Rafał S Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 1 minutę temu, kaczadupa napisał: SCM 11 Już poprawiłem. Posty mi się skleiły - wyżej pytam jeszcze o porównanie Aethosa z SN3. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 20 godzin temu Autor Napisano 20 godzin temu 7 minut temu, Rafał S napisał: wyżej pytam jeszcze o porównanie Aethosa z SN3. Zdecydowanie bardziej dynamiczna jest Rega, o basie już nie wspominając. Odbieram brzmienie Regi jako mocniejsze i nie takie ujednolicone barwowo jak w Naimie. Ciekawsze, lepiej różnicujące różne faktury, wybrzmienia. 1 Odpisz, cytując
Grzesiek202 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 47 minut temu, kaczadupa napisał: Wokal kobitek z Aethos vs Elex mk4. Jest tu jeden myk, który powoduje, że troszkę bardziej emocjonalnie i jako jeszcze bardziej piękne odbieram głosy z Elexa. Pamiętam, że też Elex zrobił na mnie tym wrażenie. Susane Vega - Tom's diner. Najlepiej jak na razie słyszałem. Oczywiście, z moimi kolumnami 😏. 1 Odpisz, cytując
stach_s Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 10 godzin temu, kaczadupa napisał: Może. Osobiście wolałbym zdać się na zdanie "starych audiofilów", którzy zawsze przestrzegali mnie przed Spendorem. Tylko pytanie czy każdy Spendor jest tak ustawiony na przejściu średnicy w wysokie tony? Nie mam pojęcia bo żadnego Spendora nie miałem a już patrząc na sam wykres i recenzję malutkiego A1 w Magazynie Audio to jest to zupełnie nie ten kierunek jaki bym pod siebie - w szukaniu ideału - do Aethosa wybrał. Ale to nie jest Spendor To kolumny Rega Aya, nowatorskie podejście do konstrukcji w sensie użytych materiałów. 10 godzin temu, kaczadupa napisał: Może. Osobiście wolałbym zdać się na zdanie "starych audiofilów", którzy zawsze przestrzegali mnie przed Spendorem. Tylko pytanie czy każdy Spendor jest tak ustawiony na przejściu średnicy w wysokie tony? Nie mam pojęcia bo żadnego Spendora nie miałem a już patrząc na sam wykres i recenzję malutkiego A1 w Magazynie Audio to jest to zupełnie nie ten kierunek jaki bym pod siebie - w szukaniu ideału - do Aethosa wybrał. Ale to nie jest Spendor To kolumny Rega Aya, nowatorskie podejście do konstrukcji w sensie użytych materiałów. Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 16 godzin temu, kaczadupa napisał: Dosłuchać się różnic między Aethos a Elex mk4 to nie jest prosta sprawa. Adam , różnica cenowa między tymi dwoma wzmacniaczami znaczna ok. 11600 zł. Z Twojego opisu wynika , że różnice są , ale ..... raczej minimalne. Co więc wg. Ciebie sprawia , że producent tak zróżnicował cenowo te dwa klocki ? Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu 17 minut temu, stach_s napisał: Ale to nie jest Spendor Może nieczytelnie napisałem ale do paczek Regi odniosłem się słowem - może. Jak tylko Rega je wypuściła rosnawiałem o nich z Wojtkiem, myśleliśmy czy by je sprawdzić. Ciekawa jest zwłaszcza obudowa. Test dostępny na blogu W.P. Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 1 minutę temu, Kraft napisał: Mnie, mnie zapytajcie! No , dawaj ! Odpisz, cytując
Kraft Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Pojęcia nie mam, skąd taka absurdalna kwota. 2 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Przed chwilą, Kraft napisał: Mnie, mnie zapytajcie! Jarek, nawet moja druga połowa stwierdziła - zostaw go sobie - a Ty chcesz mi zepsuć prezent?. Dodam, że jak grał Cyrus 40AMP to nie była tak wyrozumiała. No i się spóźniłem… Dzięki Jarosław, żeby Ci się tweetery w Bowersach spaliły 1 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu (edytowany) 10 godzin temu, kaczadupa napisał: Tylko pytanie czy każdy Spendor jest tak ustawiony na przejściu średnicy w wysokie tony? Nie mam pojęcia bo żadnego Spendora nie miałem a już patrząc na sam wykres i recenzję malutkiego A1 w Magazynie Audio to jest to zupełnie nie ten kierunek jaki bym pod siebie - w szukaniu ideału - do Aethosa wybrał. Z tego, co słuchałem: podstawkowe Classic 2/3 miały raczej wycofaną górną średnicę / przejście średnicy w soprany (historyczny BBC "dip"). Dzięki temu grały dużą, ale cofniętą sceną, co naprawdę ma swój urok w większych składach. Niestety wokale na tym traciły. Z kolei podłogowe A4 grały dla mnie dość równo od sopranów do dolnej średnicy (bas skromniejszy od reszty). Podsumowując: nie spodziewałbym się po Spendorach podbicia tej części pasma, którą tak lubisz, a już szczególnie nie po serii Classic. Natomiast stereofonia jest wyjątkowa. Edytowano 10 godzin temu przez Rafał S 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Ok. Przepraszam. A może Twoja partnerka chce po prostu, byś poświęcił jej więcej uwagi, w myśl zasady, niech już kupi i będzie spokój. 2 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu 1 minutę temu, Kraft napisał: Ok. Przepraszam. A może Twoja partnerka chce po prostu, byś poświęcił jej więcej uwagi, w myśl zasady, niech już kupi i będzie spokój. Zapytam się po pracy czy o to właśnie chodziło. Sporo czasu razem spędzamy, to przecież mój wierny kompan do śmigania rowerem i spacerowania. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu (edytowany) 10 minut temu, kaczadupa napisał: nawet moja druga połowa stwierdziła - zostaw go sobie I to była dobra rada, bo z Twojego opisu wyłania się świetny piec. Podobna sytuacja co z D2R: dobre brzmienie już na starcie, a jest spora szansa na więcej (D2R - z innym piecem, Aethos - z innymi kolumnami). Edytowano 10 godzin temu przez Rafał S 3 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 11 minut temu, kaczadupa napisał: Zapytam się po pracy czy o to właśnie chodziło. Też bym po Twoich opisach wolał Aethosa niż Cyrusa 40 Amp. Wyższa moc, i do tego kawał ładnego pieca. Nawet masa 2 razy większa od Cyrusa. Od razu budzi to większe zaufanie. A jeszcze marka jest lubiana za brzmienie z klimatem i za to, że rozsądnie wycenia swoje produkty. Więc w razie czego łatwiej z odsprzedażą i strata mniejsza. 40 Amp na papierze kompletnie mnie nie przekonywał jako piec w swojej cenie. A tutaj z grubsza czuć za co się płaci. A jak jeszcze gra, to bajka. 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 41 minut temu, kaczadupa napisał: Dzięki Jarosław, żeby Ci się tweetery w Bowersach spaliły Rozumiem ten wpis tak, że dobrze mi życzysz;). Może faktycznie czas na zmiany. Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 3 godziny temu, tomek4446 napisał: Adam , różnica cenowa między tymi dwoma wzmacniaczami znaczna ok. 11600 zł. Z Twojego opisu wynika , że różnice są , ale ..... raczej minimalne. Co więc wg. Ciebie sprawia , że producent tak zróżnicował cenowo te dwa klocki ? Ta Rega i tak jest sensownie wyceniona w odniesieniu do konkurencji… ”Problem” z Elexem jest taki, że to taki złoty punkt w ich asortymencie, jeszcze dość tani a już bardzo dobry, można z nim spokojnie łączyć bardzo dobre monitory i nie ma krzywdy. Czasem taki wzmacniacz po prostu „wyjdzie” producentowi i wtedy ciężko go przebić bez porządnej dopłaty. Pewnie w łącznym budżecie na wzmacniacz i kolumny w tym przypadku więcej korzyści byłoby z wymiany monitorów, oczywiście jeśli trafią się takie, których finalnie scm7 nie przebiją „głosami kobitek” Z drugiej strony jeszcze lepiej się szarpnąć od razu na Aethosa i D2R no ale wiadomo, pieniądze na drzewie nie rosną, a poza tym gonienie króliczka się kończy. 4 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 22 minuty temu, majkel74 napisał: Z drugiej strony jeszcze lepiej się szarpnąć od razu na Aethosa i D2R Dla mnie nie jest oczywiste, że ta kombinacja zagra tak, jak Adam oczekuje. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu 2 godziny temu, majkel74 napisał: Problem” z Elexem jest taki, że to taki złoty punkt w ich asortymencie, jeszcze dość tani a już bardzo dobry, można z nim spokojnie łączyć bardzo dobre monitory i nie ma krzywdy. Czasem taki wzmacniacz po prostu „wyjdzie” producentowi i wtedy ciężko go przebić bez porządnej dopłaty. Zgadzam się. 2 godziny temu, majkel74 napisał: D2R Pamiętam o nich. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 41 minut temu, kaczadupa napisał: Pamiętam o nich. I co Ci się z tego wyłania? D2R pasowałyby do Aethosa, czy też wokale będą za mało organiczne / emocjonalne? Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu 6 godzin temu, tomek4446 napisał: Adam , różnica cenowa między tymi dwoma wzmacniaczami znaczna ok. 11600 zł. Z Twojego opisu wynika , że różnice są , ale ..... raczej minimalne. Co więc wg. Ciebie sprawia , że producent tak zróżnicował cenowo te dwa klocki ? Niskie tony, tu nie mam wątpliwości, że Aethos wyciska z głośników większe bogactwo faktur, mocniejsze uderzenia, jest i audiofilsko na basie lepiej i lepiej tak dla zwykłej radochy bez naszego audiofilskiego analizowania. Jest tam i pełniej i czytelniej i mocniej (wszystko trochę a nie bardzo). Jednak jako cała kompozycja, dobrane proporcje, Elex mk4 nie stoi na przegranej pozycji. Tu tonalnie trochę niżej a tu trochę wyżej. Powiedzmy, że Aethos jest stereotypowo bardziej analogowy na średnicy. Oczywiście moim zdaniem. Przed chwilą, Rafał S napisał: I co Ci się z tego wyłania? D2R pasowałyby do Aethosa, czy też wokale będą za mało organiczne / emocjonalne? Z Aethos chyba nawet z Bowersem można mówić o organiczności średnicy, może inaczej - można już coś delikatnie i nieśmiało napomknąć D2R to dla mnie „potwory naturalności” i „muzykalności” ale z charakterem bo z lekko podkreślonym basem i górą pasma. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu A tu zobrazowany bas Aethos-a. Wcale się nie narzuca ale czuć to przyjemne, odpowiednio ciężkie łechtanie po uchu . To jest coś kapitalnego, tak ładnie wkomponować taaaki bas. Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.