Skocz do zawartości

Wzmacniacz lampowy PP w wersji DIY ȃ la Audio Note L1


Recommended Posts

15 minut temu, Piotr Cichomski napisał:

1. Wg mnie nie należy absolutnie wyrzucać elementów filtrujących napięcie dla kolejnych stopni. Filtracja brumu pochodzącego od strony sieci to tylko jedna ich funkcja. Natomiast równie istotne jest filtrowane wpływu poszczególnych stopni na siebie. Tzn że po podaniu sygnału z zasilacza jest pobierana składowa zmienna prądu odtwarzająca swoim przebiegiem "kształt muzyki". Ta składowa odkłada się w postaci spadków napięcia na rezystorach obniżających i opornościach ścieżek (o przebiegu sygnału muzycznego). A to oznacza że, bez kondensatorów zasilanie kolejnych stopni będzie "zaśmiecone" tą składową. Kondensatory "stabilizują" napięcie czy - jak kto chce - zwierają tą składową do masy.

2. Koniecznie musi zostać dzielnik RR4/RR5. Ustawia on potencjał napięcia żarzenia względem masy na poziomie takim, by dla żadnej z żarzonych lamp napięcie pomiędzy katodą a elektrodami grzejnika nie przekroczyło napięcia przebicia. Na katodzie triody to napięcie jest dość wysokie.

3. Co to za stabilizatory-zasilacze które zamierzasz zastosować? Liniowe? Impulsowe? Pytam, bo też przewidziałem w moim wzmacniaczu stabilizację dla preampu PHONO, ale szukając dobrych liniowych stabilizatorów na wysokie napięcie nie napotkałem takich, które miałyby obciążalność wystarczającą dla lamp mocy rzędu w sumie ok 200mA.

Witaj

No i piękne dzięki za wywód, pytanie w takim razie czyli najlepiej się wpiąć z zasilaczem w układ zaraz za diodami prostowniczymi. Czyli tak skracając (nie mam schematu tera przed oczami) można by się wpiąć bezpośrednio w punkt pomiarowy TP330V ???

Co do samych układów to są to kity z al.... https://allegro.pl/oferta/zasilacz-anodowy-hv-110-350v-lamp-elektronowych-11741627282?snapshot=MjAyMi0wNC0wNFQxODozODozMC4wMjRaO2J1eWVyO2FlNTMxN2ZiNTY3NjBhYmRkMDE4MmYyNmFmMmViNDdhODZkMTIwZjMyMDEyMWZlZjgxZjc3ZGMwZjViMTg3MzA%3D

wg autora obciążalność to 250mA, sam zerknij i oceń.

Lub na pierwszy kondensator czyli ten 22uF

No i jeszcze pytanie czy przy wpinaniu zasilacza żarzenia pozostawić te dwa rezystory 100R czy tam po prostu zamontować zworki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mufcore napisał:

Witaj

No i piękne dzięki za wywód, pytanie w takim razie czyli najlepiej się wpiąć z zasilaczem w układ zaraz za diodami prostowniczymi. Czyli tak skracając (nie mam schematu tera przed oczami) można by się wpiąć bezpośrednio w punkt pomiarowy TP330V ???

Co do samych układów to są to kity z al.... https://allegro.pl/oferta/zasilacz-anodowy-hv-110-350v-lamp-elektronowych-11741627282?snapshot=MjAyMi0wNC0wNFQxODozODozMC4wMjRaO2J1eWVyO2FlNTMxN2ZiNTY3NjBhYmRkMDE4MmYyNmFmMmViNDdhODZkMTIwZjMyMDEyMWZlZjgxZjc3ZGMwZjViMTg3MzA%3D

wg autora obciążalność to 250mA, sam zerknij i oceń.

Wg opisu wygląda na OK. Gdzie wpiąć? Wylutować mostek i kondensatory C10 i C11 i wpiąć w punkt TP330V.  Jeśli zadbasz o b, krótkie podłączenie zasilacza, to można też pozbyć się EC1 . Jesli nie to zostaw. 

Zwóć uwagę na opis dotyczący optymalnego napięcia wyjściowego z trafo na końcu opisu z załącznika. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mufcore napisał:

??? co myślicie

Schemat CHN MOD.jpg

Niebieska część absolutnie NIE DO USUNIĘCIA! Ten dzielnik ustala odniesienia dla żarzenia (w tym przypadku ok 40V w punkcie podłączenia z opornikami regulacji Użarzenia, które skreśliłeś.).

Jest taki parametr dla lampy jak napięcie przebicia pomiędzy katodą i żarnikiem (te elementy w lampie są bardzo blisko siebie bo to właśnie grzejnik ogrzewa katodę dla wymuszenia emisji - już o tym pisałem). Jest ono rzędu 100V. Ponieważ na katodzie triody ECF80 jest kilkadziesiąt votl napięcia polaryzacji (60-85V, zacisk 8 lampy - czyli dość blisko przebicia), to jest konieczne by napięcie żarzenia ustalić na poziomie wyższym niż masa - dlatego jeden z zacisków żarzenia NIE JEST uziemiony tylko właśnie "zaczepiony" do tego potencjału ok 40V. Napięcie to ustala się tak, by było w bezpiecznym zakresie dla wszystkich katod (w tym przypadku napięcia katod dla pentod są rzędu kilku volt, a dla jesj triody ok 80V, więc przy spolaryzowaniu grzejników na poziomie 40V w obu przypadkach jesteśmy bezpiecznie daleko od przebicia). 

Druga sprawa: Opornik RR5 ma jeszcze jedną BARDZO WAŻNĄ funkcję. Rozładowuje kondensatory filtra po wyłączeniu zasilania. Gdybyś podczas prób np. ustawiania Użarzenia bez podania zasilania anodowego (czyli lampy nie pobierają prądu który po wyłączeniu rozładuje kondensatory), albo załączył wzmacniacz przy wyjętych lampach, to w układzie przez jeszcze wiele minut po wyłączeniu utrzymywałoby się wysokie napięcie na pojemnościach, bo nic ich nie rozładuje. Wraczas sobie z obiadku, bieżesz płytkę do ręki i....

Nie wiem jaki zasilacz będziesz stosował do żarzenia, ale wg mnie należy to zrobić tak:

- podłączasz oba nowe zasilacze w zaznaczonych przez Ciebie punktach, ale nie możesz ich umasić. Punkt masy pozostaje po staremu. 

- możesz zlikwidowąc oporniki RR6/RR7.

- minus nowego zasilacza od żarzenia podpinasz w punkcie wspólnym RR4/RR5 - jeszcze raz przypomnę: nie uziemiasz tego minusa w żadnym innym punkcie.

Upewnij się jeszcze co do wydajności zasilacza dla żarzenia, tu jest dobre parę amper. Jaki zasilacz będziesz stosował?

Powinno być dobrze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Mufcore napisał:

Czyli raczej w ten sposób

Czy masę od A też dopiąć w tym punkcie co Ż

I czy masę CHASIS wpinać pod PCB czy wtedy nie

Schemat CHN_1.jpg

Dokładnie tak.

Na nowych PCB nic nie umasiaj. Połączenie CHASSIS z masą i uziemieniem najlepiej zrealizować tak jak to zrobił Mariusz (przez taki filtr z mostka i pojemności).

Upewnij się analizując oba scheamaty zasilaczy, że poprzez ich wzajemne połaączenie (zwłaszcza to pomocnicze napięcie 6.3V dla układów pomocniczych w anodowym) nie zamyka się gdzieś pętla pomiędzy oboma minusami w tych zasilaczach.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten schemat poprawiony powyżej jest z błędami. Obwód żarników jest otwarty jeżeli rezystory symetryzujące są wymontowane.

Ja sugeruję albo je zostawić nic w tej części obwodu nie zmieniając i masę zasilania żarników dać równolegle do plusa. Można też wywalić rezystory symetryzujące. Napięcie Vkf dla ECF80 to 100V. Z zapasem wystarczy i nic się nie sfajczy. Na katodzie triody jest ok 85V. To podniesienie potencjału żarników zrobione było raczej dla zmniejszenia przydźwięku sieciowego poprzez zmniejszenie różnicy potencjału między  żarnikiem, a katodą.

W oryginale żarniki są zasilane AC prądem. Gorące włókno żarzenia emituje elektrony wyłapywane przez katodę, która jest na względnie wysokim potencjale dodatnim. Zmniejszenie różnicy potencjałów zmniejszy tą niby "modulację" sygnału audio częstotliwością prądu żarnika. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz trochu zgłupiałem ;)

Załączę czysty schemat i o ile któryś z kolegów mógłby to wrysować.

Co do podłączenia masy PCB do Chasis to u mnie się sprawdza równoległe połączenie rezystora i kondensatora X2, w wielu urządzeniach zastosowane i nigdy mnie nie zawiodło.

Co do rezystorów to myślałem bardziej żeby w ich miejsce wlutować po prostu zworki, niż je całkowicie wywalać.

Konsultowałem jeszcze kwestię podłączenia z autorem zasilaczy i pojawiła się jeszcze jedna koncepcja:

Wyjście zasilacza HV podłączymy bezpośrednio do "AC250V" na PCB wzmacniacza. Wyjście zasilacza żarzenia bezpośrednio do "AC6V3" na PCB wzmacniacza. Po odpięciu "oryginalnego" uzwojenia wtórnego zasilającego żarzenie, a przede wszystkim jego środkowego odczepu elementy zaznaczone na schemacie niebieskim prostokątem praktycznie stają się nieistotne.
Następnie należy połączyć bezpośrednio na płytce wzmacniacza krótkim odcinkiem przewodu minus zasilania żarzenia z punktem na PCB wzmacniacza oznaczonym jako "Chassis Ground". W tym przypadku absolutnie nie wolno łączyć bezpośrednio minusów obu zasilaczy !!!

 

Schemat CHN1.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Mufcore napisał:

to u mnie się sprawdza równoległe połączenie rezystora i kondensatora X2, w wielu urządzeniach zastosowane i nigdy mnie nie zawiodło.

To niebezpieczne. Rezystor w przypadku przebicia wysokiego napięcia do masy spali ten rezystor zanim zadziała różnicówka. 

16 minut temu, Mufcore napisał:

myślałem bardziej żeby w ich miejsce wlutować po prostu zworki,

Zrobisz zwarcie. Zapomnij o zworkach. Wywal te rezystory symetryzujące. 

Jeżeli chodzi o pomysły konstruktora zasilaczy to sugeruję jak napisał poza tym co wykreśliłem. Nie wywalaj tego w niebieskim polu. Tak jak @Piotr Cichomski napisał. Rezystor RR5  jest do rozładowywania kondensatorów. Ma zostać.

18 minut temu, Mufcore napisał:

Wyjście zasilacza HV podłączymy bezpośrednio do "AC250V" na PCB wzmacniacza. Wyjście zasilacza żarzenia bezpośrednio do "AC6V3" na PCB wzmacniacza. Po odpięciu "oryginalnego" uzwojenia wtórnego zasilającego żarzenie, a przede wszystkim jego środkowego odczepu elementy zaznaczone na schemacie niebieskim prostokątem praktycznie stają się nieistotne.
Następnie należy połączyć bezpośrednio na płytce wzmacniacza krótkim odcinkiem przewodu minus zasilania żarzenia z punktem na PCB wzmacniacza oznaczonym jako "Chassis Ground". W tym przypadku absolutnie nie wolno łączyć bezpośrednio minusów obu zasilaczy !!!

Moja propozycja w kontrze do przekreślonego jest następująca. Nie podłączaj w żadnym przypadku masy zasilacza żarzenia do "Chassis ground" bo tą ścieżką masa układowa leci. Żarzenie stanowi osobny obwód na PCB i jeżeli nie wolno łączyć minusów zasilaczy to chyba wiadomo. Masa na PCB ma być od zasilacza anodowego. Zapomnij o tym pomyśle kolegi, który przekreśliłem. Nie łącz masy żarzenia z niczym poza wejściem dla napięcia 6,3V na PCB. Z żadnym innym.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MariuszZ napisał:

Ja sugeruję albo je zostawić nic w tej części obwodu nie zmieniając i masę zasilania żarników dać równolegle do plusa. Można też wywalić rezystory symetryzujące. Napięcie Vkf dla ECF80 to 100V. Z zapasem wystarczy i nic się nie sfajczy. Na katodzie triody jest ok 85V. To podniesienie potencjału żarników zrobione było raczej dla zmniejszenia przydźwięku sieciowego poprzez zmniejszenie różnicy potencjału między  żarnikiem, a katodą.

Mariusz, podaj na wejście sygnał U=250mV i zobacz do ilu zacznie dochodzić maksymalna wartość na analizowanej katodzie. Właśnie do 100V. Nie chodzi o samą polaryzację stałoprądową, ale również o składowe zmienne. Dla wyższych Uwe nie sprawdzałem, ale może się zdarzyć że ktoś podłączy np stary sprzęt z wysokim poziomem sygnału i będzie jeszcze sporo więcej - choć pewnie zaraz ściszy ze względu na przesterowanie końcówek. Ale preamp się nie przesteruje.

Poza tym przy załączaniu zasilania przez 1-2 sekundy jest w tym punkcie trochę ponad 100V (na symulacji sięga 120V). Aspekt zmiejszenia przydźwięku też jest istotny.

Rzeczywiście w literaturze aspekt zmiejszania przydźwięku też tej podnoszony (dla żarzenia AC), ale podany aspekt ochrony przed przebiciem Ż-K też jest istotny. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Piotr Cichomski napisał:

Mariusz, podaj na wejście sygnał U=250mV i zobacz do ilu zacznie dochodzić maksymalna wartość na analizowanej katodzie. Właśnie do 100V. Nie chodzi o samą polaryzację stałoprądową, ale również o składowe zmienne.

Nie chce mi się mierzyć ;) Z LT wychodzi max 95 V dla 11W na wyjściu. 

 

 

Katoda (Medium).jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mufcore napisał:

No to teraz trochu zgłupiałem ;)

Załączę czysty schemat i o ile któryś z kolegów mógłby to wrysować.

Co do podłączenia masy PCB do Chasis to u mnie się sprawdza równoległe połączenie rezystora i kondensatora X2, w wielu urządzeniach zastosowane i nigdy mnie nie zawiodło.

Co do rezystorów to myślałem bardziej żeby w ich miejsce wlutować po prostu zworki, niż je całkowicie wywalać.

Konsultowałem jeszcze kwestię podłączenia z autorem zasilaczy i pojawiła się jeszcze jedna koncepcja:

Wyjście zasilacza HV podłączymy bezpośrednio do "AC250V" na PCB wzmacniacza. Wyjście zasilacza żarzenia bezpośrednio do "AC6V3" na PCB wzmacniacza. Po odpięciu "oryginalnego" uzwojenia wtórnego zasilającego żarzenie, a przede wszystkim jego środkowego odczepu elementy zaznaczone na schemacie niebieskim prostokątem praktycznie stają się nieistotne.
Następnie należy połączyć bezpośrednio na płytce wzmacniacza krótkim odcinkiem przewodu minus zasilania żarzenia z punktem na PCB wzmacniacza oznaczonym jako "Chassis Ground". W tym przypadku absolutnie nie wolno łączyć bezpośrednio minusów obu zasilaczy !!!

 

Schemat CHN1.jpg

Zamieszczam rozwiązanie na którym opieram swoją propozycję. W czerwonym kółku zaznaczyłem rezystory będace odpowiednikami dla RR4/RR5. Jest też stabilizator dla żarzenia (na LT1085). Widać że dodatni zacisk żarzenia (punkt "E") jest "podniesiony" do potencjału ustalonego przez dzielnik 220K / 68K. Ja chyba pisałem zeby w tym punkcie podpiąć odpowiednik punktu "F" czyli "-" w twoim zasilaczu żarzenia, ale może tak jest lepiej (choć prawdę mówiąc nie widzę przyczyn dla któych podpięcie do punktu "F" jest gorsze niż do punktu "E". Moja propozycja podłączenia w załączniku.

Updated-Groovewatt-Phono-Preamp-schematic-sm V3.png

schemat_12_2010_EL84 PP - schemat 1.jpg

9 minut temu, MariuszZ napisał:

Nie chce mi się mierzyć ;) Z LT wychodzi max 95 V dla 11W na wyjściu. 

 

 

Katoda (Medium).jpg

Czyli całkiem blisko. Dodaj wachania zasilania, rozrzut parametrów lampy. Zobacz też w stanie nieustalonym po załączeniu zasilania - u mnie przez 2 sekundy jest ponad 100V a przez 1sek nawet ok 130V (w układzie z dławikiem). Wydaje mi się więc, że nie należy sytuować tak blisko zalecanego napięcia granicznego. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotr Cichomski napisał:

Zamieszczam rozwiązanie na którym opieram swoją propozycję. W czerwonym kółku zaznaczyłem rezystory będace odpowiednikami dla RR4/RR5. Jest też stabilizator dla żarzenia (na LT1085). Widać że dodatni zacisk żarzenia (punkt "E") jest "podniesiony" do potencjału ustalonego przez dzielnik 220K / 68K. Ja chyba pisałem zeby w tym punkcie podpiąć odpowiednik punktu "F" czyli "-" w twoim zasilaczu żarzenia, ale może tak jest lepiej (choć prawdę mówiąc nie widzę przyczyn dla któych podpięcie do punktu "F" jest gorsze niż do punktu "E". Moja propozycja podłączenia w załączniku.

Updated-Groovewatt-Phono-Preamp-schematic-sm V3.png

schemat_12_2010_EL84 PP - schemat 1.jpg

Czyli całkiem blisko. Dodaj wachania zasilania, rozrzut parametrów lampy. Zobacz też w stanie nieustalonym po załączeniu zasilania - u mnie przez 2 sekundy jest ponad 100V a przez 1sek nawet ok 130V (w układzie z dławikiem). Wydaje mi się więc, że nie należy sytuować tak blisko zalecanego napięcia granicznego. 

Hymm, no to by wychodziło, że anodowy jest ogarnięty i to tak jak myśleliśmy czyli wpinać się w EC1 lub TP5,

O ile wcześniej nie miałem wątpliwości z żarzeniem tak teraz się nasunęły, z tego co patrzę na propozycję wychodzi że jednak te rezystory 100R były by do usunięcia z tym zastrzeżeniem że w miejsce RR6 montuje zworkę.

Czy dobrze rozumiem zamysł.

Przyjdzie mi PCB to będę patrzył i kombinował jak to podłączać

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mufcore napisał:

Hymm, no to by wychodziło, że anodowy jest ogarnięty i to tak jak myśleliśmy czyli wpinać się w EC1 lub TP5,

O ile wcześniej nie miałem wątpliwości z żarzeniem tak teraz się nasunęły, z tego co patrzę na propozycję wychodzi że jednak te rezystory 100R były by do usunięcia z tym zastrzeżeniem że w miejsce RR6 montuje zworkę.

Czy dobrze rozumiem zamysł.

Przyjdzie mi PCB to będę patrzył i kombinował jak to podłączać

Rezystory 100R są do usunięcia bo nie są potrzebne dla DC i niepotrzebnie tylko się grzeją. Ale faktycznie możesz dać zamiast RR6 zworę, to wtedy uzyskasz to wspólne połączenie obu zasilaczy w punkcie RR4/RR5.

Jeszcze raz tylko sugeruję dokładne prześledzenie obu schematów zasilaczy, bo widzę w opisie na Allegro dla zasilacza żarzenia, że  tam jest jakieś połączenie między płytkami (chodzi mi o pobranie z płytki zasilacza 6.3V pomocniczego napięcia dla płytki "anodowej" - złacze J3 dla jakiś timerów). Upewnij się że to połączenie nie zwiera jakoś zacisków napięć wyjściowych obu zasilaczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MariuszZ napisał:

To niebezpieczne. Rezystor w przypadku przebicia wysokiego napięcia do masy spali ten rezystor zanim zadziała różnicówka. 

Zapewne masz rację, ale odpukać nigdy do tej pory nic się nie stało i oby tak dalej pozostało, dodam więcej, nawet sam AN w instrukcji podaje dokładnie tako samo rozwiązanie.

 

10 godzin temu, MariuszZ napisał:

Moja propozycja w kontrze do przekreślonego jest następująca. Nie podłączaj w żadnym przypadku masy zasilacza żarzenia do "Chassis ground" bo tą ścieżką masa układowa leci. Żarzenie stanowi osobny obwód na PCB i jeżeli nie wolno łączyć minusów zasilaczy to chyba wiadomo. Masa na PCB ma być od zasilacza anodowego. Zapomnij o tym pomyśle kolegi, który przekreśliłem. Nie łącz masy żarzenia z niczym poza wejściem dla napięcia 6,3V na PCB. Z żadnym innym.

W tym wypadku chyba najsensowniejsze na pierwszy rozruch wydaje się połączenie w taki sposób, że po wpięciu + i - w punkty które oznaczył na swoim schemacie Piotr, masę PCB podpiąć do CHASIS przez albo moje albo Twoje ograniczenie. W takim przypadku masy układu i zasilaczy nie będą połączone nigdzie (muszę tylko sprawdzić czy masa zasilaczy nie jest podłączona od obudowy przez kołki)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.01.2022 o 19:33, ksi3zyc napisał:

Cześć,

Kończę kompletować podzespoły. Prośba o wsparcie jeszcze z kilkoma pozycjami.

1. Jakie lampy ECF80?

2. Jakie przewody zasilające?

3. Jakie przewody sygnałowe?

4. Czy podstawki pod lampy lepiej ceramiczne? te z linku będą ok?

https://allegro.pl/oferta/podstawka-ceramiczna-9pin-pcb6-noval-ecc83-ecc82-6752661452

 

5. Jaki transformator zasilający, poniższy może być? Podobno toroidalne lepiej się nadają do zasilania. 

Ewentualnie co polecacie? Głośnikowe będę od 4pietro

https://sklep.lampyelektronowe.pl/?654,tt100-120-s-transformator-sieciowy-toroidalny-sizei

 

Jak zacznę składać w całość na pewno będzie więcej pytań :) bo to mój pierwszy lampowiec.

Płytka taka: Hd49c7b44d8094ddcafdb4ecd8a29e95cJ.jpg

 

Dzięki za sugestie

Witam, widzę, że płytka trochę się różni od wersji E. Czy już uruchomiłeś wzmacniacz, z jakiego schematu korzystałeś? Ps kupiłem druga plytke jak Twoje,i zastanawiam się czy będzie problem przy uruchomieniu. Z góry dzięki za odpowiedź. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Meter napisał:

Witam, widzę, że płytka trochę się różni od wersji E. Czy już uruchomiłeś wzmacniacz, z jakiego schematu korzystałeś? Ps kupiłem druga plytke jak Twoje,i zastanawiam się czy będzie problem przy uruchomieniu. Z góry dzięki za odpowiedź. 

Niestety wszystko czeka aż znajdę  czas na ten projekt.  Może za miesiąc.... zobaczymy.

Jak zacznę składać to się na pewno tu uaktywnię z pytaniami :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Próbuję usunąć brum w swoim wzmacniaczu. Jest słabo słyszalny w obydwu kanałach. W zasadzie jak przyłożę ucho do kolumn głośnikowych. Chcę się upewnić czy nie jest to po stronie przewodów sygnałowych. Moje pytanie: czy mogę odłączyć od płytki wzmacniacza przewody sygnałowe tzn. bez podłączenia potencjometru głośności i uruchomić wzmacniacz ?

drugie pytanie dotyczy lamp mocy. Czy w tym układzie można zastosować lampy EL84 L, które maję podwyższone parametry jeśli chodzi np. o większe napięcie anodowe ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Robert Hatalo napisał:

Moje pytanie: czy mogę odłączyć od płytki wzmacniacza przewody sygnałowe tzn. bez podłączenia potencjometru głośności i uruchomić wzmacniacz ?

Sygnał bezpośrednio na PCB można podać tylko trzeba pamiętać, że źródło trzeba "przyciszyć".  Wzmacniacz bez potencjometru volume zapracuje jak typowa końcówka mocy. 

1 godzinę temu, Robert Hatalo napisał:

Czy w tym układzie można zastosować lampy EL84 L,

Można. Te elki mają wyższe dopuszczalne napięcie anodowe 450V, zwiększoną moc i żywotność. 

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Mufcore napisał:

A u mnie do kompletu takie oto coś 😉

 

E68D89C5-A836-4D83-98D4-495962FAD7C1.jpeg

Jak to gra? Masz jakieś szumy, brumy? Do czego są 2 trafa?

49 minut temu, Mufcore napisał:

A u mnie do kompletu takie oto coś 😉

 

E68D89C5-A836-4D83-98D4-495962FAD7C1.jpeg

Jeszcze jedno pytanie: symulowałem ten układ w LTSpice i wychodzi mi, że poziom sygnału wyjściowego dla nominalengo sygnału z wkładki 2,5mV jest na poziomie ok 600mV. To ok 2 razy więcej niż czułość Audio Note L1. Czy próbowałeś słuchać tego w komplecie na pełnej głośności? Co z przesterowaniem?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...