S!N! Napisano wczoraj o 09:47 Napisano wczoraj o 09:47 (edytowany) 16 godzin temu, tomasz1w napisał: Na ziemię, bo? Bo wie zawsze najlepiej. Edytowano wczoraj o 09:52 przez S!N! Odpisz, cytując
kassyx Napisano wczoraj o 10:02 Napisano wczoraj o 10:02 Bo jak podkręcisz to spaść na nogę może 😂😂😂 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 11:49 Napisano wczoraj o 11:49 23 godziny temu, tomasz1w napisał: Więcej w weekend Tomek: my - audiofile w sile wieku - słyniemy oczywiście z cierpliwości. Ale ona jednak ma swoje granice. JAK TO GRA? 3 Odpisz, cytując
tomasz1w Napisano 19 godzin temu Autor Napisano 19 godzin temu (edytowany) Dynaudio X18. @Rafał S Jak to gra? Na pewno gorzej, niż Twoje paczki;) Ale w cenie z dwójką z przodu, za używki w świetnym stanie, gra to po prostu bardzo dobrze. I inaczej, niż Bowersy. Czytałem różne testy, opinie, tu i tam i chyba najbardziej zgodzę się z @KrólKiczu, który takową mini-recenzję popełnił;) I którego przy okazji serdecznie pozdrawiam. Tym bardziej, że wcześniej też miałem X14. To i Adama przy okazji pozdrawiam;) Zresztą Wszystkich pozdrawiam. A najbardziej @maciek72bo to złoty człowiek, wie dlaczego;) Dźwięk jest bardzo nasycony, bogaty. Piękne wokale, z głębokim oddechem, słodkie, z romantycznym sznytem, ale i z masą niuansów, artykulacja podana jest szczegółowo i jednocześnie bardzo przyjemnie. Super wypadają mniejsze składy, spokojniejsze klimaty, chillout (ale z nie przewalonym basem w nagraniu, co niestety często jest przywarą takich klimatów). Mega brzmią dęciaki, zwłaszcza wszelkiego rodzaju saksofony. Gitara akustyczna super. Kolumny są bardzo dobrze wykonane. Piękny lakier. Nie jest śnieżnobiały, ma bardzo delikatny waniliowy nalot, nie wiem, czy wynika to z wieku i działania promieni UV, czy może od nowości tak było. Mi to w każdym razie bardzo odpowiada, to przełamanie 100% białego jest bardzo ok i pasuje do sygnatury dźwiękowej X18;) Dobre zaciski, z pewnością nie tak ekskluzywne, jak w 706 S3, ale szczerze mówiąc wolę kolumny z pojedynczymi zaciskami, bo i tak nie korzystam z drugiej pary. Moim zdaniem jedna para wygląda po prostu schludniej, a z głośników, które ostatnio rozważałem (rozważam), najlepiej wyglądają zaciski w Acoustic Energy AE500. No sami zobaczcie: porównanie: AE500, 706 S3 i X18. X18 są dość kompaktowe, ale nie małe. To format sporo większy od X14, nie mówiąc np. o Menuetach;) Ale wciąż nie przekraczają pewnej wielkości skrzynki/proporcji, akceptowalnych dla mojego oka. W przypadku Bowersów 706 S3, nie to, że mnie przytłaczały, choć oczywiście są trochę większe od X18. Ale jakoś ich proporcje na dłuższą metę nie "sklejały" mi się jakoś,. Nie wiem dlaczego. Przednia ścianka Dynaudio jest maksymalnie wykorzystana, żeby zmieścić tam spory (jak na nowoczesne monitory) 17 cm woofer. Swoje ważą, wrażenie ogólnej solidności jest bardzo dobre i mają jakiś niepowtarzalny "pierwiastek" Dynaudio w ogólnym (i szczegółowym) wyglądzie i wykonaniu. Ale obudowy zarówno Elaców Vela, jak i Bowersów 706 S3 (również 707 S2) były bardziej głuche przy opukiwaniu stawem międzypaliczkowym (przy czym najlepiej wypadały Vele, ale i ich stosunkowo niewielka obudowa przy masywnych ściankach, pomagała pewnie mocno). Choć oczywiście X18 w tym względzie nie wypadają źle. Głośnik wysokotonowy ma lekko lepką powierzchnię i przytula kurz, temat znany, bo miałem ten sam gwizdek w posiadanych wcześniej X32 i X34. Ale na żywo bardzo słabo to widać i mi to zupełnie nie przeszkadza. Bardzo ładne są srebrno-szare kołnierze obu głośników X18, wprowadzają dyskretne, ale wyraźnie widoczne urozmaicenie stylistyki. Tutaj naprawdę ktoś się przyłożył, wiem, że to nie jest clou kolumn, ale samo zobaczcie. Przy okazji pasuje to do standów i betonu na ścianie;) OK, Elac Vela BS403 stylistycznie są niepowtarzalne, piękne i jednocześnie nie dziwaczne. Eleganckie i chwytające oko. Chyba najładniejsze paczki, jakie miałem. Bowersy były też zacnie wykonane, te zaciski, zaokrąglona przednia ścianka, lakier tip top. Ale właśnie Dynaudio mają ten wspomniany przeze mnie "pierwiastek", może przez ich woofer, może przez moją słabość do tej duńskiej marki, logo puszczające do mnie delikatne refleksy przy odpowiednim świetle, sam nie wiem... Dobra, dosyć lania wody i quasi-poetyckich opisów. Dynie mają w pytę mocy, potrafią przyłożyć (choć są oczywiście szybsze kolumny). Ale ich siła rażenia na dole jest niesamowita (oczywiście w stosunku do ich wielkości). Czytałem jakiś post, że właściciel X18 chciał je jeszcze mocniej dopalić, dołożyć mięsistości. No nie wiem, jakie miał pomieszczenie, u mnie nie trzeba nic dokładać. X14 mają, jak to pisał @lpomisbardziej skoczny bas, a może pisał wtedy o Velach BS403, sam nie pamiętam, ale tej skoczności w X18 mogłoby być więcej. Za to jest zejście niżej, niż w Velach i 706 S3. I większy wolumen, mocniejsze przyłożenie, bardziej "kwiecisty" dół. Średnica - krótko, w Elacach i Bowersach jest po prostu gorsza, niż w Dynaudio, wg mnie oczywiście. Tak, jak wspomniałem, wokale i instrumenty akustyczne robią niesamowite wrażenie. Generalnie, jak pisał @lpomiskolumny do długiego słuchania. Scena naturalna i przyjemna, bez czarów, ale wszystko jest tam, gdzie trzeba. Podoba mi się bardzo delikatna mgiełka wokół źródeł pozornych a jednocześnie wszystko jest tak bardzo czytelne. Generalnie tak też odbieram wysokie tony. Chet Baker z Bowersem na El34 to był miód na stargane nerwy, z X18 i tą samą lampą to jest natychmiast działający narkotyk... Ale nie ma róży bez kolców. 1) Co najmniej 40 cm od ściany. Co najmniej. 2) W utworach, w których jest dużo basu (albo jest on wyeksponowany), 40 cm nie załatwia sprawy, a przecież nie będę wyciągał kolumn prawie na środek pokoju... pod tym względem Vele BS403 były nieomal idealne. Skoczny i soczysty bas bez konieczności wyciągania kolumn na środek salonu (30 cm jak najbardziej wystarczało Elacom). 3) Punkt 2 spróbowałem ogarnąć podpięciem suba ASW608. I różne ustawienia próbowałem. U mnie jest mocny mod ok. 40-45Hz i później szybko opada, także ustawiłem odcięcie na 50Hz i w mocno elektryczno-basowych kawałkach jest dużo lepiej z podpiętym subem. Ale w bardziej akustycznych, mniejszych składach, całość brzmi lepiej na samych X18, bez suba. Bo one same mocno i tak kwieciście dopalają dół, że na takiej muzyce to bardzo fajnie wychodzi. Ale już np. w Afro popie, trzeba dołożyć sub, bo na samych Dyniach jest za bogato, za gęsto. Wtedy z subem w klasie D dół jest bardziej techniczny, zebrany, punktowy, a Dynie wyżej robią swoje i dodają kolorów;) 4) Wzmacniacz, no właśnie. Przede wszystkim Synthesis Roma DC96+ wg mnie lepiej sobie radził z Bowersami, niż z Dyniami. Potek na 12:00 przy Bowersach to było już naprawdę głośno, w przypadku X18 to umiarkowanie głośno. Godzina 2:00 czy 3:00 na potku, też dzisiaj były. I nie było to żadne szaleństwo dB. Choć nie mam najsłabszego wzmacniacza, bo 2x25W z lampy w klasie A to chyba nie jest jakieś chuchro? Jakkolwiek, bardzo mi się te Dynie podobają, nie są idealne, ale mają właśnie to coś, chce się ich słuchać, nawet jeśli mają swoje wady. Tylko przy tej bardziej elektrycznej muzyce, chyba coś mocniejszego by się przydało? Choć EL34 z Dyniami w lżejszych klimatach to jest po prosty miód na duszę. Reasumując, jaki wzmacniacz proponujecie do X18? Tak, żeby nie zepsuć ich największych zalet (wokale, plastyczność, przyjemność odbioru), ale dodać więcej dynamiki i zadziorności. Tak wiem, to trochę, jakby połączyć ogień z wodą. Mocniejsza lampa KT88 / KT66? Edytowano 19 godzin temu przez tomasz1w 6 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu 1 godzinę temu, tomasz1w napisał: Ale właśnie Dynaudio mają ten wspomniany przeze mnie "pierwiastek", może przez ich woofer, może przez moją słabość do tej duńskiej marki, logo puszczające do mnie delikatne refleksy przy odpowiednim świetle, sam nie wiem... Walnut na żywo też są śliczne. Z piecyków strzelam w Unison Research Unico Due. Nie pytaj czemu, nie wiem. https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/3850-unison-research-unico-due Odpisz, cytując
Top Hi-Fi & Video Design Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Z Dynaudio zdarzały się połączenia z Heglem. Wchodzi teraz nowy model do sprzedaży ,klasy średniej: Hegel H150 https://www.hegel.com/en/products/integrated/h150 Może być ciekawie, ponoć brzmi lepiej od obecnego H190! Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Te klasyczne Dynaudio mają „to coś” czy „pierwiastek” , o którym pisze @tomasz1w. Też mialem Vele, Bowersy i parę innych marek, ale w wyglądzie takich np. Focusów 110 i w solidności ich wykonania jest coś, co powoduje że stawiam je osobiście wyżej pod tym względem. S40 są bardziej luksusowe, ale to stare Focusy są dla mnie ładniejsze, mają lepsze proporcje. I co ciekawe ważą tyle samo, choć są sporo mniejsze. 4 Odpisz, cytując
Top Hi-Fi & Video Design Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Przed chwilą, majkel74 napisał: Te klasyczne Dynaudio mają „to coś” czy „pierwiastek” , o którym pisze @tomasz1w. Też mialem Vele, Bowersy i parę innych marek, ale w wyglądzie takich np. Focusów 110 i w solidności ich wykonania jest coś, co powoduje że stawiam je osobiście wyżej pod tym względem. S40 są bardziej luksusowe, ale to stare Focusy są dla mnie ładniejsze, mają lepsze proporcje. I co ciekawe ważą tyle samo, choć są sporo mniejsze. Cześć, Który model Vela posiadałeś? 403 czy 404? Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowany) 3 minuty temu, majkel74 napisał: 403 w orzechu. Ich design zgrabnie łączy stare z nowym. Ale osobiście wolę vintage na całego - czyli Heritage Special. Jak dla mnie: piękniej już się chyba nie da. Żeby jeszcze grały tak samo, jak wyglądają. A tymczasem tak grają raczej Contoury czy Confidence, których design pasuje z kolei świetnie do brzmienia HS. Naprawdę powinny się zamienić skrzynkami. Edytowano 3 godziny temu przez Rafał S 1 Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu To dawaj zamieńmy się na nasze Dynki, jak wolisz klasyczne „konturowe” wzornictwo 1 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 30 minut temu, Rafał S napisał: A tymczasem tak grają raczej Contoury czy Confidence, których design pasuje z kolei świetnie do brzmienia HS. A jak brzmią heritage specjal? Na ostatnim AVS grały Dynaudio Contour Legacy, które bardzo mi się podobały. Oczywiście nie opiszę ich brzmienia pięknie i kwieciście, bo raz że za krótko ich słuchałem, dwa - samo słuchanie na wystawie jest średnio miarodajne, a trzy - nie potrafię 🙂. W każdym razie - jeśli coś na audio show zatrzyma mnie na dłużej, nie drażni a słuchanie sprawia przyjemność - wychodzę z założenia, że mimo nie zawsze sprzyjających warunków, wystawca pokazuje ciekawy produkt. I tak było w przypadku dynaudio. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) 36 minut temu, KrólKiczu napisał: A jak brzmią heritage specjal? W porównaniu z Contourami (i też trochę z Confidence): odebrałem je jako grające jaśniej, szybciej, dokładniej, bardziej twardo, mniej gęsto. Lekko odstają od tego, co kojarzymy z marką. Powiedziałbym, że robią krok w stronę monitorów studyjnych (przynajmniej ja tak sobie wyobrażam monitory studyjne). Wprawdzie słuchałem ich tylko w Nautilusie (nie brałem do domu) ale był to odsłuch pod kątem ewentualnego zakupu czyli dość uważny. Z własnym wzmacniaczem, dakiem i częściowo kablami. W tej samej konfiguracji słuchałem tam tego dnia Contourów 20 - i to brzmienie Contourów jest dla mnie "klasycznym" Dynaudio (ale to oczywiście rzecz umowna ). Edytowano 2 godziny temu przez Rafał S 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) @Rafał S zobacz na porównanie HS do Black Edition. https://www.lowbeats.de/test-kompaktbox-dynaudio-contour-20-black-edition-die-schwarze-scharfe/?__hstc=184099513.51ffa6398c3b724565a149491ce5bcd8.1757780339786.1757780339786.1757849729731.2&__hssc=184099513.1.1757849729731&__hsfp=658934061&hsutk=51ffa6398c3b724565a149491ce5bcd8&contentType=standard-page Edytowano 2 godziny temu przez kaczadupa Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 19 minut temu, kaczadupa napisał: @Rafał S zobacz na porównanie HS do Black Edition. Ich wrażenia przeciwne do moich, ale ja nie znam BE i odnoszę HS do zwykłych Contourów 20. Na pewno HS grają od nich trochę jaśniej. 1 Odpisz, cytując
tomasz1w Napisano 21 minut temu Autor Napisano 21 minut temu (edytowany) Errata do mojej wczorajszej, pożal się, "recenzji". Dzisiaj zorientowałem się, że w ustawieniach Node'a jakimś przypadkiem ustawiłem zmienny tryb wyjścia. Był on ustawiony na ok. 20%. Sygnał wysyłam coaxialem z Node'a do przetwornika wbudowanego w Romie. Cała ta kombinacja powodowała, że musiałem mocniej kręcić gałką volume. Dodatkowo przy wyjściu variable dźwięk był z pewnością kastrowany. Kiedyś robiłem eksperymenty z wyjściem variable i końcówkami mocy, nie za dobrze to wychodziło... Dzisiaj po ustawieniu wyjścia Node na fixed, Roma 96DC+ nagle odzyskała swoją moc i wszystko się zgadza. Doszło więcej powietrza, spójności i generalnie ze wszystkim lepiej. Coś mi nie grało, żeby aż tak mocna była różnica dla wzmacniacza między 706 S3 i X18. Więc dzisiaj na spokojnie zacząłem wszystko sprawdzać po kolei, i bingo! Ech, człowiek całe życie się uczy. Pewnie kiedyś spróbuję mocniejszego wzmacniacza do X18, jakkolwiek po dzisiejszym dniu mi przeszło. Ale wczoraj byłem już lekko "pobudzony";) Edytowano 17 minut temu przez tomasz1w 1 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.