Kraft Napisano 18 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2021 (edytowany) 4 godziny temu, HQ150 napisał: Napisz coś więcej co to za polskie przetworniki. Wedle życzenia. Przetworniki zastosowane w Brooklynach są na swój sposób ekscytujące. A to przez fakt, że tak mało ekscytujących driverów jeszcze w Kraftestach chyba nie było. To niedrogie przetworniki naszego STX-a. Trudno sobie wyobrazić, żeby audiofil poczuł jakikolwiek dreszcz emocji widząc ich metkę z logo producenta i ceną. Marketingowo producent kolumn poszedł po bandzie. Większość manufaktur woli się podczepić pod znane marki głośnikowe, żeby chociaż na starcie powieść się trochę na cudzych plecach. W sumie, szacunek za takie podejście. Górę obsługuje STX T.10.200.8.PCX. To calowa kopułka kosztująca zaledwie 84 zł. Mimo niskiej ceny ma aluminiowy front i membranę wykonana z poliwęglanu. Do tego komorę wytłumiającą i ferrytowy napęd. Plusik, że dzięki "diamentowej" fazie frontu przypomina SEAS-a Crescendo;) Na średnicy gra STX M.18.200.8.MCX. Głośnik kosztuje 98 zł. Ma blaszany kosz i membranę wykonaną z impregnowanej celulozy. Membrana wygląda dość nietypowo. Zaskakuje wyraźną fakturą przypominającą plecionkę. Jakbym nie wiedział, obstawiałbym raczej, że jest z tworzywa sztucznego. Zainstalowany na spodzie Brooklynów woofer to STX W.18.200.8.MCX_v2. Kosztuje 85 zł i zewnętrznie przypomina głośnik opisany wyżej. Różni go m.in. zastosowanie układu magnetycznego nazwanego przez producenta Mirror Drive, dzięki któremu "zarówno indukcyjność, jak i natężenie pola magnetycznego zachowuje niespotykaną liniowość w całym zakresie pracy głośnika". Czy ten system jest odpowiednikiem lansowanego przez Scan-Speaka układu Symmetric Drive, to nie wiem (napisałem nawet zapytanie do STX-a w tej sprawie, ale nie dali mi odpowiedzi). Szału nie ma. Komplet sześciu przetworników Brooklynów kosztuje tyle, co jeden głośnik z testowanych ostatnio YB Bise XL! Rozumiem, że konstruktor Kultury Dźwięku chciał zastosować polskie przetworniki. Zastanawia mnie jedynie dlaczego wybrał akurat te. STX ma w ofercie też bardziej zaawansowane modele (choć nadal tanie). Dlaczego nie sięgnął np. po dwa razy droższą wersję poliwęglanowego tweetera, z dodatkowymi pierścieniami demodulującymi? Uznaję, że miał swoje powody. Zawsze chciałoby się mięć w kolumnach to, co najlepsze, ale ostatecznie liczy się przecież całokształt, czyli jak grają. Edytowano 18 maja 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 13 minut temu, Tomasz Kluczynski napisał: wygląda na linię transmisyjną Linia transmisyjna to na pewno nie jest. Samo ujście tunelu bas refleksu o niczym jeszcze tutaj nie świadczy. Audiovector, JMR czy nawet nasz rodzimy BMN mają podobne rozwiązania, jeśli chodzi o ujście tunelu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 18 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2021 (edytowany) 6 minut temu, seba3002 napisał: Linia transmisyjna to na pewno nie jest. Samo ujście tunelu bas refleksu o niczym jeszcze tutaj nie świadczy. Sam kształt ujścia nie, ale zobacz na ich konstrukcję wewnętrzną. 38 minut temu, Dominik Poślednik napisał: Na zdjęciach widać niedociągnięcia wokół obudowy oraz wokół szczeliny bass-flex. Też położenie koloru czarnego jest takie średnie. To są moje spostrzeżenia. To egzemplarz testowy. Już trochę wyeksploatowany ciągłymi przeprowadzkami. Do tego producent w kolejnych egzemplarzach pewne szczegóły dopracował (przynajmniej tak mnie zapewniał). O wykonaniu jeszcze napiszę, ale już teraz mogę chyba puścić farbę, że jest bardzo dobre. Edytowano 18 maja 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 5 minut temu, seba3002 napisał: Linia transmisyjna to na pewno nie jest. Samo ujście tunelu bas refleksu o niczym jeszcze tutaj nie świadczy. Audiovector, JMR czy nawet nasz rodzimy BMN mają podobne rozwiązania, jeśli chodzi o ujście tunelu. Ok ,Seba pisałem ,że się nie znam . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 5 minut temu, Kraft napisał: Zainstalowany na spodzie Brooklynów woofer to STX W.18.200.8.MCX_v2. Kosztuje 85 zł i zewnętrznie przypomina głośnik opisany wyżej. Różni go m.in. zastosowanie układu magnetycznego nazwanego przez producenta Mirror Drive, dzięki któremu "zarówno indukcyjność, jak i natężenie pola magnetycznego zachowuje niespotykaną liniowość w całym zakresie pracy głośnika". Żeby nie było że znowu sie przypie....m. Ale odniosę się do samego głośnika zastosowanego tutaj jako woofer. Kraft nie przepisuj tutaj laurek pochwalnych producenta tylko sam sprawdź. Popatrz jak liniowe ma pasmo ten przetwornik. Ostry spadek w dół już od 120Hz! Zauważ też, że to nie jest woofer tylko głośnik średnio-niskotonowy. Tutaj zastosowany jako woofer ale charakterystyka za dobrze nie wróży co do zejścia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 2 minuty temu, Kraft napisał: Sam kształt ujścia nie, ale zobacz na ich konstrukcję wewnętrzną. Nie znam się za bardzo na technikaliach 🙂, ale tutaj raczej nie jest to "labirynt" znany choćby z PMC a ścianka oddzielająca komorę głośnika niskotonowego od komory kopułki i średniotonowego. Ale oczywiście mogę się mylić. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 Sama firma STX robi przyzwoite głośniki. Są bardzo tanie ale jak na budżetówkę podobno całkiem solidne. Jednak to tani produkt. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 18 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2021 (edytowany) 2 godziny temu, seba3002 napisał: Nie znam się za bardzo na technikaliach 🙂, ale tutaj raczej nie jest to "labirynt" znany choćby z PMC a ścianka oddzielająca komorę głośnika niskotonowego od komory kopułki i średniotonowego. Ale oczywiście mogę się mylić. Oprócz ścianki oddzielającej sekcję średnio-wysokotonową mamy jeszcze dodatkową przegrodę pośrodku kolumny. I już się tworzy labirynt. To miejsce jest zapewne wytłumione, podobnie, jak w PMC. W PMC linia jest wyraźnie dłuższa, dlatego przy opisie Brooklynów użyłem zwrotu "mini linia transmisyjna". 2 godziny temu, HQ150 napisał: Kraft nie przepisuj tutaj laurek pochwalnych producenta tylko sam sprawdź. No sorry, ale jak mam sprawdzić, czy "indukcyjność i natężenie pola magnetycznego zachowują liniowość w całym zakresie pracy głośnika"? Nie przeceniasz mnie? Edytowano 18 maja 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 Nie. Dasz radę:-) Przecież wrzuciłem krzywą SPL tego przetwornika. Co z tego, że producent się chwali super łatwym w prowadzeniu przetwornikiem jak jego charakterystyka jest daleka od ideału w przypadku głośnika basowego. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 18 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2021 (edytowany) 1 godzinę temu, HQ150 napisał: Przecież wrzuciłem krzywą SPL tego przetwornika. Co z tego, że producent się chwali super łatwym w prowadzeniu przetwornikiem jak jego charakterystyka jest daleka od ideału w przypadku głośnika basowego. Chyba przesadzasz. Zobacz na poniższy wykres. Nałożyłem na nim charakterystykę STX W.18.200.8.MCX_v2 na charakterystykę SEAS-a CA18RLY, popularnego midwoofera stosowanego przez wielu uznanych producentów kolumn. Krzywa STX-a zaczyna opadać trochę wcześniej niż SEAS-a, ale i tak przy 50 Hz oba głośniki mają taki sam poziom. Poniżej 50 Hz zaczyna górować STX, którego krzywa opada łagodniej. Mam tego typu SEAS-y w Diamondach. Niskiego basu absolutnie w nich nie brakuje. Edytowano 18 maja 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 2 godziny temu, Kraft napisał: Zobacz na poniższy wykres. Nałożyłem na nim charakterystykę STX W.18.200.8.MCX_v2 na charakterystykę SEAS-a CA18RLY, popularnego midwoofera stosowanego przez wielu uznanych producentów kolumn. Zauważ, że ja nie krytykowałem tylko jakości i braku zejścia tego przetwornika ale też zwracałem uwagę na to, że całkowicie bez sensu jest aplikowanie w kolumnie trójdrożnej na bas głośnika średnio-niskotonowego i to jeszcze o tej samej średnicy co średnio tonowy. Ja bym dał trochę większy i niskotonowy. I wtedy przyznasz, że charakterystyka by miała zupełnie inny przebieg Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 18 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2021 31 minut temu, HQ150 napisał: Zauważ, że ja nie krytykowałem tylko jakości i braku zejścia tego przetwornika ale też zwracałem uwagę na to, że całkowicie bez sensu jest aplikowanie w kolumnie trójdrożnej na bas głośnika średnio-niskotonowego i to jeszcze o tej samej średnicy co średnio tonowy. Szczerze, to nie zauważyłem, żebyś zwracał uwagę na coś innego niż zejście przetwornika. Zresztą i tak znowu przesadzasz;) Rozwiązanie zastosowane w Brooklynach nie jest może podręcznikowe, ale rozejrzyj się wokoło. Czy wszystkie kolumny wyglądają tak samo? Dajmy konstruktorom pole manewru i szansę by nas czymś fajnym zaskoczyli. 34 minuty temu, HQ150 napisał: Ja bym dał trochę większy i niskotonowy. I wtedy przyznasz, że charakterystyka by miała zupełnie inny przebieg Ta charakterystyka nie uwzględnia strojenia BR. Finalnie kolumny mają inny przebieg dołu pasma. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 (edytowany) 12 godzin temu, HQ150 napisał: I szkoda, że ten basowy głośnik ma chyba taką samą średnicę jak ten średnio tonowy. 13 minut temu, Kraft napisał: Czy wszystkie kolumny wyglądają tak samo? Dajmy konstruktorom pole manewru i szansę by nas czymś fajnym zaskoczyli. No fakt zaskoczyli mnie. Dali mały przetwornik średnio-niskotonowy jako woofer. I Ty od początku tego tematu też go wooferem nazywasz bez słowa refleksji, że coś tutaj nie teges. Po co ? Do czego to ma niby służyć? Nie znam podziału tych kolumn ale przecież w takim miejscu w kolumnie trójdrożnej tylko niski bas pójdzie. To po co tam głośnik ze słabym dołem i szerokim pasmem w górę? Przecież ta góra i tak będzie obcięta bo do niej jest inny przetwornik a dół pozostanie taki sobie. Nie lepiej dać w to miejsce coś do subbasu przeznaczone? 7 godzin temu, Kraft napisał: Zainstalowany na spodzie Brooklynów woofer to STX W.18.200.8.MCX_v2. Kosztuje 85 zł i zewnętrznie przypomina głośnik opisany wyżej. 13 minut temu, Kraft napisał: Ta charakterystyka nie uwzględnia strojenia BR. Finalnie kolumny mają inny przebieg dołu pasma. No to chyba jest dla wszystkich oczywiste. Edytowano 18 maja 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 18 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 maja 2021 6 minut temu, HQ150 napisał: No fakt zaskoczyli mnie. Dali mały przetwornik średnio-niskotonowy jako woofer. I Ty od początku tego tematu też go wooferem nazywasz bez słowa refleksji, że coś tutaj nie teges. Czepiasz się. STX W.18.200.8.MCX_v2 znajduje się na stronie STX-a w zakładce "głośniki niskotonowe". STX M.18.200.8.MCX znajduje się natomiast w zakładce "głośniki średniotonowe". Wspomniany wyżej midwoofer SEAS CA18RLY też jest niekiedy używany jako czysty niskotonowiec, np. w Diamondach 30, i jakoś świat się od tego nie zawalił. Za dużą wagę przywiązujesz do nomenklatury. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 Do nomenklatury może nie tak dużą jak do basu. Mamy inne jak widzę o nim wyobrażenie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 Poczekajmy z osądami do odsłuchów ,bo już mi głupio ,że narobiłem @Kraftowi kłopotów ,i musi się ciągle tłumaczyć. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz Kluczynski Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 Jeśli tak to ok . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymek3392 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 (edytowany) @HQ150 A mnie jakoś nie dziwi umieszczenie takiego głośnika w miejscu niskotonowego. Chario tez stosuje dwa takie same midwoofery w swoich trójdrożnych konstrukcjach. Jeden odtwarza średnie pasmo w przedziale około 200-1500 Hz, a drugi bas. Głośnik niskotonowy również jest skierowany w dół. Posiadałem kiedyś Syntary 200T i bas z nich był bardzo dobry. Wspomnę również, ze metalowe kosze i cena przetworników stx nie świadczą o ich jakości. W moim odczuciu kopułka stx T.10.200.8.MSX jest co najmniej o klasę lepsza od Scan speak discovery D2606/920000 , który kosztuje 2 razy tyle. Posiadam obecnie kolumny Audio Physic, które jako nowe kosztowały 8500 zł, a wszystkie glosniki maja blaszane kosze Mimo to nie grają ani trochę gorzej od ładnie wyglądających Seasow CA18rly, które miałem w Diamond 28 Edytowano 18 maja 2021 przez Szymek3392 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rega Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 Może w Chario Syntar 200 tak było, ale jednymi z moich kolumn są trójdrożne Chario Syntar 300 i tak nie jest. Zupełnie odmienne przetworniki średnio oraz niskotonowe. A do dołu skierowany jest otwór BR. Bas potężny. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 1 godzinę temu, Szymek3392 napisał: Wspomnę również, ze metalowe kosze i cena przetworników stx nie świadczą o ich jakości. W moim odczuciu kopułka stx T.10.200.8.MSX jest co najmniej o klasę lepsza od Scan speak discovery D2606/920000 , który kosztuje 2 razy tyle. Posiadam obecnie kolumny Audio Physic, które jako nowe kosztowały 8500 zł, a wszystkie glosniki maja blaszane kosze Mimo to nie grają ani trochę gorzej od ładnie wyglądających Seasow CA18rly, które miałem w Diamond 28 Mnie się ta tendencja w audio podoba. Do tej pory czytałem na forum, że zostało już ,, udowodnione'' że amplituner jako przedwzmacniacz jest aż nadto dobry, kable to wiadomo, podobnie DAC-i, końcówka to nie ma szans rozróżnić która gra. Teraz przyszła kolej na przetworniki. Jak widzę w roli basowca wystarczy średnio-nisko za parę złotych. I jest nirwana. I to są dobre wieści. Jeszcze nigdy hi-end nie był tak łatwo dostępny. To naprawdę idzie w dobrym kierunku. Postęp w tej dziedzinie jest niewiarygodny. 1 godzinę temu, JaZz napisał: Moim zdaniem przesadzasz. Mi dobrze się ich czyta i widzę tu kulturalną wymianę zdań. O widzę, że jest ktoś kto do dyskusji podchodzi tak jak ja. Ja nie cierpię klepania się po pleckach. Lubię dyskusję z której coś wynika i w której nikt nie boi się prezentować swoje nawet całkiem odmienne poglądy. Właśnie mamy się spierać i przekonywać. Po to jest rozmowa. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymek3392 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 2 minuty temu, HQ150 napisał: Mnie się ta tendencja w audio podoba. Do tej pory czytałem na forum, że zostało już ,, udowodnione'' że amplituner jako przedwzmacniacz jest aż nadto dobry, kable to wiadomo, podobnie DAC-i, końcówka to nie ma szans rozróżnić która gra. Teraz przyszła kolej na przetworniki. Jak widzę w roli basowca wystarczy średnio-nisko za parę złotych. I jest nirwana. I to są dobre wieści. Jeszcze nigdy hi-end nie był tak łatwo dostępny. To naprawdę idzie w dobrym kierunku. Postęp w tej dziedzinie jest niewiarygodny. Ty tak serio czy na żarty? Widzę, ze mocno coś Cię boli nigdzie w swojej wypowiedzi nie wspomniałem, ze glosniki z metalowymi koszami to hi-end. Jeśli twierdzisz, ze inżynierowie Chario, którzy stosują midbasa w roli niskotonowego (także w drogich konstrukcjach hi-end) nie znają się na robocie, to rzeczywiście musisz być mega fachowcem w tej dziedzinie ukłon w Twoja stronę... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 1 minutę temu, Szymek3392 napisał: Ty tak serio czy na żarty? Widzę, ze mocno coś Cię boli nigdzie w swojej wypowiedzi nie wspomniałem, ze glosniki z metalowymi koszami to hi-end. Jeśli twierdzisz, ze inżynierowie Chario, którzy stosują midbasa w roli niskotonowego (także w drogich konstrukcjach hi-end) nie znają się na robocie, to rzeczywiście musisz być mega fachowcem w tej dziedzinie ukłon w Twoja stronę... O to zamiast o głośnikach przechodzimy do dyskusji ad personam? Tak wolisz? Ja jednak podziękuję. Nie zachęcisz mnie do tego rodzaju rozmowy. Miłej nocy życzę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymek3392 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij Napisano 18 maja 2021 (edytowany) 8 minut temu, HQ150 napisał: Nie zachęcisz mnie do tego rodzaju rozmowy. Szkoda, bo sam to zacząłeś dobranoc Edytowano 18 maja 2021 przez Szymek3392 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 19 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 maja 2021 (edytowany) Zrobiło się kontrowersyjnie, więc dla rozładowania atmosfery napiszę coś o brzmieniu. Przeważnie czekam tydzień zanim się wypowiem, ale pierwsze wnioski już mam. Opad szczęki!!! Kolumny grają przejrzyście, rozdzielczo i niesamowicie czysto, wręcz krystalicznie. Absolutnie nie spodziewałem się po tej konstrukcji takiego brzmienia. No nie po tweeterze kosztującym 84 zł. Coś tu jest nie tak. Albo inni producenci głośników biorą pieniądze za nic, albo STX potwornie nie doszacowuje wartości swoich produktów. Góra Brooklynów jest znakomita. Wgląd w nagranie jawi się jako jeden z lepszych z jakimi miałem do czynienia. Nie aż tak wspaniały, jak z Bowersów serii 700, ale podążający ich śladem. Detaliczność na wysokim poziomie. Można jeszcze lepiej (np. Quadral Aurum), ale i tak polskie kolumny wyróżniają się pod tym względem. Klarowność wysokich tonów od razu kieruje nas ku myślom, że gra kolumna wysokiej klasy - daje wrażenie dużego realizmu. Pewnie wpływ na takie wow! ma fakt, że brzmienie wydało mi się rozjaśnione. Po paru płytach ustawiłem kolumny prostopadle do ściany tylnej, mając nadzieję, że to lekko zmieni balans. Chyba pomogło. Albo słuch mi się przyzwyczaił (wcześniej słuchałem grających znacznie ciemniej Impulsów), albo faktycznie pasmo się nieco dzięki temu wyrównało. W takim ustawieniu słucha mi się bardziej komfortowo. Ale nawet pierwotne, z wycelowaniem kolumn w słuchacza, było akceptowalnie. Pierwsze wrażenia zatem bardzo pozytywne, ale też zaskakujące. Z oglądu konstrukcji myślałem, że Brooklyny będą stawiać na zupełnie inne karty. A tu taki as z rękawa z tą rozdzielczością. Wielkie brawa dla STX-a. Cudze chwalicie, swego nie znacie. Edytowano 19 maja 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dedal Napisano 19 maja 2021 Udostępnij Napisano 19 maja 2021 👍HAHA Kurcze , takie rzeczy ,kto by pomyślał!. Pzdr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.