tomek4446 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 18 minut temu, BlaBla napisał: Szok. Tak to własciwe słowo. Szok i to za darmoszkę Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowany) 4 minuty temu, BlaBla napisał: W to już nie wnikam. Ale stawiam na to pierwsze A ja bardziej na to drugie. Byłem w dość sporej liczbie pomieszczeń ze sprzętem audio i nawet w zaadoptowanym od podłogi po sufit pomieszczeniu, gdzie kolumny stały w dość znaczej odległości od tylnej ściany, nie doświadczyłem efektu głębi sceny jak u kolegi Piotrka @Pitt39ktory słucha w bliskim polu. Edytowano 4 godziny temu przez KrólKiczu Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 5 minut temu, KrólKiczu napisał: Pytanie tylko czy ten efekt mega głębokiej sceny nie jest spowodowany bardziej siedzeniem w bliskim polu niż samym odstawieniem kolumn od tylnej ściany? Seba robimy eksperyment Łatwo to sprawdzić organoleptycznie. Bierzesz kanapę pod pachę / przy okazji mamy trening siłowy/ stawiasz 1,2 m przed paczkami i wiesz Mały OT jak już gaworzymy , jutro jadę po nowe kable i wracam do walki z subem. Będę opisywał na bieżąco . 2 minuty temu, KrólKiczu napisał: nie doświadczyłem efektu głębi sceny jak u kolegi Piotrka @Pitt39ktory słucha w bliskim polu. A też byłem , i jak dla mnie to zasługa ustawienia po przekątnej . W małych pomieszczeniach może się sprawdzić. Byłem kiedyś po wzmacniacz Bursona u człowieka, który tak miał ustawione paczki i tą głębię pamiętam do dzisiaj. A drugie ,to właśnie u Piotra przekonałem się na własne uszy , że kolumna może zmieniać głębię przekazu. Przytargałem moje ProAci i zajęły drugie miejsce w tej dyscyplinie. Pierwsze były Menuety Piotra , a potem wstawiliśmy / za każdym razem nie ruszając standów / takie egzotyczne / nie pamiętam nazwy / i te zagrały na twarz. A więc jak to jest ? Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu A może wystarczy Warmer? 1 2 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 51 minut temu, tomek4446 napisał: Cytuję " mieliśmy parę Neumannów " Z tym, że nie kolumn, a mikrofonów Neumanna - z których to firma jest znana. 1 Odpisz, cytując
BlaBla Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu 9 minut temu, KrólKiczu napisał: A ja bardziej na to drugie. Byłem w dość sporej liczbie pomieszczeń ze sprzętem audio i nawet w zaadoptowanym od podłogi po sufit pomieszczeniu, gdzie kolumny stały w dość znaczej odległości od tylnej ściany, nie doświadczyłem efektu głębi sceny jak u kolegi Piotrka @Pitt39ktory słucha w bliskim polu. Mam wrażenie, że udzielilismy takiej samej odpowiedzi...? 🤔. 1 Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 32 minuty temu, BlaBla napisał: Testowałem właśnie standy Dali od Maćka no i są na tyle za krótkie, że to estetyczna porażka, ergonomiczna kontrowersja i brzmieniowa wątpliwość Nie wiem jak tam finansowo u ciebie po Świętach i czy trafią w Twój gust. Jak chcesz mieć spersonalizowane to polecam https://rogoz-audio.com/standy/ Możesz napisać do Pana Janusza , nie przywiązuj się też do cen na stronie , można się dogadać . Za jakość wykonania gwarantuje. 5 minut temu, pairtick napisał: Z tym, że nie kolumn, a mikrofonów Neumanna - z których to firma jest znana. A to nie to samo ? Czyli o kolumnach tej referencyjnej firmy cisza ? Niemożliwe !!! W studio nagrań nie ma .... Ne..... No dobra , potrafię się przyznać do błędu. Ale słucha na ....ATC Odpisz, cytując
pairtick Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 12 minut temu, tomek4446 napisał: Czyli o kolumnach tej referencyjnej firmy cisza ? „In 2010, Neumann launched its first studio monitor.” I to by było na tyle 😂 1 Odpisz, cytując
BlaBla Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu 2 minuty temu, tomek4446 napisał: Nie wiem jak tam finansowo u ciebie po Świętach i czy trafią w Twój gust. Jak chcesz mieć spersonalizowane to polecam https://rogoz-audio.com/standy/ Możesz napisać do Pana Janusza , nie przywiązuj się też do cen na stronie , można się dogadać . Za jakość wykonania gwarantuje. Dzięki. Cytując ulubionego ostatnio bohatera serialowego - zapiszę ten pomysł na później żeby nie uciekł i pomyślę dalej 😂. Standy ładne, nie powiem, a cena - zależy za które. Wolalbym nie wydawać na standy wiecej niż na kolumny 😁. 1 Odpisz, cytując
lpomis Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowany) Dnia 27.12.2025 o 00:18, S!N! napisał: @BlaBlaTak na koniec jeszcze propo rokitów, które do pięt nie dorastają kh tu masz najmniejszy model, który potrafi wiele jak na swój gabaryt, a co dopiero wyższe po kalibracji ma1 lub w połączeniu z subem, bądź subami. Mamy tutaj filmik wykonany za pomocą smartfona. Prawdopodobnie jest to iPhone. Dźwięk zbierają wbudowane w niego mikrofony. A jest ich kilka. 3-4, w zależności od modelu. Już na tym etapie następuje spore przetwarzanie nagranego dźwięku, aby zebrać całość do kupy. Do tego mamy oczywiście zmienny profil dźwiękowy ze względu na użyty obiektyw. Dla przykładu, nagrywając z portretowym dostaniemy dźwięk mocno skupiony, z szeroki kątem będzie to wrażenie szerszej sceny, większego pogłosu, przestrzeni. DSP pełną parą, kompresja dynamiczna, automatyczna regulacja wzmocnienia. Już tu możemy diametralnie zmienić charakter dźwięku. Podlinkowany filmik do YouTube też nie błyszczy jakością. Rozdzielczość 480p na YT to dość spora kompresja i audio o bitrate między 96 a 128kbps. Nie gadaj, że nie słyszałeś tak mocnej degradacji na swoich Neumannach A piszę o tym, bo zalinkowałeś do filmiku z YouTube, podając go jako przykład co potrafią Neumanny KH 80. No i właśnie. Co potrafią? Co jesteśmy w stanie powiedzieć o tych kolumnach odsłuchując powyższe nagranie? 54 minuty temu, KrólKiczu napisał: Pytanie tylko czy ten efekt mega głębokiej sceny nie jest spowodowany bardziej siedzeniem w bliskim polu niż samym odstawieniem kolumn od tylnej ściany? Jeden rabin powie tak, drugi nie Myślę, że Twoje spostrzeżenie jest trafne. Było już kilka dyskusji na ten temat. Były nawet osobne wątki. Moje obserwacje są takie, że na głębokość sceny wpływa głównie: - odległość kolumn od tylnej ściany - dystans słuchacza do kolumn - relacja dźwięku bezpośredniego do pierwszych odbić - ogólnie: pomieszczenie, symetria, geometria - nagranie i informacje w nim zawarte - predyspozycje kolumn, to w jaki sposób pokazują średnicę i wyższy środek, zwykle zakres 1-5kHz (niektóre produkowane kolumny np. od Fyne Audio nadal mają pokrętło Presence, którego podbicie sprawia wrażenie bliższego kontaktu z dźwiękiem. Pierwszy plan wychodzi do przodu, a to co dalej staje się relatywnie cichsze. Nie jest to więc typowa "głębia", ale bardziej zmiana balansu samych planów) - zabijcie mnie, ale jednak elektronika (grając na Heglu H95/H120/H190 czy Musicalu M6si zawsze miałem wrażenie lekkiego zdystansowania Edytowano 3 godziny temu przez lpomis 2 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 1 minutę temu, BlaBla napisał: Standy ładne, nie powiem, a cena - zależy za które. Wolalbym nie wydawać na standy wiecej niż na kolumny 😁. Mam Kolegę, który zawodowo z wykorzystaniem programów komputerowych i robotów? robi cuda z metalu a w wolnej chwili prywatnie np. standy. Ostatnio wysłał mi foty jakie to ładne standy robi. Jest też melomanem/audiofilem. Cena wyraźnie niższa jak Dali. Jak jesteś zainteresowany to na prv mogę dać namiary. 2 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 12 minut temu, lpomis napisał: Mamy tutaj filmik wykonany za pomocą smartfona. Prawdopodobnie jest to iPhone. Dźwięk zbierają wbudowane w niego mikrofony. A jest ich kilka. 3-4, w zależności od modelu. Już na tym etapie następuje spore przetwarzanie nagranego dźwięku aby zebrać całość do kupy. Do tego mamy oczywiście zmienny profil dźwiękowy ze względu na użyty obiektyw. Dla przykładu, nagrywając z portretowym dostaniemy dźwięk mocno skupiony, z szeroki kątem będzie to wrażenie szerszej sceny, większego pogłosu, przestrzeni. DSP pełną parą, kompresja dynamiczna, automatyczna regulacja wzmocnienia. Już tu możemy diametralnie zmienić charakter dźwięku. Podlinkowany filmik do YouTube też nie błyszczy jakością. Rozdzielczość 480p na YT to dość spora kompresja i audio o bitrate między 96 a 128kbps. Nie gadaj, że nie słyszałeś tak mocnej degradacji na swoich Neumannach A piszę o tym, bo zalinkowałeś do filmiku z YouTube, podając go jako przykład co potrafią Neumanny KH 80. No i właśnie. Co potrafią? Co jesteśmy w stanie powiedzieć o tych kolumnach odsłuchując powyższe nagranie? Jeden rabin powie tak, drugi nie Myślę, że Twoje spostrzeżenie jest trafne. Było już kilka dyskusji na ten temat. Były nawet osobne wątki. Moje obserwacje są takie, że na głębokość sceny wpływa głównie: - odległość kolumn od tylnej ściany - dystans słuchacza do kolumn - relacja dźwięku bezpośredniego do pierwszych odbić - ogólnie: pomieszczenie, symetria, geometria - nagranie i informacje w nim zawarte - predyspozycje kolumn, to w jaki sposób pokazują średnicę i wyższy środek, zwykle zakres 1-5kHz (niektóre produkowane kolumny np. od Fyne Audio nadal mają pokrętło Presence, którego podbicie sprawia wrażenie bliższego kontaktu z dźwiękiem. Pierwszy plan wychodzi do przodu, a to co dalej staje się relatywnie cichsze. Nie jest to więc typowa "głębia", ale bardziej zmiana balansu samych planów) - zabijcie mnie, ale jednak elektronika (grając na Heglu H95/H120/H190 czy Musicalu M6si zawsze miałem wrażenie lekkiego zdystansowania Ja zauważyłem jeszcze jedna ciekawostkę (oczywistość?). W starszych nagrania (Pink Floyd, Steely dan itp) scena budowana jest bardziej lewa kolumna - środek - prawa kolumna, natomiast w nowszych nagraniach cały "spektakl" rozgrywa się między kolumnami. PS. Eksperymenty z wysuwaniem kolumn też robiłem ale tak spektakularnego efektu jak u Piotrka, nie udało mi się osiągnąć 🙂. Pozdrawiam Odpisz, cytując
S!N! Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 1 godzinę temu, kaczadupa napisał: Jak Neumann ma być drugim KEFem to ja się na test nie piszę, nigdy więcej takich paczek jak LS50 Neumann nie ma nic wspólnego z tym szrotem i masz rację też bym ich nie chciał. Słuchałem tych paczek ze zdjęcia we Wrocławskim studio połączonych z subem od Neumanna, zejebiste granie na wysokim poziomie, ciężko byłoby wyobrać między Neumannem, a Atc. Ogólnie to również świetna referencja przewyższająca zabaweczki tych z bólem tyłka. 2 godziny temu, Kraft napisał: To jakie rozwiązania techniczne wyróżniają kolumny tej firmy na tle konkurencji Zależy o co dokładnie pytasz? Neumann to przede wszystkim rozbudowany system dsp, precyzja, liniowość i referencja tam kontrolka basu jest wzorcowa no i ich falowód. 1 godzinę temu, KrólKiczu napisał: Zresztą generalnie uważam, że rozmowa z człowiekiem, który krzyczy non stop o referencji a później wrzuca filmik, w którym jako adaptacja akustyczną są przyczepione "na pałę" 3 czy 4 wytłaczanki po jajkach, jest mówiąc delikatnie, niepoważna Co Ty gościu pitolisz? Weź sobie przetestuj Ma1 jak działa nawet w słabych akustycznie pokojach jak się sprawuje kalibracja z subami czy nawet przy Dolby bo na razie to choooja wiesz w tym temacie, a masz najwięcej do napisania , ja rozumie, że masz ból dupy iż sobie nie możesz posłuchać i nie potrafisz poradzić z subem, który i tak jest nieodpowiedni do kolumn ,ale stary bajki zostaw dla dzieci. System polecałem do dedykowanych marek i przestań wymyślać pierdy, że moją intencją jest postawienie u każdego sprzętu premium. Każdy sobie słucha tego co chce. Odpisz, cytując
Wing0 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 6 minut temu, S!N! napisał: przestań wymyślać pierdy, że moją intencją jest postawienie u każdego sprzętu premium. Każdy sobie słucha tego co chce. Tu sie musze zgodzić. Podstawowe monitory studyjne takiego Neumanna jak pisałeś to nie premium, pro pewnie tak, ale nie premium. Neumann Panowie nie ma się co śmiać to firma z tradycjami to ze robi monitory niezbyt długo nie znaczy że nie robi ich zgodnie z założeniem rynku pro. Straszna ta krucjata, taka typowa, ale każdy z nas z czasem dojrzeje. A mi tak fajnie basie pompuje bez suba z ohydnego mułowatego Lebena ehhh te problemy życiowe. Odpisz, cytując
lpomis Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) Nie wiem jak jest u @Pitt39, ale z Waszych opisów wynika, że głębia imponuje. Super. Bardzo fajny efekt jest też u @MariuszZ. Miałem okazję słuchać u niego kolumn w dwóch różnych ustawieniach - bliżej tylnej ściany i przy mocniejszym ich wysunięciu (bliżej słuchacza). Drugie ustawienie zdecydowanie na plus. Wrażenie głębi się powiększało. Podobało mi się. Niestety nie pamiętam dokładnie jak to było u Adama @kaczadupa. A kolumny ma odsunięte dość mocno. Człowiek też się cały czas uczy i jest w stanie zauważać kolejne rzeczy. Kilka lat temu na pewno aż tak bardzo się na tym nie skupiałem. Adam, to kiedy wypożyczasz Rockporty? Wpadłbym posłuchać jak to z tą głębią u Ciebie 1 godzinę temu, tomek4446 napisał: A drugie ,to właśnie u Piotra przekonałem się na własne uszy , że kolumna może zmieniać głębię przekazu. Przytargałem moje ProAci i zajęły drugie miejsce w tej dyscyplinie. Pierwsze były Menuety Piotra Coś w tym jest. U siebie, po mocnym wysunięciu kolumn, jestem w stanie usłyszeć dość spore zmiany w zależności od grającej pary. Audio Physic zdecydowanie "sięgają" najgłębiej. Menuet są gdzieś po środku. Francuskie JMR wypadają pod tym względem przeciętnie - tutaj to co się dzieje za kolumnami nie jest aż tak fajnie zarysowane. Oczywiście porównywałem na tych samych utworach. 1 godzinę temu, kaczadupa napisał: A może wystarczy Warmer? No przecież! Że też na to nie wpadliśmy wcześniej 1 godzinę temu, KrólKiczu napisał: lewa kolumna - środek - prawa kolumna Nagranie faktycznie sporo wnosi. Korzystając z okazji polecam sprawdzić ten "speaker placement test tone". Już kiedyś do niego linkowałem, ale chyba nikt się nie obrazi. No i jeszcze - https://www.szynalski.com/tone-generator/ Tutaj to w ogóle można się przerazić, jak bardzo pomieszczenie miesza w pozycjonowaniu dźwięku. Proponuję zacząć od 40Hz, balans na środku, i powoli przesuwać w prawo. Zauważycie, że dźwięk raz wydaje się głośniejszy z lewej, raz z prawej strony - mimo symetrycznego sygnału. Ale to tam pikuś i że tak będzie wie pewnie każdy. Ciekawiej jest ustawić balans tylko na jedną kolumnę. Przy niektórych częstotliwościach dźwięk zdaje się dochodzić do nas z przeciwnej strony do grającej kolumny (np. gra tylko prawa kolumna, a dźwięk słyszymy bardziej po lewej stronie pokoju). Kopiemy się z koniem Edytowano 2 godziny temu przez lpomis 3 Odpisz, cytując
BlaBla Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu 39 minut temu, KrólKiczu napisał: Ja zauważyłem jeszcze jedna ciekawostkę (oczywistość?). W starszych nagrania (Pink Floyd, Steely dan itp) scena budowana jest bardziej lewa kolumna - środek - prawa kolumna, natomiast w nowszych nagraniach cały "spektakl" rozgrywa się między kolumnami. PS. Eksperymenty z wysuwaniem kolumn też robiłem ale tak spektakularnego efektu jak u Piotrka, nie udało mi się osiągnąć 🙂. Pozdrawiam To zwykle efekt miksu i masteringu - pytanie czy zamierzony, czy nie. Może być to wynik świadomego zamierzenia artystycznego nie tylko muzyków ale i osób zajmujących się realizacją. To nie jest tak, że dźwiękowiec to tylko taki pan inżynier od suwaków. Praca na konsoli mikserskiej czy dziś na programach do obróbki to zawsze był niezwykle istotny element tworzenia płyty. Sztandarowym przykładem jest Teo Macero, który był producentem Bitches Brew i na etapie miksu i mastera, oczywiście za zgodą Milesa, tak zmanipulował nagrania, że pozostali muzycy nie wierzyli, że to w ogóle możliwe i że to zagrali... Na plycie Free Jazz Ornetta Colemana mamy dwa kwartety jazzowe nagrane live jeden na prawy kanał drugi na lewy i taki był artystyczny zamysł autora i produkcji. Ale może przyjdzie jakiś milenials i stwierdzi, ze to się źle słucha i zrobi nowy remaster, żeby bylo przyjemniej. Na wielu płytach jazzowych mamy plan bliski, kiedy wszystkie instrumenty słyszymy na całej szerokości sceny albo plan daleki i wtedy perkusja gra z lewej, a trąbka z prawej itd. Pomijam tu plyty nagrane w mono imprzerobione na stereo - to zawsze brzmi sztucznie. 1 Odpisz, cytując
S!N! Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu @Wing0Mylisz się, najmniejszy model jest uznawany za klasę premium w swojej kategorii małych monitorów. Co ciekawe takie ATC SCM25A Pro MK2 grają zajebiście, ale wszędzie gdzie byłem nikt nie używał suba od tego producenta, zawsze był wybierany innej marki, spotkałem się tylko z opiniami , że sub od Atc ssie pałę. Niestety nie jestem w stanie tego potwierdzić, ale brak go w profesjonalnych pomieszczeniach w których byłem mówił sam za siebie. 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 10 minut temu, lpomis napisał: Rockporty Tak jak ostatnio rozmawialiśmy (nie żartowałem) - ja chyba już nic więcej w klitce nie wyrzeźbię, dla mnie nastał koniec audio drogi. Za szybko, zdecydowanie za szybko. Pewnie skupię się bardziej na słuchawkach - tu mogę szaleć do woli, nic mnie fizycznie nie ogranicza. 1 Odpisz, cytując
S!N! Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Przed chwilą, kaczadupa napisał: Pewnie skupię się bardziej na słuchawkach - tu mogę szaleć do woli, nic mnie fizycznie nie ogranicza. Dla mnie najlepsze brzmienie to słuchawkowe. Odpisz, cytując
Wing0 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 3 minuty temu, S!N! napisał: Wing0Mylisz się, najmniejszy model jest uznawany za klasę premium w swojej kategorii małych monitorów Dziś premium w sumie jak i High End to tylko puste słowa. Dla mnie ich topowe kolumny można za premium uznać, dla mnie premium to nie tylko kwestia uzytkowa czy w tym przypadku brzmienie, ale zastosowane know-how, materiały itd. No ale to jak mówię pojęcie mega względne. Choć jeszcze w budowę Neumanna sie mocno nie zagłębiałem jakie tam w środku rzeczy siedzą w najmniejszych i największych modelach. 4 minuty temu, kaczadupa napisał: Za szybko, zdecydowanie za szybko. A przypomnij jaki pokój masz? 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) Klitka coś koło 11,75 m (prostokąt). Nic ponad ATC SCM 7 czy KEF LS50 Meta nie ma sensu pakować (jak jest się audiofilem ofkors ). Mimo szczerych chęci i możliwości to Harbeth M30.3 XD2 woła o trochę więcej powietrza. Game over. Edytowano 2 godziny temu przez kaczadupa 1 Odpisz, cytując
S!N! Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) @Wing0 Ok, ale Twoje zdanie tego nie zmieni , że coś jest uznane za premium. Jak się interesujesz środkiem to zwróć uwagę na obudowę jak sobie poradzili , aby zredukować odbicia oraz uzyskać szeroką dyspersje. @kaczadupa Zawsze jest sens. Edytowano 2 godziny temu przez S!N! 1 Odpisz, cytując
Wing0 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 1 minutę temu, S!N! napisał: Ok, ale Twoje zdanie tego nie zmieni , że coś jest uznane za premium Jasne, tak jak i czyjeś zdanie nie czyni z danego produktu premium :). Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) 9 minut temu, S!N! napisał: Zawsze jest sens. Edytowano Zabawa dla zabawy to tak. Można się oczywiście nie zgadzać. Każdy ma swoje doświadczenia i wnioski. Wokalu z Harbeth M30.3 xd2 nigdy z małych ATC ani małego KEFa nie dostanę. Nawet z niepoprawnie skonstruowanym wzmacniaczem. Na szczęście jest całkiem blisko. Chociaż dla audiofila całkiem blisko to bardzo duża różnica. Coś się kończy ale i coś zaczyna, słuchawki na poważnie. Edytowano 2 godziny temu przez kaczadupa 1 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.