Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Niemcom już się odwidział zakaz rejestracji samochodów spalinowych po 2035.

A jeszcze Chińczycy, zakazem eksportu metali ziem rzadkich, sami sobie sznur na szyję założyli. I jak dobrze pójdzie, to zostaną z tymi elektrykami jak Himilsbach z angielskim.

Napisano
2 godziny temu, lpomis napisał:

A jak już będziesz robił za mojego kierowcę i pokazywał okolice to wypadałoby zapewnić Vipom na pokładzie stosowną ilość miejsca.

Nie ma sprawy , wypożyczę przyczepkę , będziesz bliżej natury :) 

Napisano
4 godziny temu, Artur Brol napisał:

Fajnie by bylo, ale dopóki w Brukseli siedzą urzędnicy, nudzą sie i wymyślają coraz to nowe wymogi dla samochodow, na tronie siedzi Ursula, z normalności nici.

Ursula i Bruksela to tylko neokomuna udrapowana w barwy nowoczesności i postępu . To ich REGULACJE , słowo bardzo popularne u nas przed 1989 , dołożyły się zacnie do wzrostu cen aut wymuszając na producentach ciągle modyfikacje silników ,by sprostać windowanym normom emisji spalin. Potem nastąpiła era elektromobilności, która jeszcze się nie zaczęła, a już się sypie. Wszystko to na koszt europejskiego podatnika, który pokrywa koszty pomysłów ideowców bez wykształcenia ekonomicznego czy inżynierskiego. Skąd my to znamy?  Mam tylko nadzieję, że chiński 🐉 przyśpieszy powrót do normalności wymuszając przebudzenie elit.

 

Napisano

A wiecie co jest najzabawniejsze w normach Euro o dowolnym numerze? To, że to ściema... Diesel Gate pokazał w całości, to co jest jasne od początku.

Otóż każdy silnik spalinowy kopci... 

I albo uznamy to za oczywistość, albo będziemy udawać, że tak nie jest.

Co robi katalizator w aucie spalinowym? Nieważne, czy benzyna, czy diesel, katalizator magazynuje efekty spalania paliw kopalnych.

W czasie "testów spalania i emisji" daje "świetne" wyniki. Auta może i mniej palą, ale ciągle kopcą. I pomińmy w tym momencie emisję CO2.

Ale potem nadchodzi czas, kiedy katalizator zaczyna się zatykać...

Wtedy sterownik silnika wtryskuje dodatkową dawkę paliwa, i następuje "wypalenie" katalizatora. Czyli to, co w pomiarach "znikło", bo zostało zmagazynowane w katalizatorze, zostaje wypalone (wysłane do atmosfery) w trakcie wypalania katalizatora. Ale wtedy nie prowadzi się pomiarów emisji, więc ekologiczny "listek figowy" powoduje dobre samopoczucie, bo przecież "nowoczesne" silniki "nie kopcą".

A teraz gwóźdź programu...

Turbodiesle emitują cząstki stałe o znacznie większej masie fizycznej cząstki, niż cząstki emitowane przez silniki  turbo benzynowe.

W realnym efekcie spaliny Diesla szybciej opadają na podłoże, i zostają spłukane przez kanalizację deszczową. Tymczasem lżejsze cząstki generowane przez downsizingowe Turbo benzyniaki dłużej utrzymują się w powietrzu, przez co są bardziej kancerogenne, czytaj powodują więcej przypadków nowotworów.

Więc nie oszukujmy się, normy Euro niczego realnie nie poprawiają.

To wszystko eko ściema, która powoduje, że producenci markują postęp. A coś takiego jak sprawność silnika spalinowego, pozostaje niezmienna... Jak prawa fizyki.

 

 

 

 

 

Napisano (edytowany)

Wojna cenowa to zawsze zysk dla klienta. I tu podziękowania dla Chińczyków, którzy ją rozpętali! 

Bo zgadzam się w 100% że europejski rynek samochodowy w ostatnich latach zupełnie zwariował z tymi cenami.

Jeśli już nawet Dacia daje rabaty to koniec świata! :)  

Edytowano przez il Dottore
Napisano
2 godziny temu, il Dottore napisał:

Bo zgadzam się w 100% że europejski rynek samochodowy w ostatnich latach zupełnie zwariował z tymi cenami.

Pewnie dlatego , że pracownikom firm motoryzacyjnych odbiło i chcą wejść na wyższy poziom konsumpcji , wykształcenia dzieci , mieszkania .....czyli zarabiać więcej.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...