Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 370 tematów w tym forum

    • 1 odpowiedź
    • 3,2k wyświetleń
    • 10 odpowiedzi
    • 10,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
  1. Dali Ikon 7

    • 18 odpowiedzi
    • 10,8k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń
  2. co myślicie o JBL ES 90

    • 17 odpowiedzi
    • 7,5k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
  3. Głośnik do 200zł

    • 3 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 6,8k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  4. Zestaw stereo do domu

    • 10 odpowiedzi
    • 7,6k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 5,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3,5k wyświetleń
  5. SONY MDR-XB500

    • 3 odpowiedzi
    • 4,5k wyświetleń
  6. Co można o tym powiedzieć?

    • 2 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  7. Podziękowania

    • 0 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 7k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 5,7k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 4,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 2,7k wyświetleń
  8. Kolumny- opinia serwisu

    • 4 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Próbkowanie 48kHz było standardem audio dla formatu filmów na DVD. Próbkowanie 44,1 kHz to standard dla muzy na  CD. Czyli od 1972 roku DVD ( 48kHz ) a od 1979 CD ( 44,1 kHz )
    • Miałem swego czasu pianino koncertowe w salonie w domu, salon z tzw. salonową, czyli słabą „akustyką”. Co ciekawe, pomimo nie najlepszej akustyki, brzmienie było fenomenalne. W każdym miejscu salonu / kuchni / jadalni słychać było, że gra ”żywe” pianino. Choć wiadomo że były górki i dołki, a nie płaska charakterystyka.  Myślisz, że taki teoretyczny DSP, ingerując w dźwięk pianina, tu coś wycinający, tu coś ograniczający, tu coś podbijający spowodowałby, że brzmienie pianina byłoby lepsze? Moim zdaniem - nie, raczej efekt byłby odwrotny, bo to już by nie było to prawdziwe, naturalne brzmienie. Co innego adaptacja akustyczna. Aczkolwiek i bez nie było wspaniale i tego efektu nie zapewniłyby żadne kolumny niezależnie od ceny i inwestycji w pomieszczenie.
    • W jakich latach, ktoś odpowie, bo na krafta nie liczę? Tak siesklada, że większe znaczenie ma głębokość bitowa ciezki dźwiękowej niż częstotliwość próbkowania.  
    • Rozgrzejmy trochę atmosferę. Będzie kontrowersyjnie, ale mam nadzieję, że nie odbierzecie wpisu jako prowokację. Załóżmy, że mój zestaw audio składa się z czterech różnych sprzętów (nie licząc kolumn głośnikowych). Mam więc wzmacniacz, transport, DAC + coś jeszcze. Każdy z nich żeby działać, podłączony jest innym przewodem sieciowym i sygnałowym. Korzystam z nich wszystkich w jednym czasie. Przewody sieciowe i sygnałowe mogę dowolnie przepinać pomiędzy urządzeniami, aby modyfikować ich brzmienie. Jak się okazuje, daje to 576 kombinacji. 4!=24    4!×4!=24×24=576   (jeśli źle liczę to poprawcie mnie proszę) Niektórzy twierdzą, że każdy z przewodów po przepięciu potrzebuje minimum 400h na "ułożenie" i pokazanie swojego prawdziwego oblicza. Biorąc pod uwagę ilość kombinacji, wychodzi to 230400h, czyli jakieś 26 lat z hakiem, aby osłuchać wszystko jak trzeba i podjąć decyzję jak jest najlepiej. Gdybym miał pięć różnych sprzętów + komplety przewodów, to liczba kombinacji wynosi już 14400. Dalej boję się liczyć. A przecież możemy jeszcze dodać inne zmienne pod każde konkretne urządzenie jak np. gniazdka, wtyki, listwy, przewody głośnikowe, kondycjonery, filtry. I tutaj rodzą się pytania. Jak podołać z tym wszystkim? W jaki sposób osoby uznające takie dodatki i obeznane w temacie są przekonane o swoim dobrym wyborze? Przecież jest tyle wariacji. I żeby nie było - mój stosunek do tematu jest ambiwalentny. Jestem po prostu totalnie cienki bolek, żeby do niego podejść. Bo niby jak to zrobić zgodnie ze sztuką?
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...