Skocz do zawartości

ATOLL - czyli francuska robota


Recommended Posts

1 godzinę temu, Fafniak napisał:

Bo negacja takich podstawowych wymogów pozwala na rozwijanie wyobraźni audiofilskiej

Kolejne stereotypowe hasło, nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością 😉 nie mam wyobraźni audiofilskiej, często nawet kilkukrotnie tańsze klocki wygrywają u mnie z droższymi. Kabel głośnikowy mam powiedzmy audiofilski, interkonekt XLR - Trs za kilkadziesiat złotych, ale słyszę dość wyraźnie co bardziej mi się podoba 🙃 

Jak porównuję wzmacniacz, dac, czy cokolwiek innego to testuję go dłuższy czas na poziomach słuchania od nocnego do ekstremalnego. Nie wyobrażam sobie wydać opini co się u mnie sprawdziło słuchając np jednego i drugiego na 75dB mimo że mogę sobie ustawić to precyzyjnie. Interesuje mnie zakres od 65 do 95dB i moje całokształtowe doświadczenie z danym urządzeniem, a nie kilkusekundowy odsłuch na wybranym poziomie, danego kawałka. Często mam tak że może mi sie Cis podobać przy średnim poziomie, ale już gra słabo przy niskim i wysokim. Dobry dla mnie wzmacniacz ma grać z każdym poziomem, każdy typ mojej muzyki, czy to klasyka, czy heavy metal. 

BTW - ekstremalnie rzadko zdarza mi sie ze różnica jest tak duża, że można od razu praktycznie coś skreślić. Ostatnio tak miałem z przypadkiem kupionym interfejsem muzycznym Focusrite Clarett 2 pre Usb - gra to tak dobrze pod każdym względem że z Rme Adi 2FS nie było co dosłownie zbierać. Każde przepięcia z powrotem na Rme było już nie do przyjęcia po usłyszeniu Clarett w moim systemie. 🤭

I nie chodzi o to co lepsze, tylko co mi się podoba 

 

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Tak jest - mające swoje lata dwusetki  ST i AM. 

W reszcie toru:

-analog- Thorens td 318,  wkładka ortofon 2m black, pre lar lps-1 

-cyfra - tidal bezpośrednio z maca po usb oraz Spotify przez chromecast z TV po optyku

-cd pożyczona yamaha jako transport,  w przyszłości planuje cd od atolla (nie wiem jaki, ale raczej transport) 

-planuję zewnętrzny dac (chord 2qute vs mytek, ostatnio czytam również  o nostromo, qutest dla mnie za drogi) 

-kolumny amphion argon 3ls (testowałem kilka różnych konfiguracji ale z uwagi na słabe warunki pomieszczenia wybrałem amphiony - jak dla mnie grają rewelacyjnie). 

Pomieszczenie jest bardzo niefortunne jeśli chodzi o akustykę - pokój ok 3,0-3,5x5m jedna z krótkich ścian jest całkowicie otwarta i łączy się jadalnią i kuchnią. 

😎

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ST jest leciwy i nie ma TIDAL'a na pokładzie.

Odnośnie daca - ten na pokładzie ST jest w miarę ale miałem pożyczonego mytek'a - przeskok w jakości jest słyszalny. Stąd pomysł na zewnętrzny, wyższej klasy dac :).

Kolega polecał chorda - muszę odsłuchać, tak samo nostromo.

Wiadomo jak to jest z tą "chorobą" ;).

Przydałby się jakiś przedwzmacniacz z wyższej półki no i  wtedy lepszy streamer - chociażby MS120.

A może sprzedać moją dzielonkę i kupić integrę z prawdziwego zdarzenia - supernait 3 albo SIA2-150?

No nie dogodzisz ;).

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Adamo666 napisał:

kolumny amphion argon 3ls (testowałem kilka różnych konfiguracji ale z uwagi na słabe warunki pomieszczenia wybrałem amphiony - jak dla mnie grają rewelacyjnie). 

Mówisz że jesteś zadowolony? Ja słuchałem tylko podstawkowych w starszej wersji i były świetne. A jak te grają i z czym masz porównanie wcześniej w tym pomieszczeniu? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grają hmm szczerze :) jestem fanem wiernego przekazu, nie lubię bułowatego basu bez kontroli oraz cykających wysokich tonów i ogólnie efekciarskiego grania.

Z amphionami jest super przestrzeń, scena i detal - odkrywanie muzyki na nowo. Bas ładnie trzymany za pysk.

Wcześniej miałem budżetowe B&W dm309, potem monitory z serii 600.

Testowałem u siebie jeszcze Zoller temptation - super granie, kolumny jednak zbyt potężne do tego pomieszczenia - żona się nie zgodziła ;)

W salonach audio przesłuchałem jeszcze wyższe b&w z serii 700 ale z Heglem.

Na hegla byłem srogo napalony jednak na dłuższą metę czar prysł. 

Na atolla trafiłem zupełnie przypadkiem i nie żałuję.

A! - i jeszcze moje spostrzeżenia odnośnie odsłuchów - amphionów słuchałem w pokoju odsłuchowym w salonie audio i zrobiły na mnie słabe wrażenie. Sprzedawca nalegał jednak żeby wziąć je do siebie i posłuchać we własnym pomieszczeniu. Tak też zrobiłem - i po 4h słuchania decyzja zapadła, że zostają :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

To ja też, jako już niestety były właściciel IN 100 oraz IN 200 Signature, podzielę się moją opinią na ich temat. Oba modele, to moim zdaniem naprawdę bardzo dobre (uwaga - teraz słowo klucz) brzmieniowo wzmacniacze. I grające w zupełnie innym stylu.

Setka to niesamowita energia, dynamika i ekspresja. Najfajniejsze talerze perkusyjne jakie do tej pory słyszałem. Kiedy po raz pierwsze zetknąłem się z tym modelem w salonie odniosłem wrażenie że gra sucho. Ale to był inny tor, inne kolumny, inna akustyka i nic bardziej mylnego. Ten wzmacniacz jest zaprzeczeniem mechanicznego suchego grania. Z racji temperamentu potrafi niektóre rzeczy zagrać jednak z zupełnie innymi akcentami niż większość  sprzętu.

IN 200 Signature, to już inny wzmacniacz. Po prostu grający wciąż muzykalnie, ale spokojnie i relaksująco. Oczywiście tam gdzie trzeba nie brakuje dynamiki, mocy i panowania nad każdym dźwiękiem. Przepiękne wokale i nieco uproszczony bas. Chciałem go zostawić, niestety nie mogłem z powodu jednej łyżki dziegciu.

Od strony budowy, Atolle mają moim zdaniem jakiś problem. I nie chodzi bynajmniej o buczenie transformatora, czy wywalanie bezpieczników podczas włączania. Żadna z tych rzeczy nigdy mi się nie przytrafiła. Instalację w domu też ma nową i wykonaną porządnie. W czym był problem? W dziwnych odgłosach z głośnika wysokotonowego kiedy tylko napięcie spadało  nawet i 3V poniżej 230V. Problem polega na tym, że to teoretyczne 230 ma swoje tolerancje i na przykład 220V jeszcze nie jest powodem do skargi na operatora (zresztą już próbowałem - powodzenia, zwłaszcza z PGE). Chcę napisać wyraźnie, nie mówię o jakimś efekcie na skraju możliwości percepcji, jestem gościem, który nie słyszy kabli i kiedy mam na myśli "brud" na wysokich tonach, to jest to konkretne zniekształcenie słyszalne z odległości 2m. Efekt rośnie wraz ze spadkiem napięcia. U mnie kiedyś min. wyniosło 217V i sprzęt wyłączyłem po paru sekundach w obawie przed uszkodzeniem przetwornika. Zniekształcenie pojawia się najpierw na pewnych częstotliwościach przy pianinie, fortepianie, a następnie trąbce i reszcie. Zawsze było to słychać na przykład w utworach Agnes Obel "Falling, Catching", "Chord Left" innych z podobnymi częstotliwościami. Na Tidalu jest na przykład taka płyta "Piano" (Giuliano, Sachetto_Giordano) i pierwszy utwór o tym samym tytule. Pierwsze kilkanaście sekund - ten zakres mam na myśli. A może to jakiś specyficzny przypadek na linii Atoll-B&W? Innych kolumn nie sprawdzałem, ale wzmacniaczy miałem już kilka o żaden nie miał tego problemu co Atoll. Może ktoś się z tym spotkał?

 

Edytowano przez Grzesiek202
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Grzesiek202 napisał:

Może ktoś się z tym spotkał?

Miałem in100se, nigdy tego nie zaobserwowałem. Z BW Preference 5 pięknie się zgrywały, dynamika, wykop, piękne wybrzmienia. Ale już z Quadralami było sucho jak wspomniałeś wcześniej. Wiedziałem jak te kolumny grały z innym wzmacniaczem wiec sprzedalem Atolla, ale zniekształceń nigdy nie usłyszałem na nim. 

Edit, wiesz co miałem raz takie cos z dac musical fidelity V90. Przesterowalo, miał prawdopodobnie zbyt wysokie napięcie wyjściowe, a Atoll mają czule wejścia 

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Siema, słuchał ktoś może odtwarzacza MD100? Nie pytam o brzmienie, lecz o kulturę pracy, głośność napędu. Testowałem kiedyś CD100 SE i był całkiem cichy, płyty raczej za mocno nie cykały. Wydaje mi się, że napędy one mają te same? Strasznie ciężko znaleźć cokolwiek w sieci o MD100 - mam tylko jedną sponsorowaną recenzję po francusku i jeden filmik na YT (gość prowadzi sklep i sprzedaje te sprzęty, więc też nie jest dobrym źródłem opiniotwórczym).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Transportu nie słuchałem żadnego. Z Atolla tylko CD100 SE słyszałem wcześniej. A łączę ze wzmacniaczem Unison Research Simply Italy i kolumnami Acoustic Energy AE1 Series II. Są to klocki, które mam od lat i na nic bym ich nie wymienił, tak bardzo mi podchodzą. Jedynie źródła czasami zmieniam, choć MD100 też teraz pewnie zostanie na lata. :) Całość uzupełnia jeszcze Stream Box DS+, żeby nie być ograniczonym tylko do płyt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD100 SE? To było na tyle dawno, że tylko ten cichy napęd zapamiętałem, a na to zwracam największą uwagę w odtwarzaczach CD. Natomiast brzmienie MD100 znajduję jako takie dość mocno dociążone - dół pasma jest wyraźnie zaznaczony, ale i wyżej sporo się dzieje, jest szczegółowo i precyzyjnie. Nic tu nie zamula, mimo mocnego dołu, brzmi to bardzo energetycznie i "sprężyście". Wciąga, nie męczy, nóżka chodzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam w klubie  , posiadam kpl 200 Signature IN/CD i ST.

Gra to z Monitor Audio GS20.

Wszystko mi pasowało dopóki nie spróbowałem Haiku Sol II SIgnature.

Różnica na plus to dużo lepsza kontrola nad basem i szczegółowość , lecz przestrzeń nie ta co w Atollu.

Pytanie jak ma się IN 300 do 200 pod tymi względami?

Chciałbym zostać przy Atollu , ale nie wiem co zmienić w tym secie.

Myślę nad IN300 , ale także nad AM400. Tylko jak to połączyć z gramofonem.

Czy In 200 może jako pre pracować do końcówki (tymczasowo).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...