majkel74 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Z ostatniego porównania 1:1 (na pamięci krótkotrwałej) wynika jednak, że Proaki są lepsze, czy 4 razy lepsze, to nikt tego nie oceni, bo co to znaczy w sumie? ;). Niestety w naszym hobby trzeba sporo dopłacać dla samego „lepsze”. 2 Odpisz, cytując
audiowit Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Łooooo u mnie jak jest leciutki progres to juz jest sukces. Przewaznie kroki w bok lub do tyłu. Ale doswiadczenie bezcenne. 1 Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu I to chyba pierwsza taka sytuacja, że u Adama coś jest jednak lepsze od ATC, a to już rzecz warta uwagi. Trzeba też dodać, że takie szybkie przełączanie kolumn premiuje te większe (wrażenie większego dźwięku i basu w pierwszych sekundach), więc tu trochę scm miały trudniej. Pamietam jak się tak bawiłem u siebie w drugim systemie z Regą Elex r i przełączałem Harbethy 30.2 vs P3 ESR. Wtedy lepiej niby wypadały te większe, ale jak dłużej obu słuchałem, to zdecydowanie wolałem maluszki P3. 1 Odpisz, cytując
audiowit Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Trzeba też chyba wziąć pod uwage to, dyplomatycznie sie mowi że jest koneserem takiego wlasnie dźwieku, a mniej dyplomatycznie, ze lubi slodkosranie ;))) Odpisz, cytując
MariuszZ Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu 2 godziny temu, Kraft napisał: Muszę zapytać, bo chyba nie padło. A przyłożyłeś się do wyrównania poziomu głośności z którym grają obie paczki? Skorzystałeś z miernika? Faktycznie patrząc na opis wrażeń to pokrywa się niejako z efektywnością kolumn. 88.5 vs 84 dB/1W/1m. Te bardziej efektywne zagrają niemal 3x większą mocą co na 100% da więcej basu i sopranów bo sluch i krzywe Fleczera Munsona sprawią, że inaczej odczujemy powietrze, wokale, basik. Taka prosta sprawa, a tyle emocji przy czytaniu 😉 Pozdrawiam. M Odpisz, cytując
audiowit Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowany) Efekt nizszej czulosci na wysokie i niskie dziala tylko na niskich poziomach glosnosci. Mariusz..... a Ty czasem nie chcesz blysnąć. Nie stresuj forumowiczow. To tak jak ze spinoramą... Już tak po ludzku. A z jakim poziomem bedzie Adam sluchał. Z takim jak slucha czy na takim nie bedzie sluchać Edytowano 11 godzin temu przez audiowit Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu 2 godziny temu, Kraft napisał: Muszę zapytać, bo chyba nie padło. A przyłożyłeś się do wyrównania poziomu głośności z którym grają obie paczki? Skorzystałeś z miernika? A słuchasz muzyki na jednym i tym samym poziomie??? Kolumny mają grać uniwersalnie dobrze od poziomu blisko 0 do maxa... i tyle w temacie. Jak można w ogóle pomyśleć o porównaniu na 1 mitycznym poziomie Odpisz, cytując
Kraft Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 26 minut temu, marcinmarcin napisał: Jak można w ogóle pomyśleć o porównaniu na 1 mitycznym poziomie Widzę Marcin, że podobnie jak Witold nie rozumiesz zagadnienia. Nie będę go jednak n-ty raz tłumaczył. Po co psuć Wam wspaniałą okazję do szydery. Jeśli jesteście zgłębieniem problemu faktycznie zainteresowani, to na pewno znajdziecie na forum wyjaśnienie z pomocą wyszukiwarki. Odpisz, cytując
audiowit Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Doskonale znam temat. Z tym, że to takie troche filozofowanie. Nie mam ochoty z Ciebie szydzić. Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Skoro @kaczadupa wyrównywał poziomy „na ucho” to raczej jest wtedy tendencja do mocniejszego podkręcania głośności na mniejszym głośniku, to pierwsza rzecz. Druga to można przyjąć , że metoda „na ucho” da raz ten 1 db na korzyść jednych, raz na korzyść drugich, więc przy iluś tam utworach jeśli różnice są powtarzalne, to widocznie one takie po prostu są. 1 Odpisz, cytując
audiowit Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu (edytowany) Dlatego mowie zeby do tego podchodzic po ludzku. Fajnie znać zjawisko ale przede wszystkim słuchać. Nic nie zmieni to że Adam bedzie sie teraz zastanawiał dlaczego wysokie sa wyzsze przy takim czy innym poziomie glosnosci. Edytowano 10 godzin temu przez audiowit Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Idąc jednak dalej, zdecydowanie wolę porównania długoterminowe, tzn. np. tydzień i różne płyty z różnymi poziomami głośności. 1 Odpisz, cytując
MariuszZ Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 1 godzinę temu, audiowit napisał: Mariusz..... a Ty czasem nie chcesz blysnąć. Nie stresuj forumowiczow. To tak jak ze spinoramą.. Daj spokój. Kraft ma rację. Jeżeli chcemy rekomendować jakieś kolumny opisując jak grają to zróbmy to uczciwie. Adam ma sąsiadów, slucha często wieczorami bo pracuje, obstawiam, ze slucha raczej cicho. Zatem wnioskuję, że efektywniejsze kolumny dadzą tą mityczną V-ke co sprawi, że bardziej się spodoba. Nie mam zamiaru nikogo stresować, zniechęcać czy krytykować. Dzielę się przemyśleniami z mojego punktu widzenia. Sam się często łapię na te techniczne kruczki, które trochę mieszają w tym co odbieramy uchem. Pozdrawiam. M Odpisz, cytując
audiowit Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Mariusz, wiem o co chodzi, ale zakladam, ze przez te dni Adam normalnie uzytkowal kolumny, a nie gral tylko glosno albo tylko cicho. Wiec jego odsluchy są obiektywne albo inaczej, subiektywnie-obiektywne :). A nie teraz bedzie przeliczal efektywnosci kolumn... Dlatego piszę, ze to nic nie zmieni. Albo jeszcze dla czepialskich. Nie sluchał jednej pary tylko cicho lub odwrotnie. 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 31 minut temu, MariuszZ napisał: Adam ma sąsiadów, slucha często wieczorami bo pracuje, obstawiam, ze slucha raczej cicho. Niedopasowanie poziomów głośności zaciemnia obraz sytuacji nie tylko przy słuchaniu cicho (choć pewnie przy cichym odsłuchu czyni to faktycznie jeszcze mocniej). Odpisz, cytując
MariuszZ Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Przy głośniejszym sluchaniu krzywe FM się "prostują". Oczywiście popieram tezę, ze trzeba posłuchać cicho i glośno żeby ocenić kolumny. Przy głośniejszym słuchaniu więcej się dzieje, zaczyna mocniej grać otoczenie, pomieszczenie, obudowa, wzmacniacz i wychodzi jak kolumny współpracują. Efektywność kolumn to też jakieś kryterium wyborów oprócz tego najważniejszego czyli jakości brzmienia. Jako użytkownik wzmacniaczy lampowych pierwsze na co patrzę to efektywność i przebieg impedancji w funkcji częstotliwości. Już na podstawie tych dwóch parametrów mogę oszacować jakiego brzmienia się spodziewać. Kolejna sprawa to strojenie basu, OZ czy BR, jak jest strojony BR w kontekście modów osiowych pomieszczenia. Kolejna to wielkość woofera, wychyły i z czego jest membrana. Później tweeter, jedwab, tytan, diament, konstrukcja, jaki cone break-up 😉 Na koniec słucham i szukam dalej 😂 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowany) 19 minut temu, MariuszZ napisał: Kolejna to wielkość woofera, wychyły i z czego jest membrana. Później tweeter, jedwab, tytan, diament, konstrukcja, jaki cone break-up 😉 To ciekawe. I jakie z powyższych parametrów/rozwiązań preferujesz i dlaczego? Ja np. nie znalazłem swojego ulubionego rozwiązania. Wszystko może mi się potencjalnie spodobać lub nie (no może leciutkie preferencje statystyczne jednak mam). Edytowano 9 godzin temu przez Kraft 1 Odpisz, cytując
audiowit Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowany) 21 minut temu, MariuszZ napisał: Przy głośniejszym sluchaniu krzywe FM się "prostują". Oczywiście popieram tezę, ze trzeba posłuchać cicho i glośno żeby ocenić kolumny. Przy głośniejszym słuchaniu więcej się dzieje, zaczyna mocniej grać otoczenie, pomieszczenie, obudowa, wzmacniacz i wychodzi jak kolumny współpracują. Efektywność kolumn to też jakieś kryterium wyborów oprócz tego najważniejszego czyli jakości brzmienia. Jako użytkownik wzmacniaczy lampowych pierwsze na co patrzę to efektywność i przebieg impedancji w funkcji częstotliwości. Już na podstawie tych dwóch parametrów mogę oszacować jakiego brzmienia się spodziewać. Kolejna sprawa to strojenie basu, OZ czy BR, jak jest strojony BR w kontekście modów osiowych pomieszczenia. Kolejna to wielkość woofera, wychyły i z czego jest membrana. Później tweeter, jedwab, tytan, diament, konstrukcja, jaki cone break-up 😉 Na koniec słucham i szukam dalej 😂 A po co jak już wszystko wiesz.... 17 minut temu, Kraft napisał: To ciekawe. I jakie z powyższych parametrów/rozwiązań preferujesz i dlaczego? Ja np. nie znalazłem swojego ulubionego rozwiązania. Wszystko może mi się potencjalnie spodobać lub nie. Zalożę się, ze nie rozpoznalby aluminium od włókna weglowego, kopułki od amt czy obudowy drewnianej od mdf. Gdyby oczywiscie nie wiedział co gra. Bajacie Panie Mariuszu. Ale oczywiscie fajnie wiedzieć. Edytowano 9 godzin temu przez audiowit Odpisz, cytując
Kraft Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 9 minut temu, audiowit napisał: Zalożę się, ze nie rozpoznalby aluminium od włókna weglowego, kopułki od amt czy obudowy drewnianej od mdf. A Ty rozpoznajesz powyższe? Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu 55 minut temu, MariuszZ napisał: Daj spokój. Kraft ma rację. Nie. Nie ma racji. Nikt z nas nie umie sensownie dobrać głośności dla kolumn o różnych sygnaturach. Tutaj trzeba wziąć pod uwagę charakterystyki obydwu, nieliniową charakterystykę naszego słuchu i na tej podstawie obliczyć ten drugi poziom głośności, zamiast kopiować bezmyślnie pierwszą z ustalonych wartości. W przeciwnym razie przy tej samej głośności, jeden z monitorów będzie grał komfortowo dla słuchacza, a drugi - już zbyt agresywnie lub za mało wyraziście. I niekoniecznie dlatego, że jest gorszy, tylko dlatego, że my subiektywnie odbierzemy go jako cichszy lub głośniejszy mimo nominalnie tej samej wartości. 1 Odpisz, cytując
audiowit Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu (edytowany) 10 minut temu, Kraft napisał: A Ty rozpoznajesz powyższe? Nikt nie rozpozna przy pewnych zwrotnicach czyli strojeniu. Az taki doskonaly nie jestem To ze niektore przetworniki z pewnych materialów maja swoj charakter, nie znaczy, ze nie mozna tego zmienić. Edytowano 8 godzin temu przez audiowit 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu 3 minuty temu, Rafał S napisał: subiektywnie odbierzemy go jako cichszy lub głośniejszy mimo nominalnie tej samej wartości. Wartości czego? Dasz przykład? Odpisz, cytując
audiowit Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Tylko zeby bylo jasne. Nie po to dobiera sie np pewne przetworniki zeby na sile zmieniac ich charakter. Dobrym przykladem jest np Gauder Arcona. Amt na gorze, aluminium na dole. Bylem pewien, ze to jasne kolumny..... z Morela i polipropylenu nie ma takich slodkosci. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu (edytowany) A tu ciekawostka. https://highfidelity.pl/@main-3457&lang= Pan Fink (Jarek, Twój idol) u pana Pacuły porównuje swoje Borgi z Harbeth i jest zupełna cisza o wyrównaniu poziomów głośności. Dużo gadania o ustawieniu głośników, o dopasowaniu zwrotki do wzmacniacza i nic więcej. Przypomnę dla tych co może zapomnieli, że konstruktor głośników pan Fink to Big Boss w świecie audio, i wcale nie dzięki swojej prezencji. Co Wy na to? Geniusz od projektowania konstrukcji wybitnych i taki błąd przy porównaniu dwóch głośników? Edytowano 8 godzin temu przez kaczadupa Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.