S!N! Napisano Sobota o 09:47 Napisano Sobota o 09:47 (edytowany) 16 godzin temu, tomasz1w napisał: Na ziemię, bo? Bo wie zawsze najlepiej. Edytowano Sobota o 09:52 przez S!N! Odpisz, cytując
kassyx Napisano Sobota o 10:02 Napisano Sobota o 10:02 Bo jak podkręcisz to spaść na nogę może 😂😂😂 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano Sobota o 11:49 Napisano Sobota o 11:49 23 godziny temu, tomasz1w napisał: Więcej w weekend Tomek: my - audiofile w sile wieku - słyniemy oczywiście z cierpliwości. Ale ona jednak ma swoje granice. JAK TO GRA? 3 Odpisz, cytując
tomasz1w Napisano Sobota o 18:50 Autor Napisano Sobota o 18:50 (edytowany) Dynaudio X18. @Rafał S Jak to gra? Na pewno gorzej, niż Twoje paczki;) Ale w cenie z dwójką z przodu, za używki w świetnym stanie, gra to po prostu bardzo dobrze. I inaczej, niż Bowersy. Czytałem różne testy, opinie, tu i tam i chyba najbardziej zgodzę się z @KrólKiczu, który takową mini-recenzję popełnił;) I którego przy okazji serdecznie pozdrawiam. Tym bardziej, że wcześniej też miałem X14. To i Adama przy okazji pozdrawiam;) Zresztą Wszystkich pozdrawiam. A najbardziej @maciek72bo to złoty człowiek, wie dlaczego;) Dźwięk jest bardzo nasycony, bogaty. Piękne wokale, z głębokim oddechem, słodkie, z romantycznym sznytem, ale i z masą niuansów, artykulacja podana jest szczegółowo i jednocześnie bardzo przyjemnie. Super wypadają mniejsze składy, spokojniejsze klimaty, chillout (ale z nie przewalonym basem w nagraniu, co niestety często jest przywarą takich klimatów). Mega brzmią dęciaki, zwłaszcza wszelkiego rodzaju saksofony. Gitara akustyczna super. Kolumny są bardzo dobrze wykonane. Piękny lakier. Nie jest śnieżnobiały, ma bardzo delikatny waniliowy nalot, nie wiem, czy wynika to z wieku i działania promieni UV, czy może od nowości tak było. Mi to w każdym razie bardzo odpowiada, to przełamanie 100% białego jest bardzo ok i pasuje do sygnatury dźwiękowej X18;) Dobre zaciski, z pewnością nie tak ekskluzywne, jak w 706 S3, ale szczerze mówiąc wolę kolumny z pojedynczymi zaciskami, bo i tak nie korzystam z drugiej pary. Moim zdaniem jedna para wygląda po prostu schludniej, a z głośników, które ostatnio rozważałem (rozważam), najlepiej wyglądają zaciski w Acoustic Energy AE500. No sami zobaczcie: porównanie: AE500, 706 S3 i X18. X18 są dość kompaktowe, ale nie małe. To format sporo większy od X14, nie mówiąc np. o Menuetach;) Ale wciąż nie przekraczają pewnej wielkości skrzynki/proporcji, akceptowalnych dla mojego oka. W przypadku Bowersów 706 S3, nie to, że mnie przytłaczały, choć oczywiście są trochę większe od X18. Ale jakoś ich proporcje na dłuższą metę nie "sklejały" mi się jakoś,. Nie wiem dlaczego. Przednia ścianka Dynaudio jest maksymalnie wykorzystana, żeby zmieścić tam spory (jak na nowoczesne monitory) 17 cm woofer. Swoje ważą, wrażenie ogólnej solidności jest bardzo dobre i mają jakiś niepowtarzalny "pierwiastek" Dynaudio w ogólnym (i szczegółowym) wyglądzie i wykonaniu. Ale obudowy zarówno Elaców Vela, jak i Bowersów 706 S3 (również 707 S2) były bardziej głuche przy opukiwaniu stawem międzypaliczkowym (przy czym najlepiej wypadały Vele, ale i ich stosunkowo niewielka obudowa przy masywnych ściankach, pomagała pewnie mocno). Choć oczywiście X18 w tym względzie nie wypadają źle. Głośnik wysokotonowy ma lekko lepką powierzchnię i przytula kurz, temat znany, bo miałem ten sam gwizdek w posiadanych wcześniej X32 i X34. Ale na żywo bardzo słabo to widać i mi to zupełnie nie przeszkadza. Bardzo ładne są srebrno-szare kołnierze obu głośników X18, wprowadzają dyskretne, ale wyraźnie widoczne urozmaicenie stylistyki. Tutaj naprawdę ktoś się przyłożył, wiem, że to nie jest clou kolumn, ale samo zobaczcie. Przy okazji pasuje to do standów i betonu na ścianie;) OK, Elac Vela BS403 stylistycznie są niepowtarzalne, piękne i jednocześnie nie dziwaczne. Eleganckie i chwytające oko. Chyba najładniejsze paczki, jakie miałem. Bowersy były też zacnie wykonane, te zaciski, zaokrąglona przednia ścianka, lakier tip top. Ale właśnie Dynaudio mają ten wspomniany przeze mnie "pierwiastek", może przez ich woofer, może przez moją słabość do tej duńskiej marki, logo puszczające do mnie delikatne refleksy przy odpowiednim świetle, sam nie wiem... Dobra, dosyć lania wody i quasi-poetyckich opisów. Dynie mają w pytę mocy, potrafią przyłożyć (choć są oczywiście szybsze kolumny). Ale ich siła rażenia na dole jest niesamowita (oczywiście w stosunku do ich wielkości). Czytałem jakiś post, że właściciel X18 chciał je jeszcze mocniej dopalić, dołożyć mięsistości. No nie wiem, jakie miał pomieszczenie, u mnie nie trzeba nic dokładać. X14 mają, jak to pisał @lpomisbardziej skoczny bas, a może pisał wtedy o Velach BS403, sam nie pamiętam, ale tej skoczności w X18 mogłoby być więcej. Za to jest zejście niżej, niż w Velach i 706 S3. I większy wolumen, mocniejsze przyłożenie, bardziej "kwiecisty" dół. Średnica - krótko, w Elacach i Bowersach jest po prostu gorsza, niż w Dynaudio, wg mnie oczywiście. Tak, jak wspomniałem, wokale i instrumenty akustyczne robią niesamowite wrażenie. Generalnie, jak pisał @lpomiskolumny do długiego słuchania. Scena naturalna i przyjemna, bez czarów, ale wszystko jest tam, gdzie trzeba. Podoba mi się bardzo delikatna mgiełka wokół źródeł pozornych a jednocześnie wszystko jest tak bardzo czytelne. Generalnie tak też odbieram wysokie tony. Chet Baker z Bowersem na El34 to był miód na stargane nerwy, z X18 i tą samą lampą to jest natychmiast działający narkotyk... Ale nie ma róży bez kolców. 1) Co najmniej 40 cm od ściany. Co najmniej. 2) W utworach, w których jest dużo basu (albo jest on wyeksponowany), 40 cm nie załatwia sprawy, a przecież nie będę wyciągał kolumn prawie na środek pokoju... pod tym względem Vele BS403 były nieomal idealne. Skoczny i soczysty bas bez konieczności wyciągania kolumn na środek salonu (30 cm jak najbardziej wystarczało Elacom). 3) Punkt 2 spróbowałem ogarnąć podpięciem suba ASW608. I różne ustawienia próbowałem. U mnie jest mocny mod ok. 40-45Hz i później szybko opada, także ustawiłem odcięcie na 50Hz i w mocno elektryczno-basowych kawałkach jest dużo lepiej z podpiętym subem. Ale w bardziej akustycznych, mniejszych składach, całość brzmi lepiej na samych X18, bez suba. Bo one same mocno i tak kwieciście dopalają dół, że na takiej muzyce to bardzo fajnie wychodzi. Ale już np. w Afro popie, trzeba dołożyć sub, bo na samych Dyniach jest za bogato, za gęsto. Wtedy z subem w klasie D dół jest bardziej techniczny, zebrany, punktowy, a Dynie wyżej robią swoje i dodają kolorów;) 4) Wzmacniacz, no właśnie. Przede wszystkim Synthesis Roma DC96+ wg mnie lepiej sobie radził z Bowersami, niż z Dyniami. Potek na 12:00 przy Bowersach to było już naprawdę głośno, w przypadku X18 to umiarkowanie głośno. Godzina 2:00 czy 3:00 na potku, też dzisiaj były. I nie było to żadne szaleństwo dB. Choć nie mam najsłabszego wzmacniacza, bo 2x25W z lampy w klasie A to chyba nie jest jakieś chuchro? Jakkolwiek, bardzo mi się te Dynie podobają, nie są idealne, ale mają właśnie to coś, chce się ich słuchać, nawet jeśli mają swoje wady. Tylko przy tej bardziej elektrycznej muzyce, chyba coś mocniejszego by się przydało? Choć EL34 z Dyniami w lżejszych klimatach to jest po prosty miód na duszę. Reasumując, jaki wzmacniacz proponujecie do X18? Tak, żeby nie zepsuć ich największych zalet (wokale, plastyczność, przyjemność odbioru), ale dodać więcej dynamiki i zadziorności. Tak wiem, to trochę, jakby połączyć ogień z wodą. Mocniejsza lampa KT88 / KT66? Edytowano Sobota o 18:56 przez tomasz1w 8 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano Sobota o 20:16 Napisano Sobota o 20:16 1 godzinę temu, tomasz1w napisał: Ale właśnie Dynaudio mają ten wspomniany przeze mnie "pierwiastek", może przez ich woofer, może przez moją słabość do tej duńskiej marki, logo puszczające do mnie delikatne refleksy przy odpowiednim świetle, sam nie wiem... Walnut na żywo też są śliczne. Z piecyków strzelam w Unison Research Unico Due. Nie pytaj czemu, nie wiem. https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/3850-unison-research-unico-due Odpisz, cytując
Top Hi-Fi & Video Design Napisano wczoraj o 10:05 Napisano wczoraj o 10:05 Z Dynaudio zdarzały się połączenia z Heglem. Wchodzi teraz nowy model do sprzedaży ,klasy średniej: Hegel H150 https://www.hegel.com/en/products/integrated/h150 Może być ciekawie, ponoć brzmi lepiej od obecnego H190! Odpisz, cytując
majkel74 Napisano wczoraj o 10:09 Napisano wczoraj o 10:09 Te klasyczne Dynaudio mają „to coś” czy „pierwiastek” , o którym pisze @tomasz1w. Też mialem Vele, Bowersy i parę innych marek, ale w wyglądzie takich np. Focusów 110 i w solidności ich wykonania jest coś, co powoduje że stawiam je osobiście wyżej pod tym względem. S40 są bardziej luksusowe, ale to stare Focusy są dla mnie ładniejsze, mają lepsze proporcje. I co ciekawe ważą tyle samo, choć są sporo mniejsze. 6 Odpisz, cytując
Top Hi-Fi & Video Design Napisano wczoraj o 10:10 Napisano wczoraj o 10:10 Przed chwilą, majkel74 napisał: Te klasyczne Dynaudio mają „to coś” czy „pierwiastek” , o którym pisze @tomasz1w. Też mialem Vele, Bowersy i parę innych marek, ale w wyglądzie takich np. Focusów 110 i w solidności ich wykonania jest coś, co powoduje że stawiam je osobiście wyżej pod tym względem. S40 są bardziej luksusowe, ale to stare Focusy są dla mnie ładniejsze, mają lepsze proporcje. I co ciekawe ważą tyle samo, choć są sporo mniejsze. Cześć, Który model Vela posiadałeś? 403 czy 404? Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 10:14 Napisano wczoraj o 10:14 (edytowany) 3 minuty temu, majkel74 napisał: 403 w orzechu. Ich design zgrabnie łączy stare z nowym. Ale osobiście wolę vintage na całego - czyli Heritage Special. Jak dla mnie: piękniej już się chyba nie da. Żeby jeszcze grały tak samo, jak wyglądają. A tymczasem tak grają raczej Contoury czy Confidence, których design pasuje z kolei świetnie do brzmienia HS. Naprawdę powinny się zamienić skrzynkami. Edytowano wczoraj o 10:15 przez Rafał S 2 Odpisz, cytując
majkel74 Napisano wczoraj o 10:47 Napisano wczoraj o 10:47 To dawaj zamieńmy się na nasze Dynki, jak wolisz klasyczne „konturowe” wzornictwo 3 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano wczoraj o 10:52 Napisano wczoraj o 10:52 30 minut temu, Rafał S napisał: A tymczasem tak grają raczej Contoury czy Confidence, których design pasuje z kolei świetnie do brzmienia HS. A jak brzmią heritage specjal? Na ostatnim AVS grały Dynaudio Contour Legacy, które bardzo mi się podobały. Oczywiście nie opiszę ich brzmienia pięknie i kwieciście, bo raz że za krótko ich słuchałem, dwa - samo słuchanie na wystawie jest średnio miarodajne, a trzy - nie potrafię 🙂. W każdym razie - jeśli coś na audio show zatrzyma mnie na dłużej, nie drażni a słuchanie sprawia przyjemność - wychodzę z założenia, że mimo nie zawsze sprzyjających warunków, wystawca pokazuje ciekawy produkt. I tak było w przypadku dynaudio. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 11:27 Napisano wczoraj o 11:27 (edytowany) 36 minut temu, KrólKiczu napisał: A jak brzmią heritage specjal? W porównaniu z Contourami (i też trochę z Confidence): odebrałem je jako grające jaśniej, szybciej, dokładniej, bardziej twardo, mniej gęsto. Lekko odstają od tego, co kojarzymy z marką. Powiedziałbym, że robią krok w stronę monitorów studyjnych (przynajmniej ja tak sobie wyobrażam monitory studyjne). Wprawdzie słuchałem ich tylko w Nautilusie (nie brałem do domu) ale był to odsłuch pod kątem ewentualnego zakupu czyli dość uważny. Z własnym wzmacniaczem, dakiem i częściowo kablami. W tej samej konfiguracji słuchałem tam tego dnia Contourów 20 - i to brzmienie Contourów jest dla mnie "klasycznym" Dynaudio (ale to oczywiście rzecz umowna ). Edytowano wczoraj o 11:28 przez Rafał S 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano wczoraj o 11:39 Napisano wczoraj o 11:39 (edytowany) @Rafał S zobacz na porównanie HS do Black Edition. https://www.lowbeats.de/test-kompaktbox-dynaudio-contour-20-black-edition-die-schwarze-scharfe/?__hstc=184099513.51ffa6398c3b724565a149491ce5bcd8.1757780339786.1757780339786.1757849729731.2&__hssc=184099513.1.1757849729731&__hsfp=658934061&hsutk=51ffa6398c3b724565a149491ce5bcd8&contentType=standard-page Edytowano wczoraj o 11:40 przez kaczadupa Odpisz, cytując
Rafał S Napisano wczoraj o 12:02 Napisano wczoraj o 12:02 19 minut temu, kaczadupa napisał: @Rafał S zobacz na porównanie HS do Black Edition. Ich wrażenia przeciwne do moich, ale ja nie znam BE i odnoszę HS do zwykłych Contourów 20. Na pewno HS grają od nich trochę jaśniej. 1 Odpisz, cytując
tomasz1w Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu (edytowany) Errata do mojej wczorajszej, pożal się, "recenzji". Dzisiaj zorientowałem się, że w ustawieniach Node'a jakimś przypadkiem ustawiłem zmienny tryb wyjścia. Był on ustawiony na ok. 20%. Sygnał wysyłam coaxialem z Node'a do przetwornika wbudowanego w Romie. Cała ta kombinacja powodowała, że musiałem mocniej kręcić gałką volume. Dodatkowo przy wyjściu variable dźwięk był z pewnością kastrowany. Kiedyś robiłem eksperymenty z wyjściem variable i końcówkami mocy, nie za dobrze to wychodziło... Dzisiaj po ustawieniu wyjścia Node na fixed, Roma 96DC+ nagle odzyskała swoją moc i wszystko się zgadza. Doszło więcej powietrza, spójności i generalnie ze wszystkim lepiej. Coś mi nie grało, żeby aż tak mocna była różnica dla wzmacniacza między 706 S3 i X18. Więc dzisiaj na spokojnie zacząłem wszystko sprawdzać po kolei, i bingo! Ech, człowiek całe życie się uczy. Pewnie kiedyś spróbuję mocniejszego wzmacniacza do X18, jakkolwiek po dzisiejszym dniu mi przeszło. Ale wczoraj byłem już lekko "pobudzony";) Edytowano 23 godziny temu przez tomasz1w 4 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu (edytowany) 2 godziny temu, tomasz1w napisał: Roma 96DC+ nagle odzyskała swoją moc i wszystko się zgadza. I niech tak zostanie. Dzięki za obie relacje. W Twoim wątku jak zwykle dużo emocji. Najpierw napięcie oczekiwania, potem akcja z dramatycznym punktem kulminacyjnym (przyszłość Romy zawisła na włosku) i wreszcie szczęśliwe zakończenie - deus ex Bluesound. Edytowano 20 godzin temu przez Rafał S 4 Odpisz, cytując
tomasz1w Napisano 19 godzin temu Autor Napisano 19 godzin temu 1 godzinę temu, Rafał S napisał: deus ex Bluesound 😀No faktycznie, cud jakiś nieomal dzisiaj nastąpił. Jak będę miał coś nowego, to podzielę się wrażeniami po min. 2 tygodniach... Pozdrawiam;) Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 22 godziny temu, majkel74 napisał: To dawaj zamieńmy się na nasze Dynki, jak wolisz klasyczne „konturowe” wzornictwo Musiałbyś mi dołożyć Marka w pakiecie, bo Pathos mógłby sobie nie poradzić z S25. Poza tym, moje CF20 za małe dla Ciebie i zbyt skromne na basie. Na Twoim miejscu zerkałbym raczej na Contour Legacy. Esotar 3 + duża skala dźwięku i masywny dół. Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Pathos poradzi sobie z łatwością z S25, nie taki diabeł straszny, Rega Elex spokojnie nimi sterowała w przeciwieństwie do małych Focusów 110. Bardziej myślę że basu byłoby już zwyczajnie za duzo. Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Znajomy ma HS-y - bardzo dobre granie, dla mnie nie są jasne... Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 7 minut temu, marcinmarcin napisał: bardzo dobre granie, dla mnie nie są jasne... Kwestia akustyki, reszty toru i punktu odniesienia. W Nautilusie z A-klasową dzielonką Accu HS-y grały bajecznie, Ale już z moją ówczesna Normą - tak sobie się zgrywały (dla mnie za dużo górnej średnicy) i z ulgą wróciliśmy wtedy do Contourów (które z kolei u mnie w domu brzmiały już za ciemno). W skali bezwzględnej HS pewnie nie szastają górą, ale jednak mają jej trochę więcej niż moje Confidence. Tutaj ktoś zamieścił swoje zwięzłe (oczywiście bardzo subiektywne!) porównanie tych dwu. https://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=57547&start=285 Heritage Special vs Confidence 20 Heritage Special - - Brighter top end - More in your face - Symbols esp can be fatigueing at times - Slightly more analytical sounding - Sound stage is more forward - Bass is very fast, detailed and accurate - Bottom end leaves a bit to be desired (recommend subwoofer) - Bad recordings sound really bad - Good recordings sound really good Confidence 20 - - More laid back presence - Top end is detailed but never in your face or fatigueing - Slightly more musical - Midrange sounds more romantic and slightly less detailed than the HS - Sound stage is set back behind speakers - Sound stage is slightly wider than HS (Not a big deal) - Instrument seperation is slightly better - Bottom end has a more engaging and fuller all around sound than HS - Doesn't always require a sub but at times it does - Poor recordings still sound good - Good recordings sound excellent - Required extra attention with placement to get dial in - HS is not as fussy @tomasz1w Tomek, te nasze offtopy, to tylko w oczekiwaniu na Twoje kolejne wpisy. 1 Odpisz, cytując
tomasz1w Napisano 5 minut temu Autor Napisano 5 minut temu 1 godzinę temu, Rafał S napisał: @tomasz1w Tomek, te nasze offtopy, to tylko w oczekiwaniu na Twoje kolejne wpisy. Nie ma sprawy, mi też miło poczytać o Dyniach z "trochę" wyższej półki. Tym bardziej, że rozmowa i pióro offtopu są na wysokim poziomie 😉 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.