Marek333 Napisano 28 kwietnia Napisano 28 kwietnia (edytowany) Jak w Waszej ocenie wygląda zestawienie NAIM NSC 222 z Aries S1 oraz MATRIX NT-1 i PS Audio AirLens? Poruszając się w produktach Lumin, Auralic, Holo Audio Red, m1t, i transportach, co ciekawego możemy sobie polecić ? , najchętniej z wyjściem I2S w cenie między 9000-30.000 zł Bardzo dobre opinie o jakości radości odsłuchui muzyki łapie nie tak drogi PS Audio AirLens .. Kto to importuje bezpośrednio może ktoś wie ? Miłego dnia PS. Przerobiłem, posiadając takie transporty/streamery więc znam sygnatury dźwięku (każdy z nich czymś cieszył ale szukamy czasem jeszcze lepszego ) : Wiim Pro Plus, (EverSolo DMP-A6 ME testowany tylko krótko) ,potem był Lumin D3 ( za dużo sybilantów u mnie) , m1t - miał wyjście I2S pięknie grał z Pontusem II, potem i obecnie AURALIC ARIES S1 - gra pięknie i jest wysoko oceniany ale boli mnie brak wyjścia I2S ponieważ chciałbym tym wyjściem wchodzić do dość dobrego mojego zew, DACa. ( LAIV HARMONY ) Aries S1 gra na tyle przyjemnie i pięknie że może nie będzie sensu na wymianę ale nie zaszkodzi sprawdzić czy coś co by miało I2S nie byłoby jeszcze ciekawsze z DACiem fajnym. Ariesa S1 może przebić i to rozważam do sprawdzenia i potencjalnego zakupu: NT-1 , PS Audio AirLens (tu mam mocne wewnętrzne przekonanie pozytywne), Holo Audio Red, NAIM NSC 222 (wiem , nie jest to transport tylko połączony z przedwzmacnizem mały kombajn ale opinie zbiera bardzo cieplutkie , no i mojej ulubione firmy czyli LAIV ale tu trzeba czekać do września 2025 na LAIV NET (tu robię sobie wielkie nadzieje, już wiem po rozmwie z Alvinem z Laiv że będzie miał ten streamer wyjście I2S na pewno ! super ! ), może coś jeszcze ciekawego macie przetestowanego i polecacie ... ? Edytowano 28 kwietnia przez Marek333 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 28 kwietnia Napisano 28 kwietnia Dla mnie z tych drogich grajków przyjemnie grał Audiolab 9000N. No ale cena absolutnie hi endowa więc trzeba czekać na promki. Z drożyzny jeszcze Cyrus wypuścił streamer Cyrus 40ST ale diabli wiedzą kto to będzie miał u nas w dystrybucji. 1 Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 28 kwietnia Autor Napisano 28 kwietnia (edytowany) A jakie masz opinie o tych które rozważam np Matrix NT-1 , Naim NSC-222 ? ( ostatnie linijki mojego postu ) Edytowano 28 kwietnia przez Marek333 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 28 kwietnia Napisano 28 kwietnia (edytowany) Nie miałem przyjemności. Znajomi z salonów audio chwalą sobie nowego Naima ale tego oczko wyżej tj. NSS 333 czy jakoś tak. Gdy już całkiem mi odbije to właśnie tego grajka sprawdzę bo ładny jest Edytowano 28 kwietnia przez kaczadupa 1 Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 28 kwietnia Autor Napisano 28 kwietnia (edytowany) Masz rację znacznie ciekawszy jest NSC-333 tym bardziej że jak nie mamy końcówek mocy to NSC222 niepotrzebnie płacimy za przedwzmacniacz wbudowany. Lepiej niech idzie w inne elementy kasa. Wkleję z różnice: Różnice między Naim NSC 222 a Naim NSC 333, Konstrukcja i przeznaczenie: NSC 222: To wielofunkcyjny przedwzmacniacz strumieniowy z wbudowanym DAC-iem (PCM1791A, oversampling 705,6kHz/768kHz), przedwzmacniaczem analogowym, phono stage MM i wzmacniaczem słuchawkowym. Zaprojektowany jako kompletne centrum systemu hi-fi, które wymaga jedynie wzmacniacza mocy (np. NAP 250) i kolumn. Oferuje wszechstronność (streamer, DAC, przedwzmacniacz, phono). NSS 333: To dedykowany odtwarzacz sieciowy (transport strumieniowy) z wbudowanym DAC-iem, bez funkcji przedwzmacniacza analogowego czy phono stage. Skupia się na streamingu wysokiej rozdzielczości i obsłudze cyfrowych źródeł, z naciskiem na jakość cyfrowego sygnału. Przeznaczony dla systemów, gdzie przedwzmacniacz i wzmacniacz są osobnymi komponentami. Funkcjonalność: NSC 222: Wbudowany przedwzmacniacz analogowy z regulacją głośności (przekaźniki kontaktronowe, precyzyjne rezystory). Wejście phono MM (47k/470pF, 5mV) dla gramofonów. Wzmacniacz słuchawkowy zapożyczony z Uniti Atom Headphone Edition. Wejścia analogowe: 1 x RCA, 1 x 5-pin DIN. Wejścia cyfrowe: 2 x TOSLINK (24-bit/96kHz), 1 x coaxial RCA, 1 x coaxial BNC (24-bit/192kHz, DoP 64Fs). Wyjścia analogowe: 1 x XLR (pseudo-zbalansowane, 7Vrms), 1 x RCA (7Vrms), gniazdo słuchawkowe 6,35 mm. Brak wyjść cyfrowych (np. I2S, coaxial). Sterowanie: aplikacja Focal & Naim, pilot Zigbee, podświetlany regulator głośności, ekran 5,5” kolorowy. Obsługuje platformy: Spotify Connect, Tidal Connect, Qobuz, Apple Music, AirPlay 2, Chromecast, Roon Ready, radio internetowe. NSS 333: Brak przedwzmacniacza analogowego, phono stage i wzmacniacza słuchawkowego. Skupia się na streamingu i DAC-u, z naciskiem na niskoszumowe sygnały cyfrowe (karta NP800, zbalansowane LVDS). Wejścia cyfrowe: 2 x TOSLINK, 1 x coaxial RCA, 1 x coaxial BNC (specyfikacja podobna do NSC 222). Wyjścia cyfrowe: 1 x coaxial BNC, 1 x coaxial RCA (umożliwia podłączenie do zewnętrznego DAC-a). Wyjścia analogowe: 1 x XLR, 1 x RCA (brak danych o mocy wyjściowej, ale podobne do NSC 222). Sterowanie: aplikacja Focal & Naim, pilot Zigbee, ekran 5,5” kolorowy. Obsługuje te same platformy co NSC 222, ale z lepszą optymalizacją cyfrową (niższy jitter). Uwagi: NSC 222 jest bardziej wszechstronny dzięki funkcjom analogowym, a NSS 333 specjalizuje się w streamingu i cyfrowym przetwarzaniu. Specyfikacja techniczna: NSC 222: Przepustowość: PCM 32-bit/384kHz , DSD128. Zasilanie: Wbudowany zasilacz liniowy (transformator toroidalny) + SMPS dla trybu czuwania (0,5W). Opcjonalny zewnętrzny zasilacz NPX 300 (deaktywuje wewnętrzny, redukuje szumy). THD: Linia 0,0025% @1kHz , cyfrowe 0,0035% @0dBFS . SNR: Linia 104dB, cyfrowe 102dB (A-ważone, 0dB). NSS 333: Przepustowość: PCM 32-bit/384kHz, DSD128. Zasilanie: Wbudowany zasilacz liniowy, z opcją NPX 300 (możliwość podłączenia dwóch NPX 300 dla sekcji cyfrowej i analogowej). Karta strumieniowa NP800 z LVDS dla niższego poziomu szumów. Brak danych o THD i SNR, ale recenzje sugerują lepszą przejrzystość i niższy jitter niż w NSC 222. Uwagi: NSS 333 ma bardziej zaawansowaną sekcję cyfrową (optymalizacja sygnału, niższe szumy), ale NSC 222 nadrabia wszechstronnością. Zasilanie i skalowalność: NSC 222: Wbudowany zasilacz liniowy z transformatorem toroidalnym, z opcją NPX 300 dla poprawy jakości dźwięku. NSS 333: Również wspiera NPX 300, z możliwością użycia dwóch zasilaczy (jeden dla sekcji cyfrowej, drugi analogowej), co daje większą skalowalność w systemach high-end. Uwagi: NSS 333 oferuje potencjalnie wyższą jakość dźwięku z podwójnym NPX 300, ale wymaga większej inwestycji. Design i budowa: NSC 222: Aluminiowa obudowa (20 mm front, 5 mm płyty), szczotkowana i anodowana, z radiatorem. Waga: 11 kg. NSS 333: Podobna obudowa, ale lżejsza (ok. 7 kg, brak danych dokładnych). Skupia się na sekcji cyfrowej, z mniejszą liczbą komponentów analogowych. Uwagi: NSC 222 jest bardziej masywny ze względu na dodatkowe funkcje (przedwzmacniacz, phono). Pozycja w hierarchii Naim: NSC 222: Seria 200, niższa półka w linii New Classic, ale wszechstronna dzięki funkcjom przedwzmacniacza. NSS 333: Seria 300, wyższa półka, specjalizująca się w streamingu i DAC-u, z lepszą jakością cyfrową. Niestety cena jest mocno obciążająca, nie łatwa do akceptacji .... Edytowano 28 kwietnia przez Marek333 1 Odpisz, cytując
Piotr Sonido Napisano 29 kwietnia Napisano 29 kwietnia niestety ale obawiam się że nie znajdziesz tu odpowiedzi na swoje pytania. Możesz to pytanie zadać na Audiostereo jeśli jesteś cierpliwy i będziesz w stanie odsiać 80% komentarzy. Widże natomiast że sam dokonujesz świetnego reserachu wiec pytanie czy nie lepiej wypozyczyć i po prostu potestowac. 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 30 kwietnia Napisano 30 kwietnia 1 minutę temu, ProjectPi napisał: Parametry tego 222 słabiutkie. Naim od lat podkreśla, że jest producentem, który „tworzy swoje zabawki sercem a inni producenci robią je głową (to błąd)” i stąd Naima urządzenia grają pięknie i naturalnie. Taki tam marketing ale faktem jest, że nie stawiają na neutralność w tych sprzętach, które znam. Naim musi mieć zawsze dużo wypełnienia czyli jak to potocznie mówimy „barwy”, detal nie jest istotny tak samo jak otwarta góra pasma (bo wg Naima tam już nie ma muzyki). Można się nie zgadzać ale Anglicy kochają Naima za jego pomysł na brzmienie (forum Naim Community) a Naim o tym wie co widzimy po cenach. Wszyscy zadowoleni 1 2 Odpisz, cytując
Top Hi-Fi & Video Design Napisano 30 kwietnia Napisano 30 kwietnia Dobre i fajne streamery... to ROSE Nowość, Rose RS151 https://www.tophifi.pl/stereo/odtwarzacze-sieciowe/streamer-sieciowy-rose-rs151.html Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 30 kwietnia Napisano 30 kwietnia 1 godzinę temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał: Rose RS151 Pewnie fajny ale ocznie z Naimem przegrywa. A oczy w Hi Endzie tak samo ważne jak uszy. 1 Odpisz, cytując
Q21 Napisano 2 maja Napisano 2 maja Hejka, W budżecie między 9.000-30.000zł na pewno warto zwrócić uwagę na Lumina D3 w nowej wersji X oraz Audiolab'a 9000N który pracuje na aplikacji Luminowskiej. D3 gra muzykalnie, rozdzielczo, przestrzennie - kompletne brzmienie. Audiolab ma ładną analogową barwę, subtelną górę i przyjemny wokal. Warto posłuchać. W naszej ocenie jeden z przyjemniej grajacych streamerów w cenie do 12.000zł Pozdrawiamy, Q21.pl 1 Odpisz, cytując
DiBatonio Napisano 2 maja Napisano 2 maja Luminy bardzo fajne, również wzrokowo 😉 Rose i te wszystkie z kolorowymi wyświetlaczami są dla wzrokowców kupujacych oczami, bo z miejsca odsluchu i tak nic nie widać. HiEnd nie musi bronić się oczojebnymi wyświetlaczami, obroni się brzmieniem. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 maja Napisano 2 maja (edytowany) 23 minuty temu, Q21 napisał: Audiolab ma ładną analogową barwę, subtelną górę i przyjemny wokal. Warto posłuchać Coś tam zrobili na średnicy w 9000N, jakby płynniej czy gęściej czy inny myk ale mi się to podobało. Delikatny zabieg ale chyba większość to usłyszy. Reszta jak u Qutesta na moje zaraz 50 letnie ucho. Ta średnica lekko czymś doprawiona i to jest dobre (dla mnie). Fajny grajek. Edytowano 2 maja przez kaczadupa Odpisz, cytując
DiBatonio Napisano 2 maja Napisano 2 maja 11 minut temu, kaczadupa napisał: Delikatny zabieg ale chyba większość to usłyszy. Reszta jak u Qutesta na moje zaraz 50 letnie ucho. Nie musisz podkreślać swojego wieku, przy 60tce będziesz w stanie nadal określić różnice brzmieniowe. Masz doświadczenie i osłuchanie, a tego ci metryka nie zabierze. Gdyby to jak odbieramy muzykę i to co slyszymy aż tak bardzo korelowalo z wiekiem, to muzycy musieliby kończyć kariere wcześniej niż piłkarze przed 40ką. 😊 P.S. Całkiem niedawno lecial na Canal + dokument o muzykach, śpiewakach i innych zawodach związanych z naszymi zmysłami słuchu, węchu, smaku etc. Okazuje sie, że przez trening, ćwiczenie, śpiewanie, granie, słuchanie itd. podstarzały muzyk potrafi więcej usłyszeć niż ktoś, kto nie ma pojęcia jak słuchać o wrażliwości na muzykę nie wspomnę, podobnie jest z senselierami i kiperami. 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 maja Napisano 2 maja (edytowany) 2 minuty temu, DiBatonio napisał: Gdyby to jak odbieramy muzykę i to co slyszymy aż tak bardzo korelowalo z wiekiem, to muzycy musieliby kończyć kariere wcześniej niż piłkarze przed 40ką. Patrząc na obecnego Ronaldo (CR9) a tego młodego… hehe. Obyś miał rację z naszym słuchem. Pozdrawiam. Edytowano 2 maja przez kaczadupa Odpisz, cytując
DiBatonio Napisano 2 maja Napisano 2 maja @kaczadupa nie mam potrzeby zmyślać, zresztą w dokumencie wykazano powyższe również badaniami, to nie było teoretyzowanie. Jak przypomnę sobie i znajdę tytuł, to podeślę. Pzdr. 😉 1 Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 2 maja Autor Napisano 2 maja (edytowany) 2 godziny temu, Q21 napisał: Hejka, W budżecie między 9.000-30.000zł na pewno warto zwrócić uwagę na Lumina D3 w nowej wersji X oraz Audiolab'a 9000N który pracuje na aplikacji Luminowskiej. D3 gra muzykalnie, rozdzielczo, przestrzennie - kompletne brzmienie. Audiolab ma ładną analogową barwę, subtelną górę i przyjemny wokal. Warto posłuchać. W naszej ocenie jeden z przyjemniej grajacych streamerów w cenie do 12.000zł Pozdrawiamy, Q21.pl Transporty bez wyjścia I2S są obecnie całkowicie poza kręgiem moich zainteresowań. Definitywnie i nieodwoływalnie Obecnie posiadam Auralic ARIES S1 który bardzo ładnie brzmi ale rozglądam się za innym właśnie dlatego, że ten nie ma tego wyjścia - I2S Pozdrawiam serdecznie. M. Edytowano 2 maja przez Marek333 Odpisz, cytując
DiBatonio Napisano 2 maja Napisano 2 maja (edytowany) 25 minut temu, Marek333 napisał: Transporty bez wyjścia I2S są obecnie całkowicie poza kręgiem moich zainteresowań. Definitywnie i nieodwoływalnie Obecnie posiadam Auralic ARIES S1 który bardzo ładnie brzmi ale rozglądam się za innym właśnie dlatego, że ten nie ma tego wyjścia - I2S Pozdrawiam serdecznie. I2S nie jest 7 cudem świata standardu sygnalu cyfrowego. Nie wiem jak tam z certyfikacją i innymi tego typu bzdetami. Trochę rozreklamowane jest to wyjście I2S, lepszym jest AES/EBU i ten został już dawno ustandaryzowany przez Audio Engineering Society (AES) standard połączenia cyfrowego dla sygnału audio, zatwierdzony też przez organizacje IEC (International Electrotechnical Commission), EBU (European Broadcasting Union), EIAJ. Używany rownież w studiach nagraniowych, to taki "zbalansowany" sygnał cyfrowy. Edytowano 2 maja przez DiBatonio Odpisz, cytując
pairtick Napisano 2 maja Napisano 2 maja Dnia 30.04.2025 o 13:28, kaczadupa napisał: Pewnie fajny ale ocznie z Naimem przegrywa. I komu to, Panie, przeszkadzało? ☹️ 2 Odpisz, cytując
Tomasz Kluczynski Napisano 2 maja Napisano 2 maja (edytowany) Może I2s nie jest 7 cudem świata, ale parę osób stwierdziło już, że właśnie najlepiej im brzmi zestaw gdy streamer z dac połączony jest właśnie tym kabelkiem. Edytowano 2 maja przez Tomasz Kluczynski 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 2 maja Napisano 2 maja 2 godziny temu, DiBatonio napisał: przy 60tce będziesz w stanie nadal określić różnice brzmieniowe I to nawet bezpieczników sieciowych 😉 1 Odpisz, cytując
DiBatonio Napisano 2 maja Napisano 2 maja (edytowany) 9 minut temu, Tomasz Kluczynski napisał: Może I2s nie jest 7 cudem świata, ale parę osób stwierdziło już, że właśnie najlepiej im brzmi zestaw gdy streamer z dac połączony jest właśnie tym kabelkiem. Zależy co wzięli za punkt odniesienia, coax, USB, czy w ogóle porównywali z AES/EBU. Z tym ostatnim trzeba też uważać, bo niektóre sprzęty mają wydmuszki zamiast autentyczne AES/EBU, to tak jak z wyj.XLR zbocznikowanymi z asymetrycznym wyj.RCA, wtedy to XLR nie leżało nawet obok zbalansowanego wyjścia. Edytowano 2 maja przez DiBatonio Odpisz, cytując
Tomasz Kluczynski Napisano 2 maja Napisano 2 maja No właśnie na AES/EBU to słyszałem narzekania. Osoby które chwaliły I2S, mówiły i pisały o wyższości I2S nad USB i COAX. 1 Odpisz, cytując
DiBatonio Napisano 2 maja Napisano 2 maja 3 minuty temu, Tomasz Kluczynski napisał: No właśnie na AES/EBU to słyszałem narzekania. Osoby które chwaliły I2S, mówiły i pisały o wyższości I2S nad USB i COAX. Dziwne, bo tam gdzie jest to zbalansowane AES/EBU zazwyczaj wypada lepiej, chyba, że dali i2s, a AES/EBU wydmuszkę, żeby bylo. No i ....a zresztą dobra, nie bedę brnąć dalej. Pzdr. 2 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.