekać. Od momentu zamówienia było to (dane z jesieni 2024) ok 6 miesięcy. Kolega chciał być cwany i zamówił w dwóch miejscach, a zamówienie i tak przyszło jednocześnie. Nie chciał tracić dobrych układów z dealerami, więc został z dwoma Sugdenami jak Himilsbach z angielskim.  No i sprzedał mi nówkę za super cenę. Osobiście otwierałem zapieczętowane klamrami firmowe pudło.  Co do grzania - A21 grzeje się jak smok, IA-4 jest ledwo ciepły w porównaniu. Ale temperatura wzmacniacza nie jest dla mnie żadnym problemem. Wystarczy by stał na górze zestawu - wszystkie otwory wentylacyjne muszą być odsłonięte. Więc nie powinien też stać we wnętrzu szafki.  Co do zużycia energii - nie odczuwam tego, gdyż natłok nawału obowiązków zawodowych pozwala mi używać systemu max 2x w tygodniu. A i to na krócej, niżbym chciał, bo żona domaga się dostępu do TV.  Za to w nowym domu będę miał całe poddasze dla siebie!  😍 😍😍   Zrobię tam sobie Man's Cave i będzie zero konfliktów. Wiem... poddasze, skosy, gorszych warunków do audio nie ma, ale jestem dobrej myśli. 
    • A jaki powinien być przekrój kabli interconnect?
    • Wielu kolegów,w tym ja,ma podobny problem. Rozwiązanie - do codziennego życia paczki stoją pod ścianą,nie  przeszkadzają zbytnio w  komunikacji, mogą też grać niezbyt głośno. Kiedy chcesz posłuchać na poważnie ,a zwłaszcza głośniej musisz odstawić je od ściany przynajmniej o taką odległość jak ich głębokość. Konkretne miejsce ustala się na ucho,gdzie najlepiej gra,bardziej doświadczeni  robią pomiary. Poczytaj o prawidłowym ustawieniu kolumn. Jest tu na forum poświęcony tematowi wątek kolegi @S4Home.  Jeśli w miarę poprawnie ustawisz testowane kolumny w domu,będziesz mógł określić czy granie Ci odpowiada. Nie ma większego znaczenia,która z trzech propozycji to będzie,ważne ,żeby dźwięk Ci leżał. Oczywiście, gdybyś sprawdził wszystkie trzy ,wtedy wybrałbyś najlepiej 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...