pairtick Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Niemcom już się odwidział zakaz rejestracji samochodów spalinowych po 2035. A jeszcze Chińczycy, zakazem eksportu metali ziem rzadkich, sami sobie sznur na szyję założyli. I jak dobrze pójdzie, to zostaną z tymi elektrykami jak Himilsbach z angielskim. 1 Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu 2 godziny temu, lpomis napisał: A jak już będziesz robił za mojego kierowcę i pokazywał okolice to wypadałoby zapewnić Vipom na pokładzie stosowną ilość miejsca. Nie ma sprawy , wypożyczę przyczepkę , będziesz bliżej natury 1 Odpisz, cytując
Nowy75 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 4 godziny temu, Artur Brol napisał: Fajnie by bylo, ale dopóki w Brukseli siedzą urzędnicy, nudzą sie i wymyślają coraz to nowe wymogi dla samochodow, na tronie siedzi Ursula, z normalności nici. Ursula i Bruksela to tylko neokomuna udrapowana w barwy nowoczesności i postępu . To ich REGULACJE , słowo bardzo popularne u nas przed 1989 , dołożyły się zacnie do wzrostu cen aut wymuszając na producentach ciągle modyfikacje silników ,by sprostać windowanym normom emisji spalin. Potem nastąpiła era elektromobilności, która jeszcze się nie zaczęła, a już się sypie. Wszystko to na koszt europejskiego podatnika, który pokrywa koszty pomysłów ideowców bez wykształcenia ekonomicznego czy inżynierskiego. Skąd my to znamy? Mam tylko nadzieję, że chiński 🐉 przyśpieszy powrót do normalności wymuszając przebudzenie elit. Odpisz, cytując
michaudio Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu A wiecie co jest najzabawniejsze w normach Euro o dowolnym numerze? To, że to ściema... Diesel Gate pokazał w całości, to co jest jasne od początku. Otóż każdy silnik spalinowy kopci... I albo uznamy to za oczywistość, albo będziemy udawać, że tak nie jest. Co robi katalizator w aucie spalinowym? Nieważne, czy benzyna, czy diesel, katalizator magazynuje efekty spalania paliw kopalnych. W czasie "testów spalania i emisji" daje "świetne" wyniki. Auta może i mniej palą, ale ciągle kopcą. I pomińmy w tym momencie emisję CO2. Ale potem nadchodzi czas, kiedy katalizator zaczyna się zatykać... Wtedy sterownik silnika wtryskuje dodatkową dawkę paliwa, i następuje "wypalenie" katalizatora. Czyli to, co w pomiarach "znikło", bo zostało zmagazynowane w katalizatorze, zostaje wypalone (wysłane do atmosfery) w trakcie wypalania katalizatora. Ale wtedy nie prowadzi się pomiarów emisji, więc ekologiczny "listek figowy" powoduje dobre samopoczucie, bo przecież "nowoczesne" silniki "nie kopcą". A teraz gwóźdź programu... Turbodiesle emitują cząstki stałe o znacznie większej masie fizycznej cząstki, niż cząstki emitowane przez silniki turbo benzynowe. W realnym efekcie spaliny Diesla szybciej opadają na podłoże, i zostają spłukane przez kanalizację deszczową. Tymczasem lżejsze cząstki generowane przez downsizingowe Turbo benzyniaki dłużej utrzymują się w powietrzu, przez co są bardziej kancerogenne, czytaj powodują więcej przypadków nowotworów. Więc nie oszukujmy się, normy Euro niczego realnie nie poprawiają. To wszystko eko ściema, która powoduje, że producenci markują postęp. A coś takiego jak sprawność silnika spalinowego, pozostaje niezmienna... Jak prawa fizyki. 1 Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowany) Wojna cenowa to zawsze zysk dla klienta. I tu podziękowania dla Chińczyków, którzy ją rozpętali! Bo zgadzam się w 100% że europejski rynek samochodowy w ostatnich latach zupełnie zwariował z tymi cenami. Jeśli już nawet Dacia daje rabaty to koniec świata! Edytowano 3 godziny temu przez il Dottore 2 Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 2 godziny temu, il Dottore napisał: Bo zgadzam się w 100% że europejski rynek samochodowy w ostatnich latach zupełnie zwariował z tymi cenami. Pewnie dlatego , że pracownikom firm motoryzacyjnych odbiło i chcą wejść na wyższy poziom konsumpcji , wykształcenia dzieci , mieszkania .....czyli zarabiać więcej. Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 9 minut temu Napisano 9 minut temu Mazda wjeżdża na pełnej w wojnę cenową! 114 tys - 2 litry, 4 gary i 186KM. Tego nie ma nawet u Chińczyków. Ale oczywiście golas. Można? Da się? Ogółem zniżki do 15 tysiaków. Skala rżnięcia europejskiego klienta wychodzi na jaw. https://autoblog.spidersweb.pl/mazda-cx-30-3-ceny-2025 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.