Skocz do zawartości

Kino Domowe

Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).


9 513 tematów w tym forum

    • 25 odpowiedzi
    • 3,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 2,1k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 9,9k wyświetleń
    • 18 odpowiedzi
    • 4k wyświetleń
    • 40 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
  1. normy thx???

    • 2 odpowiedzi
    • 3,6k wyświetleń
  2. Nośnik do zestawu 5.1

    • 9 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 888 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,5k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 30 odpowiedzi
    • 9,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 199 odpowiedzi
    • 39,2k wyświetleń
  3. Nowe amplitunery Yamahy

    • 8 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
    • 251 odpowiedzi
    • 71,9k wyświetleń
  4. Nowe audio do domu ...

    • 1 odpowiedź
    • 3k wyświetleń
    • 27 odpowiedzi
    • 6,5k wyświetleń
  5. Nowe głośniki, czy wzmacniacz?

    • 8 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 600 wyświetleń
    • 26 odpowiedzi
    • 4,3k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • GoldenEar T66, kolumny pół-aktywne czy - jak kto woli - z aktywną sekcją niskotonową.   Do tego równie śliczne czerwone okablowanie Nordosta i jest git.  
    • Po pierwsze to że jest to salon audio nie oznacza z automatu, że adaptację mają zrobioną idealnie zgodnie ze sztuką. Nie wiadomo kto to robił, jak i dlaczego to ustawił. Salony, w których akustyka jest zrobiona poprawnie często się tym chwalą i mówią kto się pod tym podpisuje. Po drugie dyfuzor za kolumną nie musi być bzdurą. Co prawda to miejsce jest bardzo dalekie od jego optymalnego ustawienia ale są przypadki w których się faktycznie tak robi - na przykład gdy nie można tam dać pochłaniania bo z jakiegoś powodu jest go już za dużo w pomieszczeniu.
    • Dzięki za dobre słowo , szczególnie to o zawiści   Czy wybitne ? Przez grzeczność nie zaprzeczę.   Tym razem trochę pohamowałem emocje i podszedłem do tematu bardziej naukowo. Stąd odsłuchy tych monitorów ,które miałem w chałupie. Jeżeli na tych maluchach / ProAc , Usher / uzyskałem głębię i scenę o jaką mi chodziło ,to już byłem pewien , że pomieszczenie nie będzie mi wilkiem.  Na AVS , Zlotach wysłuchałem sporo kolumn a tylko dźwięk QLN - ów jakoś szczególnie utkwił mi w pamięci / wiem , pamięć dźwiękowa ponoć jest krótkotrwała  /. Nie zamykałem się na inne opcje. Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc. Nawet jak pojechałem do Audio Connect to chciałem posłuchać kilku paczek , by być pewnym decyzji. O mało nie wyjechałem z Diptyque DP 77. Właściwie , to żona już je kupowała  Dźwięk rewelacyjny , do trudnych akustycznie pomieszczeń idealne , można się zakochać. Na koniec wróciliśmy do QLN i nabrałem pewności , ze to to.  Jak grają u mnie ? Mogę tylko opisać to jak jest teraz. Ustawienie nie jest docelowe , Alteci stoją bezpośrednio za monitorami. Producent zaleca rozstaw 3-5 metrów i 3-5 metrów do miejsca odsłuchu. Tak jest w instrukcji i z bólem serca , / bo wszyscy przecież wiedzą , że instrukcje są dla mięczaków  / muszę się z nim zgodzić. Początkowy rozstaw , gdzie już mi się wydawało super był 2 metry , obecnie ma 2,9 metra i jest genialnie.  Słucham od dwóch dni i wiem , dlaczego akurat QLN-y. Są jak Alteci , nie męczą , nie ma żadnej wyśrubowanej góry , bas jest przyjemny choć może spowodować drżenie kanapy. Jest detal , ale nie tak jak w przypadku Diapasonów  gdzie " wszystko lata w przestrzeni ". Dźwięk nie wychodzi na boki . Scena trzyma się środka , a'propos fajnie się słucha jak czterdzieści cm. w linii kolumn po wewnętrznej tak z lewej , jak z prawej nic nie gra. Dźwięk się pojawia znikąd na środku i tak się trzyma. QLN-y grają naturalnie , bez podbarwień , tak jak zapamiętałem dźwięk koncertów w filharmonii. Z tą naturalnością to też ciekawe , bo jak się okazało podczas rozmów w Audio - Connect , każdy ma swoją " naturalność". Dla właściciela to właśnie JMR  grały np. jasno , dla mnie ciemniej niż QLN-y , właściciel twierdził , że Diapasony to referencja naturalności , ja słyszałem dziwną napompowaną dźwiękami scenę.  Kończąc , mam to co chciałem. Jest skromnie, ale czysto   Porównanie jak grają z lampą , a jak z tranzystorem zostawiam na czas gdy już je odpowiednio ustawię.  Jak ktoś nie oczekuje efektownego dźwięku , nie jest mu potrzebny efekt wow , to myślę , że QLN będzie dobrym wyborem.   P.S. Odpaliłem drapaka. Tak w skrócie , poznaje płyty od nowa      
    • Ja mam 18W8545/K - tzw. "węglowa osiemnastka" od Scan Speaka, która według specyfikacji ma Ø 177 mm a sama membrana to około 165mm. Specyfikacja podaje średnicę całości, która jest montowana w obudowie.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...