Artur Brol Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu @il Dottore automatycznie zakładasz, ze jak są tańsze to nie są pazerni? Ceny w EU, są podyktowane wysokimi kosztami produkcji, części, media , place pracowników, wymyslami zrytej blondyny w Brukseli i pewnie tez pazerność firm. Jesli Chińczyk ma te ceny niższe, to gdzieś w procesie oszczędza, plus pewnie tak cenami manipuluje żeby one były tanie. Jak już nie będzie innych producentów, ceny poszybuja w górę. Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 26 minut temu Napisano 26 minut temu 50 minut temu, Artur Brol napisał: plus pewnie tak cenami manipuluje żeby one były tanie. Na rynku chińskim TEN SAM MODEL kupisz za połowę ceny europejskiej. Tak Chińczycy manipulują. Po prostu: potrafią produkować taniej, lepiej, nowocześniej. Serce światowej motoryzacji bije dzisiaj w Chinach. To co zajęło Japonii i Korei dekady, Chińczykom zajmie 5 lat. 53 minuty temu, Artur Brol napisał: pewnie tez pazerność firm. No daj spokój... skala obecnych obniżek jasno pokazuje, jak nas europejskie, japońskie i koreańskie firmy dymały. Jedyna Dacia podwyższa ceny, co świadczy, że od początku miała je dobrze skalkulowane (z minimalną marżą, z której nie da się już zejść). A teraz dokłada technologii i musi żądać więcej za swoje auta. Jakie one są, takie są, ale Duster to GLC Myślącego Człowieka. 1 godzinę temu, PanKlor napisał: Blisko 10 letnią teraz Astrą 1.6 SHT robiłbym wokół tej Omody kółka na wstecznym. Rozumiem, że masz na myśli wersję benzynową, bo PHEV ma osiągi jak moja E Class Coupe (tylko pali mniej). Tutaj z pretensjami do ludzi, którzy wprowadzają obłędne normy ekofaszystowskie w Europie. W Chinach zamiast 1,6 masz 2.0 turbo z konkretnymi osiągami. Samochody na Europę są wykastrowane z mocy i osiągów, ale nie jest to wina producenta. W sumie to i tak lepiej niż gufniane europejskie 3 cylindry 1,0-1,2. Odpisz, cytując
PanKlor Napisano 18 minut temu Napisano 18 minut temu 5 minut temu, il Dottore napisał: Na rynku chińskim TEN SAM MODEL kupisz za połowę ceny europejskiej. Policz sobie koszt transportu, cła + cła antydumpingowe + akcyza + VAT ... Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 18 minut temu Napisano 18 minut temu Przed chwilą, PanKlor napisał: Policz sobie koszt transportu, cła + cła antydumpingowe + akcyza + VAT ... Dokładnie tak! Wielu z tych opłat samochody europejskie nie mają a i tak są droższe! Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 12 minut temu Napisano 12 minut temu 3 minuty temu, il Dottore napisał: Po prostu: potrafią produkować taniej, lepiej, nowocześniej. Tego nie wiesz , to okaże się za lat 10-15. Nie ma nic gorszego niż monopol i to nie ważne czyj , a w tym kierunku to idzie. Niszcząc konkurencję dyktujemy warunki , a historia ekonomii nie zna przypadków monopolu bez wypaczeń. Wcześniej lub później. Monopol w przemyśle to realny wpływ na ekonomię państwa , a więc też na politykę. Wystarczy wstrzymać dostawy części ,czy gotowego produktu , wmówić ludziom , że to z winy rządu i mamy niezadowolenie społeczne. Bo taki np. @il Dottore nie będzie mógł nabyć, czy naprawić swojego wymarzonego Jajeco czy jak się to nazywa. O zaburzeniu PKB czyli mniej kasy na służbę zdrowia , przedszkola , szkoły i ogólnie budżetówkę nie wspomnę. Odpisz, cytując
il Dottore Napisano 4 minuty temu Napisano 4 minuty temu (edytowany) 10 minut temu, tomek4446 napisał: Tego nie wiesz , to okaże się za lat 10-15. To już wiadomo. BYD Atto 2 DM-i ma gabaryty Dustera. A co potrafi? Już pomijam jazdę w trybie EV z zerowym zużyciem benzyny. Ale w trybie hybrydowym: "Zasilana z gniazdka hybryda BYD może jednak zachwycić tych, którzy jeżdżą raczej spokojnie. Wtedy napęd jest harmonijny, cichy i odwdzięcza się wysoką wydajnością. Na trasie liczącej kilkadziesiąt kilometrów, przy działaniu w obydwu trybach, samochód zużył 3,6 kWh/100 km oraz 2,6 l benzyny na 100 km. Według komputera pokładowego przekładało się to na średnie kombinowane spalanie wynoszące 3,6 l/100 km. Jeśli tak jest w istocie, to chińska firma nie tylko rzuciła rękawicę japońskim i europejskim konkurentom, ale wręcz dyktuje im wysokość zawieszenia poprzeczki." Żródło: https://e.autokult.pl/pierwsza-jazda-byd-atto-2-dm-i-nowy-bohater-taksowkarzy,7223807473560064a Tak jest już dzisiaj. W marcu-kwietniu możesz mieć taki samochód od polskiego dealera BYD w cenie lepszego Dustera z wyposażeniem, o jakim Duster nigdy nie słyszał. A pamiętaj, że to dopiero początek i z czasem technologiczna przepaść między Europą a Chinami będzie się tylko pogłębiać. Jak w produkcji przetworników D/A. Edytowano 1 minutę temu przez il Dottore Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.