Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

No właśnie ktoś to pokazywał w przypadku kolumn... O co tu chodzi, co to niby ma dać? Rozumiem, że chodzi o jakieś wibracje ale jeżeli tak, to dlaczego producenci nie dociążają swoich wyrobów w taki sposób by było dobrze. Dla mnie to już takim januszem zalatuje, co to kupi sprzęt za tysiące plnów, a potem dociąży odważnikiem albo odbojnikiem z castoramy.

Napisano

Aż dziw, że producenci audio nie wprowadzili do sprzedaży audiofilskich klocków dociążających, np. po tysiaku za kilogram. Wtedy wielu na pewno by usłyszało różnicę 😜.

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, Artur Brol napisał:

Ktoś zainwestował jak widzę w obciążniki. 

To dlatego, że doniczki okazały się zbyt duże. Za to na kolumny byłyby w sam raz.

Edytowano przez Rafał S
Napisano

 Monumentalne głośniki Bowers & Wilkins 802 D4 🇬🇧 zostały podłączone do wybornej elektroniki Accuphase Polska prosto z Japonii. Sercem systemu jest końcówka mocy Accuphase A-80 🇯🇵 pracująca w purystycznej Klasie A i dostarczająca nawet do 520 Wat mocy przy 1 Ohm, sterowana przedwzmacniaczem Accuphase C-2900. Źródłami muzyki są wszystkie dostępne aktualnie nośniki. Począwszy od najwyższego modelu odtwarzacza CD/SACD ACCUPHASE DP-770 pełniącego również funkcję DAC-a, przez odtwarzacz płyt Blu-Ray 4K Oppo UDP-205, transport sieciowy Aurender - Official N20 🇰🇷 a kończąc na spektakularnym gramofonie Transrotor Massimo TMD 🇩🇪 ważącym łącznie prawie 100 kg, uzbrojony w dwa silniki sterowane zewnętrznym zasilaczem, ramię aluminiowe SMD 9" z wkładką ZYX Ultimate 100 i zbalansowanym przedwzmacniaczem phono. Nad akustyką dźwięku czuwa cyfrowy korektor akustyki Accuphase DG-68 o wręcz nieskończonych możliwościach regulacji barwy dźwięku. 

 

IMG_2325.jpeg

IMG_2326.jpeg

IMG_2327.jpeg

Napisano

Imponujące rzeczywiście.  No i tu producent gramofonu sam zadbał o dociążenie sprzętu, nie są potrzebne odbojniki z casto. Temat synergii elementów rozwiązany najprościej jak się da - co można, to z accuphase i to musi zagrać.

Napisano
1 godzinę temu, MarcKrawczyk napisał:

Nad akustyką dźwięku czuwa cyfrowy korektor akustyki Accuphase DG-68 o wręcz nieskończonych możliwościach regulacji barwy dźwięku. 

Swoją drogą, equalizery nie były "audiofilskie" ale DSP to luz 😁

Napisano (edytowany)

Analogowe equalizery graficzne zawsze masakrowały dźwięk fazowym rozjazdem częstotliwości, miały sztywno dobrane częstotliwości i dobroć filtrów. I wydatnie podnosiły poziom analogowego szumu w torze sygnałowym, redukując dynamikę.

W pracującym w domenie cyfrowej dsp mamy prawie dowolną regulację częstotliwości, dobroci, kształtu zbocza filtra, w efekcie możesz dokonać dowolnej, szeroko czy wąsko pasmowej, bardzo precyzyjnej korekcji, bez dodatkowego szumu.

I jeśli opanujemy tylko dudnienie basu, to poprawi się odbiór całości, bo reszta pasma będzie bardziej czytelna.

Obsługa dsp bywa trudniejsza, w zamian efekt może być całościowo lepszy, o ile kogoś za bardzo nie poniesie.

Dsp praktycznie zawsze daje się lepiej dostosować do realnych potrzeb od dowolnego equalizera.

Reasumując dsp stosowane umiejętnie i z umiarem może faktycznie pomóc.

Natomiast equalizer graficzny to zawsze większy szum, przypadkowe sztywne parametry filtracji, demolka spójności fazowej dźwięku i spadek dynamiki.

Edytowano przez michaudio
Rozszerzenie treści

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...