Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 370 tematów w tym forum

  1. Zmiana pylon d25 1 2

    • 33 odpowiedzi
    • 3,6k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 262 wyświetleń
    • 26 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 843 wyświetleń
  2. Wzmacniacz do pylon Pearl 27

    • 3 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
  3. Yamaha plus Jamo

    • 24 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 27 odpowiedzi
    • 3,5k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 361 wyświetleń
    • 140 odpowiedzi
    • 12,2k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  4. zestaw

    • 8 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
  5. Taga I arylic

    • 0 odpowiedzi
    • 472 wyświetleń
  6. Odbiornik bluetooth

    • 6 odpowiedzi
    • 738 wyświetleń
  7. DAC do 5 tyś

    • 5 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 448 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 422 wyświetleń
  8. RADIA • Nowa seria od ARCAM | Film

    • 0 odpowiedzi
    • 281 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 854 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 404 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 268 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 775 wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Odczujesz i to zdecydowanie. Bdb pomysł. Atmos to jeden z największych skoków technologicznych ostatnich lat w domowych zestawach KD. Nie mówimy o niuansach, nie ma dyskusji typu słyszę/nie słyszę. Postęp jest ewidentny. Umiejscowienie oraz kąt opasania głośników w Twoim wypadku nie wymagają regulacji kierunku LCR oraz surround. Co innego Atmos, przy x.x.4 warto mieć regulowane lub wręcz uchylne. Nie. Głośniki instalacyjne zostały zaprojektowane po to by je montować na płycie gipsowej, warto jedynie pamiętać by przestrzeń wokól wypełnić wełną mineralną. Tylko tyle. Obudowy są zbędne. Niektóre konstrukcje inwall fabrycznie mają zabudowaną skrzynkę. O customowych obudowach możesz myśleć jeśli głośniki chcesz wpakować do litej ściany gdzie nie było by jak ich zamonotwać. Sa zasady rzemiosła o którym trzeba pamiętać. Specjalistyczne rozwiązania do montażu podwieszanych konstrukcji, specjalne gumowe wieszaki, technologiczne dystanse itd. Przeglądnij tutki na YT, dużo jest materiałów wideo o tym jak należy budować sufit i ściany by nie dzwoniły i nie drgały.
    • Mój punkt widzenia, z pozycji słuchacza patrząc na fronty kolumn. Wgłąb czyt. Poza głośniki.  Wydawało mi się że jeśli piszemy o scenie 3D to raczej z punktu widzenia kanapy/fotela opisujemy szerokość/wysokosc/głębokość sceny audio - to przecież logiczne! W głąb pomieszczenia z punktu odsłuchu.  Ps: fizycznie (w metrach) tam dużej głębi nie ma bo jest tam sciana. Ale za to dźwiękowo.... o Panie. Nieraz po choryzont - w zależności od utworu 😎
    • I tu jest pies pogrzebany. Jeśli próbkowanie dźwięku w studio nie jest prostą wielokrotnością próbkowania formatu CD, (a najczęściej nie jest, bo 192 kHz to nie 176,4 kHz) to po down samplingu dostajemy kiepski dźwięk. Sztuką jest nagrać dźwięk z próbkowaniem 16/44,1. Ale to trzeba umieć, bo margines błędu, przesteru jest wąski. Więc dzisiejsi realizatorzy nagrań wolą się nie wysilać. I jest jak jest. Ta "lepszość" plików hi-res wynika po części właśnie z tego, że porównuje się je do kopii CD powstałych z plików po niesymetrycznym down samplingu. Gdyby nagrać to samo równocześnie z jakością CD i hi-resa, to różnice przestają być tak oczywiste na korzyść hi-resów. Ale czego nie zrobi branża nagraniowa, żeby enty raz sprzedać nam tą samą muzykę.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...