Prawie Audiofil Napisano wczoraj o 19:07 Napisano wczoraj o 19:07 3 godziny temu, il Dottore napisał: Hegel to jedna z moich najbardziej nielubianych firm. Właśnie za to. A potem czepiają się mnie, że krytykuję "znakomite sprzęty". A co? Mam się do tego Hegla modlić? Tu już na etapie koncepcji brzmienia poczyniono tyle błędów, że mój Chińczyk za 150€ przyniesie właścicielowi dużo więcej zadowolenia. Bo wszystko można mu zarzucić ale na pewno nie suche, bezduszne czy kliniczne granie. A ptaszki ćwierkają w sąsiednich wątkach, że SMSL na Infineonie gra jeszcze lepiej od Fosi. Kolega z Polski, gdy kupił mojego starego Sugdena, to mówił mi potem, że po prostu oniemiał, gdy go pierwszy raz odpalił. Nie chciał wierzyć, że tranzystor tak może grać. Miał Hegla właśnie. I Hegel natychmiast wylądował na ogłoszeniach SPRZEDAM. Ja w kwestii formalnej: czym polewać mojego Hegla? Suchy jak pieprz ;). Ale za to jak pięknie gra!!! Bo ...uwaga (takiej konkluzji jeszcze nie bylo na forach z pewnoscią, będę wyjatkowy 😀: Gra system! Zgadzam sie natomiast co do SMSLa, mam VMV A2 od lat i tak już pozostanie. 2 Odpisz, cytując
Tomasz Kluczynski Napisano wczoraj o 19:45 Napisano wczoraj o 19:45 4 godziny temu, il Dottore napisał: Hegel to jedna z moich najbardziej nielubianych firm. Właśnie za to. A potem czepiają się mnie, że krytykuję "znakomite sprzęty". A co? Mam się do tego Hegla modlić? Tu już na etapie koncepcji brzmienia poczyniono tyle błędów, że mój Chińczyk za 150€ przyniesie właścicielowi dużo więcej zadowolenia. Bo wszystko można mu zarzucić ale na pewno nie suche, bezduszne czy kliniczne granie. A ptaszki ćwierkają w sąsiednich wątkach, że SMSL na Infineonie gra jeszcze lepiej od Fosi. Kolega z Polski, gdy kupił mojego starego Sugdena, to mówił mi potem, że po prostu oniemiał, gdy go pierwszy raz odpalił. Nie chciał wierzyć, że tranzystor tak może grać. Miał Hegla właśnie. I Hegel natychmiast wylądował na ogłoszeniach SPRZEDAM. Wiesz dlaczego się czepiamy, za styl ich krytykowania. Napisz , że jak dla ciebie to suche, bezduszne czy kliniczne granie, wtedy każdy zrozumie. Tak samo z Meridianem, wyszczególnij co w jego graniu tobie nie pasuje, zamiast wyśmiewania się, a nikt nie będzie się o to do Ciebie czepiał. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu @Prawie Audiofil Abstrahując od Hegla: trzeba mieć sporo klasy i zdrowego dystansu, żeby z takim luzem odpowiedzieć, gdy ktoś krytykuje posiadany przez nas sprzęt. Gratuluję Ci obu tych cech. 1 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu 1 godzinę temu, Tomasz Kluczynski napisał: Tak samo z Meridianem, wyszczególnij co w jego graniu tobie nie pasuje, Małe sprostowanie: on nie grał. On nap***lał. Wyczynowo. Jakby szybkość i uderzenie było wszystkim. Barwa absolutnie prawidłowa ale grał konturem, nie wypełnieniem. Nie chudo, nie sucho, nic z tych rzeczy, ale tak analitycznie i detalicznie, że nie było siły abym taki dźwięk polubił. Pewien młody członek mojej rodziny jeździ Range Roverem z systemem Meridiana. Dwa subwoofery, milion głośników. Kilkadziesiąt tysięcy extra do ceny samochodu. I dźwięk jest bardzo podobny do tego co słyszałem z Signature Reference. Ta sama szkoła. Dynamika jak walnięcie bejsbolem. Szukanie detalu i wyciąganie go zamiast szukania piękna. https://rumble.com/v5fugwk-meridian-audio-system-in-range-rover-sport-v8.html Co jeszcze tak gra i czego w związku z tym nie trawię? Lavardin, stare Rotele i Audiolaby (bo nowych nie znam), B&W, Focal, dCS, Boulder, Triangle (nie wszystkie!!!)... to tak na szybko. Żeby nie było: nie lubię też dźwięku kluchowatego, zmulonego, spowolnionego. Lubię jak gra czysto i otwarcie, ale nie hiperdetalicznie. 1 godzinę temu, Rafał S napisał: gdy ktoś krytykuje posiadany przez nas sprzęt. Ach... to straszne! Krytykujom!!! To ja bym musiał się chyba powiesić, gdybym uwierzył w to, co ludzie wypisują w sieci np. o Harbethach. Przecież jeśli coś się komuś nie podoba, to jego sprawa i jego problem. Jesteśmy ludźmi dorosłymi i wiemy doskonale, że dana rzecz ma się podobać nam, bo to my za nią płacimy. A co inni o tym sądzą? A pies z nimi! Co ja muszę wysłuchiwać nieraz od kolegów mnie odwiedzających! Nic im się nie podoba i krytykują wszystko. A potem idę do nich i też sobie nie żałuję. Bo mamy różne koncepcje budowania systemu. I tyle. Ale zawsze warto poznać podejście innych, poszerzyć horyzonty. Bez przymusu zgadzania się z kimkolwiek. Dlatego nie mam oporu z publikacją swoich ocen sprzętu. Zawsze będą one subiektywne i nikogo nie zmuszam by się ze mną zgadzał. Przecież każdy dobiera sprzęt pod siebie, pod swoje potrzeby i oczekiwania. Ktoś coś kupił. Ja bym tego nigdy nie kupił. I co z tego??? Czy to jest koniec świata i powód do jakichś wojen? 2 godziny temu, Prawie Audiofil napisał: czym polewać mojego Hegla? Suchy jak pieprz ;). Dwie łyżki cukru i mała łyżeczka syropu klonowego na szklankę miodu. Dobrze wymieszać. Polej tym wzmacniacz, powinno być lepiej. Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu I ta wyczynowa dynamika Meridiana, wybuchowość i uderzenia nie do wytrzymania … to wszystko za pośrednictwem P3ESR usłyszałeś czy może na innych kolumnach? Bo najmniejsze Harbethy znam i bardzo lubię, ale wybuchowej dynamiki to z nich nigdy nie uświadczyłem, ani z Gryphonem ani z Levinsonem, a szczególnie ten ostatni nie ma w tym aspekcie praktycznie żadnych ograniczeń. Odpisz, cytując
pairtick Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu 9 minut temu, majkel74 napisał: P3ESR Oj tam, czepiasz się 😉 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 1 godzinę temu, majkel74 napisał: może na innych kolumnach? Na innych. Ale z nimi też bym usłyszał. I nie trzeba Levinsona, wystarczy A21. 1 godzinę temu, majkel74 napisał: wybuchowej dynamiki to z nich nigdy nie uświadczyłem, ani z Gryphonem ani z Levinsonem Łączyłeś P3ESR z Gryphonem i Levinsonem? Super pomysł, naprawdę. Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Miałem swego czasu jednocześnie P3ESR, P3ESR xd grające w drugim systemie z Regą Elex i tak, nie przepuściłem okazji do sprawdzenia, jak grają z Levinsonem - co w tym złego? A jak grają? Doskonale. Cudownie przejrzyście, czysto, z kapitalną mikrodynamiką. Jedyną rzeczą, której nie udało się z nich wycisnąć to właśnie makrodynamika, uderzenie, bas. Stąd moje zdziwienie, gdy usłyszałeś te cechy, gdy źródłem był Meridian. 2 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 2 godziny temu, majkel74 napisał: Jedyną rzeczą, której nie udało się z nich wycisnąć to właśnie makrodynamika, uderzenie, bas. Bas? Jaki bas? One przecież tną wszystko poniżej 70Hz. Od tej częstotliwości protezuję się subwooferem. https://rumble.com/v6qgz4s-queen-sub.html https://rumble.com/v6qm4ds-deep-bass.html Natomiast potrafią być szybkie. Przecież to monitor o studyjnym rodowodzie. Poprzednie moje monitory: papierowa membrana odciążona linią transmisyjną ATL wcale nie miały lepszej dynamiki, choć oczywiście bas schodził niżej. Polipropylen uważany jest za materiał na membrany "leniwe" ale jest polipropylen i polipropylen. Stoją u mnie SF Concertino. Też polipropylen na midwooferze. Stoją i się kurzą. Bo jako meble - piękne, ale zupełnie nie nadają się do dynamicznych kawałków a ja lubię stary rock. Myślałem początkowo, że to wina wzmacniacza i wskutek tego zmieniałem wzmacniacze, jak głupi. Dopiero koledzy pomogli: po podłączeniu naprawdę solidnych pieców nadal była kicha. Czyli nie wina wzmacniacza, a kolumn. Im nic nie pomoże. Ale do folku, akustyki i śpiewających pań - spoko, bardzo ładna średnica. Dlatego mają u mnie dożywocie. Natomiast opowieści, że "Harbeth do rocka się nie nadaje" to są... właśnie opowieści. Na P3ESR puszczam i AC/DC i Kill'em All bez żadnego dyskomfortu. Że już nie wspomnę o całym rocku z lat 70-tych czy 80-tych. Co by mogło zagrać lepiej i efektowniej - to niewątpliwie muzyka elektroniczna. Ale myślę że SHL5 czy 40 spokojnie by i tutaj sobie poradziły. Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu 27 minut temu, il Dottore napisał: Na P3ESR puszczam i AC/DC i Kill'em All bez żadnego dyskomfortu. W zestawie z subem. Ja pisałem o ich możliwościach bez suba, kiedy to jest odczuwalny np na AC/DC efekt kastracji muzyki z dołu pasma. I to nawet nie dlatego, że p3 nie mają basu, bo np kontrabas solo brzmi fajnie. Po prostu w gęstej muzyce ich basik nie potrafi się przebić, zaakcentować swojej obecności. Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 2 godziny temu, majkel74 napisał: W zestawie z subem. No a jak grać rock bez basu? Przy czym nieważne, czy masz pełnopasmowe kolumny czy zestaw minimonitorków z aktywnym subwooferem - i tak możesz oceniać DAC, bo przecież sygnał do suba idzie analogowo po RCA z pre-out wzmacniacza zintegrowanego. 2 godziny temu, majkel74 napisał: Ja pisałem o ich możliwościach bez suba Bez suba pozostają IMO szybkie i zwinne, mimo, że to "leniwy" polipropylen. Natomiast dodanie aktywnego subwoofera/subwooferów zwiększa zdecydowanie pałer na basie. I rocka grasz 100% komfortowo. W moim systemie pasmo poniżej 70Hz jest zasilane w kl. D - 800W mocy ciągłej, 2,4kW w szczycie. Trochę kontrast w stosunku do średnicy i wysokich... Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu (edytowany) 3 godziny temu, il Dottore napisał: Polipropylen uważany jest za materiał na membrany "leniwe" ale jest polipropylen i polipropylen. No właśnie. Porównywałem kiedyś Opery Callas z Xavianami: Corallo i Ambra. Wszystkie miały midwoofery z polipropylenu, Corallo i Ambra korzystały nawet z tych samych przetworników. Oczywiście były pewne cechy wspólne tego materiału, ale Callas oceniam jako szybkie i ze znakomitą mikrodynamiką, Ambry jako dość leniwe, za to z fantastycznym nasyceniem, a Corallo gdzieś pośrodku. Wspólnym mianownikiem była charakterystyczna słodycz, ale w Callas bardzo subtelna, a w Xavianach (szczególnie Ambrach) już zdecydowana. Więc raz, że różny polipropylen, a dwa - konkretne konstrukcja (Corallo - OZ, Ambra - przedni BR) jednak robi swoje. Do tego różne skrzynki - twarda i sztywna obudowa Callas vs. miękkie drewno obu Xavianów. O zwrotnicy nie wspomnę. Edytowano 6 godzin temu przez Rafał S 2 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 5 minut temu, Rafał S napisał: Callas oceniam jako szybkie Potwierdzam, z Elexem to szło aż miło. Wygląd sprawia wrażenie, że będzie to spokojny Sonus Faber a tu zaskoczenie. 1 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 1 godzinę temu, kaczadupa napisał: Potwierdzam, z Elexem to szło aż miło. Jeśli masz na myśli bas, to zgoda, że Opery zyskiwały z Regą. Reszta pasma była już bardzo słaba w tym połączeniu (zaszumione soprany i osuszone wokale). Można by w nieskończoność roztrząsać dlaczego, ale chyba nie ma to sensu. 1 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 5 godzin temu, majkel74 napisał: W zestawie z subem. Możesz zdradzić jak "zszywasz" subwoofer z monitorami? DSP, na ucho? Ja miałem z tym spory problem. Dopiero korzystając z REWa i umika uzyskałem zadowalający mnie efekt. Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 2 godziny temu, kaczadupa napisał: Wygląd sprawia wrażenie, że będzie to spokojny Sonus Faber a tu zaskoczenie. Paradoks polega na tym, że gdyby Opery grały takim dociążeniem i nasyceniem z jakiego słynęły stare Sonusy, to pewnie bym się ich nie pozbył. 1 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 2 godziny temu, kaczadupa napisał: I Norma by została. Być może. Chociaż, jak obserwuję swój rosnący pociąg do lamp... (Heglistów przepraszam za offtop.) 1 Odpisz, cytując
majkel74 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 2 godziny temu, KrólKiczu napisał: Możesz zdradzić jak "zszywasz" subwoofer z monitorami? DSP, na ucho? Ja miałem z tym spory problem. Dopiero korzystając z REWa i umika uzyskałem zadowalający mnie efekt. Ja nie mam suba, ma kolega @il Dottore Kiedyś miałem SVS 13 ultra w obudowie zamkniętej, ale nigdy nie byłem do końca zadowolony z integracji z monitorami i finalnie sprzedałem. Kontrabas też nigdy nie brzmiał tak jak na dobrych monitorach, generalnie barwy były ujednolicone i lekko pogrubione. A był to topowy wówczas SVS… Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.